/fotboll/osk/forum/4555.aspx/fotboll/osk/forum/4555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-22 16:53
Rudolf....//

Det vet jag tyvärr inte.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-10-22 16:18
Fatcit// Då förstår jag lite bättre. Jag orkade inte scrolla förut, men mindes ditt "att locka folk med gratisbiljetter är bara en naiv, fel och dum åtgärd", något jag inte alls håller med om. "Eldshower" kanske är bra i köldtider, men det som värmer allra mest tycker jag är bra fotboll plus härlig läktarkultur. Nu såg jag förvisso matchen i onsdag enbart genom TV-rutan, men nog kändes det som att det var fart på publiken under hela matchen. Men, Canal+ kanske hade placerat ut mikrofonerna på ett bedrägligt sätt?
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-22 16:00
ÖSK-Karl// Det är bara prispengarna det där va? Då tillkommer alltså biljettintäkter och ökade sponsorpengar på det.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-10-22 15:53
Aspen: Erik Nilsson ett alternativ till Porokara?
Själv tror jag stenhårt på att fixa tillbaka Frempong till sportklubben om Gefle åker ur samt om Porokara försvinner.
2010-10-22 15:50
Karlsson//

Man räknar med en nettovinst på 1 miljon per omgång man klarar. Skulle det gå så väl att man går till gruppspel tillkommer minst 10 miljoner. Totalt skulle det då ge en nettovinst på minst 13 miljoner. Åker man ur första omgången får man trösta sig med 1 miljon, om vi inte slår sönder några bussar, mm ;)
Örebro Karlssson
2010-10-22 15:12
En kort fråga för någon som har koll: Vad kommer en Europaplats innebära rent ekonomiskt för ÖSK?
2010-10-22 15:07
ÖSK KRILLE// Ja, det ser onekligen ut som om det kan hända en hel del grejer i truppen framöver. Skulle vi ta den Europaplats som vi för tillfället har så har vi trots allt två transferfönster på oss att värva ett lag av internationell klass.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-22 14:22
Rudolf Blodstrupmoen//

Jo, det är klart att de tre återstående matcherna ser man fram emot. Men Silly season kommer vara mer intressantare än på flera år, för ÖSK del. Tycker jag i alla fall.
Örebro Kronblom
2010-10-22 14:15
OK vilka lag från SE vill vi ha upp till 2011?Med tanke på hur årets säsong har sett ut på bortaplan för ÖSK så vore det att föredra flera "konstgräslag" och mycket talar väl för att det blir så,Peking är redan klara och Syrianska på god väg att ta sig upp till högsta serien.Giffarna lär väl möta Åtvidaberg i kvalet så där har vi tre lag som lirar på konstgräs till nästa säsong.Som lite plåster på såren till att två lag som har konstgräs ser ut att ramla ner till SE;BP och Gefle...
Örebro Fatcit
2010-10-22 14:13
Blå Bergen Blues// Antar att det var mitt inlägg som du syftade till?!

När man ser till barn och ungdomar så var säkert matchen kanon. Det var jätte många ungar (som jag skrev!), varav många som säkert kommer bli Gaisare...

Det jag efterlyser är att även ha något för äldre personer. Där låg hela min poäng! Folk vill komma på fest och jag anser att klubbarna inte inser att Allsvenskan, när det börjar bli kallt och mörkt, inte räcker som underhållning.

Varför går alla på ett derby som spelas mellan 2 ojämna lag? Jo för att alla ska dit när det vankas fotbollsfest med tifon och självklart mycket folk.

Jag är ju för att alltid släppa in ungdomar gratis vilket jag också tror kommer gynna föreningen i längden...
2010-10-22 14:13
Matchen mot Brommapojkarna är det jag ser fram emot.
2010-10-22 13:37
Silly season är det jag ser fram emot just nu .
Örebro Matta
2010-10-22 13:29
Hur det än blir... ser fram emot en spännande silly season.
2010-10-22 13:25
Belgisk ligaklubb förhandlar på nytt med Roni Porokara
AIK Saywee
2010-10-22 12:26
Aspen, ja det är förvånande att han alltid (?) får förtroendet från start.

Förresten, har Roni varit "startbänkad" någon gång?
Örebro pemo
2010-10-22 11:48
Sekt. E // Efter att beskådat GAIS-matchen: vem vill värva Almebäck?
Dessutom visade Nordin att han måste höja sin lägsta-nivå ett steg till.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-10-22 11:48
Någon här ondgjorde sig över företeelsen öht att locka till sig publik genom gratis inträde, något jag absolut inte kan hålla med om. Rätt använt är det ett mycket effektivt sätt att locka nya, framtida trogna åskådare och tillika betalande kunder. Minns att Eyravallen under många år hade gratis inträde för ungdom upp till .........?, minns inte vilken ålder, 11 år? Hur som helst är detta ett ypperligt sätt att skaffa sig nya trogna besökare som senare i livet är beredda på att också betala för entrén.
Örebro Sekt. E
2010-10-22 11:17
Det är väl rimligt att Roni försvinner och inte helt orimligt att även Nordin och Almebäck gör det. Vad ska till då, finns det realistiska värvningar. Och ska vi förlita oss på att Astrit, om han är kvar, kan axla Nordins mantel bra?

Det är en ny situation för Sport att riskera brandskattning.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-10-22 10:21
Saywee//Har Du märkt att Sixten gör sig av med alla alternativ till Roni? I sommras var det Erik N och nu Belle.
Synd om Roni, nu kommer vi att minnas honom som den som inte konkurrerade på lika villkor och för den då form han har nu.
Nu suckar hela läktaren när han missar skott eller dribbling.
Örebro pemo
2010-10-22 10:05
Angående underlag. Vi har nu tagit sex poäng på leråkrar.
AIK borta och GAIS borta. Men jag har väldigt svårt att tro på mer träning och fler vinster på dessa underlag. Det har nog mer att göra med det "statiska" bollrullandet som ÖSK anpassat sig till nu. Om tränaren förbjuder laget att tjonga när underlaget så kräver, kan vi bra vinna om bollen studsar rätt.
Av de andra bortamatcherna på "gräs" så är det väl bara MFF som spelade ut oss? Ja, och så KFF förståss, men där tog ju Alven på sig en hel del.
Det är nog mer försvarsspelet som har varit akilleshälen.

Nu kan jag inte alla matcher, men mot DIF var det ju två fasta , mot MaIF en snabb spelvändning ( felplacerad Kihlen? ) HIF vann väl också på några fasta(?) De som riktigt spelade ut oss borta var väl Häcken. Deras första halvlek var bland det bästsa jag sett, från ett bottenlag.

Med denna långa harang vill jag bara mena att: för att vinna borta på leråkrar måste vi ha en "killer" och att laget får tillåtelse att tjonga iväg bollen då och då
Både i backlinje och på mittfält.

En dålig jämförelse, men ändå. När vi fick ishall i Arboga tidigt 80-tal, så inte fasen ville vi träna på uterink bara för att möta lag som hade så. I stället svor vi när det blåste/snöade/regnade och fick skäll at tränaren om vi förlorade och skyllde på underlaget.

AIK Saywee
2010-10-22 00:24
GRÄNSER

Nu när ÖSK är på väg ut i Europa, snurrar massor av tankar i mitt huvud.

Bortamatch i Vladivostok nästa år, Saywee kommer inte att vara ståplatssupporter, oavsett vilken årstid matchen spelas ...

Tack för många intressanta svarsinlägg om fotboll och olika världsdelar, men här kommer min ståndpunkt eller åsikt i detta med gränser ...

Jag skall inte älta detta med Europa och gränser allt för länge och har inte kollat in synonyma ord för gränser.

ÖSK är dock ett europeiskt lag som är på väg ut i Europa.

För mig är naturens gränser de viktigaste, klimatet och ”miljön”, bryr sig ju inte om de ekonomiska, politiska och kulturella gränser som människan skapat.

Naturliga och klimatologiska gränser finns på denna underbara planet såsom bergskedjor, kuster, slättland, sjöar och stora floder, etc etc.

De linjer som skiljer olika länder åt, är bara av människan skapade linjer, vilka naturen och klimatet inte bryr sig om överhuvudtaget.

Ett litet konstigt exempel på mänsklig dumhet i gränsfrågor är väl när mäktiga herrar satt i ett tält i Afrika och med linjal linjerade upp än det ena landet efter det andra, som om det skulle vara deras kolonilotter …

Heja SPORT!
AIK Saywee
2010-10-22 00:05
Hur länge är det midnatt?
AIK Saywee
2010-10-21 23:58
ÖSK-Karl (23:38), ja BP hemma är en "måstevinnamatch", fast jag tror att doktorn och hans lag har samma inställning.

Jag vill se ett ÖSK, som stolt kan spela, som vi alla vill att de skall spela, och visa att vi skall ut i Europa.

De två senaste bortamatcherna jag skådat live i diöttebörj är inte så lovande, nu kräver jag att alla i startelvan visar att de inte vill bli utbytta i halvtidspaus.

Undrar dessutom om Roni får ytterligare en chans, för ärligt skrivet, ibland känns det som att vi spelar med en man mindre från start, eller?
AIK Saywee
2010-10-21 23:44
widemarsh, med siffror kan man göra vad som helst, jag gillar din jämförelse och hoppas att EUROPA-laget (?) drar mycket hemmapublik oavsett väder och vind i detta fantastiska års avslutning, medalj och europaspel väntar .....

ALLA TILL BA, STÖD VÅRA GIGANTER!
2010-10-21 23:38
Saywee//

Ja, måtte vi vinna hemma mot Bp på måndag. Då tror jag tredjeplatsen är klar. Annars kan det bli tufft mot IFK Fusk hemma och TFF på naturgräs.
Örebro widemarsh
2010-10-21 23:26
Saywee// Om man ser publiksiffran i jämförelse med GAIS publiksnitt på drygt 4000 (inför matchen) så ser den lite bättre ut.
7700 för GAIS med gratisbiljetter/reapriser är som om ÖSK skulle dra runt 14000 med samma kampanj.
AIK Saywee
2010-10-21 23:25
ÖSK-Karl (23.07), ja igår såg jag nog fler snedstudsar än jag sett under hela säsongens seende på svartvita matcher, Alven, funktionärer, andra spelare elller flera som agerade på den gröna ytan, jobbade för att rätta till hål och andra ojämnheter till olch från....

... jag hoppas också att de (diöttebörjarna), i framtiden kan anlägga och sköta ett bra underlag som ger förutsättningar för FOTBOLL!!!!!

Sedan är det ju som du skriver, inte helt fel om man tränar, eller åtminstone förbereder sig på en och annan snedstuds, envisheten kan straffa våra "planer"
Örebro Fatcit
2010-10-21 23:24
Saywee// Vad jag vet så har Nobbe stort inflytande. Antagligen därför som Sixten alltid vill ha med honom i omklädningsrum och på bänken även när han inte är/var spelbar.

Abgar Barsom visade upp bristen på detta i Ösk för några år sedan när han räddade kvar klubben och tog (som det heter) tag i taktpinnen.
Daniel Sjölund visar ju hur viktig han är i den rollen i DIF. Varje match han är med så spelar Djurgår´n riktigt bra fotboll!

Vi behöver hitta en ny... vet dock inte vem...
AIK Saywee
2010-10-21 23:14
Fatcit 22.56, intressant, mycket intressant, vem (vilka) är ÖSK´s ledargestalt(er), före, UNDER och efter matcherna?

Alven i all ära, han är vår mediala ledargestalt, och tycker om att provocera och dessutom är han Sveriges bästa målvakt.

Mycket intressant, vem är KAPTENEN ,som kan leda skutan mot en gyllene framtid?
2010-10-21 23:07
Saywee//

Scrollade lite, det är ju bara för oss och inse att ÖSK är klappruttna på naturgräs/leråkrar.

Med en dåres envishet hävdar jag att det beror på att de aldrig kör ett träningspass på naturgräs i Örebro.

Tyvärr lär det väl inte bli fler konstgräsmatcher nästa år, antagligen exakt lika många. Skall bli kul att se när Göteborg sväljer stoltheten och lägger konstgräs på Nya Gamla Ullevi, eller vad nu namnet är.
Annons: