/fotboll/osk/forum/4549.aspx/fotboll/osk/forum/4549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2010-10-25 14:41
Lag från Norge, Kroatien, Serbien och Polen känns spontant som en mardrömslottning i första omgången.

Hoppas på något lag ifrån Luxemburg, San Marino, Armenien eller Färöarna i första omgången.

Nåja, nu ska vi inte hoppa över bäcken än!
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-25 14:33
Såg nu att inte Ukraina var med på listan. Då väljer jag San Marino, dit återvänder jag mer än gärna.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-25 14:30
Saywee//

Jag skulle inte ha något emot Ukaraina heller. Har flera vänner som varit där och talar väldigt varmt om landet.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-25 14:01
Rudolf Blodstrupmoen//

Jo, men BP ville ju inte satsa på Almebäck och han kanske känner sig lite sviken av BP?
Helsingborg Idoit
2010-10-25 13:59
Även denna länk är bra, men dom har inte lagt upp något om nästa säsong än.
Helsingborg Idoit
2010-10-25 13:58
Här har ni info om lag som är klara för EL nästa säsong. Ni lär vara seedade i första rundan och eventuellt även i en andra runda. Ni får bara poäng via Allsvenskans rankingpoäng då ni inte spelat in några egna.

2010-10-25 13:53
Senaste gången vi kvalade i Europa League (Dåvarande UEFA-cupen 1995) blev ingen hit. Någon som minns Avenir Beggen från Luxenburg? Det blev 1-1 borta och 0-0 hemma. Var det inte då som Sven "Dala" Dalhlkvist spelade med förmånga utländska spelare på planen?
Örebro Kronblom
2010-10-25 13:52
spelmässigt har det varit lite upp och ner för ÖSK den sista tiden,dock så har man vunnit fast spelet inte varit det bästa.Den fördel man brukar ha mot bortalag på Behrnabeu kanske inte kommer vara så påtaglig ikväll som tidigare,dock så är ÖSK så pass svårslagna på hemmaplan.BP kan mycket väl ta poäng idag men jag förutsätter ett heladdat ÖSK från avspark och tippar hemmavinst med 3-0...
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-25 13:48
ÖSK KRILLE// Jag måste säga att Almebäcks uttalande är lite märkligt. Jag skulle bli skapligt förbannad om någon föredetta ÖSK:are skulle säga att dom gärna sparkar ner ÖSK i superettan.
Örebro gnumule
2010-10-25 13:19
Volgograd, läckert :-}
Men det är väl länderna på plats 22-53 (undantaget Liechtenstein) i länken som
är aktuella i den första kvalomgången, om vi skulle fixa tredjeplatsen. Vet inte om listan kommer uppdateras till nästa år, men det blir väl knappast några större förändringar i såna fall? Tre Fair Play-platser tillkommer förvisso.

Azerbajdzjan är min favorit, enbart pga stavningen.

Hm, verkar som att matcherna lottas endast 1-2 veckor i förväg? Det kan bli svårplanerat.

Så där ja, forumglädjen dödad :)
Örebro widemarsh
2010-10-25 13:18
De lag som redan är klara för den första rundan av Europa League, där ÖSK går in vid en 3:e plats, är följande:

Honka, Finland
ÍBV Vestmannaeyar, Island
KR Reykjavík, Island
Trans Narva, Estland
NSÍ Runavík, Färöarna
ÍF Fuglafjørður, Färöarna

:)
2010-10-25 13:12
Om det är så att vi just skulle få möta ett ryskt lag så är det dom här tre lagen som gör upp om två stycken EL-platser. Dinamo moskva står på 33 p men med en match mindre spelad och kan eventuelt också lägga sig i Europajakten.

4 Spartak Moskva 40
5 Lokomotiv Moskva 39
6 Spartak Nalchik 39

Edit: Med lite eftertanke så kom jag på att de Ryska lagen kanske är direktkvalificerade till gruppspelet?
Örebro KCMarten01
2010-10-25 12:44
Om inte Rotor Volgograd lyckas kvalificera sig så kanske vi kan få möta
FC Vulkan Petropavlovsk-Kamchatsky.

En nätt resa till andra sidan jordgloben..

Ryskt turismvisa lär funka där också ;-)

2010-10-25 12:27
Almebäck inför BP.
2010-10-25 12:23
Ja Volgograd ser verkligen ut som en hemtrevlig stad:)
2010-10-25 12:15
Rudolf Blodstrupmoen //

Jag kommer se fram emot en resa till Volgograd :).
Örebro zxcv
2010-10-25 12:08
Nu får vi se hur det går med Royal Leagues eventuella återuppståndelse.
Förra upplagorna var ju ganska fina prispengar iallafall.

Ett "tävlingsläger" på kontinenten med prispengar skulle inte vara helt fel!
Hoppas bara de säkrar ett TV avtal

2010-10-25 12:08
Bara inte spelarna bara ställer ut skorna och tror att allt redan är klart nu. Det är Full fart framåt som gäller.
2010-10-25 12:07
Idoit// Vi är medvetna om att det inte är några stora pengar i Europa League-kvalet. Men för oss är det stort att eventuellt få möta Rotor Volgograd ;)
2010-10-25 12:01
Nu på matchdagen så börjar den så välbekanta ÖSK-ångesten krypa på en. Det är så här det ska vara att vara fotbollssupporter. Hopp som blandas med vånda och oro. Nu kör vi!!
Helsingborg Idoit
2010-10-25 12:01
Vill inte på något sätt dämpa er glädje över att ni fixat en europaplats. Jag hoppas faktistk det går bra för er nästa år i europa. Dock så är en plats i första kvalrundan till EL långt ifrån någon kassako eller något som får spelare att springa bena av sig och vilja vallfärda till klubben.

Det är inte förrän i gruppspelet du kan tjäna pengar och med lite otur i lottningen kan det istället bli en mardröm med långa resor och bra motstånd som ej lockar publik. Jag hoppas verkligen det går bra för er i europa nästa år, men vägen är lång....
AIK Saywee
2010-10-25 11:37
I eftermiddag rullar bilen mot Örjans Vall, undrar om jag kan styra om den mot nordost ...?
Örebro Örebro-SK
2010-10-25 11:20
alla till BA ikväll, vilken viktig match, snacka om att Ösk har mer att spela för än BP....
2010-10-25 11:15
Jag vill att ÖSK ska sattsa till nästa säsong. Men man ska inte sätta ekonomin på spel. Att ÖSK blir ett topplag innebär högre löner på spelare om man vill behålla dem. Samtidigt kan europa spel innebära att man kan locka spelare att stanna plus att man kan locka hit bra spelare. Som jag ser det så måste lönerna höjas om man vill ha bra spelare och få behålla de bästa spelarna.

Om ÖSK vill vara en toppklubb i fortsättningen så måste de sattsa.
Örebro cellblock
2010-10-25 10:48
Gerzic KRÄVER guldsatsning för att stanna nästa säsong. se länktipset

Håller med han helt, det är bara att satsa allt inför nästa säsongen, finns inget att förlora. Vi har aldrig vunnit SM-guld, det finns inget att förlora nu. Det sämsta nånsin vore om Lennart skulle få för sig att det blir för dyrt att förnya kontrakten, Gerzic & co. lämnar och vi blir ett sketet mittenlag igen.
Örebro Skåne ÖSKare
2010-10-25 10:34
Då har vi en straffspark nu. Gäller att sätta den och sen är EL fixat. Hade ju varit skönt att få det klart redan nu då jag missar de sista 2 matcherna.
Örebro ÖSK-nisse - Et ipsa scientia potestas est
2010-10-25 10:29
Nu gäller det att visa vart skåpet skall stå och vinna med 3-0. Sedan är det bara att boka flygbiljetterna.
Örebro Andy King
2010-10-25 09:49
Sänds matchen ikväll på ticket och PPV?
Örebro Brinkewall
2010-10-25 08:47

Om några timmar rullar bilen från Stockholm med riktning Behrn Arena. En kväll som denna MÅSTE man bara vara på plats!
Örebro cellblock
2010-10-25 08:46
Idag smäller det! Ut i Europaaaa
Annons: