/fotboll/osk/forum/4551.aspx/fotboll/osk/forum/4551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2010-10-25 22:30
Otroligt underhållande match på TV4 Sport med Milan och Zlatan (målskytt och utbytt)
Örebro Chipset
2010-10-25 22:24
Basse och Göteborg brukar vara en underbar kombination. Hoppas nu Sixten tar det enda rätta beslutet. Förövrigt visade Astrit att han kan bli en ersättare till Nordin på sikt. Jag tror vi säkrar Europa redan på söndag. Aik har lyft nu
Örebro DaSa
2010-10-25 22:24
Sen tror jag att Astrit skulle kunna bli gudomlig i en Pirlo roll om han blev bättre på att vinna boll. Tyvärr blir han nästan alltid rejält bortsnurrad. Men han underbara långbollar är härliga att skåda, tänk att han honom där bak samtidigt som man har en annan offensiv mittfältare längre fram som kan komma med lite instick. Då skulle vi fått ett riktigt bra och varierat mittfältspel.

Sen tycker jag att Paulinho har växt på slutet. Tyckte han var rätt så dålig i somras men nu kan jag tänka mig att behålla honom om vi får honom gratis.
Örebro DaSa
2010-10-25 22:20
Jag ser gärna också att Basse förlänger, jag tror han passar bättre på vänsterkanten eftersom han ofta försöker driva in bollen i målområdet istället för att slå inlägg.

Sixten och Basse, börja om igen! Ge Basse chansen från start de sista två matcherna så kommer han säkert bl på bättre humör och förlänga samtidigt som vi slipper se odugliga Roni på planen.
Örebro DaSa
2010-10-25 22:17
Astvald och Bedoya är två spelare som vi skall bygga vårat lag på, inte byta ut. Lossnar målskyttet för Astvald så har vi en 30 miljoners spelare, vilket jag tror är en tidsfråga innan det kommer att göra.

Jag är faktiskt lite orolig att vi inte kommer att greja det, IFK hemma kan mycket väl sluta med en förlust. Om vi inte fixar att vinna mot BP så tror jag inte att vi tar IFK så lätt. Om sedan Elfsborg vinner nästa match så då är vi piskade att vinna borta mot Trelleborg som är i storform. Men det som talar för oss är ett Elfsborg är lite ur form också och möter ett AIK som har fått lite flyt.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-25 22:17
Basse är Porokaras efterträdare! Kan inte Sixten se det så är det ju skandal. Förläng med Basse och Berra NU!
Djurgården Toran
2010-10-25 22:16
Att använda religiös åskådning som ett hån och att utan uppbackning påstå att man får betalt för att se fotboll övertygar i alla fall inte mig om en spelare platsar eller ej. Höj nivån, tack!

För att citera Gud (läs Thåström): Rom byggdes inte på en dag... Vi kanske missade chansen idag och visst vi var för jävla dåliga. Men vi har fortfarande chansen kvar! Jag efterfrågar tålamod och stöd! Kom ihåg att det enligt "planeringen" inte är dags för Europa än. På något sätt har vi tagit chansen, inte missat den.
Örebro Svartvitt forever
2010-10-25 22:11
Jag tycker det var uppenbart för alla efter GAIS-matchen att Roni är helt under isen och borde bänkas, allt annat är en otjänst både mot honom och laget. Men jag sa till min bänkgranne före matchen: "Du ska få se att Porokara startar i alla fall." Vad trött man blir på att ha rätt såna gånger.

Jag tyckte uppriktigt synd om honom när publiken började bua efter två klappruttna avslut. Sen sa jag: "Du ska få se att han är med i andra också, och om han blir utbytt blir det tidigast efter 75-80 minuter." Återigen, vad trött man blir på att ha rätt såna gånger.

Att tro på en spelare är en sak, men Sixtens envishet att spela Roni mot allt förnuft börjar likna besatthet. Basse gjorde mer på 15 minuter än Roni gjort på hela hösten. Men det är inte Ronis fel utan Sixtens, som envisas med att spela honom. Om Roni startar i nästa match och vi missar Europaplatsen får jag krupp.

Släpp Roni, förläng med Basse, NU!
2010-10-25 22:10
Publiksiffran var usel. Med tanke på att ÖSK kunde avgjort en europaplats. Sedan är inte BP ett publiklag. Vi får avgöra mot IFK Gbg.
Örebro Sekt. E
2010-10-25 22:08
Bedoya kämpade ruskigt väl därifrån jag satt. Kul att se Eric komma in också. Synd på alla avslut i slutet att inget gick in, men jag tror tredjeplatsen fixar sig ändå.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-10-25 22:08
Sixten vill få det till att "ibland går bollen inte in". Men det är ju knappast någon slump att vi sumpar så många chanser just i den här matchen. Riktiga vinnare, säg Helsingborg och Gernt hade gjort 5-0 i den här matchen. Just därför är vi också så långt ifrån att vinna guld. Det finns ingen vinnarmentalitet, spelar blir rädda för att missa istället för att se den stora chansen att göra mål. Förutom Porokara givetvis, han är bara allmänt dålig.
AIK Saywee
2010-10-25 22:07
RVP, 21.24 vilket underligt inlägg, får du betalt för att kunna fotboll och vilka vill du tysta?
Örebro den oumbärlige
2010-10-25 22:06
Det märks vilken betydelse en formstark Nordin har för spelet. Laget får inte igång det snabba passningsspelet. Sen vill jag höja Bassombeng, gud det lilla han var med var oändligt mycket bättre än Porokaras fem senaste insatser.
2010-10-25 22:02
Undrar varför Nordin fick spela från start? Det syndes ända från start att han kände av skadan. Det kändes som en ren chansning.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-25 21:54
Vi kan iofs bli klara för Europa i kostym på Söndag om Elfsborg tappar poäng mot AIK.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-25 21:45
Jaha då får man fortsätta ha ångest i minst en vecka till ;)
Örebro zxcv
2010-10-25 21:42
---------------Alven------------------
Anttonen---Iron----Wiken----Pär J
----------Gerzic--Astrit--Ale--------
------Astvald----Paulinho--Basse
2010-10-25 21:41
Basse visade mer idag än vad Porokara gjort på hela säsongen! Basse från start mot IFK Gbg!
Djurgården Toran
2010-10-25 21:37
Personligen ser jag hellre att vi utvecklar våra talanger, exempelvis Bedoya och Astvald, istället för att köpa nytt. Bedoya och Astvald har ju tillsammans med Nordin och Wikström kanske varit våra bästa spelare i år, enligt mig. Det är möjligt, till och med sannolikt, att de inte är redo för Europa än. Men vilken spelare är det i ÖSK? Möjligtvis Alven och Nordin. Bedoya och Astvald är snudd på stjärnor i Allsvenskan. Ni som tror att ÖSK kan locka bättre spelare till sig kan inte tillräckligt om ekonomi och går på känslor.

Min åsikt är att om man anser att det enbart är på Bedoyas och Astvalds plats ÖSK brister så har man en alldeles för optimistisk syn på Allsvenskan i allmänhet och ÖSK i synnerhet. ÖSK eller något annat Allsvenskt lag _kommer_ med största sannolikhet aldrig bli ett etablerat lag i Europa och att tro att vi skulle kunna bli det är, tragiskt nog för svensk fotboll, naivt.

Ber om ursäkt om tonen blev hård.
Örebro Miroslav kuba
2010-10-25 21:37
Shit vad viktig DIFs 4-4 kvittering igår känns nu då när vi bara kryssa Europa ligger trots allt rätt nära ändå bara Sixten kan förstå att Porokara ska spela så lite som möjligt!! Vi säkrar Europa platsen mot IFK Skattefusk istället. Två viktiga saker att tänka på inför nästa match Porokara ska vara långt från Behrn Arena. 2 Surra fast målburarna riktigt hårt!!!
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-10-25 21:34
När var senaste gången vi släppte in första målet i matchen och vann? Sundsvall hemma våren -08?
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-25 21:29
Jag har tills nu hållit mig ifrån att skriva allt för mycket skit om Porokara, men nu får det vara nog. De har ju bättre avslut i div.6.

Undrar var straffen skulle hamnat om han lagt den, till inkast eller Idrottshuset?

Tänk att vi fick en straff till slut i år!
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-10-25 21:26
Bedoya platsar i Allsvenskan och i Europa om han gör färre misstag och lär sig att pricka mål , då skulle han vara bra. Men just nu ute i Europa. Nej inte alls. Backlinjen håller måttet, Paulinho ,Gerzic likaså
2010-10-25 21:26
Det enda positiva idag var väl att Sixten äntligen fattade att det är dags att byta ut Porokara. Å andra sidan borde han blivit utbytt efter 20. Läktaren sista 2 matcherna, tack! Pengakåta judas!
2010-10-25 21:24
Fy fan vad uselt! Vi har chansen att säkra en plats i europa, klubbens bästa placering på många, många år! Och vad händer? Dom står fan och sover i början och det blir ett jävla pajasmål? Hur kan dom inte vara laddade? Det ska ju smälla direkt från start. Och inte göra ett enda mål på BP på hemmaplan trots en man mer i femton minuter är bedrövligt

UR-USLA ÖSK!
2010-10-25 21:24
Bedoya platsar inte garanterat. Inte många andra här inne som får eller fått betalt för att kunna fotboll. Så sssch
2010-10-25 21:23
Jo vi har faktiskt Per Johansson han kan skjuta bra och dessutom i boxen.
Örebro Rocky Dennis (Rädda Berra)
2010-10-25 21:23
Skämtar du Rojas? Skulle bedoya inte platsa kan jag inte se många i laget platsa heller.
2010-10-25 21:22
Fan vad dåligt Bedoya och Astvald !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gör om gör rätt , j*vla överbetalda divor
2010-10-25 21:21
Ärligt grabbar, just nu förtjänar vi inte att gå till Europa !, sixten gjorde faktiskt nästan vad han kunde. Förutom hans jävla fel beslut att starta med Porokara. Fy f*n vad dålig han är. Bassombeng kändes som premier league klass jämfört med Porooookara !

Blir oxå jävligt tydligt att varken Bedoya eller Astvald platsar från start i ett framtida Europa spel. Man kan inte missa målchans på målchans och ändå få spela i ett lag som ska ut i Europa. Ni som tycker annorlunda har inte sett tillräckligt med kontinental fotboll och går på känslor.

Nya spelare på Bedoya och Astvalds positioner, Porokara kan dra till Belgien. Och sixten kan vakna. Då har vi ett lag som kan spela i Europa
Annons: