/fotboll/osk/forum/4604.aspx/fotboll/osk/forum/4604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-17 11:13
Håller för övrigt med dig. Och vi har ju inte köpt honom än. Flood är säkert nästan här gratis och bara på ett halvår. En chansning med mycket liten insats kort sagt.
Svårt att tänka mig att man skulle göra en likadan lösning av detta. Dessutom tror jag det är lättare att dra slutsatser om en spelares kvaliteter i svensk miljö.

Mycket bra och offensivt jobbat, säger jag! (Med förbehåll att jag förutsätter man även jobbar med mer etablerade namn inför nästa år.)
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-09-17 11:10
Snygg layout!
Nån som vet om man kan se matchen ÖSK - HIF nånstans?
2010-09-17 11:09
Tackar Krille!
Ingen har koll på nätet som du :)
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-17 10:42
Jag tycker det är bra att ta hit spelare från lägre divisioner. Kolla på Gefle! De hittar ju en del fynd i de lägre divisionerna. Men Danny känns mer som en back up till någon mer etablerad center.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-17 10:34
Här kan ni läsa lite mer om Danny Persson.
2010-09-17 10:13
BoP/Ok, tack. Känns som vi måste få till något lite stabilare än så om målbild 2015 ff ska te sig realistisk. Men kanske är han tänkt som back-up till någon, likt Flood.
Örebro Bastard on Parade
2010-09-17 10:10
Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)//

Inte sett honom spela bortsett från några youtube-klipp. Verkar vara en pålitlig målskytt i division 1, men jag är tveksam. Känns som en Flood-kopia.
Öreskå - 66
2010-09-17 10:09
Även Letter här för undersökning.
Är de månne släkt med gänget som byggde östra? ; )
2010-09-17 09:41
Någon som vet nåt?
Örebro Henke(Old Boys)
2010-09-17 07:48
stilrent.
Örebro Volyes
2010-09-17 06:05
Riktigt snygg design
Örebro Conjuration ★
2010-09-17 03:32
Vet inte vad jag känner för den nya layouten, ser lite tomt ut men en jävligt cool fågel :)
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-17 00:18
Rojas//

Ja, efter att ha sett BP:s match ikväll förstår jag inte hur de skall klara sig kvar. Sedan skall det bli intressant att se om AIK klarar av den enorma press de lever under.
Örebro Rojas
2010-09-17 00:14
Söndagsmatcher känns givet tycker jag, å andra sidan är måndagar den värsta dagen i veckan så en match med SvartVitt kan jämna ut det !
Örebro Rojas
2010-09-17 00:10
Jag tror även att Halmstad och BP åker ut i år och att Åtvidaberg,AIK och Gefle gör upp om kvalplatsen. I sådana fall känns det som att Gefle för tillfället är det lag som har störst chans att få kvalplatsen.

Om nu Gefle,Halmstad och BP åker ur, finns det en stor och bra chans att kunna knyta till sig talangfulla bra spelare till ett rimligt pris.

Edit// Skriver som en domherre
2010-09-17 00:10
icehagman//

Det skall visst vara så att måndagskväller drar mest folk. Varför vet jag inte.
Örebro Rojas
2010-09-17 00:08
Jag tror starkt på en damcykel model större för Berra, men hoppas att han klär sig varmare i år. Glömmer aldrig en vinterdag när han cykla förbi i en t-shirt o jag gick runt i en dunjacka och frös ! Det är respekt !
Örebro widemarsh
2010-09-16 23:38
Rätt snygg design! Det enda som stör mig är att det står "Orebro".
Örebro icehagman
2010-09-16 23:37
Är det någon som vet anledningen till att IFK-matchen är flyttad? Ska man skylla på Canal+..?
Eller är det ÖSK själva som begärt flyttning av matchen.
Som en ständigt kvällsarbetande själ så är jag riktigt trött på att allt fler matcher läggs på vardagar. I princip kan jag bara se matcher på plats när jag har semester.

Vad är forumets synpunkter på det hela? Är måndag en bättre dag än söndag för match? Det skulle vara intressant att veta hur tankarna går kring detta.
Örebro den oumbärlige
2010-09-16 23:11
Väldigt liten chans att Frempong återvänder. Varför riskera att komma till ÖSK igen? Han har inte bevisat sig så pass att han inte kan spela i superettan.

Jag undrar dock hur det blir med tränarna i Gefle om de åker ur. Kanske något för HBK eller GAIS om de sjunker ännu mer.
Örebro pemo
2010-09-16 22:58
Om nu Gefle åker ut, värvar vi tillbaka Frempong då? Nu har han ju fått lite "allsvenskt spel" i benen och verkar inte vara skadad längre. Om vi tappar de vi tror, eller rättare sagt, jag skulle vilja se det här laget 2011. Föryngrat. Och nu tar jag bara med sådana som jag sett lite av. Finns säkert talanger i U-laget, men detta är alltså mitt "dream-team"

Alvbåge
Anttonen - Almebäck - Berra - Per J
Bedoya - Nordin - Erik N
Astvald - Astrit - Frempong

Wiken och Sammy är kanon, men de är ett år äldre.
Roni och Paulinho borta. Basse är ett alternativ om han är kvar. Staaf, om han är hel.
Fast Per J kan ju också spela def mitt.
Astrit blir som KIM, men med betydligt bättre bollkänsla.

Men som sagt, dessa är de spelare jag sett i aktion.
Örebro rosso
2010-09-16 22:32
Ämne: rosso//

Jag tror ....
olof guterstam aka doktorn? såg också lite av bp matchen, skumt att de spelar sådär när deras tabelläge är som det är! får hoppas på bättre fighting spirit när ösk gästar örjansvall!
2010-09-16 21:54
rosso//

Jag tror också det blir hårt mot HBK. Men jag såg matchen Bp-TFF ikväll och det var bedrövligt vad dåliga Bp var, de visade inte att de slåss för livet och vad skönt att inte doktorn hamnade i ÖSK.
2010-09-16 21:50
Saywee//

Det handlade om vad jag tror, om ÖHC skall komma före Bofors, det är väl självklart?!

Någon som vet hur det står till med våra skadade spelare, Anttonen och Wiken?
Örebro rosso
2010-09-16 21:45
Ämne: Besvikelsen efter ma....
tror på en tuff match borta mot hbk! aldrig lätt att spela mot ett lag som kämpar för att hänga kvar! men jag litar på våra grabbar, tror dom är medvetna om att det kommer bli en riktig kämpamatch! regn eller inte tror jag inte spelar så jätte stor roll, med rätt inställning och vilja kommer det förmodligen gå vägen!
Örebro Svartvitt forever
2010-09-16 21:23
Besvikelsen efter matchen på stadion har nog vilat tungt på mångas sinnen, därav den relativa stiltjen på forumet, tror jag.

Nu känns det som att det står och väger om ÖSK ska visa var skåpet ska stå och hålla undan från Elfsborg även efter helgens omgång.

Bortamatch i Halmstad på regnblöt plan låter inte som ett recept för sambafotboll. Nu måste grabbarna visa både hjärta och vilja och kriga ner HBK. Jag minns en härlig regnvåt höstkväll borta mot HBK för två år sen med två fina nickmål. Inför såna här matcher saknar i varje fall jag Olsen.
Örebro rosso
2010-09-16 21:21
Ämne: Berra bör satsa på e....
det har du rätt i! tror inte så många lag är sugna på att köpa honom, han är ju inte direkt någon mourinho typ! iofs har han gjort ett bra jobb med ösk, anser jag! laget spelar ju roigare nu än innan han kom! känns som att ösk:s "tråkstämpel" börjar försvinna mer o mer, om den inte redan är borta helt!

Rojas// jag tror spelare/ledare har det i åtanke!
AIK Saywee
2010-09-16 21:15
Rojas, Berra bör la köpa en "bicykletas"

Det är blött i Halland, jag hoppas att ÖSK är beredda på kommande träskmatcher i höst när naturgräsen skall stå för underlaget.
Örebro den oumbärlige
2010-09-16 21:13
Berra bör satsa på en sån där militärcykel.

Men angående Sixten, tror inte han är på väg någonstans. Ska han lämna måste han göra det till ett bättre lag. Kan inte se att vi har många lag i Sverige som skulle vilja värva han, han är inte så utåtriktad som man kanske behöver vara för att göra bättre reklam för sig själv.

Kanske Norge eller Danmark. Men som sagt, tror han stannar tills han kört fast med ÖSK eller får ett bud han absolut inte kan neka.
AIK Saywee
2010-09-16 21:11
Rojas, det kan ju också vara så att alla nya och eventuellt unga har någon slags åldersnoja?

Detta föds man ju nästan med, åldersnoja alltså, innan man fyllt "moppe" eller kan ta körkort, vill många bli äldre. När man är myndig får man göra som man vill, inom rimliga gränser och när pensionen närmar sig, har många en önskan att bli yngre, jag förstår inte dessa fenomen.
Annons: