/fotboll/osk/forum/4545.aspx/fotboll/osk/forum/4545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-10-28 20:32
Dags för Herman snart att krypa till korset. Är det så att han fortfarande efter Robinson har suget efter kändisskap och söker STORA RUBRIKER...och låter sig duperas av agenter.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-10-28 20:32
Helsingborg leder med 1-0 över Mjällby i semin.

Edit:
Det slutade 2-0 till HIF.
Örebro Robben 82
2010-10-28 20:27
Svartvitt forever/ ok tack kanske är det som är problemet får kolla upp det imorgon!
Örebro Svartvitt forever
2010-10-28 20:18
Robben 82//

Jag hade själv problem med Internetköp i somras tills jag kom på att problemet var att jag inte hade Verified by Visa på Internetbanken, något som tydligen krävs numera. Kolla om du har det. Annars är det lätt att ordna. Fråga din bank till råds.
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-10-28 20:08
Inget straff vid bråk i cupfinalen. Vad skickar det för signaler!?
Örebro den oumbärlige
2010-10-28 20:04
Hur många skulle vara intresserade av ett externt chattrum vid bortamatcher?
Örebro Robben 82
2010-10-28 19:51
Halloj! är det något fel på biljettbokningen på hemsidan? skulle boka som vanligt till matchen på måndag men det går inte att betala,köpen godkänns ej,någon anna som haft problem?
2010-10-28 19:48
den oumbärlige //

Jag såg det. Aja skit samma :).
Örebro den oumbärlige
2010-10-28 19:46
ÖSK-Krille // Lite sen är du =*)

http://www.svenskafans.com/fotboll/osk/Silly-Season-2011-375241.aspx
Örebro Bastard on Parade
2010-10-28 19:33
den oumbärlige//

Jag tror det här med att äga arenan är lite överskattat. Bloggen "den osyliga handen" har varit inne på det tidigare även om jag nu inte hittade det blogginlägget som jag eftersökte.

Arenan kan vara en stor inkomstkälla, men det kräver multievent. Jag tror inte att Behrn Arena dels är särskilt "Multievent-vänligt" eller att intresset för större event finns i Örebro. Sedan är jag oerhört tveksam till om klubben har resurser till att ha rätt kompetens för drivandet av just en multievent arena.

Ytan som arenan upptar i dagsläget innehåller inte tillräckligt många kommersiella ytor för arenaägaren att tjäna pengar på. Södra läktaren t ex är en katastrof. Hörnen skulle kunna vara kontorslokaler eller vad som helst egentligen, om man nu vill tjäna pengar på arenan.
2010-10-28 19:30
Örebro slår tillbaka mot Ajdarevic-rykte.
2010-10-28 19:10
Ja vad ska man tro om Astrit-affären egentligen? ;) Miro Jaganjac verkar gilla att sprida rykten via Herman Nikolic.. Jag kan bara hålla med dom som tycker att det är lite märkligt när varken Sjögren eller Astrit själv verkar känna till att han har brutit nått kontrakt.
Örebro den oumbärlige
2010-10-28 18:54
Vad ÖSK behöver om man ska fortsätta sin utveckling från en eventuell tredjeplats stavas kapital. Klubben äger inte arenan eller liknande, man har ingen sådan inkomst.

Därför är det viktigt att man 1. Gör bra spelaraffärer och 2. Hittar stor finansiärer.
Med dagens omsättning klarar inte klubben hålla sig kvar i toppen, det funkar 1-2 år men inte över en längre period. Detta är ett faktum.
Örebro Matta
2010-10-28 18:43
Det är självklart att alla runt ÖSK vill ha så bra lag som möjligt. Problemet är såklart att det kostar pengar. Spelarna kan med rätta hävda att de spelar i en allsvensk toppklubb nu och att de vill ha betalt därefter. Om jag minns rätt, ligger ÖSK i botten av lönetabellen. Så nu vill Antonnen och alla asdra ha ett r e j ä l t lönepåslag. De pengar som finns måste både räcka till löner och till att värva nya spelare. Spelarinvest måste ju tyvärrt ligga lågt. De har väldigt begränsat med pengar i kassakistan så vitt jag vet och dessutom en skattetvist som är oviss.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-10-28 16:40
Rudolf...//

Dåhar vi samma önskan. Jag såg MFF leka med Häcken igår, de är nog minst lika heta och har ingen cupmatch före helgen. Dessutom skall då Heif möta sin skräckmotståndare borta, Halmstad.
2010-10-28 16:32
ÖSK-Karl// Visst kan det bli så. Men känslan är att HIF känns lite hetare än MFF för tillfället. Men jag hoppas för svensk fotbolls skull att MFF tar guldet.
2010-10-28 16:30
Rudolf....//

Å andra sidan är det ju fullt möjligt och troligt att MFF vinner AS och Heif Cupen.

Tror Heif spelar sin semi hemma mot Mjällby ikväll. Vinner de så möter de Hammarby borta i final.
2010-10-28 16:25
Rudolf....//

Ja, Sverige har totalt 4 platser. Ettan i AS går till CL-kval, om det blir MFF och Helsingborg vinner Cupen så får fyran i AS Europa-platsen eftersom Helsingborg går ut i Europa med sin Cupvinst.

Om Heif skulle vinna dubbeln så är regeln att tvåan (Hammarby) i Cupen går ut i Europa.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-28 16:12
Ok, då är det inte värt att hoppas nån hjälp av Sv. cupen. Lite väl många resultat som måste gå våran väg för att det ska ge oss en Europabiljett.
Örebro Storm_90
2010-10-28 16:02
Ser att någon skriver på AB:s komentarfält att Astrit kommer skriva på För AIK enligt säkra källor! Vad ska vi tro om det? Vet ju av egen erfarenhet att säkra källor inte altid är så säkra.
2010-10-28 16:00
den oumbärlige//

Nej, så kan det inte vara. Då får Hammarby spela i Europa samt de tre bäst placerade i AS. Helsingborg måste vinna cupen, samtidigt får de inte vinna AS.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-10-28 15:53
Läser lite av vad som skrivits under de senaste dygnen och förstår inte riktigt tankegångarna kring att Berra skulle ha behandlats illa. Platsar man inte så platsar man inte,det är väl inte konstigare än så. Wiken och Iron Mike är inte de lättaste att peta och själv skulle jag inte ha gjort det som tränare. Märkligt också att vissa är så pass pessimistiska att de redan nu dömer ut ÖSK:s framtid.
Lite framtidstro kan man väl ändå unna sig nu när vi är på väg mot den bästa placeringen på 16 år?
Örebro den oumbärlige
2010-10-28 15:51
Hammarby måste vinna finalen för att 4:e platsen ska få spela i Europa.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen
2010-10-28 15:48
Det var ju prat om att det skulle finnas risk för läggmatch om Kalmar gick till cupfinal. Nu är dom utslagna av hammarby. Påverkar det ÖSK chanser att ta en Europaplats via en fjärdeplats i Allsvenskan? Förvirrad.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-10-28 15:30
Exakt detta blir den mest intressanta Silly Philly Season på mycket länge. Ska bli riktigt spännande. Vilka nya spelare köper eller kontraktar vi ?, Vem lämnar SvartVitt ? Vilka spelare signas till ÖSK U ?, Vilka spelare flyttas upp från ÖSK U ?, finns oerhört många frågor.

Längtar efter svaren... Och nya bomber
Örebro Örebro-SK
2010-10-28 14:36
publiksiffra på måndag, vad tror vi? över 10 000?
Örebro pemo
2010-10-28 13:50
ÖSK-Krille// Ja, men är inte det typiskt vårt mindervärdeskomplex?
Varför skulle någon vilja gå till oss? Vi blev ju bara trea och har dessutom en egensinnig finne som tränare. Nä, alla som spelar i ÖSK gör allt för att komma därifrån.
2010-10-28 12:48
Just nu tycker jag att det rycktas mer om att spelare ska lämna klubben än att spelare ska in. Konstigt, när ÖSK ska spela ute i Europa. Den här silly season kommer bli mer intressantare än på mycket länge.
Örebro pemo
2010-10-28 10:09
Saywee// Med tanke på det allmänna ekonomiska läget i världen, så vill jag mena att det verkligen är klubbarnas marknad. I dag finns det fler bossman än tidigare, beroende på att spelarna inte är så attraktiva att klubbarna är beredda att betala "extra" för att få en spelare.
Jag tror ( som många andra ) att Astrit vill omförhandla sitt kontrakt. Han vet vad han får och likaså ÖSK. Om någon annan klubb bjuder 10-15.000:- mer i mån så är det naturligtvis lockande, men förödande för en 20-åring om han inte får spela.

Det är ju nästa problem. Jag anser att ÖSK ( förbundet?) måste fixa till någon form av reservlagsserie så att spelare får matchning. Typ Berra, som nästa bara får träna.
Däremot gillar jag inte att släppa spelare till lägre divisioner då det är mycket orättvist för lag som kämpar om seriesegrar och plötsligt möter att lag som består av halva allsvenskan.
Ungefär som när jag spelade juniorhockey och mötte VIK med (då ) förstärkt med en hel "femma" från A-laget ( dåvarande div 1 , högsta serien )

För att återgå till fotbollen ( ÖSK ) så hoppas jag på att de yngre talangerna får chansen i vinter och att vi behåller stommen.
För allvarligt, vilka spelare kan vi sälja som platsar i någon liga högre än allsvenskan just nu?
Med tanke på Nordins insatts mot Häcken , Ale:s alla sumpade målchanser och Almes otorligt dåliga ( ojämna ) uppspel?

Sorry, det blev lite långt och ostrukturerat.
AIK Saywee
2010-10-28 09:39
Funderade bara på en grej, är det lättare eller smartare, generellt sett alltså, att sälja/köpa spelare under pågående säsong, när fönster är öppna, eller är det fördelaktigare att göra detta offseason? Tänker mest på detta ur ekonomisk synvinkel ...

Kom inte på något enkelt svar, därför att det är så många parametrar och aktörer och så många "om", som spelar in.

Är det någon som har tankar eller idéer om detta?
Annons: