/fotboll/osk/forum/4610.aspx/fotboll/osk/forum/4610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2010-09-16 20:52
Ja verkar lite dött på forumet. Är väl dags att något händer också, ganska dött på ÖSK-nyheter.
Örebro Rojas
2010-09-16 20:46
Var har alla nya forumskribenter tagit vägen ? Ser bara veteranerna som håller liv här...Och innan ni får åldersnojja igen menar jag inget illa :)
AIK Saywee
2010-09-16 17:20
Ämne: Ämne: Dyr hal....Elias_gbg, tackar för länken, men tänk att tidigare så kallade mynt, blivit en cocacolamugg och en halstablett ..... och orsakar så mycket rabalder, byråkrati, krångel, klubbböter och mediala rubriker.

Den "stackarn" som hade ont i halsen, hade det inte varit bättre att han/hon svalt tabletten i ilskan, eller vad det var frågan om. Böterna verkar han/hon slippa, trots att han/hon fanns med på "film".

Hoppas verkligen också, att det är slutkastat, från svartvitt håll, vad det än är som tidigare har kastats och varför.

Edit tyckte jag skulle uppdatera, i "jämnställdhetens tecken", det kan ha varit en hon?

Men min uppfattning är att detta inte är så troligt!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-16 17:08
Nice Design! Snyggt! Loggan är läcker. Jag gillar i alla fall svartvits nya design :).
Örebro Elias_gbg
2010-09-16 17:07
Ämne: Dyr halstablett för ....
Hela domen från SvFF där dom tar på sig en del av de inkastade föremål.
AIK Saywee
2010-09-16 16:51
Ämne: Rudolf Blodstrupmoen....
Nu lyckas jag med bedriften att svara på mitt egna inlägg, eftersom svaret på mitt 16.28-inlägg nu finns bland "senaste lagnyheterna"

Där finns loggan som helhet och klar och tydlig.
Örebro den oumbärlige
2010-09-16 16:47
SvartVitt grundades 1998 men ingick inte i SF för än några år senare vid 2001 tror jag... det var då svenskafans skapades oxå.

Ni hittar den fullständiga loggan på i den nya artikeln eller på vår facebook.

Hoppas ni är snälla med betygen.
AIK Saywee
2010-09-16 16:44
S&V, sorry, jag skrev faktiskt fel, jag tänkte 1998, men fingrarna lydde inte mina tankar.

1908 är ju ett annat speciellt årtal i ÖSK´s historia och sitter troligtvis i ryggmärgen eller hjärnbalken?

Du har helt rätt, tackar :)
Örebro S&V
2010-09-16 16:33
Borde vara EST 1998 det var väl då svartvitt grundades på svenska fans, tror jag...
AIK Saywee
2010-09-16 16:28
Rudolf Blodstrupmoen, instämmer

Jag blir lite nyfiken på texten runt örnen, vad står det egentligen som helhet, läser jag rätt?

SVARTVITT SUPPORTERSAJT EST 1908 ÖREBRO SVENSKAFANS

Denna "logga" ser rätt häftig ut och påminner om stadens "vapen", eller? Var kan man finna denna logga/symbol "tydligt och som helhet"?

Har ytterligare en fundering, men väntar med den.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-16 16:04
Snygg design! Riktigt snygg!!
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-09-16 12:13
Ämne: En lite tanke som sl....
Riktigt virrigt, men den som blir avstängd mot Halmstad missar nästa match, inte nästa omgång. Man blir alltså avstängd mot Gefle. Iallafall enligt virrpannornas hemsida.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-16 11:24
Hoppas det nya forumet kommer kännas lite mera modernt. Det skulle vara uppskattat om man kunde svara på ett inlägg så att det hamnar under det inlägget man refererar till. Nu blir det ju lite rörigt om man svarar på ett inlägg långt ner på sidan och svaret hamnar överst. Ett smidigare sätt att skicka PM skulle också vara bra.
AIK Saywee
2010-09-16 10:29
Dyr halstablett för AIK.

Femtusen kronor. Det är vad AIK får betala i böter för den inkastade halstabletten i det allsvenska mötet med IFK Göteborg.

(enligt HN-sporten)
Örebro .-*Mackan*-.
2010-09-16 03:27
Har de konstgräs i Malmö?
Jag menar, Helsingborg förlorade ju..
Örebro Miroslav kuba
2010-09-16 00:13
Skumt omgång 24 före 23 någon som vet varför?
Örebro Rojas
2010-09-15 23:24
Saywee// Tack för dina synpunkter, då kanske man inte är helt fel ute i svängen, har många åsikter men vet inte om de delas av många.

Ja precis 2-4 ! jag anser i nuläget om inget förändras, att det bästa för SvartVitt är att börja leta efter en ny tränare som kan ta vid där Sixten slutade och förbättra det Sixten inte klarar.
AIK Saywee
2010-09-15 22:17
Ämne: Grixx//Gäller det äv....
ja, detta är en klurig och finurlig frågeställning .....
Örebro GT
2010-09-15 22:15
Ja, det är tur att vi redan mött Åtvid (x2) i år !!
AIK Saywee
2010-09-15 22:08
Se upp för HBK ...

"På hemmaplan tillhör HBK den övre halvan av tabellen. Det har inte direkt varit några klang- och jubelföreställningar man har bjudit på i år (möjligen med undantag för 4-0 mot Åtvidaberg), men man har varit stabila och bjudit gott motstånd. Borträknat den underliga matchen mot Häcken, med insläppt mål på rekordtiden åtta sekunder (till slut 1-2) har hemmaförlusterna kommit mot topplag i serien."

.. från de "senaste liganyheterna"
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-09-15 22:05
Grixx//Gäller det även Roni?
AIK Saywee
2010-09-15 22:01
Ämne: Åtvidaberg är i bätt....
Jaa du Grixx, så är det, det svänger och formen för de flesta lag, varierar hit och dit.

Verkar inte finnas några stabila vinnare, utom möjligtvis MFF?
Örebro Grixx
2010-09-15 21:55
Åtvidaberg är i bättre form än DIF som var bättre än ÖSK tidigare...nästa vecka kan det vara omvänt.

Angående tränare så sa Nordin nyligen att Sixten är sjukt bra att få ut max från varje spelare...och det är ju en ganska viktig aspekt angående hans pedagogik.
AIK Saywee
2010-09-15 21:39
Med tanke på Djurgården´s två senaste matcher ...

... är vi i sämre form än Åtvidaberg?
AIK Saywee
2010-09-15 21:12
Ämne: En lite tanke som sl....
widemarsh, liknande funderingar och frågor hade jag i går (eller förrgår?) här på forumet, angående att man spelar omgång 24, innan man spelar omgång 23.

Var/är för slö för att kolla anledningen, men det kanske är någon som kan?

Underligt och virrigt blir det, eller?
Örebro DaSa
2010-09-15 21:01
Fina resultat idag, vi får speciellt tacka Åtvid för att de såg till att inte DIF tog ngr poäng. Men även bra att Häcken och Mjällby delade på poängen.

För de som inte ser på MFF-HeIf kan jag verkligen rekommendera den matchen. Första halvleken var riktigt bra!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-09-15 19:20
Synd att dom klappar igenom återigen. :(
Örebro widemarsh
2010-09-15 19:08
En lite tanke som slog mig. Om en ÖSKare blir avstängd mot Halmstad (i omgång 24), missar han då matchen mot Gefle (i omgång 23) eller den mot Kalmar (i omgång 25)? Kan man bli avstängd i omgången innan 3:e varningen/utvisningen kom?

Virrigt? Ja, SvFF är ju inblandade :)
AIK Saywee
2010-09-15 18:55
Vattenspridare och fläktmaskin samt lite lera på underlaget ... det kan vara bra i höstrusket att behärska sådant, träna på bara ;)

Jag tycker det skulle vara intressant, att se någon slags statistik, över hur väder och underlag etcetera, påverkat olika lags fram- eller motgångar genom olika decennier.

Nej nu blir det monolog, loggar ut ett tag .....
AIK Saywee
2010-09-15 18:46
Ursäkta, men jädrar vad det regnar och blåser!

Hoppas att ÖSK förbereder sig för höstens matcher på ett bra sätt.
Annons: