/fotboll/osk/forum/4622.aspx/fotboll/osk/forum/4622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-10 16:08
BBB//

Den får gärna Dembo köra en repris av på söndag!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-10 16:03
hittade den här också, haha!
Örebro Lotta potta, Signa Berra!
2010-09-10 15:47
BBB: Suveränt ! Synd man inte får se fortsättningen på målisens reaktion.
2010-09-10 15:33
BBB//

Ha,ha, ja, lite pinsamt är bara förnamnet :)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-10 15:23
BBB// Haha!! Det där kommer han få leva med resten av karriären;)
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-10 14:59
Lite pinsamt, se länk.
Örebro Storm_90
2010-09-10 14:10
Ämne: Håller med dig Karl,....
Kan vara bästa inlägget här någonsin snyggt! :D
Örebro den oumbärlige
2010-09-10 13:58
italienska klubbar är väldigt tuffa på att värva bosmanspelare, inte konstigt att halva Italien vill ha Roni. Lär ju knappast platsa...

Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-10 13:18
När Sixten gick ut igår och sa att han vill utomlands(vilket han redan är) så vill han nog framstå som Finlands svar på José Mourinho. Vad jag hörde i veckan så är det Sixten som bestämmer det mesta uppe på kansliet.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-10 13:05
Anttonen statistik-länk..
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-10 13:04
Ämne: TZ Garpe// Patrik An....
Gummianka// "Varannan match" är väl att ta i om en spelare som deltagit i 18 av 21 matcher? ;)
Örebro Gummianka
2010-09-10 12:49
Hur många klubbnamn har inte cirkulerat runt Porokara? Jäkligt synd att han inte förlängde med ÖSK.
Örebro Gummianka
2010-09-10 12:44
TZ Garpe// Patrik Anttonen på högerbacken är justerad enligt NA. Synd. Fast han är ju skadad varannan match ungefär.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-09-10 12:32
Känns som att Sixtens uttalande fått lite för stora proportioner. Har han fått en direkt fråga om han skulle vilja träna ett lag i utlandet i framtiden vore det lite märkligt att förneka det. Vilken tränare skulle inte vilja försöka sig på en internationell karriär? Dessutom handlar det här säkerligen om ren taktik inför kontraktsförhandlingarna. Sixten blir förhoppningsvis kvar ytterligare många år.
2010-09-10 11:27
Saywee//

Agenter har ju en enastående förmåga att läcka till media, sedan instrueras väl deras klienter med vad de skall säga.

Någon skrev att Sixten inte är någon pedagog, detta om inte annat visar det.
AIK Saywee
2010-09-10 11:00
Jag känner lite som ÖSK-Karl, att det kanske kan handla om en "platsannons" i så fall, fast jag tycker ändå att det är lite underligt, eftersom formen på "Sixten´s lag" är stigande under de år han har tränat svartvitt.

Sådant här sprider bara onödig oro, eftersom det naturligtvis finns funderingar om varför, hos både spelare och i organisationen.

Vem tog initiativet till intervjun och varför?

Lite olyckligt helt enkelt, spekulationerna kommer att flöda och NA har väl smygläst här och där och kommer säkert snart med något "krångel".
2010-09-10 10:41
TZ Garpe//

Inte på några viktiga spelare, möjligen Kihlberg då, men det mörkas det alltid med.
2010-09-10 10:39
Sarp//

Eftersom en agent är inblandad så är det nog att betrakta som en platsannons. Mycket riktigt som du skriver så tiger han ju annars som muren.
Malmö FF TZ Garpe
2010-09-10 10:38
Har ni några skador inför matchen på Stockholm STadion?
Örebro Svartvitt forever
2010-09-10 10:28
Onekligen otaktiskt av Sixten om han är rätt citerad. I detta läge när vi har tredjeplatsen och så smått sneglar mot andraplatsen krävs full fokusering av alla, spelare som ledare.

Av Sarps tre alternativ tror jag nog mest på att Sixten vill göra klart för ledningen att han inte ska tas för given utan har andra alternativ.

Om han lämnar hoppas jag, liksom andra här, att han efterträds av någon som inte river upp utan fulländar hans spelidé. Det har tagit nästan tre år för Sixtens spelidé att sätta sig och bära frukt. Nu gäller det att fortsätta på det spåret, så är guld 2011 ingen omöjlighet.
AIK Saywee
2010-09-10 10:03
Jag tänkte precis komma med ett inlägg som behandlade mina funderingar kring Sixtens uttalande om tankar på utlandet.

Som tur är hittade jag Sarp´s analys, stort tack, för där finns flera delar av mina funderingar och tänkbara svar (=anledningar), annars hade jag bara upprepat din text.

Dock funderar jag på ytterligare några grejer.

Är han verkligen rätt citerad i Fotbolldirekt?

Vem tog initiativet till "intervjun" (i Fotbolldirekt) och vad skulle den handla om "från början"?

Det är helt enkelt lite förvånande att "detta" kommer just nu, förstår inte varför?
Örebro Conjuration ★
2010-09-10 02:19
Håller med dig Karl, helsingborgarna gillar att hypa sig själva, ödmjukhet existerar inte i deras värld samt att när vi spelar mot dom så kommer de alltid hit och predikar om varför vi tydligen innerst inne älskar HeIF, hatar MFF och varför vi är bönder. Hur kan man gilla sådna människor? ;)

Tror förövrigt att Helsingborg är slut, nu kommer raset och MFF vinner Allsvenskan.

2010-09-10 01:09
Jimmyc//

Men du borde känna en hel del sympati för ÖSK. Se bara hur mycket bättre målskillnad ni har jämfört med Helsingborg. Sex av de målen har ni fått av oss, sedan gjorde vi tre mot Hif (egentligen fem).

Dessutom ogillar de flesta av oss Helsingborg ;)
Jimmyc
2010-09-10 00:59
Jag hoppas verkligen ni tar 3 nya poäng.Med det sagt så gillar jag generellt spelande lag och som jag ser det är det bara MFF,Ellos,ÖSK som har rätten att kalla sig fotbollslag.Men jag utfärdar en varning ni har varit "världsmästare" nu ett tag sen ni slog ett lamslaget heif...2-0 i röven och ni är tillbaka på ruta 1.Matchen mot Djurgården är så mycket viktigare än matchen mot heif dels för att bevisa för er själva att det inte var 1 en gångs grej.Okej att ni inte är lika överlägsna men intentionen måste vara där.

I ärlighetens namn så hyser jag inget för ÖSK och normalt sett bryr jag mig inte MEN vi har åtvid nästa sen Derbyt och efter det leder vi antagligen med 5 poäng (kan vara maximalt 8) därför vill jag att ni vinner för jag vill att heif ska känna flåset underifrån:)
Örebro Rojas
2010-09-10 00:44
Klart är i alla fall att Sixten inte är tillräckligt bra pedagogiskt.. Och ni som undrar hur jag vet det...kan få fundera lite till..
Örebro Krontorps
2010-09-10 00:40
//Lotta Potta
Jag tror inte Mosander vill bli huvudtränare (ren spekulation).
Han är ju tydligen en ruggigt bra pedagog och verkar brinna för den individuella träningen och allt vad det innebär. Perfekt för assisterande roll.
2010-09-10 00:27
Rojas//

Då kanske vi kan få ruggigt mycket betalt om han tar med sig de finnar som återstår efter Porokara!
Örebro Rojas
2010-09-10 00:16
ÖSK-Karl // Det är inte bara fel, det är mycket mycket fel ..med andra ord..Tjänstefel !
2010-09-10 00:14
den oumbärlige//

Porokara har säkert klart med ny klubb redan, gissar bara att de håller det hemligt och det bryter väl inte mot några regler?

Förövrigt håller jag med Lotta Potta om att det är fel av en tränare att gå ut och säga att han vill lämna. Det sänder ut helt fel signaler till truppen, om de inte tycker det är bra såklart.
Örebro Rojas
2010-09-10 00:11
Nu hänger jag inte med här ! Har Sixten sagt att han vill lämna Örebro om 1 år ?

EDIT ...läste nyss artikeln ! Ja du Sixten det e bara att dra utomlands om du så gärna vill...däremot kommer du nog få svårt att förklara för ett holländskt lag varför finska spelare alltid går först !
Annons: