/fotboll/osk/forum/4586.aspx/fotboll/osk/forum/4586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-18 02:00
Saywee//

Start 11:a mot HBK:

----------------Alvbåge--------------

Anttonen---Almebäck--Wikström--Wowoah

----------------Nordin---------------
----------Ajdarevic--Bedoya----------

Astvald-------Paulinho-------Porokara

Bänk:
S.Nurme
B.Zé
T.Wirtanen
P.Johansson
D.Abdulahi
E.Bassombeng
A.Flood
AIK Saywee
2010-09-18 01:37
I morgon eftermiddag är det match mot HBK.

Vilket lag ställer Sixten på benen vid avspark och vilka sitter på bänken?

Pubresa med buss till Halmstad och jag bilar hem från Halland till Örebro för ett pub-besök ;)
2010-09-18 01:32
Saywee//

Det jag menar att smaken är som baken :). Jag håller med! Brödet ska komma från korvbrödsbagar´n!
AIK Saywee
2010-09-18 01:22
ÖSK-KRILLE, då skall brödet vara från korvbrödsbagar´n i Lillån ...

Nej, nu är risken att vi spårar ur, men efter att bevittnat hockeymatchen i Borås, där ÖREBRO vann och placerade sig i topp, inledningsvis i årets hockeyallsvenska, får jag svårt att sova.

Jag vill se ÖREBRO, på Behrn Arena, eller på Behrn´s Arenor, de ligger ju tre på raken, som ett äkta "hat tric" i stadsplaneringen eller i benämning av arenor.

Det är bara fantastiskt att vara närkebo, även om jag ytterligare en natt fuskar som hallänning!

ÖREBRO!
2010-09-18 01:13
Saywee//

Kan också bli en korv med bröd på Deiles Gatukök :)? Inte fy skam det heller :).
AIK Saywee
2010-09-18 01:07
Jag vill gärna klaga lite på muren här ovan, det borde finnas lite murgröna, konstodlat alltså ;)
AIK Saywee
2010-09-18 01:05
å Marta, blir det bara fika, så skall det inkludera dopp!
AIK Saywee
2010-09-18 01:03
En sjurätters middag kommer de kanske att vara värda, efter "en plats i Europa", fast som någon tidigare (ett par veckor sedan, antydde) så ligger ju faktiskt även Sverige i Europa.

Jag vill inte gå händelserna i förväg, men det ser stabilt ut, trots att jag lite oroar mig för HBK på Örjans ....
2010-09-18 00:55
Saywee//

Är det nått lag som gjort nått för länet i år så är det väl ÖSK? Frebran vet vad hon gör :). Hon bjuder in ÖSK på en brakmiddag :)!
Örebro den oumbärlige
2010-09-18 00:53
Förövrigt symboliserar muren är ovan SvartVitts klagomur =P
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-18 00:52
Då ska det sjutton va dopp till fikat!
AIK Saywee
2010-09-18 00:47
ÖSK-KRILLE, ojojoj, då har vi likadana minnen, dvs minns inte speciellt mycket vad de(gen) gjort för länet under senare år, ickefansen har hotat tränare och spelare möjligtvis, på lite olika sätt, samt en massa tjafs vid "övergångar" hit och dit mellan elitlagen i länet, främst från dit till hit, inte tvärtom ...

Jag känner till ett lag som gör en insats för länet och har gjort det i så många decennier, slottsherrarna, de svartvita eleganterna, GIGANTERNA, så mycket "underhållning" är det svårt att hitta bland idrottsklubbar, eller?

Ja, jag hoppas bara att järnlady´n åtminstone bjuder in grabbarna på en fika ;)
2010-09-18 00:33
Seywee//

Hans motivering var att de hade gjort en insatts för länet (Då de gick upp i superettan förra gången). Vad de hade gjort för utom gått upp i superettan kan jag inte minnas?
AIK Saywee
2010-09-18 00:23
ÖSK KRILLE, vad hade Degerfors gjort för bra insats?

Detta har jag totalt glömt eller förträngt ...

... men att de svartvita eleganterna passar i ett Slott, tvekar jag inte på ;)
2010-09-17 23:51
Saywee//
Det håller jag med om. Frebran vet vad hon talar om. Hoppas Frebran bjuder in ÖSK till slottet i höst, efter säsongen. Våran förre landshövding bjöd ju in Degerfors för att de hade gjort en bra insatts. Men ÖSK hade han svårt för tydligen.
2010-09-17 23:30
Ämne: Ämne: Mirosla....Jag tror på uddamålsvinst ;). Jag tror inte på någon sprudlande föreställning. HBK kommer kämpa emot bra men ÖSK kommer där ifrån med vinst ;). En publiksiffra på runt 3500 på Örjansvall. För en gång skull kommer Paulinho få ett mål godkännd. Så 0-1 är mitt tips. Fasta situationer blir viktiga i den här matchen.Så Paulinho gör mål efter en hörna som Wowoah slår . Bollen nickas tillbaka till Wowen som gör ett lågt inlägg som Paulinho sätter en bredsida in vid den vänstra stolpen :).
Örebro Miroslav kuba
2010-09-17 23:13
Ämne: Okej att vi håller p....
Av den enkla anledningen att HIF alltid gnäller på konstgräs varje förlust i Örebro dom senaste åren har dom skyllt på konstgräset hörde oxå dom gnälla en gång på konstgräs i Gävle.Mff gör tvärtom dom gnäller inte dom vinner istället det är STORT.Dessutom så tycker jag att MFF är bäst i år och mest värda guldet.
Örebro Miroslav kuba
2010-09-17 23:09
Ämne: Miroslav kuba//
Jag....
Sant sant om ölen gillar oxå din sköna inställning på matchen mot HBK. Själv är jag lite orolig (trots att jag tippat 1-3) HBK är trots en dålig säsong fortfarande bra hemma och ÖSK brukar inte direkt vinna i Halmstad. Men hoppas du har rätt KROSSA HALMSTAD KÄMPA ÖSK!!!
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-09-17 23:07
Okej att vi håller på Malmö nu då eftersom det kan ge en större chans till europa. Men i övrigt är Malmö enbart skit. Varför skulle Helsingborg vara värre?
Malmö FF manneg
2010-09-17 23:04
Så lite så, var nyfiken själv. :)

Jag kommer hålla på er närmsta tiden också, har bestämt mig för att satsa hårt på ÖSKare i drömelvan nu eftersom jag tycker ert spelschema ser klart överkomligt ut. Hoppas hitta lite rapporter om hur det går med antonen och wikström imorgon så jag kan bestämma mig för vilka jag spelare jag ska köra med. :)
2010-09-17 23:00
Miroslav kuba//
Jag med :). Men vem tar inte 1 öl eller 12 på en Fredagkväll ;). SKÅL!!!
2010-09-17 22:58
ÖSK mot Europa! HBK är nästa hinder att gå förbi ;).
Örebro Miroslav kuba
2010-09-17 22:55
Ursäkta ev stavfel i förra inlägget. Har druckit några öl :)
Örebro Miroslav kuba
2010-09-17 22:54
Ämne: den oumbärlige (& mi....
TACK!!!! Bra då behöver man inte ändra på att man håller på MFF som guld vinnare!!! Jobbigt värre att man måste hålla på HIF i cupen men det får gå isof om nu inte ÖSK blir trea då är ju allt lungt.Men TACK för info nu vet man iaf hur läget är. SKÅL!!!!
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-17 22:45
manneg//

Stort tack! Blir första gången i historien jag kommer att hålla på Helsingborg (i cupfinal).

Det andra behöver du inte oroa dig för, är helt säker på att en mycket stor majoritet av oss hellre ser er vinna AS ;), även utan denna regel.
Örebro den oumbärlige
2010-09-17 22:39
Ämne: den oumbärlige (& mi....
Tack manneg// Då bör vi alla ÖSK:are hålla tummarna för att MFF vinner AS, HIF tar cupguld...

Då klarar vi det även om vi slutar 4:a. Men å andra sidan, tar i 3:e platsen spelar det ingen roll vad andra lag gör.
Malmö FF manneg
2010-09-17 22:31
den oumbärlige (& miroslav kuba),

Jag sökte precis aktivt efter regeln efter att ha läst om det på elfsborgs forum. Här är det svar jag nyss postade där:

---
Yes, visste faktiskt inte om det här, men du har helt rätt tfreak. En anledning för er att hålla på oss. Vinner vi och Heif tvåa så får fyran i allsvenskan platsen. Vinner däremot Heif både allsvenskan och cupen så får finalförloraren europa league platsen eftersom Heif då kvalar till CL.

Se länktipset. Här är annars ett urklipp av relevant information:
Segrande lag i Svenska Cupen herrar kvalificerar sig för deltagande i UEFA Europa League. Om segrande lag i Svenska Cupen genom sin placering i
Allsvenskan redan är kvalificerat för UEFA Europa League utses övriga UEFA Europa League-lag genom lagens placeringar i Allsvenskan. Om segrande lag är kvalificerat för Champions League får förlorande finallag platsen i UEFA Europa
League. Om även förlorande finallag är kvalificerat för Champions League utses
alla Sveriges platser i UEFA Europa League genom lagens placering i föregående
års allsvenska serie.
Örebro den oumbärlige
2010-09-17 22:16
Intressant det där. Har själv inte aktivt sökt efter hur regeln lyder men någonstans bör ju den finnas på nätet. Undrar om ÖSK själva har koll på vad som exakt gäller?
2010-09-17 22:13
ÖSK är fortfarande på 3:e platsen. ÖSK kommer också sluta på 3:e platsen ;). Så är det bara! ÖSK ut i Europa :).
Örebro ÖSK-Karl(RÄDDA BERRA)
2010-09-17 21:50
Miroslav kuba//

Tidigare har det alltid varit så att ett lag måste komma från Cupen. Jag har inte läst att det blivit förändring på det. Men det skulle vara intressant om du kan få fram den korrekta regeln.
Annons: