/fotboll/osk/forum/4594.aspx/fotboll/osk/forum/4594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2010-09-23 00:40
Paulinho har fortfarande tid att förbättra sitt målskytt. Men man måste minnas att en klassisk 9:a är på plan för att göra mål. Det är klart han pressar bra men jag vill se fler mål. Gillar han som spelartyp och kille.
AIK Saywee
2010-09-23 00:32
widemarsh, ja Paulinho klev fram och satte det viktiga första målet, så att vi kan gotta oss åt tre fina poäng i slutspurten ....
Örebro widemarsh
2010-09-23 00:24
Kom ihåg att Pålle fått 2 mål felaktigt bortdömda också :)
Skönt att han äntligen fick sätta en boll igen, på äkta målskyttsmanér.
Nu tror jag det kommer 1 eller 2 till av bara farten mot Kalmar!
AIK Saywee
2010-09-23 00:19
Ämne: Gillar också Palle m....
den oumbärlige, visst vore det trevligt om han målade lite oftare, men han har väl inte spelat hela säsongen, eller? Å då menar jag inte att det återstår 6 matcher, men minnet sviktar, vilken omgång spelade han första matchen som helhet i ÖSK?

Jag tycker att han skapar mycket framåt, för hela laget och hjälper även hela laget bakåt, ofta.

Det är klass, även om han inte gör "alla målen själv". Hans "sociala spel" är hittills underbart och han är inte mållös i sin nya miljö!

PAULINHO!
Örebro Lotta potta, Signa Berra!
2010-09-23 00:13
Saywee: Håller med. Hoppas ÖSK kan hitta en lösning så Paulinho blir kvar. Vi behöver honom i Europaspelet inte minst !
2010-09-23 00:10
ÖSK-Karl: Bäst du går o lägger dig nu så du orkar upp till jobbet !

Fan vad jobbigt att vi måste klara oss utan Nordin mot Kalmar.
Örebro den oumbärlige
2010-09-23 00:08
Gillar också Palle men hans målfacit har hittills inte varit bra. Som nummer 9 i ett 4-3-3 i en klubb som ligger topp-3 kräver jag fler mål faktiskt. Men han har iaf varit godkänd sett till över hela säsongen.
AIK Saywee
2010-09-23 00:04
Jag vill bara tillägga, att även jag tillhör skaran som gillar Paulinho, å det har jag skrivit förut.

Han löper oerhört mycket över hela planen och deltager dessutom ofta i försvarsspelet, skapar fina farligheter för hela laget genom sitt enorma spring. Gör dessutom ett och annat mål.

Hans kropps-språk är nästan alltid positivt, inga uppgivna gester vid felpass från någon polare och ofta ett härligt smajl i fejset.

Jag gillar verkligen Paulinho och hans "lagspel".

FORZA PAULINHO!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-22 23:41
widemarsh med flera//

Ni får ursäkta Lotta potta, han ser säkert inte skillnaden på Almebäck och Anttonen.

Ps. Har nyligen fått reda på att vi känner varandra väl.
2010-09-22 23:38
Lotta potta//

Grrr, käften snorunge ;) Dessutom har du aldrig sett matchen mot Frölunda, det är jag som berättat om den för dig 78 ggr!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-22 23:28
Mackan// Ja, Pålle förtjänar verkligen att få göra mål. Han har varit bra hela hösten men inte riktigt haft flyt, varken med målen eller domsluten.
Örebro .-*Mackan*-.
2010-09-22 23:15
Lotta Potta/

Du menar Almebäck och Alvbåge? De vill nog bara skapa lite spänning så att folk stannade och inte släntrade över till hockeyladan. :)
Örebro widemarsh
2010-09-22 23:14
Lotta potta// Alvbåge och Almebäck menar du väl?
Örebro .-*Mackan*-.
2010-09-22 23:14
Underbar första halvlek. Nordin otroligt bra och måste även hylla Paulinho. Vilken lagspelare, blev så glad att han fick näta igen. Hoppas verkligen att han kan behållas nästa säsong.

Mot Europa! :)
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-22 23:10
Jag blir lite trött på när Porokara filmar ibland. Han kan väl ramla trovärdigt istället för att flaxa så med armarna.
2010-09-22 23:09
jappel: Du har helt rätt o vad fan höll Alvbåge o Anttonen på med vid det insläpta målet ?
2010-09-22 23:06
ÖSK-Karl: Verkar som vi sitter nära varandra !
Örebro cellblock
2010-09-22 23:04
Trevlig match, synd att vi aldrig vinner med mer än 3 mål dock.

Gerzic till landslaget tjalalala! Damn, har tappat rösten
2010-09-22 23:03
komentarer efter matchen.
Örebro jappel
2010-09-22 23:02
Stort tack ÖSK för en väl genomförd första halvlek och för 3 härliga poäng. Men andra är inte godkänd någonstanns. Det håller inte att gå ut och vara nöjd efter 45minuter. Motståndarna i AS kämpar, tills 90plus tillägg är till ända! känns nästintill oproffesionellt att tappa spelet så totalt i andra. (vilket dom även gjorde mot DIF och hbk) 5poäng extra i dom matcherna hade gjort situationen till en helt annan.
Tagga inför kff nu. Hemma är vi starka!
2010-09-22 23:00
Gerzic: "Jag förtjänar att spela i landslaget"
2010-09-22 22:58
ÖSK KRILLE//

De är ett utdöende släkte som tur är!
Örebro jappel
2010-09-22 22:54
oroT//
Sorry, blev visst ingen fotboll på olerys. dom hade inga programplatser kvar, varken på kungsholmen eller centralen, sedan tröttnade jag och sprang upp till kontoret på vasagatan istället och kopplade upp datorn, ville inte missa hela matchen :)
2010-09-22 22:53
ÖSK-Karl//

Tål man inte att folk är engagerade i matchen, så får man väl sitt hemma och glo på tv då!
Örebro Sekt. E
2010-09-22 22:48
Det såg lite ut som träning med ett tillslag ibland. Gefle var mer än lovligt ofarliga i första. Deras målis gjorde ett par riktigt fina räddningar, annars hade det kunnat rinna iväg lite mer.
2010-09-22 22:47
ÖSK KRILLE//

Det är de där gamla surgubbarna som satt på gamla trä och på sin höjd klappade händerna om ÖSK gjorde mål, helt rätt att säga ifrån av dig.

För flera år sedan satt vi och buade ut Erkan redan från start, då vänder sig en dåre bakåt och nästan skrek håll käften. Då buade vi ännu mer, han kom inte tillbaks till andra halvlek ;)
2010-09-22 22:36
Ropesin//

Jag är medveten om att jag tog i lågt. Men ålder och kontraktlängd med ÖSK tog jag hänsyn till. Tror det är svårt att få ut mer än 10 miljoner på den idag tunga marknaden.
2010-09-22 22:29
ÖSK-Karl//

Jag måste säga att jag ser gärna att Basse stannar i ÖSK och Berra. Anttonen måste Sjögern signa nytt kontrakt med. Men man undar vad som försiggår i Sjögerns huvud?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-09-22 22:27
ÖSK-Karl// 8-10 miljoner är riktigt uselt för Nordin, jag skulle bli riktigt förbannad om han gick för så lite pengar. Han är värd mycket, mycket mer än så.
2010-09-22 22:20
Det måste ha känts roligt för Frempong med applåderna när han byttes ut på slutet.

Undrar hur Sixten tänkte med bytet Astrit/Basse?
Annons: