/fotboll/osk/forum/4559.aspx/fotboll/osk/forum/4559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-10-23 08:49
Verkligen konstigt med Näfver, tycker jag också. hyllad, nämnd som näste A-landslagsman när allt gick spikrakt.

Sedan kom skadan, Roni snodde platsen...och Sixten & Alec dumförklarade honom....och tidningsskriverier/facebookbilder.

Efter så många försök i andra klubbar tycker man ju att det borde fixat sig...men något taggar inte i kuggarna gentemot klubbarna.

Vad är det?.....har han för höga ambitioner?...eller för lite ambitiös?...eller för dålig?
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-10-23 01:32
fotbollsgalan sicket skämt !
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-22 23:06
ÖSK-Karl//

Näfver är ett mysterium! Från en av de största talangerna som ÖSK haft till total iskall! Han blev skadad mot Hammarby för några år sedan. Sedan stört dök hans karriär.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-22 22:54
ÖSK KRILLE//

Ingen aning, då kan han inte gjort någon större succè där.
2010-10-22 22:51
Toby i exil//

Jag hoppas att guldet går till Malmö! Ni har en fin ny arena och ett lag som har bäst förutsättningar att ta sig till Champions League. Enligt mig.
2010-10-22 22:46
ÖSK-Karl//

Är inte Bäfver i Karslund? Han var där och träna i sommras i alla fall.
2010-10-22 22:30
Toby i exil//

Detsamma, hoppas verkligen att ni tar guldet!
Malmö FF Toby i exil
2010-10-22 22:28
Det är bara att hålla med er om att Gerzic verkligen borde varit nominerad till galan. Anders har väl gjort en okej säsong, men Gerzic har ju varit mer framstående i ett bättre lag.

Sixten är lika välförtjänt vinnare som Rolle eller Conny K, men det är väl inte så sannolikt att han vinner. Själv så håller jag nog Conny K som den som förtjänar det mest oavsett hur Allsvenskan går iofs.

Lycka till i avslutningen.
2010-10-22 22:25
Någon som vet vad Näfver gör idag, har han lagt av med fotbollen?
2010-10-22 22:15
Hoppas nu att vi får behålla Astrit. Skulle vara jäkligt tråkigt om han lämnar ÖSK gratis efter säsongen.
IFK Norrköping Vitablå
2010-10-22 22:01
Lycka till i sista omgångarna och kul att ni har utmanat "storstadslagen" iår.
Ser fram emot två roliga matcher mot er nästa år.

2010-10-22 21:29
Godzilla Hårddisksson//

Det blir nog den tränaren som får SM-guldet.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-10-22 21:09
Grattis Sixten! Mycket välförtjänt. Inte en susning att han vinner då de garderat med Conny & Rolle men skoj ändå.
2010-10-22 20:52
Matta//

Håller med! Wowoahs mål mot Elfsborg borde vara nominerad. Även Alvbåge borde vara nominerad till årets målvakt. Men det priset premunerar Andreas Isaksson på.
AIK Saywee
2010-10-22 20:43
Varför pysslar man med nomineringar redan nu, när en tiondel av Allsvenskan återstår?

Förstår faktiskt inte detta, tänk om Nordin, gör minst sju mål på de resterande tre matcherna, då kanske slipsnominerarna vaknar ...?
Örebro Fatcit
2010-10-22 20:39
Alvbåge ser jag som självklar vinnare!
Örebro Fatcit
2010-10-22 20:37
Varför kan inte Ösk stå för fyrverkeri eller liknande istället för "supportrarna"? Bara nu under hösten...
Nordin har gjort en riktigt bra säsong. Men vi får inte glömma bort Tobbe Gran, Markus Lantz eller varför inte Daniel Sjölund... Men Anders Svensson måste ju bli vald på traditionens grunder?!

Varför inte göra galan till Allsvensk istället för Svensk?
Örebro Matta
2010-10-22 20:29
Årets mål, vad hände med den nomineringen? Presenteras den senare? Wowoah borde ligga bra till.
AIK Saywee
2010-10-22 20:15
De som nominerar har troligtvis inte haft tid hela säsongen att föjla vad som händer i verkligeheten ....

Sixten bör vara med (och är det), Nordin Gerzic borde vara självklar, liksom Magnus Wikström och Kung Alve ........

Jädra nomineringstomtar
2010-10-22 20:06
Kim Olsen lär få priset "årets miss" i alla fall :).
AIK Saywee
2010-10-22 20:06
Ropesin, jag vet inte hur bra Henri Belle har varit i årets allsvenska ......
Malmö FF Novdid
2010-10-22 20:04
Ropesin/

Den kategorin kommer ändå Pekalski ta hem. Han har gått från att ingen MFFare ens visste vem han var till att vi inte vet hur laget ska klara sig utan honom.
2010-10-22 20:03
Novdid//

Jag kan bara hålla med dig.
AIK Saywee
2010-10-22 20:02
Är "Eldshow" lika med bengaler så värmer de en ganska kort stund (=tifo) under en sen höstmatch. Effektfullt under sena höstmatcher, men totalt töntigt under sommarhalvåret.

OCH (!!!), eftersom det ger böter i nuläge för laget (och inte den som tänder på) är det totalt meningslöst, oansvarigt och fegt att elda på utan att vara beredd på att ta böterna ...
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-10-22 19:59
Vad fan är inte Henri Belle nominerad till Årets nykomling för? Skandal!
Malmö FF Novdid
2010-10-22 19:56
Riktigt uselt av de som nominerar till de olika kategorierna. Örebro kommer sluta trea men får endast tränaren nominerad. Nordin Gerzic borde utan tvekan varit med bland mittfältarna bland annat.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-10-22 19:43
Fatcit// Jag undrade lte vad du avsåg med "Eldshow".. mina tankar gick närmast till valborgsmässoafton :)
Appropå eld så hade Eyravallens gamla stå-trä, den som revs till förmån för södra betong runt 74-75 faktiskt en eldstad och murstock. Jag minns aldrig att det eldades i den, men det kanske det gjordes på den tiden det spelades bandy på vallen och det är faktiskt t o m jag för "ung" för att ha upplevt...
2010-10-22 19:01
Sixten nominerad till "Årets tränare" i allsvenskan på fotbollsgalan.
Örebro Fatcit
2010-10-22 18:57
Blå Bergen Blues // Det var bitvis bra tryck på Gais klacken i onsdags. Men varför inte stärka upp arrangemanget nu när det börjar bli kallt, mörkt och dåliga planer. Eldshow var bara ett dumt exempel från min sida. Men det var sååå kallt på Ullevi i onsdags! Fotbollen värmde inte iaf...

Även om du och jag gillar allsvenskan för vad den är, så kanske inte alla andra tycker det är värt att lägga ett par timmar en kall kväll på enbart "tråkig" fotboll?
Även om den är gratis.
AIK Saywee
2010-10-22 17:49
RVP, än en gång, det vore inte helt fel, med tre unga hungriga närkingar som vill konkurrera och ösa in mål i AS 2011

Med FAN syftade jag på fotbollssupport och inget annat eller snarare ingen annan .....
Annons: