/fotboll/osk/forum/4630.aspx/fotboll/osk/forum/4630.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Disasterpiece
2010-09-07 16:23
Alla till stadion!
AIK Saywee
2010-09-07 16:12
Till alla som funderar ...
... mitt avhopp blev inte permanent, eller ens speciellt långt, forumreglerna, samt att de tillämpas, fick mig att återkomma.

Jag gissar på åtminstone 150 svartvita samlade supportrar, Stockholm ligger ju bara ett par timmar från Närke´s pärla, men hoppas på betydligt fler.

Troligtvis får jag ett snabbt infall, eller snarare anfall och drar iväg till denna bortamatch, eftersom jag inte är vid gattet denna helg. Tror mig kunna fylla bilen ganska snabbt :)

Heja ÖSK, ut i Europa!
Örebro den oumbärlige
2010-09-07 15:39
Hur många svartvita karaktärer blir vi till söndag då?

Skulle vara sjyst om vi kunde representera klubben väl på läktaren oavsett hur dålig utsikten är på den.

Inte för att jag tror det kommer ske bland oss ÖSK:are men rent allmänt kanske det är bra för stora klackar att ligga så långt från planen, då blir ju risken för böter lägre. Inte många med den styrkan och rotationen i armen =)

Kanske borde DIF flytta sina egna fans till bortaläkaten?
AIK Saywee
2010-09-07 15:31
Ämne: Ämne: Jag hop....Henke(Old Boys), självklart för de flesta!!!
Örebro Henke(Old Boys)
2010-09-07 14:40
Ämne: Jag hoppas att detta....
som sagt, använder du spelkortet så hamnar du inte på bortastå,det är där vi som stöttar ÖSK ändå ska vara?samlade på samma ställe,utnyttja det på hemmaplan om det ges tillfälle men inte borta, det är då vi ska vara samlade och sjunga,ju fler vi är,ju mer hörs vi.
AIK Saywee
2010-09-07 14:27
Jag hoppas att detta tips är OK.

"Spelkortet" erbjuder "Fritt inträde till allsvenskan" under september, valfri match ?

50 miljoner kronor i bortglömda vinster betalas ut varje år, om de är bevakade via spelkortet.

Jag använder alltid spelkort.

OBS, detta är bara ett tips till alla svartvita.

Den lilla "foldern" finns troligtvis hos spelombuden ....

Några matcher som ingår i erbjudandet ...

DIF-ÖSK
HBK-ÖSK
ÖSK-Gefle
ÖSK-KFF

Hej då :)
Örebro magnum
2010-09-07 13:23
Ring DIF och kolla gällande parkering. Finns ju extremt mycket plats på innerplan där vi väl kan ställa våra traktorer?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-07 12:36
Ang. parkering vis stadion så ställer dom flesta sin bil på Valhallavägen och gatorna däromkring. Skulle man vara sent ute så finns det parkering vid Östermalms IP. För att komma dit följer man bara Lidingövägen förbi stadion. Det är bara ett par minuters promenad från parkeringen till stadion.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-07 11:53
ÖSK-Karl//
TV10 finns på kanalplats 42 bland marknätets övriga sportkanaler.

För att vara säker på få in TV10 på rätt kanalplats kan du behöva göra en kanalsökning. Kanalsökningen gör du via fjärrkontrollen till din box, eller till TV:n om du har en inbyggd box. Exakt hur du gör kan skilja sig åt beroende på modell och tillverkare. På www.boxer.se/snabbguide finns en exakt beskrivning hur du gör för just din modell.
Örebro ÖSK öster
2010-09-07 11:31
rosso // "Hejsan! vi är ett gäng som tänkte bila upp till matchen på söndag, hur är det med parkeringsmöjligheter nära stadion, visst ligger stadion nära KTH? Tack på förhand!"

Jag rekommenderar er att vara ute i jäkligt god tid. Åkte bil upp för några år sen och kan man inte stan kan man få leta plats länge, bönder som vi är =). Vi missade matchstart med en kvart. Sen dess åker vi buss.

Ses på stadion!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-07 11:29
ÖSK KRILLE//

Jag har stadsnät med Canal Digital, samt en TV med någon gammal boxer och bordsantenn jag har fått av en kompis. Men får inte in TV10 ;(
2010-09-07 11:13
Bara att hoppas på att planen är i bra skick på söndag och uppehåll. Vill inte ha någon leråker.

FORZA KONSTGRÄS!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-07 09:05
Du som har det analoga utbudet
Över en miljon av Com Hems kunder får också tillgång till kanalen genom det analoga grundutbudet. Om du kan se kanalen analogt, beror det på din fastighetsägares avtal med Com Hem.

Du tar reda på om du kan se kanalen analogt genom att göra en kanalsökning på din tv. Du hittar instruktioner om hur du gör detta i manualen till din tv

För dig med digitalt utbud
TV10 ingår i Digital-tv Large och Medium. Du som har något av dessa paket får alltså kanalen utan att behöva göra någonting eftersom att de flesta av Com Hems godkända digitalboxar uppdaterar sig själva när nya kanaler lanseras. Du kan även söka din kanalplats innan den 7 september för att säkerställa att du har kanalen.
Örebro micro_42
2010-09-07 08:53
Ämne: Hej alla goa svartvi....
Hej!
Sett nån talgoxe på länge?
Är räkorna dyra?
Är det kallt i gattet?
Står kraftverket kvar?
Örebro Sekt. E
2010-09-07 08:40
Saywee// Välkommen åter.
Örebro Henke(Old Boys)
2010-09-07 07:14
förstår inte hur ni ens kan fundera på att åka till Stadion och sätta er på sittplats neutrala ist för att ställa er bland oss på bortastå,för mig helt obegripligt,ni kan för fan sitta på bortastå om ni inte orkar stå en hel match!!blir bara förbannad men det är min åsikt,sitta och knipa käft när vi gör mål måste göra ont i själen,skulle aldrig fixa det.
Örebro rirobban
2010-09-07 06:27
Ämne: Kubatown//

Tack f....
Lugn med alla de paketen så kan du se TV10 utan problem. Det är en gratiskanal om man har någon form av boxer eller parabol.
Örebro den oumbärlige
2010-09-07 01:58
Conjuration =)
Saywee Välkommen när du känner för det :)

Hur ser det ut i de andra matcherna, vilka resultat är mest gynnsamma?
2010-09-07 00:26
Saywee//

Förutom ett mycket fint och tänkvärt inlägg så lyckades du pricka tiden 00:00 :)
Örebro Conjuration ★
2010-09-07 00:18
Den nya vakten is on fire :) Tack du ädle beskyddare!

Tack även Sarp, för allt arbete du lägger ner!
Örebro Lotta potta, Signa Berra!
2010-09-07 00:07
Saywee: Skitkul att höra ifrån dig, dröj inte för länge till nästa inlägg bara !
Örebro Walter Gigena ™™™
2010-09-07 00:00

AIK Saywee
2010-09-07 00:00
Hej alla goa svartvita vänner och även ovänner, (om det finns sådana)?

Tittar in efter det, att jag försvann för ”en vecka” sedan.

Finns så oerhört många tankar i mitt huvud, som vanligt, men jag vill verkligen välkomna forumreglerna och att de verkar tillämpas (!), för det har ju tyvärr varit anarki och påhopp, så många gånger för mycket, på ”senaste tid”, sedan forumreglerna och dess tillämpning försvann …

Vill bara förklara mitt avhopp, som kanske blir permanent, dvs ni slipper mina OT-grejer, eller offsidespel, men nu när det åter finns forumregler, vill jag bara rikta ett mycket stort tack till de som jobbat med att få ned dessa på pränt, tycker att de är helt enkelt riktiga, lätta och enkla att följa. Tackar åter och åter och äntligen för ett jättejobb!

… för jag läser vidare här, skall ni veta, ÖSK är stort för mig och en ”glädjekälla” även när det tar emot i livet …

Tack, även för att reglerna kom fram så snabbt, eftersom jag både i inlägg och pm etc etc, efterfrågat dessa, sedan de försvann. För här har det stundtals varit ”anarki”

Jag vill även tacka, de som givit mig sitt stöd, genom att avbryta skrivandet här eller ”bojkott”, eller vad det kan heta, det värmer, ni är mina sanna vänner.

Fast jag känner kanske att ni behövs här, så att det inte blir alltför ensidigt, men beakta reglerna!

Men jag vill att ni ALLA(!) skall veta att vad ni än skriver, så berör det mig på något sätt, har vi en svartvit dress, så är vi troligtvis ÖSK´are, det vore konstigt annars?

Hotet, för en vecka sedan, ”historiskt dravel”, från dolt nummet (fegt), får jag väl skylla mig själv för, eftersom, när det blir debatt och diskussioner om våld, tänder jag till alldeles för mycket. Jag tillhör några få (?), som har nolltolerans för sådant. Måste skärpa mig om jag tittar in här i framtiden.

Otroligt många nya nic den senaste tiden, men jag har svårt att släppa Saywee, eftersom jag inte begriper varför jag skall byta nic …

Livstidkuban idag :)

Lovar att mitt nästa inlägg, även om det dröjer ett tag, handlar mer om ÖSK fotboll, för där har jag många idéer, tips och upplevelser, genom alla dessa fantastiska år och lite spännande grejer på gång titt som tätt i framtiden (?) …
Djurgården Sjöbuse
2010-09-06 23:53
Så var du spärrad från detta forum.

Admin
2010-09-06 23:41
Kubatown//

Tack för svaret! Men nu får det vara nog med alla dessa kanaler för min del. Har Canal Digital för säsongskortet, sedan Viasat med en boxer. Ligor flyttas hit och dit.
Örebro Kubatown
2010-09-06 23:34
Ösk-Karl// Den är per automatik på kanalplats 10,men det är inte på det vanliga utbudet utan man måste betala extra för kanalen/paketet för att se den.
Örebro Rojas
2010-09-06 23:27
För övrigt vore ett givet och spännande nyförvärv Samuel Armenteros som spelar i den holländska ligan i Heracles, vilket är för dem som inte känner till laget, klasser sämre än ÖSK.
Örebro Rojas
2010-09-06 23:24
Drömförvärv med svenska mått är för mig, Osiako,Chatto eller Khalili .. Milic känns inte tillräckligt het..
Örebro Dejmon
2010-09-06 23:19
Ny videoblogg på g enligt Alven!

Kanske en ny "roadmovie" men denna gång med destination Stockholm? Eller blir det ett helt nytt koncept?
2010-09-06 23:15
Sveriges match imorgon skall visas på en ny kanal, TV10, se länk. Någon som vet om den kommer per automatik hos Viasat?
Annons: