/fotboll/osk/forum/4605.aspx/fotboll/osk/forum/4605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rosso
2010-09-16 21:45
Ämne: Besvikelsen efter ma....
tror på en tuff match borta mot hbk! aldrig lätt att spela mot ett lag som kämpar för att hänga kvar! men jag litar på våra grabbar, tror dom är medvetna om att det kommer bli en riktig kämpamatch! regn eller inte tror jag inte spelar så jätte stor roll, med rätt inställning och vilja kommer det förmodligen gå vägen!
Örebro Svartvitt forever
2010-09-16 21:23
Besvikelsen efter matchen på stadion har nog vilat tungt på mångas sinnen, därav den relativa stiltjen på forumet, tror jag.

Nu känns det som att det står och väger om ÖSK ska visa var skåpet ska stå och hålla undan från Elfsborg även efter helgens omgång.

Bortamatch i Halmstad på regnblöt plan låter inte som ett recept för sambafotboll. Nu måste grabbarna visa både hjärta och vilja och kriga ner HBK. Jag minns en härlig regnvåt höstkväll borta mot HBK för två år sen med två fina nickmål. Inför såna här matcher saknar i varje fall jag Olsen.
Örebro rosso
2010-09-16 21:21
Ämne: Berra bör satsa på e....
det har du rätt i! tror inte så många lag är sugna på att köpa honom, han är ju inte direkt någon mourinho typ! iofs har han gjort ett bra jobb med ösk, anser jag! laget spelar ju roigare nu än innan han kom! känns som att ösk:s "tråkstämpel" börjar försvinna mer o mer, om den inte redan är borta helt!

Rojas// jag tror spelare/ledare har det i åtanke!
AIK Saywee
2010-09-16 21:15
Rojas, Berra bör la köpa en "bicykletas"

Det är blött i Halland, jag hoppas att ÖSK är beredda på kommande träskmatcher i höst när naturgräsen skall stå för underlaget.
Örebro den oumbärlige
2010-09-16 21:13
Berra bör satsa på en sån där militärcykel.

Men angående Sixten, tror inte han är på väg någonstans. Ska han lämna måste han göra det till ett bättre lag. Kan inte se att vi har många lag i Sverige som skulle vilja värva han, han är inte så utåtriktad som man kanske behöver vara för att göra bättre reklam för sig själv.

Kanske Norge eller Danmark. Men som sagt, tror han stannar tills han kört fast med ÖSK eller får ett bud han absolut inte kan neka.
AIK Saywee
2010-09-16 21:11
Rojas, det kan ju också vara så att alla nya och eventuellt unga har någon slags åldersnoja?

Detta föds man ju nästan med, åldersnoja alltså, innan man fyllt "moppe" eller kan ta körkort, vill många bli äldre. När man är myndig får man göra som man vill, inom rimliga gränser och när pensionen närmar sig, har många en önskan att bli yngre, jag förstår inte dessa fenomen.
Örebro rosso
2010-09-16 21:09
1-0 till liverpool i europa league efter 26 sek.!!!!
Örebro rosso
2010-09-16 21:08
rojas// haha det sista i ditt inlägg, den var bra! angående sixten, han gick väl ut och sa att han ville ut i europa, lite skumt att säga så i ett läge där ösk går som tåget, kan tyckas!
Örebro Rojas
2010-09-16 21:02
Jo det är sant, men inga debatter pågår ..Finns ju väldigt många aktuella...Behålla Sixten eller inte, Nyförvärv, Taktik, Etc etc , Inför nästa match...Vilken cykel Berra bör köpa..
Örebro rosso
2010-09-16 21:01
läst nåt om en pubresa till halmstad, hur många kubaner kan man hoppas på?
Örebro den oumbärlige
2010-09-16 20:52
Ja verkar lite dött på forumet. Är väl dags att något händer också, ganska dött på ÖSK-nyheter.
Örebro Rojas
2010-09-16 20:46
Var har alla nya forumskribenter tagit vägen ? Ser bara veteranerna som håller liv här...Och innan ni får åldersnojja igen menar jag inget illa :)
AIK Saywee
2010-09-16 17:20
Ämne: Ämne: Dyr hal....Elias_gbg, tackar för länken, men tänk att tidigare så kallade mynt, blivit en cocacolamugg och en halstablett ..... och orsakar så mycket rabalder, byråkrati, krångel, klubbböter och mediala rubriker.

Den "stackarn" som hade ont i halsen, hade det inte varit bättre att han/hon svalt tabletten i ilskan, eller vad det var frågan om. Böterna verkar han/hon slippa, trots att han/hon fanns med på "film".

Hoppas verkligen också, att det är slutkastat, från svartvitt håll, vad det än är som tidigare har kastats och varför.

Edit tyckte jag skulle uppdatera, i "jämnställdhetens tecken", det kan ha varit en hon?

Men min uppfattning är att detta inte är så troligt!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-16 17:08
Nice Design! Snyggt! Loggan är läcker. Jag gillar i alla fall svartvits nya design :).
Örebro Elias_gbg
2010-09-16 17:07
Ämne: Dyr halstablett för ....
Hela domen från SvFF där dom tar på sig en del av de inkastade föremål.
AIK Saywee
2010-09-16 16:51
Ämne: Rudolf Blodstrupmoen....
Nu lyckas jag med bedriften att svara på mitt egna inlägg, eftersom svaret på mitt 16.28-inlägg nu finns bland "senaste lagnyheterna"

Där finns loggan som helhet och klar och tydlig.
Örebro den oumbärlige
2010-09-16 16:47
SvartVitt grundades 1998 men ingick inte i SF för än några år senare vid 2001 tror jag... det var då svenskafans skapades oxå.

Ni hittar den fullständiga loggan på i den nya artikeln eller på vår facebook.

Hoppas ni är snälla med betygen.
AIK Saywee
2010-09-16 16:44
S&V, sorry, jag skrev faktiskt fel, jag tänkte 1998, men fingrarna lydde inte mina tankar.

1908 är ju ett annat speciellt årtal i ÖSK´s historia och sitter troligtvis i ryggmärgen eller hjärnbalken?

Du har helt rätt, tackar :)
Örebro S&V
2010-09-16 16:33
Borde vara EST 1998 det var väl då svartvitt grundades på svenska fans, tror jag...
AIK Saywee
2010-09-16 16:28
Rudolf Blodstrupmoen, instämmer

Jag blir lite nyfiken på texten runt örnen, vad står det egentligen som helhet, läser jag rätt?

SVARTVITT SUPPORTERSAJT EST 1908 ÖREBRO SVENSKAFANS

Denna "logga" ser rätt häftig ut och påminner om stadens "vapen", eller? Var kan man finna denna logga/symbol "tydligt och som helhet"?

Har ytterligare en fundering, men väntar med den.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-16 16:04
Snygg design! Riktigt snygg!!
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-09-16 12:13
Ämne: En lite tanke som sl....
Riktigt virrigt, men den som blir avstängd mot Halmstad missar nästa match, inte nästa omgång. Man blir alltså avstängd mot Gefle. Iallafall enligt virrpannornas hemsida.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-16 11:24
Hoppas det nya forumet kommer kännas lite mera modernt. Det skulle vara uppskattat om man kunde svara på ett inlägg så att det hamnar under det inlägget man refererar till. Nu blir det ju lite rörigt om man svarar på ett inlägg långt ner på sidan och svaret hamnar överst. Ett smidigare sätt att skicka PM skulle också vara bra.
AIK Saywee
2010-09-16 10:29
Dyr halstablett för AIK.

Femtusen kronor. Det är vad AIK får betala i böter för den inkastade halstabletten i det allsvenska mötet med IFK Göteborg.

(enligt HN-sporten)
Örebro .-*Mackan*-.
2010-09-16 03:27
Har de konstgräs i Malmö?
Jag menar, Helsingborg förlorade ju..
Örebro Miroslav kuba
2010-09-16 00:13
Skumt omgång 24 före 23 någon som vet varför?
Örebro Rojas
2010-09-15 23:24
Saywee// Tack för dina synpunkter, då kanske man inte är helt fel ute i svängen, har många åsikter men vet inte om de delas av många.

Ja precis 2-4 ! jag anser i nuläget om inget förändras, att det bästa för SvartVitt är att börja leta efter en ny tränare som kan ta vid där Sixten slutade och förbättra det Sixten inte klarar.
AIK Saywee
2010-09-15 22:17
Ämne: Grixx//Gäller det äv....
ja, detta är en klurig och finurlig frågeställning .....
Örebro GT
2010-09-15 22:15
Ja, det är tur att vi redan mött Åtvid (x2) i år !!
AIK Saywee
2010-09-15 22:08
Se upp för HBK ...

"På hemmaplan tillhör HBK den övre halvan av tabellen. Det har inte direkt varit några klang- och jubelföreställningar man har bjudit på i år (möjligen med undantag för 4-0 mot Åtvidaberg), men man har varit stabila och bjudit gott motstånd. Borträknat den underliga matchen mot Häcken, med insläppt mål på rekordtiden åtta sekunder (till slut 1-2) har hemmaförlusterna kommit mot topplag i serien."

.. från de "senaste liganyheterna"
Annons: