/fotboll/osk/forum/4531.aspx/fotboll/osk/forum/4531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-02 16:40
BBB// Bara 1,5-2 meter online? Han kanske borde köra trådlöst istället så att han vara uppkopplad över hela planen ;)

Förlåt jag vet att den var dålig..
Örebro ÖSK KRILLE (Berra kvar i ÖSK)
2010-11-02 16:32
Elfsborgs klubbchef misstanke – Napoli beställde Elfsborg.
Örebro Sekt. E
2010-11-02 16:28
den oumbärlige// Absolut.
2010-11-02 15:36
den oumbärlige//

Absolut! Keep up the good work :).
Örebro den oumbärlige
2010-11-02 15:33
Förresten kära Ö-broare, uppskattades SvartVitt-TV med Nordin?
Örebro den oumbärlige
2010-11-02 15:32
Den tar slut 2011.
2010-11-02 15:28
Nikki Sixx //

Efter nästa säsong om jag inte minns fel?
Örebro Nikki Sixx
2010-11-02 15:25
Någon som har koll på när Alvbåges kontrakt går ut?
AIK Saywee
2010-11-02 15:10
Farsen fortsätter (igen), no problem, jag uppfattade verkligen ditt inlägg som en uppmuntran, men ville ända förklara lite om "avigsidorna", det är ett tufft forumjobb att spekulera med ...

... dessutom handlar ju Silly inte bara om att köpa bomber, utan även försäljning ingår ....
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-02 15:04
Saywee/ Det var inte kritik från min sida utan snarare uppmuntran! :) Gillar sillysäsongen då rykten florerar friskt! Hade ÖSK tagit guld med Barsom i mittfältsdiamanten?

Angående nyförvärv måste väl ÖSK göra minst en försäljning för att kunna ha råd med detta?

Känns ju som att det står mellan Nordin,Bedoya, Astvald för att få in stora pengar. Jag tror Nordin är viktigast att behålla. Astvald, Bedoya är lättare att ersätta.
2010-11-02 14:53
Saywee//

Låter spännande :). Jag tycker ÖSK ska gör klart truppen så fort som möjligt till nästa säsong. För att kunna spela in nya spelare på försäsongen. Hoppas vi får behålla spelare som Nordin, Astvald, Almebäck, Bedoya och Astrit. Även nya kontrakt med Berra, Basse, Per Johansson och Anttonen. skulle vara bra. Sedan vill jag se en förlängning av Alvbåge redan nu.
AIK Saywee
2010-11-02 14:53
Farsen fortsätter (igen) ...

Jag vet inte hur jag skall förhålla mig 2010/2011, till bombrykten och vill ursäkta om ordet "bomb" fortfarande inte är helt utrett.

En sillysäsong, fick ÖSK-Karl massor av skit, året därpå (förra), fick jag massor av skit men även en massa cred, det är ett tufft jobb.

Jag vill ärligt skriva att jag inte ville djävlas med mina svartvita vänner, utan snarare inge hopp om kommande säsong, samt låta forumet vara "levande" när de smartaste går i ide, men eftersom jag inte såg om något kontrakt var påskrivet kunde jag inte släppa bomben förrän väldigt sent och då var det kört för ÖSK.

Apropå Barsombomb, så är jag inte ett dugg förvånad över att få beskåda honom i 2011 års Allsvenska, inte ett dugg, snarare mycket förväntat!
2010-11-02 14:46
Blir det nån bomb i år eller kommer vi bara slänga iväg våra egna spelare som handgranater?
2010-11-02 14:42
Äntligen kommer Saywees bomber! Har väntat på de sedan förra vintern! Ryktet säger att Toivonen är sugen på att lira i ÖSK ;) Men denna gång kommer i alla fall inte jag tjata om Barsom :)
AIK Saywee
2010-11-02 14:37
Krille, ja så kan det kanske vara, för det är ju skillnad på kontakt och kontrakt.

Årskiftets Silly kommer att bli mycket spännande, jag har redan insideinfo, men kniper som en mussla :)

Heja SPORT!
2010-11-02 14:33
Johan Arneng har kontakt med svenska klubbar. Kan en av dem vara ÖSK?
AIK Saywee
2010-11-02 14:17
Tråkigt för Markus och även för Marcus, men jag uppfattade att situationen var en olyckshändelse ...
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-11-02 14:16
Problemet är nog att det är oerhört svårt att rekrytera domare, därför blir urvalet så litet. Jag har en måg som gjort "kometkarriär" och nu får dömma div.1.. Då är ersättningen väldigt bra.

Problemet är ju att alla domare (helt riktigt) måste börja på en låg nivå. Där är ersättningen bara några hundralappar och det lockar inte många. Självklart har inte småklubbarna råd med mer, därför borde förbundet ge domarna i smådivisionerna ersättning i början fram till en viss ålder. Då ser man om de har någon framtid och urvalet blir betydligt större.
2010-11-02 14:07
Hjärnskakning och bruten käke blev resultatet för Göteborgs målvakt Markus Sandberg efter kollisionen med Örebros Marcus Astvald.
- Nu blir det väl välling ett tag framöver, säger Sandberg själv till klubbens hemsida.
AIK Saywee
2010-11-02 14:06
Även jag vill instämma i, att det, de senaste säsongerna i AS, har varit relativt dåliga och bitvis slumpartade domarinsatser. Vet inte vad det kan bero på?

MEN, några domare håller väl måttet, skulle vara kul att se spelares, tränares och supportrars bedömning av rättvisa och duktiga domare, för att t.ex. sporra lite för en förbättring i framtiden.

Vore trevligt om "standarden" kunde höjas på något sätt, för det är framförallt skitjobbigt när "dumslut" får avgörande betydelse för olika lag och dess supportrar ... både i resultat och i avstängningar etc etc
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Berra NU)
2010-11-02 14:03
Inga dåliga extrapengar som ÖSK drar in extra på tredjeplatsen, totalt 3.045.000:-

Bonuspengar till allsvenska herrlag i fotboll (SvFF)

1) 1 360 000
2) 926 000
3) 845 000

TV-avtalet med allsvenskan ger varje klubb 6,2 miljoner kronor. Sedan tillkommer också en placeringsbonus.

1) 3 000 000
2) 2 500 000
3) 2 200 000

AIK Saywee
2010-11-02 13:59
BBB, hur är det med Gustav, blir han brommapojk, eller är han redan detta, innan han går till ÖSK?

Apropå BP, tråkigt på något sätt att de trillar ur AS, för deras ungdomsverksamhet är beundransvärd och klubben verkar vara mycket välskött, etc. Tråkigt, men varför är de inte publika?

När det gäller BP i Gulfen, dock, så gjuter de olja på vatten ...
2010-11-02 13:53
Svartvitt forever //

Jag håller med! Domarinsatserna är pinsamt dåliga i allsvenskan. Svenska domare ska vara profionella men agerar som amatörer. Enligt mitt tycke. visst kan de fela ibland, de är ju mänskliga. Men det har blivit alldeles för mycket och avgörande denna säsong för att det ska vara ok.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-02 13:41
Svartvitt forever// Håller med gällande avblåsningen av Nordin. Såg ut att vara 1,5-2 meter online. Tänk om denna situation blivit avgörande på nåt sätt!
Örebro Svartvitt forever
2010-11-02 13:30
Att ÖSK felaktigt får mål eller frispelningar avblåsta för offside förekommer nu nästan i varje match. Astvalds läckra frispelning av Nordin igår var definitivt inte offside - det kan man förvissa sig om på TV-reprisen. Det var dessutom samma stins som stal två mål från ÖSK i matchen mot Helsingborg. Och i förra matchen var det alltså Paulinhos mål - det tredje eller fjärde? - som felaktigt dömdes bort för offside.

Klassen på domare och linjemän är helt enkelt oacceptabelt låg i Allsvenskan. "Better safe than sorry" verkar vara devisen. Och ingen verkar kunna göra något åt det.
Örebro ErikP
2010-11-02 13:24
Hallå alla svartvita vänner!

Under gårdagens match hade vi i ÖrebroTifo en insamling för att täcka inköp av material till kommande tifon inför nästa år. Förhoppningsvis har våra arrangemang under året varit uppskattade av alla besökare på vallen.

Missade du att lägga en slant i tifohinkarna igår? Ingen fara det går jättebra att sätta in valfri summa på vårt bankkonto hos Nordea. Bankgiro: 674-2456 eller Plusgiro: 568422-0

Stort tack på förhand! / Erik, Örebro Tifo
2010-11-02 13:04
Rudolf Blodstrupmoen//

Ja, jag får göra det :). Lång väntan! Men det ska bli kul att se vilka det blir. Jag hoppas på en "lätt" lottning :).
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-02 13:00
ÖSK KRILLE// Du får hålla dig till tåls ca åtta månader ;) I år lottades första och andra kvalomgången 21 Juni. Blir nog nått liknande nästa år.
AIK Saywee
2010-11-02 12:44
BBB, ja, idag är ekonomi, juridik och mycket annat, viktiga inslag i sporterna, som därmed också blivit så komplicerat jämfört med "förritiden"..

Vet att det gäller en annan lagsport, det som jag tidigare syftade på, men AIK Hockey blev degraderade med buller och Bång, men är nu åter i eliten.

Så detta med att AIK skulle vara befriade från nedflyttning, "köper" i alla fall inte jag.

Tycker inte att det är fel på AIK i så fall, utan möjligen på reglerna eller reglernas mästare Lagrell, när det gäller fotboll, om det är medveten särbehandling.

De flesta lag försöker hitta nya vägar, kryphål och möjligheter, till att skapa en "ny ekonomi", precis som vi människor försöker ...

... jag behöver bara "gå till mig själv".

Förändringarna ändras så snabbt idag .....
2010-11-02 12:41
Medaljörer gör tummen upp för Royal League.
Annons: