/fotboll/osk/forum/4527.aspx/fotboll/osk/forum/4527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2010-11-05 20:40
men förklara istället vad du menar med svaret "... supportrar har fler ögon än en tränare :) " på
min fråga
"men tränarna måste väl ändå kunna få en bra mycket bättre uppfattning av en spelare än en supporter?"
AIK Saywee
2010-11-05 20:34
MrCrowly, vad du underförstår i det du läser är omöjligt att veta på förhand ...

... läs vad jag skriver och försök förstå innebörden!
Örebro MrCrowly
2010-11-05 20:28
sawee, du tog åt dig iallafall...

å du skrev - 19:32
"... supportrar har fler ögon än en tränare :) "

du sa inte att det är bättre, men underförstått så...
AIK Saywee
2010-11-05 20:15
MrCrowly, jag har väl inte skrivit att det är bättre med fler ögon ...

... hitta inte på något som jag inte skrivit.

Det du skriver får stå för dig och dina uppfattningar!
Örebro MrCrowly
2010-11-05 20:05
hur det går för dom?
Örebro _Adde_
2010-11-05 20:04
MrCrowley// Ebbsfleet United heter dem.. jag va medlem forsta aret nar vi kopte dem, men trottnade sen. Har iofs. tankt fornya medlemskapet for att stotta dem, sa de e la dags nu! Tack for paminnelsen! =)
Örebro MrCrowly
2010-11-05 19:35
finns ju ett lag i England som supportrarna får rösta fram startelvan på nätet...kommer inte ihåg vilket det är.

Nån som vet vilket det är och hur det går för dom?
Örebro MrCrowly
2010-11-05 19:34
det är lätt att vara "läktarproffs","läktartränare", bara för att det är fler ögon så är man alltså bättre?

Ju fler kockar desto sämre soppa...
Örebro MrCrowly
2010-11-05 19:32
vad menar du med cynisk? bara för att jag inte håller med de flesta som gillar han och tycker att hans ska få speltid bara för det...
AIK Saywee
2010-11-05 19:32
Det är möjligt att tränarna (eller snarare tränaren) har en bra uppfattning, men envishet, kommunikationssvårigheter med mera, kan sätta käppar i hjulet för olika talanger ...

... supportrar har fler ögon än en tränare :)
Örebro jappel
2010-11-05 19:31
undrar hur länge det dröjer innan vi ser denna rubrik på herrsidan. (inte så länge skulle jag tro, visserligen kanske inte så många landslagsmän, men värvningarna kommer vända och gå till stabila ÖrebroSK snart. Härligt med ett driftöverskott på 4-5miljoner iår! (3-4 extramiljoner tack vare placering, och så var det väl budjeterat på en vinst på1-2miljoner)
Örebro MrCrowly
2010-11-05 19:16
men tränarna måste väl ändå kunna få en bra mycket bättre uppfattning av en spelare än en supporter? Annars kan man ju supportrarna ta ut startelvan...man kan ju bara fundera på var vi hade slutat i tabellen då... :\
Örebro den oumbärlige
2010-11-05 19:03
MrCorwly, tror du missuppfattat det här med supporterskap. De flesta gillar Berra, alla är inte lika cyniska. Och bara för att tränaren spelar vissa betyder det inte att spelaren inte har potential - det finns många exempel på det.
Örebro MrCrowly
2010-11-05 18:45
Berra...de va väldigt vad ni tjatar om att en spelare som inte platsar i laget ska bevaras och måste få stanna i ÖSK...

Våra tränare måste vara urusla som trotts att dom ser han varje dag/träning
inte ser vilken "potential" han har, då ni enkelt ser de få gånger
han har spelat eller då ni vart på nån träning...

Tyvärr så tror jag att han kommer åka hem om några år och spela i inhemska ligan och snart vara glömd...

men vad vet jag....
Örebro DaSa
2010-11-05 18:00
BBB// Den dagen vi kom på att cash is king!! :) Nej, men jag vill klubbens bästa och beroende vad vi får betalt så kanske det är bästa på lite längre sikt att sälja Nordin. Sen så kommer vi garanterat få en ny bästa spelare om vi säljer vår bästa:)
Örebro widemarsh
2010-11-05 17:51
Saywee// Sjöborg blir inte själv, Kubanerna åker ner med 25-30 pers.
Dom kommer även se till att Berra blir ordentligt avtackad, vad jag har hört.

Dessutom var vi många som stannade kvar efter matchen i måndags, och sjöng för bl.a. Berra.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-05 17:27
bison// En fyralagsserie verkar inte speciellt intressant!!? Skulle då allsvenskan nästa år utgöras av HIF, MFF, ÖSK och Elfsborg alternativt Mjällby och dessa lag skulle inbördes möta varandra sex ggr??!? Snacka om att ta död på fotbollen...
Örebro Matta
2010-11-05 17:27

Wowoahs mål utsett till Årets mål" av Sportbladet.
Örebro bison
2010-11-05 17:24
Hmm
Bedoya hade mycket positivt att säga om Örebro, men gjorde ingen hemlighet av att han drar så fort ett bud kommer.

Tack för länktipset
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-05 17:15
Ur led är tiden. Sedan när blev det utmärkande för en äkta supporter att man önskar att det lag man älskar ska sälja sina bästa spelare???
Örebro 0REBR0
2010-11-05 15:36
På länken finns en intervju med Alejandro Bedoya.
Örebro Steiger
2010-11-05 15:14
den oumbärlige//

Tack det värmer!
Örebro Steiger
2010-11-05 15:13
Saywee!

Min pm-funktion fungerar inte heller så du får gärna ringa mig.

fd KCmarten
Örebro den oumbärlige
2010-11-05 15:09
Steiger// Tråkigt att du behövt byta nick, men välkommen ditt nya fungerar lika bra!

Abdel Seidou// Håller givetvis med. ÖSK måste börja sälja, det är så svenska klubbar fixar det där extra kapitalet. Vi är till skillnad från Hockeyn inte tillräckligt bra att tjäna på verksamheten. ÖSK går ju inte minus i alla fall men det finns fortfarande mycket att göra vad gäller sponsorer.
Örebro Steiger
2010-11-05 15:03
Hej!

Jag vill bara meddeela att jag har ett nytt nick.

tidigare hette jag "KCMarten" men eftersom redaktionen klantat till det och gett mig siffror i namnet och samtidigt inte svarar på tilltal så har jag valt att helt byta nick.

Om någon utger sig för att heta KCmarten i framtiden så är det inte jag,

Både Saywee och ÖSK-Karl kan intyga att jag är den rätte "KCmarten"
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-05 14:34
den oumbärliga// Att det går segt med Anttonen har inte med lönen att göra. Han vet redan innan han går in i en förhandling vad det rimligen rör sig om för höjningar här, men han gör alltid likadant varje gång det ska förhandlas. Det är inte det att klubben gör nått fel eller är saktfärdiga när det gäller just honom utan det har att göra med att Anttonen alltid försöker mjölka situationen och vänta in eventuella anbud utifrån. Vissa gånger har dem kommit men då har han stannat iaf tillslut. Så lär det bli den här gången också. Det enda problemet är att ÖSK som klubb inte är tillräckligt attraktivt för att kunna sätta deadlines i förhandlingar med sina egna viktiga spelare. Det är inte trovärdigt eftersom Anttonen vet att man troligtvis skulle få problem att ersätta honom.

Sen är lönestrukturen såklart en del i hur attraktiv en klubb är, men för en klubb som ÖSK är det en ganska liten del. Vi skulle typ få dubbla eller tredubbla lönebudgeten för att kunna plocka hit spelare som kommer och spelar för att pengarna här är bra. Allsvenskan är och förblir en språngbräda och så länge ÖSK inte säljer spelare utomlands är klubben inte attraktiv även om varenda kontrakt får 15.000 i lönepåslag.
2010-11-05 14:28
ÖSK Karl// Med anledning av det där med att inte lyckas övertala Berra att stanna fast att han erbjöds ett nytt kontrakt så har du ett PM nu, bara så du vet.
Örebro bison
2010-11-05 14:28
Handlingsplanen går väl också ut på att göra en SAS-lösning. 4 lag i serien som möts 6 ggr per säsong.
Jag ser gärna att SEF tar över serien, om de sköter det bättre. Vill inte se färre lag i allsvenskan, däremot kan man ju se över om man verkligen behöver ha 2 månaders uppehåll på sommaren.
Det stora problemet för allsvenskan är väl egentligen inte Lagrells fel heller (jag vet det är som att svära i kyrkan, allt är ju Lagrells fel på nåt sätt) snarare är det skatteregler som gör att vi halkar efter Danmark.
Örebro den oumbärlige
2010-11-05 14:26
Chipset// Håller med men vi kan inte hålla kvar oss i toppen med samma lönebudget, alla kommer vid förlängning vilja höja lönen. Det är väl också därför det går segt med Anttonen t.ex.

2010-11-05 14:21
Rudolf// Precis som den oumbärlige säger så är den största biten i SEFs "handlingsplan" att kopiera den engelska modellen med en ligaförening som ägs av klubbarna. SEF ska sköta Allsvenskan helt själv, äga produkten och varumärket, styra planering o regler, ja sköta ALLT på ett elitmässigt sätt istället för amatörmässigt som förbundet gör det.
Annons: