/fotboll/osk/forum/4563.aspx/fotboll/osk/forum/4563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2010-10-17 13:54
Även jag tippade 0-2 och för mig står det också 2-2 i tipsrutan.
Kanske är ett tecken från ovan, det blir nog 2-2 ska ni se ;)
Örebro # brorzan
2010-10-17 13:40
Vad intressant. SF verkar ha ändrat mitt tips från 0-2 till 2-2. Coolt.

Edit: Tydligen inte. I rutan står det 2-2 men när jag skriver står det 0-2. Undra vilket resultat jag får poäng på...
Öreskå - 66
2010-10-17 13:15
svartvitseger//
Fixar du Eidur till ÖSK så gör du mig till en väldigt lycklig Öreskåare:)
Örebro svartvitseger!
2010-10-17 10:21
Eidur Gudjohnsen och erik friberg skulle va nåt :)
Örebro Conjuration ★
2010-10-17 01:36
GAIS har sålt Wanderson det betyder bara en sak... vi åker på torsk igen. Det är något speciellt med dom som gör att de alltid vinner. Gör GAIS första målet så rinner det iväg totalt, som bäst tror jag på oavgjort.

Om man är negativ så kan man bara bli positivt överraskad!
Örebro Brus-Nilsson
2010-10-16 20:32
GAIS har väl fortfarande en hel del att spela för, kontraktet deras är inte säkrat än. Med detta i åtanke nöjer jag med följande tips:
Örebro Miroslav kuba
2010-10-16 19:33
Kul med Peking i Allsvenskan!!
Örebro Grixx
2010-10-16 18:26
Trevligt med Peking!
Örebro widemarsh
2010-10-16 17:55
Jaha, då blir det resa till norrköping även 2011 då :)
Öreskå - 66
2010-10-16 17:19
Adde//
Du tror inte att Michael Jamtfall blir lite dyr? Han sitter ju på ett tre års kontrakt med Rosenborg. Nej jag tror mer på Lantto, han blir bosman efter serien. Och går inte Sundsvall upp kanske man kan försöka med Forsberg.
Bp däremot ser ju ut att rasa ned ett hack så Dalil Benyahia kanske vore ett bra alternativ.
AIK Saywee
2010-10-16 15:05
Nordahl-Fantast 06.45

Du menar väl vinst på onsdag?

Bara så att inga snedåkare beger sig till Göteborg på söndag ;)

Det blir 0-2 i allafall, å jag skall dit .... på onsdag.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-16 13:57
Nordahl-Fantast // Nja, Gaismatchen är nog inte måstematchen med stort M. Men visst skulle det underlätta om vi vinner mot dom. Då har vi fortfarande allt våra egna händer.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-16 12:07
Jag ser gärna Marcus Mårtensson som en back up till en mer namnkunnig och mer etablerad central anfallare. ÖSK behöver en riktig stjärncenter som gör många mål och kan avgöra på egen hand. Om man vill komma hyfsat långt i Europa League.
Örebro _Adde_
2010-10-16 08:23
Skulle inte saga nej till vare sig Lantto eller Forsberg, men ser annu hellre Dalil Benyahia eller Michael Jamtfall som ersattare for Roni!

Framforallt Jamtfall ar en spelare jag diggar stenhart och jag tror han skulle bli en hit i OSK!
Örebro Grixx
2010-10-16 08:09
Härligt med tippning igen...men stiltje i forumet.
Örebro micro_42
2010-10-16 07:57
Meddelandet
Örebro Nordahl-Fantast
2010-10-16 06:45
En seger på Söndag är nog ett måste om vi skall klara 3:e platsen.
Öreskå - 66
2010-10-16 00:12
Håll Pavel ochSantos borta från ÖSK. Lantto från Gefle eller Emil Forsberg från Sundsvall istället för Roni. Sedan bröderna Kujovic som central forward. Skitbra!

Nordin och Albåge därimot......
Det är en annan femma och inte lika lätt.
Örebro den oumbärlige
2010-10-15 23:19
är pessimistisk. tror på ett kryss borta. alltid tufft på bortaplan trots att GAIS har många borta.

Edit: tre "borta" på tre meningar. usch.
Örebro Conjuration ★
2010-10-15 20:49
Man kan tippa nu igen! Kul :D

Jag personligen vill varken se Pavel eller Santos i ÖSK, Pavel vore en okej värvning för ett par år sedan men nu är det för sent enligt min åsikt. Pavel har blivit 32, Santos är 30 år men halvfet och småskadad. Det är inga värvningar tar oss framåt så nej tack för egen del :)

Jag tror ändå att den nuvarande truppen klarar av att ersätta Roni. Däremot behöver vi en tung target (Anselmo från HBK eventuellt) om nu vi bestämmer oss för att inte lösa Paulinho.

Svårast att ersätta & som är sugna på utlandet = Nordin & Alvbåge
Örebro Bat Back
2010-10-15 18:11
förlorar vi Roni ersätt med Pavel Zavadil, förlorar vi Paulinho Ersätter vi med Alvaro Santos ,
Örebro den oumbärlige
2010-10-15 16:25
SÖKES: Någon som är duktig på att fixa FLASH
Örebro pemo
2010-10-15 11:16
Saywee// rökridåer i Örebro? Det var väl med Peps och Blues Quallity (?) med en viss Ronander i bandet. Men var Lasse Wellander också örebroare?
Jag var lite för ung för att förstå "den söta doften" men fick följa med storebror och lyssna i alla fall. Fantastiskt att han ( Peps ) lever fortfarande.

Lite annan gammal kuriosa om popstaden Örebro. Det fanns ju ett ställe som hette PowerHouse ( tror jag ) Där var det aldrig disco utan man hade "dans till rytmisk musik" Snacka om dubbelmoral under den fanatiska progg-eran på sjuttiotalet.

Nåja, nu får vi väl skaka loss på onsdag när Nordin dansar fram på Ullevi och bjuder upp till lite bensprattel för Dime.
GAIS - ÖSK 0 - 6
kom i håg var ni läste det först.
:)

Örebro Ösk-groda
2010-10-14 19:14
Rudolf Blodstrupmoen//
Allsvenskan började med 3 poängs systemet 1990.....
AIK Saywee
2010-10-14 18:02
RB, egentligen behövde jag inte fundera speciellt länge över din inklistrade "ståplatsartikel" 14.08 den 12 oktober.

Det som står där kan jag instämma med och jag förstår inte varför SvFF och även SEF vill begränsa ståplatsmöjligheterna?

Rädda ståplats!

Vi får inte bli försoffade, Gud har inte skapat en enda människa med en stol under rumpan ...... jag tror att vi sitter bort alldeles för mycket av vårt liv?
AIK Saywee
2010-10-14 17:47
Rudolf Blodstrupmoen, snart har jag funderat färdigt på detta med ståplatsreducering ....

Jag kommer inte ihåg införandet av 3 p vid vinst, men det är ju intressant att kolla trenden, vissa sporter har detta, andra inte och det kan ibland (tror jag), även skilja i samma sport med i olika divisioner. Å hockeyn kör ju med lite olika varianter för att få till ett avgörande.

pemo, kom på att det nog borde vara "Falsk matematik" a la Peps (Persson, den skånska rastamannen, som jag under sextiotalet, vid något tillfälle, lyssnade på i ett rivningsruckel i närheten av Hamnplan i Örebro, rökridåerna vara lika täta som vid bengaliska eldar inomhus och tusan vet om man inte blev ofrivilligt småhög av det söta lukten ...?)
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-14 16:22
Någon som kommer ihåg vilket år man införde trepoängssystemet? Tänkte jämföra och se om det blivit färre oavgjorda matcher efter det.
Örebro pemo
2010-10-14 16:22
Saywee// Tack för svaret. Trodde hela forumet hade lagt av.
Men nu vill jag ha 12 poäng till.
AIK Saywee
2010-10-14 16:09
pemo, det var inte alls onödigt.

"Enkel matematik" a la Peps
Örebro pemo
2010-10-14 09:40
Lite onödigt vetande: Vi ligger två poäng före Elfsborg.
Vad är det annars som skiljer oss åt?
Jo, vi har förlorat 9 matcher och spelat 3 oavgjorda.
Ellos har bara 5 förluster, men hela 10 oavgjorda.

Alltså, bättre att vinna två och förlora två, än att spela fyra oavgjorda.

Eller : KFF borta 0 p hemma 3 p , bättre än 1 p borta och 1 p hemma.

Ja ja, i brist på annat så.....
Annons: