/fotboll/osk/forum/4567.aspx/fotboll/osk/forum/4567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro _Adde_
2010-10-09 05:54
Vete 17 med Anselmo, han ar ingen spets i vart system. Men kanske ar han tankt att ersatta Poro? Riktigt surt med Sise, jag tipsade OSK om honom redan 2006 nar han oste in mal i Snostorp/Nyhem och pa den tiden absolut inte ville spela i HBK. (Lite Forward OSK menatlitet).

Jaja, inget att alta nu... jag ska forsoka slappa detta!
Örebro Bat Back
2010-10-08 19:47
Björn Runström Tobias Grahn och Alexander Farnerud
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-10-08 18:45
FORZA SVARTVITT!
2010-10-08 18:45
Måste säga att det finns massor med goda karameller där ute,
Anselmo ja tack !, tycker även att Åtvidabergs finne paulos roiha varit duktig.
Annars är Sharbel Touma ,Drugge och O.Jawo intressanta namn .
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-08 17:36
ÖSK påstås vara ute efter Anselmos underskrift.

Vi får väl snart få se hur seriöst intresset är från vår sida.
Örebro Conjuration ★
2010-10-08 15:15
Vem har sagt att Lantto skulle ersätta Nordin? Självklart som substitut för våra ytterforwards.

Drömvärvningen stavas dock Joe Sise ifrån Halmstad. Synd att det är just en "dröm"-värvning :(
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-10-08 14:06
Förhandlingar förs alltså med Roni? Mycket bra, ser gärna en förlängning trots ojämnheten. När Ronis form är på topp är det få yttrar i Allsvenskan som kan matcha hans kapacitet.
Håller förövrigt med föregående talare om Lantto men han är väl snarare snabb yttermittfältare/forward än central speluppläggare?
Öreskå - 66
2010-10-08 10:05
Jag tycker också att Lantto skulle vara perfekt i ÖSK. Men inte som ersättare till Nordin. Däremot som ersättare till Roni skulle han vara perfekt. Som Conjuration skriver: Kvick, farlig och irrationelll. Högerfotad är han i och för sig, men har spelat på bägge kanterna i Gefle. Och fram till i somras var han mest vänsterspringare där. Den enda jag kan komma på i allsvenskan som kan på sikt ersätta Nordin är Anel Raskaj i Halmstad, men de verkar ju tyvärr inte åka ur och han sitter under kontrakt så han skulle bli dyr.
Örebro Conjuration ★
2010-10-08 00:55
Roni vill jag gärna förlänga med, inget snack om saken.

10 miljoner för Nordin är (tyvärr) i mitt tyckte en bra affär för klubben även om han är värd mycket mer. Dock så har väl Rynninge en 25% vidareförsäljningsklasul eller något på han? Man kan ändå inte kräva för mycket summa för Nordin då han förtjänar/vill utomlands. Han hade passat bra i Ajax ;)

Lantto, en personlig favorit. Kvick, farlig och irrationell, väldigt underskattad. Honom ser jag gärna att vi värvar.

Jävlar vilket häftigt nytt lag vi kommer ha nästa säsong, överskott på mittfältare kanske. Jag hoppas dock mycket på Berger, mer Degerfors danke schön!
2010-10-07 23:52
Sjukt många som skriver här
2010-10-07 21:22
DaSa// Kul att du diskuterar ersättare, det finns nämligen inget mer intressant ämne, åtminstone enligt mig!

Lantto i all ära, men borde inte prio1 vara att hitta en spelare med liknade spelsinne som Nordin ?. Jawo kan jag hålla med dig om men jag föredrar Chibsah
2010-10-07 21:19
Jag hoppas verkligen vi får mer än bara 10 miljoner för Nordin !, Om hans marknadsvärde är 10 miljoner och 5 klubbar lägger samma bud är det ju en barnlek att kräva mer pengar. Och om de i ÖSK är osäkra så kan ni nå mig via pm här på svenskafans så lovar jag att jag fixar en liten större slant än 10 miljoner.:)
Örebro DaSa
2010-10-07 20:38
Tror inte att vi kommer att få mer än max 10 miljoner för Nordin. Han är ju 26 år gammal, hans kontrakt går ut om ett år och han gör för lite poäng. Men får vi 10 miljoner så tycker jag att vi skall sälja och sen får vi hoppas att Nordin vill komma tillbaka om 3-4 år och avsluta karriären i ÖSK.

En ersättare till Nordin skulle kunna vara Lantto i Gefle som sitter på ett utgående kontrakt. Om vi inte förlänger med Berra så tycker jag även att vi skall kolla på Jawo och Theorin som också spelar i Gefle.

Sen blir jag lite orolig när jag läser att Sjögren förhandlar med Roni och Kihlen, hoppas att ingen av dem spelar i ÖSK nästa säsong. Roni är kass och om vi förlänger med Kihlen så förstår jag inte varför vi värvade Berger och Denis?!
Örebro Kronblom
2010-10-07 20:11
vi får hoppas att Micke gör bra ifrån sig i kvällens U-21match...
AIK Saywee
2010-10-07 20:09
Jag hoppas att januariturnén är på södra halvklotet, där blir det väl kanske plusgrader i januari .... vet inte vad det är för turné, var det turnéras och vad som är syftet. Jag är nog redan insnöad ....
Örebro Brus-Nilsson
2010-10-07 19:34
Rojas Veritas Palí /
Finns det miljardärer som inte är oändligt rika?
Nu var han rolig...den där Brus-Nilsson :-D
Örebro One¨touch
2010-10-07 19:31
Gerzic är fantastisk för oss i ÖSK, och kanske får han följa med på Januariturnén med det Svenska B-C-laget?

Men härifrån och till (det riktiga) Svenska landslaget är det fortfarande en bit kvar.
Så är det bara.
AIK Saywee
2010-10-07 18:29
Januariturnén, kanske fryser inne? Vad jag har läst, så kan årets vinter bli den kallaste på 1000 år :(

Golfströmmen struntar i oss .... det är inget skämt, 1000 år, förstår ni, vad händer på vår planet, sakta men säkert? Kanske det ändå är dags att bygga inomhushallar, även om jag tycker detta är galet .....
Örebro Conjuration ★
2010-10-07 18:16
Rojas/

Truppen för januari turnén kan väl omöjligtvis blivit officiell/uttagen nu? Allt kan ju hända liksom men ja, Nordin bör bli uttagen annars vore det skandal.
2010-10-07 16:27
Det bästa vore ju självklart om ÖSK köptes upp av en oändligt rik miljardär som bjöd alla på gratis inträde livet ut.
2010-10-07 16:24
Conjuration// Nordin kommer ju spela i Januariturnén, om han sedan går till en holländsk klubb nu i januari, är han nog självskriven för landslaget. Möjligtvis som Anders Svenssons ersättare
2010-10-07 16:22
Jag måste säga att jag tror årets Silly Season blir den mest intressanta på mycket lång tid !, Såg att Nordin enligt hans agent har ett marknadsvärde på 10 miljoner,hoppas det blir dragkamp och ÖSK förhandlar till sig 20 miljoner kr.
2010-10-07 16:21
Rudolf Blodstrupmoen // Ja självklart håller jag med dig där, vad jag menar är att jag tror att även grovarbetarna kan betala mer för att SvartVitt skall dominera.

AIK Saywee
2010-10-07 10:50
Rudolf B 10.18, instämmer till "fullo"
AIK Saywee
2010-10-07 10:46
BBB, håller med dig i min "medhållardag", det viktigaste är att det blir bäst för Nordin, denna fantastiska kille, inget annat är intressant, han är bäst i nuläget i ett blågult mittfält, men vill Hamrén, missa detta, så är det bara att beklaga ....

NORDIN!!!!!!!
Örebro Blå Bergen Blues
2010-10-07 10:28
Saywee// Conjaguration//
Visst skulle man helst se Nordin i ett svenskt landslag, men om man nu ponerar att Hamrén vidhåller sitt ljumma intresse så kanske det ändå, för Nordins egen skull (/karriär, etc) vore bättre för honom att säga ja till Bosnien? Surt för honom att vid karriärens slut ev konstatera att "jag tackade nej till ett tilltalande erbjudande i väntan på ett ännu mer tilltalande dito som dock aldrig kom"...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-07 10:18
Rojas// Nja, jag ser nog hellre att man gör tvärt om och sänker biljettpriserna. Jag ser hellre 10'000 grovarbetare som skriker för fulla muggar än 5000 slipsnissar som sitter och dricker cognac på vipläktaren ;)
AIK Saywee
2010-10-07 09:08
Conjuration, attans vad jag håller med dig, jag har nog en sådan där "medhållardag" i dag och den gnälliga Anders Svenssson borde snarast bytas ut mot en kommande lirare och underbart trevlig kille som Nordin Gerzic!

Nordin kan ju dessutom spela fotboll :)

FORZA NORDIN!
AIK Saywee
2010-10-07 08:59
Rojas Veritas Palo 01.15//
Håller med dig, "cirka" 3 år vore lämpligt, men inga "fantasilöner".

Hans inkast är dock värt lite extra och hans offensiva kraft till höger på den gröna ytan ... offensiva backar tillhör ett offensivt lag :)

... å lojaliteten (jag tjötar), men sådant borde väl löna sig, eller?
AIK Saywee
2010-10-07 08:52
Rojas Veritas Palo 01.09//
Nu förstår jag dig lite bättre ...

.... men att ÖSK skulle tjäna grova pengar ... tjena ;)

Fast jag håller nog med dig lite, det är en balansgång, mellan betalningsförmåga, hur mycket publik man vill ha, hur många ointresserade som bjuds på gratisföreställning, etc etc

Många ingredienser .....
Annons: