/fotboll/osk/forum/4601.aspx/fotboll/osk/forum/4601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon
2010-09-18 11:10
Disasterpiece
Det värsta är ju bara att med denna nya strategi som ska arbetas fram nu är det mycket möjligt att "vi neutrala" påverkas av det i form av inskränkningar på våra tidigare friheter som supporters, som det alltid brukar bli vid dylika tilltag, den stora massan får betala för strulet som en liten del står för.

I detta fall vet jag vilka som kommer få pöbeln mot sig efter det hänt, även fast dessa inte ens är inblandade denna gång.
Örebro Disasterpiece
2010-09-18 10:55
Jahapp, så nu är huligandebatten igång igen...

Låt firmagrabbarna slåss hur mycket dom vill, ingen neutral person påverkas ju av det! Det fins viktigare saker att bry sej om än ett gäng arga ungdommar som bara vill få utlopp för sitt hat mot samhället eller få lite spänning i vardagen.
Örebro Dejmon
2010-09-18 10:53
ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
Inga egna synpunkter på mitt inlägg? Vill gärna ha synpunkter från flera håll på det jag skrev då det antagligen kommer påverka oss "vanliga supporters" en hel del, detta som sker nu, om jag inte misstar mig. Som sagt om du har tid och intresse, kom gärna med egna åsikter kring detta! Jag vill verkligen försöka sätta mig in i hur ni resonerar kring detta och inte bara läsa att ni tycker det är fel, punkt.
Örebro Dejmon
2010-09-18 10:41
Saywee
AIK får säkerligen "klä skott" (nytt uttryck för mig :)) för saker de egentligen inte borde. Och bära ett tyngre lass p.g.a. deras tråkiga incidenter som skett tidigare.

Vi är på väg in i en liknande situation är jag rädd. Och jag är också rädd att folk får helt fel bild av våra fans och atmosfären kring arenan p.g.a. bl.a. gästsupportrars beteende men mestadels av allas iver att förstora upp dessa problem till en nivå där de enligt mig inte hör hemma.

"Nu måste jag packa in även min laptop och bege mig till Närke´s pärla :)"

Jag är glad för din skull! Glöm inte att ta med paraplyet och kör försiktigt!
AIK Saywee
2010-09-18 10:07
Ämne: Saywee. Det har jag ....
Dejmon, jag har förståelse för flera delar ur ditt långa inlägg, medans i andra delar, har vi olika uppfattningar.

Till viss del, kan jag känna, att exempelvis AIK ofta i media får "klä skott", för ibland "saker" som inte stämde med verkligheten, eller förstorats alldeles för mycket.

Men, man måste ibland bromsa i tid, så att "det" inte spårar ur.

Nu måste jag packa in även min laptop och bege mig till Närke´s pärla :)

Loggar ur, fyra biltimmar väntar ...
Örebro Dejmon
2010-09-18 09:34
Saywee. Det har jag förstått och jag har full respekt för dig, ditt sätt att leva och dina egna "levnadsdeviser". Men har du nån som helst förståelse för mitt ställningstagande ang. faran med att "överexploatera" detta som jag menar är ett mycket litet,om inte obefintligt problem?
AIK Saywee
2010-09-18 09:27
Love, peace and respect :)

Det är tre av mina ledstjärnor här i livet.
Örebro Dejmon
2010-09-18 09:26
Kommentarer, synpunkter, kritik, idiotförklaringar eller vad som mottages med glädje på min förra text! Jag önskar kunna få lite mer förståelse i hur vissa tänker och känner mig manad att delge min ståndpunkt i det hela samt berätta om vad jag tror kan vara riskerna med detta som ingen annan verkar se.

Nån måste väl ha synpunkter eller argument för sina egna ställningstaganden?
Örebro Dejmon
2010-09-18 08:09
Hejsan allesammans. Jag har en grej att skriva av mig som betyder väldigt mycket för mig. Nämligen vår framtida integritet som fans och våra framtida möjligheter att ha en levande läktarkultur här i Örebro. Bered er på en bok, ni som har lust att läsa.. Och ursäkta ev. stavfel.

Nu har jag läst igenom inlägg här samt läst kommentarer på Na och där svarat på två under sign. David Eriksson. Ni får gärna läsa dessa svar under artikeln som länkats tidigare och i mitt länktips.

Jag förstår verkligen inte hur vissa kan skriva som de gör under kommentarerna och härinne. För det första kommer antagligen vi alla bli straffade av denna blivande "strategi mot huliganerna".

Vidare. Att Rose-Marie Frebran, som jag alltid sett upp till så otroligt mycket med sin integritet, kämparglöd och utstrålning, ställer sig bakom denna häxjakt är fruktansvärt tråkigt. Hemsk egentligen. Hon har väl alltid varit positiv till oss supportrar och stöttat en bra läktarkultur? Hur gick det här till?

Ni som skriver saker (ja jag antar att vissa av er hänger på detta forum) som att huliganer gömmer sig i vanliga supporterskaror och att folk inte är riktiga supportrar hit och dit har fan inte en susning!

Vad har egentligen hänt den senaste tiden som gjort att detta har blivit "dagens happening" för skvallerblaskan Na och något för alla ÖSK-hatare att gotta sig i?

Malmöultras blandat med huliganer attackerar KUBANERNAS uppladdning. Ett fåtal väljer att utnyttja sin lagstiftade rätt att använda sig av självförsvar. Nödvärn. Detta blir till Örebros mest uppmäksammade "huliganbråk" med brandbomber, pistoler, knivar och liknande genom tiderna. Hur gick det till???

Helsingborgs yngre firma (enligt dom själva) får spel mitt på stan och hoppar på oskyldiga fans för dom vill slåss med nån. DETTA ÄR DOM KÄNDA FÖR OCH MAN KAN BARA GISSA ATT POLISEN MÅSTE VARIT MEDVETEN OM DETTA!! Polisen skickar ut två uniformerade konstaplar som följer efter ca 20 meter bakom utan en varken chans eller ens ett försök att ingripa! Ha med detta stycke i åtanke att det stod tre(3!) piketbussar och såg till att folk som laddat upp på en kvarterskrog i närheten inte fick gå till arenan för att det var stökigt där... VARFÖR??? De får fortsätta med detta fram till de går in, där ÖSK's ansvar tar vid, och sedan efter marchen inpå nattkvisten på stadens krogar. De springer på fel gäng när de är på väg ut från strömpis och det blir ett kort slagsmål innan de flesta drar därifrån. Detta tar folk för givet att det är ett bokat möte mellan firmor. HUR KAN MAN GÖRA DET? VAR FINNS DET KRITISKA GRANSKANDET HOS ER SOM KÖPER DETTA RAKT AV FRÅN NA??? Det var det inte, ni vet ingenting! Jag var där och vet vilka dom flesta var som slogs med helsingborgarna. Ingen av dessa hade bestämt sig för att slåss när de gick ut!!!

De gånger vår "firma" varit i slagsmål har det varit långt från vår arena och skötts utan att någon oskyldig blivit inblandad. Jag förstår fortfarande inte vad det är som är så hemskt med att vissa gillar att boxas med varandra? Det är väl bra mycket bättre att "vår firma" möter upp t.ex. Helsingborgs dito en bra bit från arenan innan match än att oskyldiga drabbas?? Snälla förklara för mig hur ni tänker här för det kommer garanteras alltid finnas killar och vuxna män som gillar våld även efter ert, Na's och Örebropolisens drev är över! Vad är det ni vill uppnå? Världsfred? Likgiltighet? Bättre självkänsla?

Alltså ärligt talat, jag mån fan dåligt över att ni inte förstår att det är ni som svärtar ned klubben och ger den dålig PR genom att kommentera som ni gör på Na och här helt utan substans. Men ni ger också Na vatten på kvarnen genom att visa att det finns ett stort allmännintresse i att svärta ner ÖSK. Tack för det!

Om det var nån av er här inne som blev besvarad av mig på Na får ni gärna höra av er till mig via PM eller liknande för jag vill verkligen försöka förstå hur ni tänker!!

Det här har tagit helt sjuka proportioner och jag kan bara önska att nån av er, åtminstonde, tänker till lite efter jag skrivit detta innan vi målat in oss själva i ett jäkligt trångt och tråkigt hörn!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-18 02:42
Klart jag utgår ifrån att alla är fit for fight! Men om det inte skulla vara så skulle jag bli arg ;)!
AIK Saywee
2010-09-18 02:27
Nu måste jag sova snart, men det vore väl kul att se om Basse kan prestera, han har ju bjudit på en hel del underhållning tidigare, men det var länge sedan jag såg den lille kvicke giganten ...

... snart blir det frukost, med nyplockade björnbär i mogonfilen, sedan blir det snabbaste vägfilen hem till NÄRKE :)))

Jag vill se ÖREBRO!
2010-09-18 02:16
Saywee//
Jo det blev det :). Men Basse fick jag in till slut :). Men start 11:an är väl inte helt osannorlik :)!?
AIK Saywee
2010-09-18 02:11
ÖSK KRILLE, är alla dessa disponibla? dvs "du startar väl" inte med skadade eller ev. avstängda spelare?

Ser riktigt lovande ut, men tre funderingar ...

1 - Varför finns det ingen annan än Porokara där framme, till höger i text, eller vänster i verkligheten, finns det aldrig något annat alternativ?

2 - Varför ingår sällan Basse i en startelva, eller får speltid överhuvudtaget?

3. Det blev många stora A´n till vänster och uppåt, i verkligheten till höger och bakåt ;)

Edit, pkt 2 ändrad
2010-09-18 02:00
Saywee//

Start 11:a mot HBK:

----------------Alvbåge--------------

Anttonen---Almebäck--Wikström--Wowoah

----------------Nordin---------------
----------Ajdarevic--Bedoya----------

Astvald-------Paulinho-------Porokara

Bänk:
S.Nurme
B.Zé
T.Wirtanen
P.Johansson
D.Abdulahi
E.Bassombeng
A.Flood
AIK Saywee
2010-09-18 01:37
I morgon eftermiddag är det match mot HBK.

Vilket lag ställer Sixten på benen vid avspark och vilka sitter på bänken?

Pubresa med buss till Halmstad och jag bilar hem från Halland till Örebro för ett pub-besök ;)
2010-09-18 01:32
Saywee//

Det jag menar att smaken är som baken :). Jag håller med! Brödet ska komma från korvbrödsbagar´n!
AIK Saywee
2010-09-18 01:22
ÖSK-KRILLE, då skall brödet vara från korvbrödsbagar´n i Lillån ...

Nej, nu är risken att vi spårar ur, men efter att bevittnat hockeymatchen i Borås, där ÖREBRO vann och placerade sig i topp, inledningsvis i årets hockeyallsvenska, får jag svårt att sova.

Jag vill se ÖREBRO, på Behrn Arena, eller på Behrn´s Arenor, de ligger ju tre på raken, som ett äkta "hat tric" i stadsplaneringen eller i benämning av arenor.

Det är bara fantastiskt att vara närkebo, även om jag ytterligare en natt fuskar som hallänning!

ÖREBRO!
2010-09-18 01:13
Saywee//

Kan också bli en korv med bröd på Deiles Gatukök :)? Inte fy skam det heller :).
AIK Saywee
2010-09-18 01:07
Jag vill gärna klaga lite på muren här ovan, det borde finnas lite murgröna, konstodlat alltså ;)
AIK Saywee
2010-09-18 01:05
å Marta, blir det bara fika, så skall det inkludera dopp!
AIK Saywee
2010-09-18 01:03
En sjurätters middag kommer de kanske att vara värda, efter "en plats i Europa", fast som någon tidigare (ett par veckor sedan, antydde) så ligger ju faktiskt även Sverige i Europa.

Jag vill inte gå händelserna i förväg, men det ser stabilt ut, trots att jag lite oroar mig för HBK på Örjans ....
2010-09-18 00:55
Saywee//

Är det nått lag som gjort nått för länet i år så är det väl ÖSK? Frebran vet vad hon gör :). Hon bjuder in ÖSK på en brakmiddag :)!
Örebro den oumbärlige
2010-09-18 00:53
Förövrigt symboliserar muren är ovan SvartVitts klagomur =P
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-18 00:52
Då ska det sjutton va dopp till fikat!
AIK Saywee
2010-09-18 00:47
ÖSK-KRILLE, ojojoj, då har vi likadana minnen, dvs minns inte speciellt mycket vad de(gen) gjort för länet under senare år, ickefansen har hotat tränare och spelare möjligtvis, på lite olika sätt, samt en massa tjafs vid "övergångar" hit och dit mellan elitlagen i länet, främst från dit till hit, inte tvärtom ...

Jag känner till ett lag som gör en insats för länet och har gjort det i så många decennier, slottsherrarna, de svartvita eleganterna, GIGANTERNA, så mycket "underhållning" är det svårt att hitta bland idrottsklubbar, eller?

Ja, jag hoppas bara att järnlady´n åtminstone bjuder in grabbarna på en fika ;)
2010-09-18 00:33
Seywee//

Hans motivering var att de hade gjort en insatts för länet (Då de gick upp i superettan förra gången). Vad de hade gjort för utom gått upp i superettan kan jag inte minnas?
AIK Saywee
2010-09-18 00:23
ÖSK KRILLE, vad hade Degerfors gjort för bra insats?

Detta har jag totalt glömt eller förträngt ...

... men att de svartvita eleganterna passar i ett Slott, tvekar jag inte på ;)
2010-09-17 23:51
Saywee//
Det håller jag med om. Frebran vet vad hon talar om. Hoppas Frebran bjuder in ÖSK till slottet i höst, efter säsongen. Våran förre landshövding bjöd ju in Degerfors för att de hade gjort en bra insatts. Men ÖSK hade han svårt för tydligen.
2010-09-17 23:30
Ämne: Ämne: Mirosla....Jag tror på uddamålsvinst ;). Jag tror inte på någon sprudlande föreställning. HBK kommer kämpa emot bra men ÖSK kommer där ifrån med vinst ;). En publiksiffra på runt 3500 på Örjansvall. För en gång skull kommer Paulinho få ett mål godkännd. Så 0-1 är mitt tips. Fasta situationer blir viktiga i den här matchen.Så Paulinho gör mål efter en hörna som Wowoah slår . Bollen nickas tillbaka till Wowen som gör ett lågt inlägg som Paulinho sätter en bredsida in vid den vänstra stolpen :).
Örebro Miroslav kuba
2010-09-17 23:13
Ämne: Okej att vi håller p....
Av den enkla anledningen att HIF alltid gnäller på konstgräs varje förlust i Örebro dom senaste åren har dom skyllt på konstgräset hörde oxå dom gnälla en gång på konstgräs i Gävle.Mff gör tvärtom dom gnäller inte dom vinner istället det är STORT.Dessutom så tycker jag att MFF är bäst i år och mest värda guldet.
Annons: