/fotboll/osk/forum/4577.aspx/fotboll/osk/forum/4577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brinkewall
2010-09-29 14:51

Einar: Alla pratar så varmt om Urban Hammar, jag vet inte, kan han vara någon att få att jobba efter 4-3-3? Alex Axen vet vi jobbar redan idag utifrån detta system. Magnus Pehrsson är väl inte kvar i Danmark vad jag vet?
Vilka som finns i klubben idag och skulle kunna vara aktuella i framtiden har jag för dålig koll på.

Det jag tycker är viktigt är att man tar in en person som jobbar vid sidan om Sixten för att lära känna klubben och komma in i tänket. Kanske är Lasse Mosander en sådan?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-29 14:40
Det klagas lite i var och varannan match på domarna numera tycker jag. Vad kan det bero på? Har de rent faktiskt blivit sämre, eller är det så att spelet har blivit snabbare, tjyvnypen "smartare" osv, eller är det alla vi andra som börjat se domaren som en som man har "rätt" att bespotta (även om de bara är människor de också, och gör så gott de kan)? Kanske skulle domarna gå på kurs hos den här killen? Kanske ett sätt att höja domarens status?
Örebro Einar B
2010-09-29 14:26
Brinkewall//

Håller med dig i det du skriver. Men vem skulle man kunna skola in? Någon som redan är i klubben? En nygammal spelare/profil i ÖSK? Eller någon helt utomstående?
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-29 14:23
Brinkewall//

Håller med dig i det du skriver. Men vem skulle man kunna skola in? Någon som redan är i klubben? En nygammal spelare/profil i ÖSK? Eller någon helt utomstående?
Örebro Brinkewall
2010-09-29 14:14
Det är oerhört viktigt att behålla Sixten. Samtidigt bör en (yngre?) förmåga skolas in i "ÖSKs 4-3-3" för att kunna ta över den dagen Sixten lämnar klubben.

Kontinuitet är viktigt och det vore beklagligt att genom ett tränarbyte tappa den offensiva och numera poänggivande spelstil vi vant oss med.

Att nämna namn som Pelle Ohlsson i Gävle som kanditat känns som som helt fel väg att gå...
2010-09-29 13:56
Om Sixten skulle försvinna så blir det svårt att hitta en tränare med liknande tänk som Sixten. Då ska det vara en tränare som spelar samma spelsystem. Jag vill inte att ÖSK går tillbaka till det gammla spelsättet! Kanske skulle Lars Mosander kunna ta över huvudansvaret?
2010-09-29 13:50
Jag vill gärna se en spotchef som kan locka bra spelare till klubben. Kanske Magnus Sköldmark eller varför inte Hasse Borg?
2010-09-29 13:44
ÖSK-Karl//

Ja :). Som det blev med Hamrén. Fick Rosenborg betalt av SFF för att släppa Hamrén?
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-09-29 13:41
ÖSK KRILLE//

Då kanske Sixten blir vår nästa stora försäljning ;)
2010-09-29 13:39
Marta(hane)//

Ponera att Gefle åker ur, då tror jag Per Ohlsson skulle bli en mycket bra sportchef i Örebro, kanske även Urban Hammar.
2010-09-29 13:38
Det går ett rykte att Stuart Baxter kanske inte får fortsätta träna det Finska landslaget och att Sixten är en av de kandidater som Finländska fotbollsförbundet har som Finsk landslagstränare.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-29 13:37
Bra val av osympatiska AS-spelare för övrigt Kalle. Skulle plockat på prickan samma. Läskigt förresten hur darrigt domaren uppträder i dialog med Rydström. Blogga=makt
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-29 13:35
Hur tänkte Lennart när han sa detta till fotbolldirekt.se?

"Det är klart att många är intressanta och att det kan bli svårt att behålla sådana som Paulinho och Porokara - men till viss del handlar det ju också om att omsätta spelare för att få in kapital för att kunna satsa vidare."

Får vi några pengar för dem så ska det till riktigt bra förhandlare :)

Strange också att man skriver att vi är på väg mot största framgång i modern tid. När börjar den moderna tiden. Var jag omodern när jag föddes. Var jag omdern ändå till jag blev 20? Vad gäller?
2010-09-29 13:26
Saywee//

Miroslav menade säkert att en mängd av andra lags forum är stängda. Men det är säkert bara tillfälligt. Alla har ju inte tillgång till en så bra redaktion som vi. Den har ju lärt sig den nya plattformen snabbt.

Såg även att vår forumvakt snabbt spärrade token Morten Gås från Helsingborg igen. Han måste ha slitit sig vid bytet av datasystem.
2010-09-29 13:26
Fredrik Nordback trivs med den blåvita tränarduon.
2010-09-29 13:23
Lars Mosander om sitt tränarskap.
2010-09-29 13:22
Sixten Boström om sitt Örebro.
AIK Saywee
2010-09-29 13:19
Miroslav kuba, 12.03

En malmöit tittade ju in i förmiddags ....
2010-09-29 13:03
ÖSK bjöd mot Kalmar inte på det skönspel som hemmapubliken vant sig vid. Men de tre poängen leder ÖSK ut i Europa. Enligt Pelle Blohm.
2010-09-29 12:58
Örebroare i STHLM//

Om Nordin skulle få 240.000:- i månaden av någon klubb skulle det glädja Svenska Spel ;)

Undrar vad en medellön kan ligga på i Holland?
2010-09-29 12:48
Varför går det inte att tipa Häcken matchen?
Örebro Örebroare i STHLM
2010-09-29 12:26
Jag såg extramaterialet ifrån Ekvall vs lundh i går.

Där berättade Nordin att han aldrig kan spela för IFK skattefusk eller några av dom sämre lagen i allsvenskan, gefle, trelleborg med mera men kan tänkte sig Malmö FF. Nordin sa också med blicken i ögat att han vill ha 240.000kr/mån i nästa kontrakt.

Testa att se inslgat nu så ska det funka.
2010-09-29 12:24
BBB//

Ok, tack! Det finns två spelare i AS som jag avskyr. Det är Rydström samt Sundin i Heif.
Örebro jocke.
2010-09-29 12:24
pemo//

Likadant för mig, men det funkar dock att titta i ungefär fyra minuter (Firefox) men sen bryts det bara. Det går dock att klicka sig igenom resten av intervjun om man har överseende med att det bryts ungefär var 5e sekund ;)
2010-09-29 12:23
Blev skallad i slutminuten.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-29 12:11
Aspen// Det är väl FIFA som ger certifikat för konstgräsen? BA:s gräs fick högsta betyg vid testen 2009. Certifikatet somn gavs 2009 gällde t o m 9 juni i år. Vad har hänt sedan? Hittar inget om att det har blivit underkänt. Missförstå mig rätt, jag har förstått att spelarna länge, minst ett år önskat sig ett nytt underlag.
2010-09-29 12:04
Kronblom//

Jag håller med om att Rydström gnäller som en kärring. Jag tyckte han gick runt och gnällde mest hela tiden på planen.
Örebro Miroslav kuba
2010-09-29 12:03
Varför är Forumen bara öppna för lagets meddlemar? Är det något nytt? Kommer det alltid att vara så nu? Tråkigt isof!!!
Örebro pemo
2010-09-29 11:43
Kan någon ge tips om hur man skall kunna se extramtrl med Nordin hos Ekwall?
Jag försöker med Safari ( Mac ) Firefox och Explorer ( PC ) men ingen av dem kan köra hela programmet.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-09-29 11:27
Konstgräset blev underkänt i SvFF tester. Vi måste ha fått någonsorts dispans för spel under hösten.
Annons: