/fotboll/osk/forum/4576.aspx/fotboll/osk/forum/4576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2010-09-30 11:39
Svartvitt// Jo, men om nu AIK , MFF eller någon annan "storklubb" hade haft våra poäng och vårt kvarvarande spelprogram så hade "mina" tankar inte varit så underliga. Varför skall vi inte ta full pott? Häcken och GAIS skrämmer inte så mycket. Med rejält försvarsspel så bör vi kunna ta två 1-0 segrar.
BP hemma skall vi bar köra över.

IFK G kan vara avsågade, men de trivs inte heller så bra på Behrn.
Springer mest kring och gnäller.

Sista matchen kan vara den svåraste. Dels är TFF bra hemma, dels så kan vår placering var ohotad just då. Men Roni och Paulinho vill kanske sluta snyggt och sätta var sin balja.

Nåja, jag ser fram mot en trevlig avslutning och tror verkligen på en tredjeplats i år. Lilla silver alltså.
Örebro Svartvitt forever
2010-09-30 11:11
PEMO: "Om man vill vara stöddig så har ju ÖSK ett fantastiskt spelschema kvar. Häcken , GAIS, BP IFK G och TFF. Knappast något att få stora darren av.
15 poäng, eller hur? "

Usch, säg inte så där, pemo. Direkt man slappnar av brukar det gå åt skogen. Själv är jag oroligast för just bortamatcherna mot Häcken och GAIS, särskilt GAIS. Men 9-10 poäng tror jag på.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-09-30 10:44
Jag gick in på ÖSK:s trupp här på SF och det var inte mycket som stämde där. Någon som kan ändra det? Gå gärna in och kolla. Där står bla Bassombeng och Porokara som målvakter :).
Örebro pemo
2010-09-30 09:29
Matta// Lita inte på deras sida. Där stod ju att Bedoya var avstängd mot Kalmar!
Kusligt nog fick de rätt, fast efteråt.
En spelare är i alla fall borta. Ali (nån´ting) fick rött kort i slutet.

Frågan är om Häcken har dansat klart och att ÖSK får en behaglig resa i Götet eller om detta taggar dem. Men jag tror att de lag som dippar i slutet av en serie får svårare att resa sig mot topplagen.

Häcken lär nog ändå klara sig kvar, då BP och Gefle har svårare matcher och är sämre just nu. De som slåss för att undvika kvalplatsen är väl först AIK och HBK. ÅFF verkar ha hittat formen till slut, och GAIS gnetar nog till sig de poäng som behövs.

Om man vill vara stöddig så har ju ÖSK ett fantastiskt spelschema kvar. Häcken , GAIS, BP IFK G och TFF. Knappast något att få stora darren av.

15 poäng, eller hur?
Örebro Matta
2010-09-30 09:09
Någon som vet om varningarna på Häckenspelarna igår resulterar i någon avstängning på söndag?
Örebro Rojas
2010-09-29 20:48
Ja hoppas att de är det, då har vi iaf nått att skylla på..
2010-09-29 20:32
Rojas//

Folk är nog på hockey.
Örebro Rojas
2010-09-29 20:15
Och här är det mer dött än i Degerfors klacken !
Örebro Rojas
2010-09-29 20:10
Kan ju bara instämma vad olika redaktioner runt om på SF säger... Den här nya utformningen är SKIT !
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-09-29 19:10
Trist att Bedoya och Nordin byter av varandra i avstängningar. Tillsammans är de grymma. Men enligt mig gjorde Per en fantastisk fin insats. En spelare man kan lita på. Han gör sitt jobb oavsett position. Tycker även Paulinho gör ett grymt jobb som kanske inte alla ser. Han stressar, springer, jobbar, och när chanserna tillslut dyker upp är han iskall. Hoppas grabbarna håller 3:e platsen nu så vi kan få lite Europaspel!
Örebro Henke(Old Boys)
2010-09-29 19:09
läsvärd länk.
2010-09-29 18:25
ÖSK-Karl//

Ja man kan ju undra. De här böterna slår nog hårt ändå mot AIK. Jag kan tycka att 550.000 är ett väldigt milt straff. Hur stor skuld AIK än har kommer de aldrig bli nerflyttade av Lagrell och hans nissar på förbundet. Detta straff skickar ju signaler att UEFA inte tar detta på allvar kan jag tycka. Bara AIK kan komma så här billigt undan!
Örebro hemvändarn
2010-09-29 18:19
Det var inte vackert men det var skönt.

Bra matchrapport Sarp!

Hatten av till unge Herr Johansson. Jag har sett honom som ett träben som söker passningsskugga men han har verkligen bevisat sig. Väldigt spännande.

Till sist kan vi väl konstatera att Nordins 11 förlorade kilon stannat inom laget. Undrar om Nordback fick låna adidasbyxorna också.

En härligt något oförtjäntseger som jag ändå tyckte var välförtjänt.

Örebro jappel
2010-09-29 18:01
Tycker rydströms blogg är ganska underhållande. tyckte inte heller att den var osaklig eller speciellt dryg rörande beskrivningen av matchen mot Sportklubben. Klar dom måste vara besvikna. Svenska mästare för två år sedan, och nu harvandes i mitten av as. nästa är åker dom nog ur om inget drastiskt händer.
Vissa tidigare inlägg var ju riktigt kul att läsa.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-09-29 17:57
ÖSK KRILLE//

Ja, det var ett oväntat lågt straff. På fullt allvar undrar man om AIK:aren Lennart Johansson utnyttjat sina kontakter.

Men, men, det är ändå 550.000:- som skall läggas till det jätteberg av skulder som AIK redan har.
2010-09-29 17:48
huggorm//

Hoppas bussen gick sönder!
Örebro huggorm
2010-09-29 17:12
Nu väntar en lååååång bussresa hem till Kalmar.
2010-09-29 16:48
AIK straffas med 550 000 kronor i böter. Fy fan vilket klent straff av UEFA!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-09-29 16:25
Jag tror nog Mosander följer med Sixten till nästa anhalt, var den nu må bli. För egen del hoppas jag Sixten blir kvar åtminstone något/ra år till så att vi får lite bättre stabilitet i spelidén. Men jag hoppas man rekar efter potentiella efterträdare redan nu. Det är ju egentligen bara en tidsfråga innan han går vidare. (Hur långt kontrakt hade han nu igen?)
Ja Pelle kanske inte är ett dåligt sportchefsalternativ. Han har ju en skapligt bred roll i Gefle och har ju en god näsa för att lotsa in och nosa upp talanger. Erlingmark känns som något man kan ställa i skyltfönstret utan att skämmas.
Örebro pemo
2010-09-29 16:18
För övrigt hoppas jag att Per får starta mot Häcken. Tror att det är bättre att slänga in Astrit de sista 20 om så behövs.
Och så ett stort TACK till Paulinho för sitt otroliga slit i går. Han fick t.o.m. Roni att löpa lite extra på slutet. Kanske är läge att låta Roni vila lite och låta Wirtanen springa slut på Häckens backar.
Men, Ronis startplats verkar vara orubblig.
Örebro pemo
2010-09-29 16:13
Funderar lite på det där med likhet inför lagen.
Bedpya får en varning för att han sparkar till bollen några meter. Reglerna är väl klara, du skall inte röra bollen efter avblåsning.
MEN , varför fick inte Rydström varning då, när han tog upp bollen med händerna i slutet av matchen. När ÖSK (!) fick frispark ville han lägga den på plats.
Det är väl lika fel som att sparka bort bollen?
2010-09-29 16:00
ÖSK.Karl//

Ja Hasse Boerg blir svår flyttad men han kan ju jobba här och ha kvar familjen där nere. Elingmark skulle nog funka.

Allt Lagrell gör är ju hemligt. SSF är ju en klubb för inbördes beundran.
2010-09-29 15:43
Brinkewall//

Tror du Axén är mogen för att vara förstatränare? Jag är osäker. Däremot bör ju Mosander klara det lätt.

ÖSK-Krille/
Ja, Lagrell gjorde någon ekonomisk uppgörelse med norskarna (som är hemlig, så klart).
2010-09-29 15:32
Brinkewall//

Tror du missförstod. Jag föreslog Pelle Ohlsson som ren sportchef, inget annat och som alternativ till samma jobb Hammar.

ÖSK-Krille/
Aldrig att Borg flyttar ifrån sin gård och familj i Skåne. Fråga Gais varför Sköldmark fick sparken av dem ;) Min drömkandidat är Erlingmark.
Örebro Brinkewall
2010-09-29 14:51

Einar: Alla pratar så varmt om Urban Hammar, jag vet inte, kan han vara någon att få att jobba efter 4-3-3? Alex Axen vet vi jobbar redan idag utifrån detta system. Magnus Pehrsson är väl inte kvar i Danmark vad jag vet?
Vilka som finns i klubben idag och skulle kunna vara aktuella i framtiden har jag för dålig koll på.

Det jag tycker är viktigt är att man tar in en person som jobbar vid sidan om Sixten för att lära känna klubben och komma in i tänket. Kanske är Lasse Mosander en sådan?
Örebro Blå Bergen Blues
2010-09-29 14:40
Det klagas lite i var och varannan match på domarna numera tycker jag. Vad kan det bero på? Har de rent faktiskt blivit sämre, eller är det så att spelet har blivit snabbare, tjyvnypen "smartare" osv, eller är det alla vi andra som börjat se domaren som en som man har "rätt" att bespotta (även om de bara är människor de också, och gör så gott de kan)? Kanske skulle domarna gå på kurs hos den här killen? Kanske ett sätt att höja domarens status?
Örebro Einar B
2010-09-29 14:26
Brinkewall//

Håller med dig i det du skriver. Men vem skulle man kunna skola in? Någon som redan är i klubben? En nygammal spelare/profil i ÖSK? Eller någon helt utomstående?
2010-09-29 14:23
Brinkewall//

Håller med dig i det du skriver. Men vem skulle man kunna skola in? Någon som redan är i klubben? En nygammal spelare/profil i ÖSK? Eller någon helt utomstående?
Örebro Brinkewall
2010-09-29 14:14
Det är oerhört viktigt att behålla Sixten. Samtidigt bör en (yngre?) förmåga skolas in i "ÖSKs 4-3-3" för att kunna ta över den dagen Sixten lämnar klubben.

Kontinuitet är viktigt och det vore beklagligt att genom ett tränarbyte tappa den offensiva och numera poänggivande spelstil vi vant oss med.

Att nämna namn som Pelle Ohlsson i Gävle som kanditat känns som som helt fel väg att gå...
2010-09-29 13:56
Om Sixten skulle försvinna så blir det svårt att hitta en tränare med liknande tänk som Sixten. Då ska det vara en tränare som spelar samma spelsystem. Jag vill inte att ÖSK går tillbaka till det gammla spelsättet! Kanske skulle Lars Mosander kunna ta över huvudansvaret?
Annons: