/fotboll/osk/forum/4579.aspx/fotboll/osk/forum/4579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-10-01 12:47
den oumbärlige: Vet inte om du var ironisk, men vi har väl aldrig torskat borta mot Häcken i Allsvenskan?
Örebro den oumbärlige
2010-10-01 12:42
Inte mycket snack kring söndagens match eller? ÖSK brukar ju ha svårt mot BK H på bortaplan!
Örebro Osvaldo
2010-10-01 00:00
K.Carlos//

Ah fan; det finns alltså två.

(Det förklarar iofs varför jag funderade på om han gått ner i vikt.)
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-09-30 21:41
Finns massa med nya motorer, om jag får betalt för det kan jag hitta 2-3 st inom ett halvår ..:)
Örebro Sekt. E
2010-09-30 21:40
Bempa no:10// Om det inte skulle ske några förlängningar, och också komma fram att Sport inte försökt, då håller jag med dig. Men som läget är nu tror och hoppas jag att processerna är igång och att förhandlingar pågår. Inte minst med Patrik och Per. Nordin blir nog en senare fråga då han har ett år kvar och vi har stor chans att få en rejäl slant för honom. Frågan är var vi då hittar en ny motor.
2010-09-30 19:49
Rudolf B, ÖSK Karl // Okej tackar för infon, låter som Örebro helt enkelt..
Jag är inte ett dugg förvånad..
2010-09-30 19:47
Strålande ! Så nu går våra usla domares jobb vidare till nya antagligen usla förmågor inom familjen !
Örebro Bempa no:10
2010-09-30 19:45
Sedan håller jag med nordins kommentarer i fotbolls kanalen angånde hur ösk vill satsa :)
Örebro Bempa no:10
2010-09-30 19:43
Jag tycker det är så ansvarslöst av Ösk att inte signa de ordinarie spelare vars kontrakt går ut ,mot sin hemma publik och mot sina sponsorer och framför allt de spelarna som gjort en fantastisk säsong ,frågan är ju om ösk vill bli ett toppen lag eller ständigt vara ett mitten/bottenlag vi måste ha klass spelare på varje position och även ha råd att ha klass spelare på bänken vid ev skador eller ev svackor =konkurans= SM GULD 2011 men vi måste värva en skytte kung som minst ligger på 15-20 / säsong
Örebro K.Carlos
2010-09-30 19:22
Osvaldo//

Nu ska vi väl inte skylla på Markus Strömbergsson när det var hans lillebror som dömde.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-09-30 19:21
Rudolf....//

Skattemyndigheten i Örebro är ökända för sina egna tolkningar som de sedan allt som oftast förlorar i länsrätten. Spelarinvest har exakt samma upplägg som motsvarigheten hos AIK. De har aldrig haft problem, vilket det ej heller skall vara.

Spelarinvest köpte ju för ett antal år sedan hela truppen till ett värde satt för olika spelare. När flera av dessa har försvunnit gratis så har skattemyndigheten ej godkänt förlusten, de har ej heller gått med på kvittning av den vinst Spelarinvest gjorde på Haginge.

Naturligtvis kommer Spelarinvest att vinna i Länsrätten, problemet är att det tar så lång tid att få ärendet behandlat. Under tiden gör inte Spelarinvest några nya inköp.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-09-30 19:04
Rojas// Ska säga att jag inte är särskilt insatt i skattefrågan. Vet bara om att SpelarInvests avskrivningar vid spelarförsäljningar med förlust inte har blivit godkända av skattemyndigheten i örebro. Förmodligen är det när spelare man har köpt in för x antal kronor har lämnar som bosman som frågan gäller.

Någon annan här på forumet har säkert bättre koll på skattefrågor??
Örebro Osvaldo
2010-09-30 18:41
Ser på reprisen av matchen mot Kalmar. Förstår att domare kan gör misstag i enskilda situationer, men nivån Markus Strömbergssons lillebror håller matchen igenom är väldigt ojämn. Och då tänker jag inte enbart på det röda kortet. Rydström får tappa humör och slänga bollar; säkert mycket för att han är just Rydström och för att det är typiskt Rydström.
2010-09-30 17:59
ÖSK öster // Häcken borta känns rätt trist, men GAIS kommer antagligen locka rätt många fler.
2010-09-30 17:58
ÖSK Krille // Haha tackar för länktipset , riktigt roligt!

Rudolf Blodstrupmoen // Va Va Va ?, Har spelarinvest en skattetvist, känner mig dåligt uppdaterad nu. Hur kan jag ha missat det. Så de ligger alltså lågt för tillfället ?
Örebro ÖSK öster
2010-09-30 16:47
Det kunde vara väldigt många fler anmälningar till bussen till häcken på söndag. Intresset kanske inte är så stort i Örebro?

Själv kan jag inte vänta. Vi ses på Rambergsvallen.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-30 16:34
Bara 12 000 biljetter sålda hittils till Stockholmsderbyt. Intresset för fotbollen i sveriges huvudstaden är inte så stor.
2010-09-30 14:44
Rudolf med fl.//

Nej, de har inte kört en träning på vanligt gräs under de sista två åren, förutom träningsläger.
2010-09-30 14:38
den oumbärlige//

Ok tack.
2010-09-30 14:38
Matta//

Häckens vänsterback blev avstängd inför matchen mot oss, han blev utvisad igår. Häcken var bedrövligt dåliga, inte en målchans, målet gjorde de på en straff för hands. Så nu lär de vara taggade till söndag. Ordinarie målvakten är skadad, vet ej om han är tillbaks på söndag.
Örebro den oumbärlige
2010-09-30 14:22
ÖSK KRILLE//

Jag skulle tro att de håller på gör om själva funktionen och därför tagit bort den för tillfället. Vi får avvakta och hoppas på att den är tillbaka innan matchen på söndag.
2010-09-30 13:49
Varför kan man inte tipa Häcken matchen här på SF?
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-30 13:47
Nej man tycker det... men om de är säkra på minst en pinne så lär de få panik om vi gör första målet. Så bra för oss. Själv är jag rätt nöjd med kryss, men tror på vinst. 2-1.

Man tränar väl f.ö. mindre på naturgräs nu då det bara slet mer på leder och visade sig ge sämre resultat på båda underlag när man blandade för några år sedan. Kanske dock kan var välbehövligt nu om spelet skiljer sig så mot vår slitna matta mot gräs som folk gör gällande i parti och minut.
2010-09-30 13:41
Marta//

Ja när man läser det så låter det som BK Röven underskattar oss. Men det borde de inte göra.
2010-09-30 13:41
Undrar om ÖSK tränar på naturgräs inför bortamatcher. Om inte så är det kanske läge att börja göra det nu.

Men jag måste ändå erkänna att matchen mot HBK var den spelmässigt bästa ÖSK-insatsen för året på naturgräs. Synd att det bara gav en poäng.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-30 13:31
Sista meningen är lite kul... Verkar nästan som de underskattar oss...

Till sist: Vore det inte trevligt om man kunde spara sin inloggning. Sjukt jobbigt att behöva logga in varenda gång. Förmodligen har vi säkert tappat ett par skribenter på detta med (p.g.a. bortglömning av lösen). Samt en hel del inlägg, för att man inte orkar logga in (gäller bl.a. mig)... Synd!
Örebro svartvitseger!
2010-09-30 13:30
Kom igen nu alla till häcken men dan innan Bofors borta komigen
Vanka här!!
2010-09-30 13:27
Rojas// Har inte hört nått om SpelarInvests skattetvist. Så jag antar att dom ligger lågt med investeringar tillsvidare.
2010-09-30 13:20
Rojas Veritas Palí//

Håller med dig! Ekenberg skulle passa perfekt. Han är 30år nu men håller nog några år till.
2010-09-30 13:15
Vill liva upp stämningen lite så jag tänkte bjuda på ett Bosse Hansson citat:

Dunga tar Baggio bakifrån... de känner ju varandra sedan tiden i Fiorentina. :)

Annons: