/fotboll/osk/forum/4566.aspx/fotboll/osk/forum/4566.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-10-20 11:22
pemo, GAIS har en smal trupp, enligt Axén, i Krilles länkade intervju så handlar det om 18-19 man.

Detta blir då bara en typisk underlig Saywee-fundering, hur kan en trupp vara 18-19 man, endera är den 18 eller 19 man, eller?

Självklart kan den variera under säsongen, men hur många som ingår i dagens trupp borde vara enkelt att ha koll på ....

Makrill i tomatsås på ett ungerskt lantbröd och en mugg hett te är gött vid midnatt ;)
Örebro Conjuration
2010-10-20 11:16
Det här är en måste vinna match, laget vet det och därför tror jag tyvärr på en kollektiv kollaps. Jag hoppas såklart att vi vinner med tennissiffror ;)
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-20 11:08
Med en avstängning på Björn Andersson, en skada på Jimmy Tamandi och Fredrik Lundgren sjuk så har Gais mot Örebro i kväll förlorat i princip hela den backlinje som höll nollan mot Helsingborg innan uppehållet.

Med de här förutsättningarna borde vi kunna vinna mot GAIS. Men de kommer ha en storpublik i ryggen så det kommer betyda en del.

Örebro Kronblom
2010-10-20 11:04
Nu får makrillarna tydligen problem med sin backlinje;Björn Andersson avstängd,Timandi skadad samt Lundgren sjuk.Nu har de förvisso bra ersättare i Ekunde och Angus men aldrig bra med en nykomponerad backlinje och kanske talar det lite för ÖSK-vinst ikväll.Dessutom har de Hédinsson avstängd på mittfältet.I övrigt har de två senaste åren borta mot Gais inte varit ngn höjdare för ÖSK 2x 0-3förluster på de två bortamatcherna men nu finns ingen Wanderson med som tur är.Dock så har makrillarna två raka segrar i bagaget så visst gäller det för ÖSK att vara på tårna från start!
Örebro pemo
2010-10-20 11:03
Är det fler än jag som är nervösa inför kvällens match?
En match vi bara skall vinna. Dessutom gör GAIS allt för att vara "underdog" på riktigt. Får knappt ihop ett helt lag!!!!
Avstängning på de två bästa och hela backlinjen nykomponerad.

Det är väl som om ÖSK skulle ställa upp utan Paulinho och Nordin. Samt skador på Anttonen, Almebäck och Wiken.

Nu får vi se om GAIS har en bred trupp eller om ÖSK kan visa klass och mangla makrillarna från start.

2010-10-20 10:56
Alvbåge inför matchen ikväll.
2010-10-20 10:51
En intervju med Axén.
AIK Saywee
2010-10-20 10:43
Godzilla, jag har som vanligt positiva vibbar.

Trots att det är en lite lurig "kämpamatch" för båda lagen, eftersom de inte ligger i något slags lungt, tryggt och tråkigt "ingenmansland".

Vid GAIS-förlust, är kvalet inte långt borta för makrillarna.
Vid ÖSK-vinst, är Europa mycket närmare för de svartvita giganterna.

Denna avslutande match i den 27 omgången, är oerhört viktig för båda lagen.

Om några timmar "rullar" jag min bil västerut och tar ett kvällsdopp, eller stavas det kvällstopp, när jag når kusten ;)

Go west!
Örebro Sekt. E
2010-10-20 09:45
Äntligen lite riktig fotboll igen. Lite nervöst eftersom vi i dessa lägen ofta viker ner oss och tar stryk. Så kvällens match blir lite av en nyckelmatch för Sixtens lagbygge enligt mig.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-10-20 08:36
Bra känsla för en gångs skull innan bortamatch. Jag tror på mål av Porokara och Paulinho, bägge firar efter matchen med att skriva på nya kontrakt med sportklubben.
Örebro micro_42
2010-10-20 07:17
Går det inte att svara på inlägg ?
AIK Saywee
2010-10-20 00:52
ÖSK-KRILLE (14.22 igår) jag hoppas att prognosen är tokfel, för snöslask, blask, frost, is, halka och olyckor är inget jag tycker om, det är ett mörker :(

Den gröna sidan upp om jag får be och solens värmande strålar.

Summertime, and the living is easy :)
AIK Saywee
2010-10-20 00:41
AntonAronzon, det är ingen fara, dubbelposten ser jag inte, eller menar du att du både frågade och svarade dig själv?

Detta är en petitess, men stavningen på kenyanska namn är inte helt lätt, för jag kan det inte själv, Paul´s båda namn tror jag stämmer, men har för mig att "polarn" hette Boniventure eller något liknande i förnamn, Maruti tror jag stämmer.
Mjällby AntonAronzon
2010-10-19 23:23
Ursäktar mig direkt för min totala dumhet, och givetvis för dubbelpost. =)
Efter mycket letande så fann jag att det var Paul Oyuga och Bonavature Maruti.
Mjällby AntonAronzon
2010-10-19 23:04
Tjena ÖSK.
Hjälp mig här nu. Någon gång under 2000-talet har ni väl haft 2 vassa kenyaner på topp?

Kollade nyss studion från Champions League och hörde namnet Dennis Oliech och kände direkt igen namnet.
Tanken fick mig direkt till ÖSK, men Wikipedia och Editorn på Football Manager påstår denna kille född 85 påbörjade sin karriär i Al-Arabi?

Är detta en av era gamla killar eller är jag helt ute och cyklar?
Ha de gott nu! =)
2010-10-19 14:22
Imorgon kväll så kanske man kan åka spark eller skidor till O´learys :).
2010-10-19 14:18
Kronblom//

På så sätt är det ju bra att Martin Hansson dömer :). Men när han dömer ÖSK i Göteborg så brukar det inte bli så bra.
Örebro Kronblom
2010-10-19 14:05
fast i år har man faktiskt vunnit de matcher som Hansson dömt(Trelleborg hemma och Ellos hemma),tycker man har betydligt sämre stats med Martin Ingvarsson!
2010-10-19 13:13
Jag får ingen bra känsla när jag såg att Martin Hansson ska döma matchen imorgon. kombinationen Göteborg, ÖSK och Martin Hansson brukar inte funka så bra tyvärr.
2010-10-19 13:05
Rudolf Blodstrupmoen//

Ja, ÖSK har haft otroligt svårt med att vända ett underläge. Jag håller med om att fler vinnarskallar måste in i nästa års trupp.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-19 12:59
ÖSK KRILLE// Sjukt att vi aldrig lyckas vända ett underläge till seger. Till nästa säsong vill jag få in ett par spelare som vet hur det känns att vinna Allsvenskan. Vi behöver få in i skallen att vi kan vinna Allsvenskan. Nu är är det bara Sammy i laget som har vunnit SM- guld. Visserligen har vi ju Marino Rahmberg också, vi kanske ska kasta in han i slutspurten ;)
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-10-19 12:51
Sitter fortfarande och njuter av gårdagens resultat. Helsingborg slår Elfsborg och ger oss ett gyllene läge att rycka ifrån Elfsborg. Dessutom vispar Mendes in 0-1 i Malmö i 85:e minuten och tystar över 19 000 pers. Härligt! Ser mycket hellre att guldet går till HIF.
2010-10-19 12:43
Rudolf Blodstrupmoen//

Om ÖSK ska vinna så måste de göra det första målet. Sedan måste de spela bra i hela matchen och inte bara i en halvlek. Nu mot GAIS kan vi ju äntligen ställa upp med ett ordinarie mittfält för en gång skull :).
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-19 12:38
ÖSK KRILLE....// Tror också att vi tar BP och IFK hemma. Vi har väl ganska bra statstik på båda dom, iaf på Behrn? Själv skulle jag på förhand vara ganska nöjd med en pinne på onsdag mot Gais. Men visst skulle det vara skönt med första naturgrässegern sedan AIK i våras.
2010-10-19 11:54
Om det blir Vinst mot GAIS imorgon så tar ÖSK 3:e platsen! Jag tror ÖSK vinner både mot BP och GBG hemma. Då är 3:e platsen redan klar när ÖSK besöker Trelleborg :).
Örebro Kronblom
2010-10-19 11:41
ser ändå ganska positivt på avslutningen trots att det återigen är naturgräs i morgon som gäller,man har kvar att möta BP och ICA på Behrnabeu samt Trelleborg borta.Känns iaf som fem poäng på de tre matcherna kan räcka till tredjeplatsen!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-10-19 11:08
Jäkla drömläge nu att nästan,nästan säkra tredjeplatsen. Är det något lag som schabblar i ett sådant läge är det ju givetvis sportklubben men jag är ändå rätt positiv. Paulinho strutar tre imorrn,var så säkra.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-18 23:58
Rirobban//

Jag tänkte exakt samma sak. Men Conny garderade sig innan matchen i intervjun ;)
Örebro rirobban
2010-10-18 23:26
Lite kul, idag står det inte ett ljud om att det var konstgräs Helsingborg spelade på. Men så fort de förlorar på det underlaget så tar deras spelare och supportrar till det som anledning direkt. Kanske därför det alltid blir gnäll när de mött ÖSK, eftersom de inte kan vinna här uppe i Örebro:):)
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-18 22:27
DaSa//

Det om matchställen är inte mycket att göra åt. 50 företag är med i Team ÖSK, för det betalar man 280.000:- och då ingår tröjreklam som en mycket viktig del. Det totala beloppet Elitfotboll får in på Team ÖSK är ca.14 miljoner.
Annons: