/fotboll/osk/forum/4534.aspx/fotboll/osk/forum/4534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-11-02 23:14
BERRA!
AIK Saywee
2010-11-02 23:11
Jag har kommit ned till kusten och läst flera inlägg som jag tänkte kommentera lite mer än andra, med sedan ser jag at Berra är på väg bort, länk? Vad händer? Jag blir kanske riktigt förbannad!

BERRA, BERRA BERRA!!!!!

... inläggen hade jag tänkt besvara/bemöta lite trevligt, typ ...

fohlis - jag gillar ditt tips

pintorp- Roni´s avtackning var ganska medioker och påminde bara om ett vanligt byte av en vanlig spelare

Bempa - IFK´s spelare försöker störa på olika sätt, spotta eller snacka en massa skit, helt enkelt dåliga sportsmän!

Jag gillar edra inlägg i denna glada tid då man med respekt kan bära den fina EUROPA-T-shirten, men har BERRA tröttnat är det förståeligt, men så förbaskat idiotiskt, jag blir nog mer "galen" än tidigare ...

Men snälla ni som vet något om vad som händer, eller inte händer med BERRA??? Jag vill veta!
Örebro rirobban
2010-11-02 23:03
Ta in Walid Atta nu :)
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Anttonen, Astrit & Per)
2010-11-02 22:33
Aspen//

Nordback som mittback? Jag är skeptisk..
Örebro Svartvitt forever
2010-11-02 22:30
Det känns på något sätt bakvänt att nu, då klubben skördar sin största framgång på 16 år, göra sig av med lagets nyckelspelare av ekonomiska skäl.
Nordin deklarerar att han är villig att stanna om klubben satsar och går för guld, och då menar han säkert inte bara bättre lön för egen del utan att man förstärker med ett par toppspelare.

Visst, jag förstår ekonomiska realiteter. Spelarinvests investeringar har snart gått som bosman allihop och ett antal miljoner har där gått förlorade. Om en utländsk klubb lägger upp 15-20 miljoner för Nordin så måste man givetvis släppa honom. Men att sälja honom för under 10 miljoner vore fel - han är dels värd mycket mer än så och hans betydelse för laget är också mycket stor, kanske skillnaden mellan guld och en fjärdeplats.

Men man bör också ställa sig frågan: När hade ÖSK ett bättre läge att gå för guld nästa säsong? Just nu skiner solen på ÖSK, attraktiv fotboll, tredjeplats och Europaspel är stora positiva faktorer för att få bra spelare till klubben, även om vi aldrig kan matcha vissa andra lags spelarlöner.

Om man får önska så önskar jag att man gör allt för att behålla Nordin och gå för guld 2011 genom ett par spetsvärvningar. Om man sedan inte når ända fram, okej, då får man väl sälja av spelare, ligga lågt med utgifter några år och bygga från grunden. Men det skulle kännas bittert längre fram om men med facit i hand vet att vi hade chansen att ta det hett efterlängtade guldet 2011 men inte tog den.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-02 22:29
LYCKA TILL BERRA. Synd att vi inte fick se mer av dig.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Astrit NU)
2010-11-02 22:28
ÖSK KRILLE//

Inte omöjligt.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-02 22:27
Sjögren och Sixten meddelar att man kommer att sats på Nordback som mittback backup.
2010-11-02 22:22
ÖSK-Karl//

Undrar om vi inte kan se både Berra och Basse i GAIS nästa säsong?
2010-11-02 22:20
ÖSK-Karl//

Haginge skulle vara en billig lösning skulle jag tro. Han vill nog hem och ÖSK behöver mittbackar.
2010-11-02 22:16
ÖSK KRILLE//

Gissar att Djurgården gärna vill bli av med lönen för Haginge som knappt är reserv för reserven där. Men han ser jag mer som högerback.
2010-11-02 22:12
ÖSK-Karl//

Ja det verkar så :). Basse drar väl han med skulle jag tro :(.
2010-11-02 22:09
Nu måste ÖSK värva mittbackar också. Nu hoppas jag Sjögren har någon mittback på G!
2010-11-02 22:09
ÖSK KRILLE//

Vi tänkte tydligen samma tanke ;)
2010-11-02 22:08
Nu kan ju Sixten köra med sin favorit Nordback som mittback mot TFF när Almebäck är avstängd, det kanske han ändå tänkte iofs. Var kul att man ändå fick se Berra live en sista gång på Kopparvallen.
2010-11-02 22:05
Skulle inte förvåna mig om Nordback får spela mittback mot Trelleborg.
2010-11-02 22:02
Nä, Vad besviken jag blir på Sjögren & Co. Berra kommer bli bra! Lycka till Berra!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-02 22:01
Skittrist att Berra inte vill stanna :( Men jag förstår honom, han är inte längre 19 år och kan inte bara sitta o tyna bort på bänken. Önskar honom lycka till vart den än bär av.
2010-11-02 21:56
Jaha, då är det bara att ändra nicket och konstatera att två av Spelarinvests investeringar gått åt skogen, Roni och Berra, snart följer väl Basse efter.

Tack för det Sjögren o Sixten.
Örebro Grixx
2010-11-02 21:53
För övrigt så får det inte bli så värst många av de tongivande spelarna som drar. Nivån Nordin och Anttonen är redan där för mycket.

Skulle det dyka upp slantar som räddar Nordin kvar så vore det kul, men skulle man bli tvungen att sälja så är det väl så...men sedan får det vara max att Kilen trappar ner.

Att Roni drar...hmmm få man väl räkna med men han är inte riktigt i nivå att han platsar där framme. Det är för många missar i bra lägen. Han kämpar och sliter och jag ger inte ett halvt öre för att han är rädd om benen eller mesar för att gå till en redan klar klubb. Han jobbar sjukt bra i deffen och drar på sig motståndarförvaret och frigör andra....men frågan är om han inte skulle köra sitt lite enklare spel som han hade när han kom.

...men att Anttonen skulle dra....nehhh:-(...det får bara inte ske!
...att vi inte skulle kunna mostå ett bra bud för Nordin kan jag acceptera även om det skär i hjärtat.
Örebro DaSa
2010-11-02 21:49
den oumbärliga//
- Stoor har sagt han kan tänka sig allsvenskan.
- Han spelade tidigare i Hammarby, vilket borde betyda att DIF och AIK går bort.
- Idag så finns det bara två klubbar som är bättre än ÖSK, HIF och MFF.
- Han kommer vara "garanterad" speltid då vi tappar Anttonen (om vi nu gör det, om vi inte gör det så vill jag inte ha Stoor)
Örebro svartvitseger!
2010-11-02 21:46
ÄR SÅ JÄVLA LEDSEN OCH FÖRBANNAD HUR FAN KAN VI TAPPA BERRA . BARA ÖNSKA HAN LYCKA TILL DET ÄR DU VÄRD HAN KOMMER GÅ LÅNGT ! BLIRE SÅ JÄVLA ARG NÄR DOM KASTAR BORT HAN !
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-11-02 21:46
Såg det nu, vad trist och onödigt.

LYCKA TILL BERRA!

Har en känsla av att ÖSK kommer att ångra detta grymt en dag.
Örebro DaSa
2010-11-02 21:44
ÖSK-Karl// Jag har svårt att se att vi kan få hyggligt betalt för Bedoya idag. Om målskyttet skulle lossna för honom så skulle vi säkert kunna få det dubbla för honom i sommar. Men samtidigt så är han lättare att ersätta än Nordin, tror att Per J skulle kunna ta hans position t.ex.

Anttonen ryktas ju vara på väg bort och jag tror att faktiskt att han sticker denna gång. Han är verkligen värd chansen att få prova på proffslivet!

Sen skulle jag gissa att om vi förlänger med Astrit så kommer han få en startelva-lön, vilket kan bli dyrt för klubben om Nordin inte går som proffs.
Örebro rirobban
2010-11-02 21:42
Är inte lätt att hitta ny spelare av Berras kvalité. Synd att det inte blev någon förlängning där...
Örebro Sekt. E
2010-11-02 21:41
Lycka till framöver Berra.
Örebro Grixx
2010-11-02 21:39
Berradepp!!!!!!!
Örebro DaSa
2010-11-02 21:38
Rudolf// Om vi köper en spelare för ca 3 miljoner och han efter tre år går gratis efter ha presterat
2008 - 9 poäng
2009 - 8 poäng
2010 - 6 poäng

Han har alltså spelat ungefär 7500 min och gjort totalt 23 poäng, det går alltså 326 min mellan varje poäng han gör i snitt. Jag tycker inte att han är en lyckad värvning, inte ens om han kom gratis så skulle jag anse honom som en lyckad värvning.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-11-02 21:38
DaSa//

Ditt inlägg 20:10 håller jag helt med om. Även Bedoya behöver säljas om han inte förlänger. Sedan vill jag tillägga att jag även vill se förlängningar av Astrit, Anttonen och Per i första hand,

zxcv/
Hur vet du att Berra skall sticka iväg?
Örebro zxcv
2010-11-02 21:17
Synd att Berra sticker! Helt förståeligt dock när han inte får spela
Annons: