/fotboll/osk/forum/4597.aspx/fotboll/osk/forum/4597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Svartvitt forever
2010-09-21 21:07
Jag vet att det väl är lika troligt som att det snöar i helvetet, men det vore behövligt att bänka Porokara. Han har inte gjort någon glad på sista tiden. Gärna Bassombeng från start.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-09-21 21:01
Karl/ Ja det är tillåtet! Man kan till och med stanna till om man vill och finta.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-21 20:58
Både Jakob Orlov och James Frempong riskerar att missa morgondagens bortamöte med Örebro.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-09-21 20:44
Det blir spännande att se James Frempong i morgon. Har tydligen gjort bra matcher på sistsående. Anttonen får hålla i hatten.
2010-09-21 18:59
Ropesin//

Jag tycker bara man kanske kunde ha flyttat hockey eller fotbollen så att det inte hade krockat. Jag tycker det är synd att man ska behöva välja. För min del går fotbollen först. Men jag har även ett litet hockeyintresse. Den som förlorar mest på det är nog hockeyn är jag rädd för.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-09-21 18:58
På förbundets hemsida står det också 19.00 så jag utgår ifrån att det är det som gäller!
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-09-21 18:22
ÖSK KRILLE// Vadå hur Örebro Hockey tänker? Tror du att hockeylagen väljer precis hur dom vill när man ska spela sina hemmamatcher? Precis som i fotbollen har förbundet lagt spelschemat och med tanke på att det är betydligt tätare mellan matcherna där än i fotbollen går det väl inte att flytta hur som helst. Men håller med om att det är riktigt synd att man måste välja.
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-21 17:58
Djäklna unge (30 år), går inte att lämna datorn ur sikte fem sekunder.

pemo o BBB//

Det är härligt att bli nostalgisk ibland!

Jag har nog skrivit det förr, men är det någon som kommer ihåg när ÖSK ledde tryggt och fick en straff i slutet, Nordahl la straffarna då, stegade fram och bara rullade bollen ett varv och någon (vem?) sprang fram och rullade in bollen i motsatt hörn mot där målvakten låg? Att jag inte drömt det vet jag, för min gamle Far har bekräftat att jag minns rätt. Då var det också skratt och jubel.

Är det tillåtet idag?
Örebro Lotta potta, Signa Berra!
2010-09-21 17:51
2010-09-21 17:38
Pintorp//

Då bör vi ha minst två straffar att se fram emot resterande matcher!

Förövrigt tycker jag ÖSK skall skicka Astvald på specialträning minst en vecka till Tore Lennartsson, då bör vi få minst 10 straffar nästa år. Lär han sig det där med att fälla sig själv i full fart blåser domarn per automatik. Man gick på det själv fast man visste hur han gjorde.
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-09-21 16:51
Ämne: Ämne: pemo//h....
Det stämmer. Vi har fått åtta straffar sen vi gick upp sist.

2007: 3
2008: 3
2009: 2
Örebro Chipset
2010-09-21 16:34
Ösk Krille/ Magnus Wikström lär lägga eventuella straffar. Han har väl missat en straff under hela sin karriär...
2010-09-21 16:11
pemo//

Normalt ca.1.500, imorgon max 500 skulle jag gissa.
2010-09-21 16:09
BBB//

Det minns inte jag heller (inte lika konstigt ;))
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-21 15:49
pemo// Tänk att det minns jag också! Sällan har väl Eyravallen skrattat så gott! 1982 måste det alltså ha varit, se länk. Intressant: "Pelle Olsson var en av förgrundsgestalterna, han var med och spelade upp laget i Allsvenskan och väl där blev han bäste målskytt med 12 mål under lagets två säsonger i högsta serien". Hade jag ingen aaning om, att Pelle olsson spelat i allsvenskan alltså.
Örebro pemo
2010-09-21 14:51
Ämne: pemo//har för mig at....
var det samma match som Per J gjorde mål.( På passning från Astvald.)

På tal om Tore, jag glömmer aldrig när han gick till Gefle och vi hade en hemmamatch mot nåt lag, då speakern plötsligt säger: Nu har Gefle fått straff. Gissa vem som ramlade "

Hela gamla Eyravallen skrattade.

Var skall man parkera i morgon om dt både är hockey och fotboll? Eller är det dåligt med publik på hockeyn?

Örebro Kraków
2010-09-21 13:50
ÖSK-Karl:
Aa, okej.
Är nog för långt hemifrån för att hålla mig ordentligt uppdaterad. Synd är det i alla fall.
2010-09-21 13:24
Vem tror ni är förste straffskytt i ÖSK nu när Nobbe är skadad och Kim Olsen såld. Paulinho? Eller kanske Nordin?
Örebro Kronblom
2010-09-21 13:13
pemo//har för mig att det var hemma mot Djurgården förra året.Nobbe la straffen!
2010-09-21 13:07
Hur tänker Örebro Hockey när man lägger Örebro HK - Mora IK 19.00 imorgon. Samma tid börjar ÖSK - Gefle. Hur korkat som helst!
2010-09-21 12:34
ÖSK-Karl//

Jo det är ju skillnad på lag och lag.
2010-09-21 12:30
ÖSK KRILLE//

Det är nog en blandning, samt vilket lag killen som ramlar tillhör.
2010-09-21 12:28
ÖSK-Karl//

Det som irriterar mig är att det är så solklart och domaren borde se det när de står så nära. Men om huvuddomaren missar så borde assisterande domaren se vad som händer. Jag tycker det pinsamt dålig nivå på svenska domare. Eller så är de bara fega.
2010-09-21 11:57
Kraków//

Jag är också upprörd gällande Riddez, men det har varit känt länge.
2010-09-21 11:53
ÖSK KRILLE//

Min känsla är att ÖSK alltid haft svårt att få straffar, borta oavsett som hemma?

För er äldre, undantagen åren vi hade Tore Lennartsson, då fick vi straff var och varannan match. Men det var rena filmningar som var så skickligt utfört att domaren inte kunde undvika att blåsa straff fast det var känt att Tore var just en filmare.
2010-09-21 11:32
Jag hoppas på att ÖSK kan göra någon eller några riktigt bra försäljning i vinter. Frågan är vilken spelare som skulle bli mest kännbar att förlora? Almebäck? Nordin? Bedoya? Astvald? De ligger väl närmast för en försäljning?
Örebro K.Carlos
2010-09-21 11:23
rosso//
Han var en av planens bästa spelare mot Brage igår, en väldigt intressant target. Måste även säga att Erik Nilsson spelade riktigt stabilt med bra kortpassningsspel, dessutom ett rejält hot på fasta situationer med sin vänsterfot.
2010-09-21 10:49
Något måste göras med denna domarkår! Ännu en solklar straff missades igår (Helsingborg - Mjällby). Dessutom stog domaren bra till och såg det hela. Svenska domare är otroligt fega att döma straff för bortalagen. Svensk domarkår är nog den sämsta i europa! Det är otroligt att de får döma ute i europa cuperna. De ska kalla sig proffsdomare?

Får be om ursäkt för att jag brusar upp så här men sådana domartabbar blir ju matchavgörande.
Örebro pemo
2010-09-21 10:23
Angående bortaspel så tror jag att vår styrka är vår svaghet. Dvs vi har många målskyttar, men ingen utpräglad "striker". Bortsett från MFF och KFF så har vi haft bra chanser att ta ledning men det där sista lilla uppoffringen finns inte.
Många gånger så skall det slås en extra passning i närheten av straffområdet, istället för att chansa lite med ev returer.
Vet man med sig att det finns en som alltid hugger där framme, så skjuter man lite oftare.

För övrigt blev Mjällby bestulna på en solklar straff i går.

Men vi och BP får väl slåss om tävlingen " vilket lag kan gå igenom allsvenskan utan att få en egen straff"
Hård kamp.

Vem slog en straff senast för ÖSK? Var det Kim mot KFF?
Örebro Kraków
2010-09-21 09:07
Joel Riddez till Djurgården som bosman? Jag blir nog både förbannad och ledsen. Har jag missat något?
Annons: