/fotboll/osk/forum/4590.aspx/fotboll/osk/forum/4590.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2010-09-15 11:11
Hur ser det ut mot HBK? Blir Berra mittback? Kan Anttonen spela?
Per eller Nordin som def.mf.? Roni från start? Wirtanen? Högerback, mittfältare eller på bänken?
Jag vet att det bara är onsdag, men vill inte längre älta förra matchen utan vill se framåt.
AIK Saywee
2010-09-14 21:27
Debatten (teve 2) var intressant, men lite underlig, var och en framhävde sina synpunkter, vilket är helt naturligt, och tog avstånd på olika sätt mot våld, men precis som du skrev Lotta Potta, så verkar det inte finnas någon enkel, klar och tydlig, samt kraftfull linje om hur allt detta "destruktiva", samt tendenser till detta elände, skall förändras mot en ljusare framtid, för alla som älskar fotboll.

Rensar torsk .....
Örebro Lotta potta, Signa Berra!
2010-09-14 21:02
Vad hände, blev två av samma inlägg ?
2010-09-14 21:02
Saywee: Dax för islossning på naturgräs !
2010-09-14 21:00
Knepig debatt, det enda de kom fram till är att det är fel med våld o hot, det är ju för fan självklart. Men de hade inte en enda lösning åt skiten.
AIK Saywee
2010-09-14 20:48
Lotta Potta//
Som vanligt fegar jag ur, 0-2 är den realistiske Saywee´s tips, trots att HBK borta på ett regntungt, så kallat naturgräs, är lite lurigt?

Men hoppet finns alltid, på att den optimistiske Saywee, får rätt, å då blir det minst det dubbla :)))
2010-09-14 20:39
Saywee: Nu gjorde du fel, man tippar hela matchen direkt, inte bara en halvlek !
AIK Saywee
2010-09-14 20:39
Tack för tevetipset Lotta Potta ...

... HOT, HETS och HAT är inte min grej.

Nolltolerans mot allt våld, samt tendenser till våld, från en livstidskuban!!!
AIK Saywee
2010-09-14 20:34
Lotta Potta, du fick mig att tippa på direkten, ingen stor seger men den räcker och är väl rimlig?
2010-09-14 20:33
Intressant debatt om huliganerna nu på TV2
2010-09-14 20:30
Kastar in ett tips, tror på storseger, men det gör man ju nästan jämt !
AIK Saywee
2010-09-14 20:05
Ämne: Hallå!
Skulle behöv....Prova att trycka på "forumreglerna" och så småningom på, kontakta "redaktionen" ...

... fast jag vet inte om det är rätt väg, men så kan ju alla göra, som har vissa synpunkter, eller idéer ...
Motala AIF FK Strawtown
2010-09-14 19:48
Hallå!
Skulle behöva komma i kontakt med admin för er sida, vem ska jag vända mig till?
Örebro pemo
2010-09-14 19:43
Hur är det med Wiken och hans skada?
AIK Saywee
2010-09-14 19:30
"Motståndarna" är väl inget att hetsa upp sig på?

Stöd det egna laget!
AIK Saywee
2010-09-14 19:26
Ämne: ÖSK-Karl// Lättare ä....
widemarsch, jaha, var det bl.a du som skrev detta, men det var ju kanske inte fel, framförallt med tanke på de anledningar du nämnde, inte alls fel och med facit i hand, vi blev ju nästan överkörda i andra.

Jag ville nog bara påpeka, att det kan finns flera lika svåra matcher kvar, i nuläget.

- Svårast brukar vara att möta de topplag som slåss om medaljer och Europaplatser, samt de som krigar för sin "existens".

- Enklast brukar vara de som finns i någon slags mittens ointressanta rike, eller är totalt avhängda - men några sådana verkar inte finnas för närvarande?

... sett till tabelläget alltså, men sedan kommer ju en massa andra faktorer in, underlaget, domarlaget, lagens form, skador, coachning, avstängningar och en massa annat.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-14 18:21
Drugge drar nog till IFK Skattefusk?
Örebro Dejmon
2010-09-14 18:19
Innan nån skriver att det redan har kastats in saker några gånger på planen så kan jag ju passa på att skriva att visst har det hänt men då har det snarare berott på att vissa inte kunnat tygla sig när t.ex. domarn gjort grova missbedömningar och liknande. Inte för att störa en spelare. Och det är givetvis inte bra att det händer överhuvudtaget men det har helt andra orsaker än klackens agerande i övrigt.
Örebro Dejmon
2010-09-14 17:38
Såg Emra på Viktoriagrillen för ett par månader sen. Han såg lika "fit" ut som vanligt, dvs inte alls. Fattar inte hur nån klubb kan välja att skriva kontrakt med han. Den snubben lär ju inte ha nån motivation alls att bli nått.

Med hetsstämmning menade jag givetvis inte att sula mynt/bengaler eller liknande mot motståndare, trodde knappast det behövde förtydligas. Och det är heller inte nått som kommer automatisk med hetsen som vissa verkar tro. Vi hetsar ganska mycket mot motståndare redan nu vid hörnor/frisparkar och liknande men folk kanske missat det, vad vet jag..
2010-09-14 17:21
Kajanus, widemarsh//

Tackar! Drugge skulle vara nått för ÖSK till nästa säsong? Han är väl bosman efter denna säsong?
Örebro widemarsh
2010-09-14 17:13
Ämne: Ämne: Någon s....edit: äsch, tänkte fel.
Örebro Kajanus
2010-09-14 17:10
Ämne: Någon som vet hur må....
Drugge har gjort fem spelmål och satt en straff hittills.
2010-09-14 17:03
pemo//
Det finns en del svenskar ute Europa som ÖSK skulle kunna plocka för en hyfsat billig pening. Emra har väl problem med attetyden och kommer ofta i konflikt med tränarna. Det är det jag har hört.
Örebro pemo
2010-09-14 16:17
Sitter och läser "proffskollen" på FD. Det är otroligt vad många svenska spelare som finns utomlands och inte platsar. Hur fungerar det? Skrattar de hela vägen till banken ändå? T.ex den där Bengtsson från TFF ( och U-21 ) som var en sådan talang. Platsar varken i Tyskland eller i Holland. Hur f-n kan de få kontrakt? Eller Matin M från AIK, som inte ens platsar i reservlaget? Otroligt.

Sedan en fråga till alla initierade ÖSK:are: vad är det för fel på Emra? Just nu sitter han inte ens på bänken i ett spanskt div 2-lag. Är han omöjlig på plan? Det jag såg av honom i ÖSK, så hade han i alla fall bollkänsla och målsinne. Själv förstår jag ingen ting. Vill han inte träna?

Vad händer när alla proffsklubbar måste se om sina hus och sänka spelarkostnaderna? Nädu Roni, skriv på för ÖSK så har du ett fast jobb ett par år till.

2010-09-14 15:28
Någon som vet hur många mål Andreas Drugge stänkt in denna säsong?
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-14 14:05
Vi har ett likvärdigt program som Elfsborg kvar. Jag tror det krävs 18 poäng på de återstående 8 matcherna för att komma trea.
2010-09-14 13:58
widemarsh//

Jo, visst är det så att Djurgården var den svåraste matchen av de då återstående. Men det finns inga lätta matcher kvar när övriga lag slåss för livet.
Örebro widemarsh
2010-09-14 13:46
ÖSK-Karl// Lättare än för DIF borta skulle jag tro. Men vi har väl inte direkt lätt för något lag på bortaplan :)

Saywee// Jag skrev att det var den svåraste matchen som återstod. Dels på grund av Djurgårdens form, trupp, tabellplacering och kanske främst pga att vi har haft så otroligt svårt för Djurgården borta under 2000-talet.

Men det är möjligt att någon annan match kommer visa sig ännu svårare. Men "på pappret" håller jag fortfarande DIF borta som den svåraste av de 10 sista omgångarna.
2010-09-14 13:30
Saywee//

Och hur lätt brukar vi ha för Gais och Häcken på bortaplan?
Örebro widemarsh
2010-09-14 12:54
HBK-GULD// Kunde nästan säga samma sak. Om HBK får in ett mål är ÖSK ett slaget lag, så har det tyvärr sett ut i år.
Annons: