/fotboll/osk/forum/460.aspx/fotboll/osk/forum/460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Restalundsv
2016-12-21 13:15
@T8:

Och Moberg blir nog inte kvar
Örebro T8
2016-12-21 13:14
ÖSK och Ceh överens. Skriver på imorrn. Förhandlar med Ring. Läs på na.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brandao
2016-12-21 12:32
Bastard on parade

Håller helt med dig!

Öka ambitionerna samtliga!

Vi har kunnat värva Valdet, Paulinho,Astrit och nu är klubbens ekonomi starkare en någonsin.

Jag räknar med minst 2 bomber.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-21 12:32
@Bastard on Parade:

Rogic är med största sannolikhet inte en spelare från "en annan hylla".

Däremot lär han ju inte ha kostat så mycket, vilket säkert ger mer utrymma för övriga spelare.

Vi gjorde ju/kommer göra ett minusresultat på driften då vi plockade in flertalet spelare i somras.

Nu försvinner kanske Astrit (högst lön), Nordmark (topplön), Moberg (bra lön), Björnquist (medel kanske?), Ring (låg lön) och CEH (låg lön).

Rogic lär ju inte få någon topplön, men man kan väl kanske tänka sig att han ligger mellan Moberg och Dajje. Då kan vi ju fortfarande ta in flertalet spetsspelare för pengarna vi har kvar. Ingen lär ju tjäna som Astrit, men 2 spelare med löner i klass med Nordmark och sen ändå en hel del pengar kvar på ett till nyförvärv.

RÅP vågar jag inte uttala mig om, men han lär ju vara en av de bäst betalda i truppen, så det ska inte vara omöjligt att hitta en duktig ersättare då pengar finns.

Rena spekulationer från min sida. Jag vet inte mer än någon annan om vad spelarna tjänar.
Örebro Cpt. Raw-P
2016-12-21 12:06
Sjukt att det är så kul med Silly season. Tror Rogic-värvningen kan bli bra. Välkommen Filip!

När jag lyssnade på intervjun med Axén och de numer bevingade orden om "den nya hyllan" så förstod jag det som att inte nödvändigtvis ALLA tre spelare som det pratades om var från den hyllan. Utan snarare att Alec typ sa att de kollade på tre intressanta spelare och sen mer generellt att de kan titta på spelare från en annan 'hylla' än tidigare.

Jag tror att det kanske är en eller två spelare som vi inte kunnat få tidigare (den nya hyllan) och sen mer klassiska klassiska ÖSK-värvningar (typ Rogic).
Örebro Bastard on Parade
2016-12-21 11:41
@Rasberg:

Vilka andra AS-klubbar jagade honom? Till NA säger Rogic att ”Özkan skulle höra av sig”. Om Djurgården inte har hört av sig under slutet av December till en bosmanspelare så lär de knappast vara särskilt intresserade. De andra rykten som jag har läst om Rogic från trovärdiga källor är att AFC ville förlänga och att det även fanns intresse från Vejle.

Rogic är säkert en duktig spelare. Jag har bara sett honom i några få matcher. Däremot så tror inte jag att det är någon spelare som kommer vara given i startelvan om vi har en någorlunda vettig konkurrenssituation.

Att det är overkligt att han kommer till ÖSK håller jag inte alls med om. Vi har lyckats värva unga eftertraktade spelare från Superettan tidigare, till exempel Berger och Wiktorsson från Degerfors. Vi värvade även Rodevåg efter att han vann skytteligan, men då var han förvisso 26 år.

För några år sedan lyckades vi värva Paulinho som bosman när han lämnade Häcken. Det var en rätt overklig värvning i jämförelse. Eller varför inte Valdet Rama? Vissa hyllar värvningen av Rogic som om han vore en av Allsvenskans bästa spelare. Det är tragiskt att se att både ÖSK och supportrarna har tappat alla ambitioner totalt om det här är en av de tre spelarna som Axén pratade om.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-21 11:14
@Rasberg:

En duktig Superetta-spelare med utgående kontrakt som vi värvar på ett 3-årskontrakt. Jag tycker det är en typisk värvning för ÖSK. Skillnaden är väl att vi nu slogs mot mittenlag som Djurgården istället för bottenlag som Sundsvall. Jag är dock mycket nöjd med värvningen på pappret ska sägas.
Nikola Budalic
2016-12-21 11:02
Man tror ju att ett nyförvärv ska stilla ens abstinens och så klarar man sig på den drogen men tvärtom så håller giftet bara 1 dag sen vill man ha ett nytt nyförvärv. Jobba hårt Sköldis så presenterar ni någon på uppesittarkvällen. Det vore hur coolt som helst.
Örebro Snö
2016-12-21 09:03
VI ÄR EN KLUBB SOM INTE IDAG HAR PENGARNA/TRÄNARNA/ORGANISATIONEN FÖR MER ÄN ATT VARA ETT MITTENLAG I ALLSVENSKAN O DE E JU HELT OK, MEN DE VERKAR SOM ATT INGEN FÖRUTOM JAG SOM GILLAR DET :):) HELLRE EKONOMI I ORDNING OCH FORTSÄTTA I MITTEN ÄN ATT TOKVÄRVA UTAN TÄCKNING Rogic är nog en bra värvning utefter våra resurser, och mer är nog påväg in God Jul,på er och komihåg ÖSK kommer 8a i AS 2017:):), Spådde 9a förra vid denna tid och det tipset funkade ju:):):) (@I can resist everything/anything except temptation ,Rinne nöter bänk, riktigt trist, men då kanske vi kan få tillbaka honom snart:))
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-21 07:40
I can resist ...

Kul nattligt inlägg, precis som på Kurt van Tratt's dagar, ja, eller nätter.

Jag instämde med dig i den tråkiga nyheten och avrundade därefter med den trevliga nyheten.

Förresten, har vi inte råd att att värva Wandersson nu, när vi värvat Rogic?

Nåväl, kul att några fortfarande är intresserade av Talgoxen.

Idag 11:44 händer det!!!!!

Jordens bana runt solen hamnar i ett läge, där vi definitivt går mot 2017 års Allsvenska fotbollssäsong, trots att vi nästan bor vid Nordpoolen.
Örebro Rasberg
2016-12-21 07:36
Såg att värvningen av Rogic fått både ris och ros här. Jag ser inte hur man också kan säga att det är en typisk ÖSK-värvning.
Killen är 23 år, kommer från AFC som flyttar till Eskilstuna, lagkapten, från Eskilstuna, flera andra AS-klubbar vill ha honom och vi signar honom på ett 3-årskontrakt.
Det är rätt overkligt att han väljer att komma hit. Det hade aldrig hänt för några år sedan.
Örebro Vinter
2016-12-21 07:34
@Jonas r:

Jag reagerade mot det du skrev såsom varande en plattityd. Ungefär som att på frågan "Vilka aktier ska jag satsa på under 2017?" få svaret "Jag rekommenderar dig att satsa på de aktier som kommer att gå upp mest i pris". Om "marknaden" redan vid tillfället för värvningen (idag) av en "ung utvecklingsbar spelare" skulle veta att denne om ett visst antal år kan säljas dyrt skulle den "framtida avkastningen" redan vara intecknat i dagens pris. Det är ju så en marknadsekonomi fungerar. Det finns inga gratisluncher. I så fall skulle ju alla "köpa billigt och sälja dyrt". Vad ÖSK förhoppningsvis vill förmedla är att man vill bli en klubb som är bra på att vidareförädla talanger, men det blir man inte genom "att säga" utan genom "att göra".
Örebro I can resist everything/anything except temptation
2016-12-21 02:02
Helt underbart att se Wanderson-spekulationerna landa hos en Superetta-mittfältare :=))) Inte för att jag tror att han inte kan bli nyttig och utvecklas, utan mer om realism och fabler i forumet :o). ÖSK glömde dock att en "negativ" nyhet inte får presenteras om den föregåtts av en positiv (Lex Nikola Budalic ). Ok, det var inte en föregående god nyhet men en föregående god spekulation ;0) Framöver kommer förmodligen en försvarare och anfallare presenteras - Skall bli intressant att se var spekulationsnivån kommer ligga framöver här inne. God jul och lycka till med skinkor och talgoxar i ugnen och nu längtar jag till ÖSK:s traditionella uppesittarkväll signerad Wärlegård!! Ps - Har inte hört av InSnöad på länge - Har Rinne presterat?
Örebro Jonas r
2016-12-21 00:54
Vet inte om du försökte göra dig lustig isf ber jag dig att tänka efter lite nästa gång. Stora klubbar m pengar som Malmö kan köpa redan utvecklade spelare som Rosenberg. Örebro kan inte konkurrera om den typen av spelare och får därför göra som jag påvisade innan. Så fattar du nu eller?
Örebro Vinter
2016-12-20 23:27
Jo, bättre att värva unga utvecklingsbara för att sälja dyrt sedan än att värva gamla outvecklingsbara för att sälja billigt sedan sa´ Bull... Nähä! sa' Bill!... eller va' det Bull iaf? Eller Bill?
Örebro Jonas r
2016-12-20 22:27
[QUOTE=Bengt-Erik Gårdefors mustasch]En till superettanspelare in, med sedvanlig entusiasm från flertalet på forumet. Fint att vi som är tveksamma får vädra vår tveksamhet. Det verkar ju helt sjukt om detta är en de tre från den berömda nya hyllan. Ingen glaslirare iaf. Lycka till i Sportklubben, Filip! [/QUOTE] Själv ser jag denna värvning som ett ledd i Örebros strategi som Axen pratat om. Värva unga utvecklingsbara för att sälja dyrt sedan. Tror det är enda sättet för klubben att lyckats.
Nikola Budalic
2016-12-20 21:59
@David Juhlin:

Mycket bra inlägg.
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2016-12-20 21:54
En till superettanspelare in, med sedvanlig entusiasm från flertalet på forumet. Fint att vi som är tveksamma får vädra vår tveksamhet. Det verkar ju helt sjukt om detta är en de tre från den berömda nya hyllan. Ingen glaslirare iaf. Lycka till i Sportklubben, Filip!
Örebro David Juhlin
2016-12-20 21:06
Är väl ganska naturligt att man kallar till en presskonferens när man tar in en ny spelare. Mediautrymme/intresseväckare är väl en anledning. Man vill ju vara en klubb som är tillgänglig och transparent gentemot sina supportrar och partners och vad är mer intressant än nya spelare? Och om man inte skulle ha det ska man alltså göra skillnad på spelare och spelare redan vid värvningen. Kul start i en ny klubb... "här har vi PK för de spelare tränaren har nämnt i en podd men inte för dig. Hoppas du känner dig motiverad, varmt välkommen!"

Man kanske inte köper årskort pga av att man vill se filip men man kanske köper det när man påminns om klubben och att någonting händer. kan säkert också sända signaler till pågående förhandlingar. sättas press eller motivera beroende på situation.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-12-20 20:13
CEH är inte alls långsam. Ser kanske så ut för att han är ett huvud längre än resten. Däremot är han inte tillräckligt snabb för att kompensera för positionsspelet och speluppfattningen som Almebäck var när han kom hit.
Örebro BK Fåfängan
2016-12-20 19:17
Jag tror inte att CEH får förlängt, tyvärr. Tyvärr då det handlar om en ung örebroare. Tror att det ligger honom i fatet att vi spelar på konstgräs, med det snabba spel som det innebär. Jag har bara sett honom i matchen mot laget från norr, men det man hör om honom är ju att han inte har styrkorna i snabbheten, direkt. Tror mer på att släppa upp andra talanger, men vore kul om CEH motbevisar mig och min okunskap.
Örebro Pedretti
2016-12-20 18:12
Undrar om Carl Ekstrand-Hamrén kommer få sitt kontrakt förlängt, synd att hans enda start denna säsong var "den-matchen-som-icke-får-nämnas-mot-ett-lag-från-norr"
Där jag tyckte att han skötte sig okej i ett lag som spelade lååångt ifrån okej.

Men jag tror nog att om han får förlängt så lånas han ut.
Örebro Broarn
2016-12-20 17:56
Fick ett bra intryck av den nya killen som presenterades idag. Har aldrig sett honom spela, men hoppas och tror att det kan bli bra. Nu är det upp till honom själv.

I fortsättningen hoppas jag på bra tillskott i försvaret, som jag tycker är vår svagaste lagdel.. Förutom Oskar i målet känner jag mig bara trygg med Almebäck av dom vi har kvar och i viss mån Lorenzon. Brendan har inte riktigt fått chansen ännu - hoppas han får visa vad han kan under försäsongen.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-20 17:51
Ignorera, hahaha ...
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-20 17:50
Alla spelare har möjlighet att bli poängkung i vilket lag som helst, bara de jobbar hårt för pengarna!

Hur mår du Nicola?
Nikola Budalic
2016-12-20 17:46
@ÖSK-Saywee:

Poängkung? Gör dig själv en tjänst och googla spelaren åminstone och läs på vad han är för typ av spelare i rättvisa mot honom själv.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-20 17:41
Jonas r

Ja jädrar vilken bomb det blev;)

Förstår mig inte alls på gnället.

Örebro Jonas r
2016-12-20 17:35
[QUOTE=Benny Böckling]Är väl inte så konstigt att en klubb i ÖSK's storlek slår på stort med en pk när man lyckats signa ett toppnamn från superettan som varit jagad av flera allsvenska lag. Men att han skulle vara "en av dom tre" ser jag som osannolikt. Även om ÖSK's ekonomi är rekordstark nu så har man nog även tidigare år haft chans att plocka bra spelare ifrån superettan med utgående kontrakt. [/QUOTE] ÖSK har alltid kallat på presskonferens vid nyförvärv vad är konstigt m det?
Örebro Jonas r
2016-12-20 17:34
Till ni som gnällde om att ÖFK tog Thom P. Vad säger ni om att både djurgården och ÖFK var intresserade av Rogic men han hamna hos oss??
Örebro Benny Böckling
2016-12-20 17:27
@öörebrooo:

Är väl inte så konstigt att en klubb i ÖSK's storlek slår på stort med en pk när man lyckats signa ett toppnamn från superettan som varit jagad av flera allsvenska lag.

Men att han skulle vara "en av dom tre" ser jag som osannolikt. Även om ÖSK's ekonomi är rekordstark nu så har man nog även tidigare år haft chans att plocka bra spelare ifrån superettan med utgående kontrakt.
Annons: