/fotboll/osk/forum/4521.aspx/fotboll/osk/forum/4521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Syrianska FC TriZ
2010-11-07 03:20
Sharbel Touma är bara att glömma, lär hamna i Syrianska eller stanna i Djurgården. Daniel Sjölund och Kasper Hämäläinen är inga vidare lyft (som truppen är idag). Mattias Concha däremot vore ju lite av en drömspelare, men i realiteten förblir det en dröm (varför skulle han gå från tyska högstaligan där ALLA spelare tjänar feta cash till ÖSK?).
Örebro Bempa no:10
2010-11-07 01:40
Dax att ta fram drömspelare till nästa år och då vill jag ha dessa i ÖSK det är dax att värva ifrån djurgården inte till djurgården: Daniel Sjölund,Kasper Hämäläinen,Sharbel Touma, och Bochum proffset Matias Concha over and out.........
Örebro den oumbärlige
2010-11-07 00:55
roliga nyheter på Silly Season 2011
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Signa Astrit)
2010-11-07 00:47
Nordin fyller 27 på Tisdag. Grattis i förskott Nordin! :D Han har ett år kvar på kontraktet. Om ni har tänkt att värva honom så kan ni glömma det. Den dagen han lämnar ÖSK så är det för större liga utanför Norden.
Syrianska FC RödGul!
2010-11-07 00:31

Hur gammal är Gerzic, och när tar hans kontrakt slut? tack!
Örebro Grixx
2010-11-06 17:10
Bajen vilka ;-) ?
Örebro bison
2010-11-06 16:06
Bajen är passerade i maratontabellen!
Örebro bison
2010-11-06 15:59
Man ska ju rösta på listan, så ordningen är väl för det, eller?

Edit: Tar tillbaka det efter att ha läst igenom listan.
Örebro Conjuration
2010-11-06 14:47
Länktipset för er som inte vet vilken lista som det pratas om
Örebro Grixx
2010-11-06 13:54
Visst är Sportbladet/AB en bra blaska när de skriver bra saker. Det är ju en helt värdelös blaska när de okunnigt skriver dåliga saker ;-)

Ibland ställer sig myntet på högkant och sanningen kommer fram i tidningen, kan det vara på det sättet?
...eller ser vi supportrar sanningar på vårt eget sätt :-D?

Visst har tidningarna rätt ibland och fel ibland...och all världens olika blandningar av dessa.

Samtidigt så är ju fotbollen rund och ingen exakt vetenskap, därav alla olika åsikter om spelare och matcher här i forumet :-)
Örebro den oumbärlige
2010-11-06 13:34
Väldigt kul med Alvbåge. Han sa ju själv till SvartVitt att han bara tycker sin säsong har varit stabil. Här hemma är vi vana vid fantomräddning efter räddning, men han har trots allt hållit 14 nollor, nära 15 mot IFK. nu rankas han av sportbladet som 7:e bästa spelaren i AS, vilket är tufft som målvakt att slå sig in på.

Just den statistiken borde locka storklubbar!
Örebro ernot
2010-11-06 10:49
Nordin 3a och alven 7a i top 10 i år i allsvenskan enligt bladet! Kul!
Örebro Grixx
2010-11-06 10:39
widemarsh// Tack...vilket innebär att han ska säljas till sommar/höst...om några månader alltså.

öhhh...ordna upp det med Berra!

Visst kan jag ha fel i mitt tyckande men feelingen känns rätt med Berra och nog kan nobbe bli bra mittback men känns mer spännande och större framtidslöfte.

Dock kan man ju även historiskt se att lugna stabila och "äldre" mittbackar verkar fungera mycket bra.
Örebro widemarsh
2010-11-06 10:10
Grixx// Almebäck har kontrakt över nästa säsong. Han fick ett standard-ÖSK-kontrakt på 3 år.
Örebro Grixx
2010-11-06 09:17
Almebäcks kontraktstid har jag glömt men är väl ordentligt på upphällning nästa år.
Drar han? ...ganska säkert om nu inget sjukt fantastiskt händer med klubben.

Med dessa förmodade framtidsutsikter så borde Berra varit aktuell för att spelas in nästa år och därmed garanteras speltid. Nordback aktuell som mittback?...kanske finns tankar om detta men Nobbe fick bara ett 1:års-kontrakt så självklart med dessa planer verkar det ändå inte vara...inte när Nobbes förlängning signades i vart fall.

Kör in Berra ordentligt i laget och ge honom självförtroende!!!!...skeppet går fortfarande att vända.
Örebro ÖSK-Karl (Signa Anttonen, Per o Astrit NU)
2010-11-06 00:35
MrCrowly//

Du har pm.
Örebro MrCrowly
2010-11-06 00:26
Kalle// de va de ja sa, du(eller nån annan) har skrivit det på forum24, men som du sa "det som skrivs där stannar där." så det kommer ju inte komma ut...så mitt tips e att tipsa NA, eftersom du vill att det ska komma ut, eller skriva det här eller på nått annat offentligt forum.

självklart tror jag säkert han e oumbärlig här, jag menade oumbärlig rent allmänt...
2010-11-06 00:11
MrCrowly//

För oss som hängt med länge här så är den oumbärlige just oumbärlig för detta forum. Under en period skötte Sarp detta forum ensam. Jag och andra är oerhört tacksam för allt enorma arbete han lagt och lägger ner på denna sida helt idiellt.
2010-11-06 00:06
MrCrowly//

I dagsläget så har forum24 53 godkända medlemmar. Säkert så finns där minst 100 olika trådar, viktiga som oviktiga. Flera av oss känner varandra IRL, men det som skrivs där stannar där. Tror alla medlemmar där skriver mer eller mindre frekvent även på detta forum.
Örebro MrCrowly
2010-11-06 00:01
den oumbärlige, de jag menade var, hur kan nån vara oumbärlig...tror du fattar det om du läser en gång till...
Örebro den oumbärlige
2010-11-05 23:55
MrCrowly, jag är inte anonym, inte alls. Heter Sarp =)

Jag tror inte _alla_ gillar Berra men tillräckligt många. Menar, för en spelare som bara spelat två AS-matcher från start senaste två säsongerna har han väldigt mycket kärlek från fansen. Det kan väl ingen säga något om.

Jag tycker det är härligt, trots att vi vet så lite om personen så är det något med hans närvaro som gör en glad. Så är det för mig, sen gillar jag hans spelsätt väldigt mycket, har riktigt sjysta uppspel, ett djur i luften och inte någon som gnäller eller är divig. Han behöver träna upp sitt positionsspel, stor skillnad från man-man i Afrika till zonspelet här hemma.

Det är inte ofta man ser afrikanska mittbackar i större klubbar, många är i så fall fostrade i Frankrike. Men jag tror ändock Berra kunde ha givits fler chanser. Alla de gånger vi saknat en mittback tycker jag han borde fått spela. Jag syftar givetvis på perioden där nästan alla(nja) fick testa vara mittback förutom han.

Känns som att tacklingen på Toivonen (straff) mot MFF borta i slutet på 2008 satte stora spår i Sixtens uppfattning av Berra.
Örebro MrCrowly
2010-11-05 23:34
"kalle // Dessutom gjorde han inte bort sig de 8-9 matcherna han fick spela från start i AS som 19-åring 2008" - ja det har jag inget att säga om, såg det inte...

den oumbärlge/(vem kan vara det :) ) "vi komma överens över att inte komma överens."
ja det får vi väl vara då...

ni säger att "de flesta gillar Berra" - grupptrycket tar mer IRL än här...
Örebro den oumbärlige
2010-11-05 23:20
Jag respekterar dina åsikter, håller med om att Astrit är väldigt talangfull men angående Berra får vi komma överens över att inte komma överens.
2010-11-05 23:20
den oumbärlige//

Ja, det är en hel del som borde flyta upp till ytan.

MrCrowly/
Även om inte du gillar Berra så är det nog så viktigt att ha en ikon bland fansen. Dessutom gjorde han inte bort sig de 8-9 matcherna han fick spela från start i AS som 19-åring 2008. Jag såg den enda match han startat i år, mot ÅFF borta och då var han mycket bra. Att han inte fick spela mittback istället för Anttonen och Nordback förra året är ofattbart. Sedan slutade ju de båda matcherna med 0-3 i baken också.
Örebro MrCrowly
2010-11-05 23:11
Berra e inte bättre än han e...

Hur bra var Astrit i england, de var säkert ett antal supporters som gilla han...

Men han kom till Sverige igen och va bra, och där ser man (jag,som tv-"proffs") att han kan bli bra...tycker att Astrit har mer talang än Berra...
Örebro den oumbärlige
2010-11-05 22:58
ÖSK-Karl, tack. Checka e-mail igen.

Som sagt, Berra har riktigt fina kvaliteter. han är fortfarande opolerad men jag tror många glömmer hans ålder. Han är bara 21(!!) Tänk att han bara var 19 när han åkte hit från sitt hemland, det är liksom tufft. Se på alla våra unga stjärnor som drar till utlandet i tidig ålder...

Men det känns som att man lätt kunnat blidka Berras jakt på speltid. Men där tror jag problemet ligger mellan Sixten och spelaren. Jag tror att ledningen har förtroende för Berra men man är inte direkt beredda att köra över Sixten, Boström har med framgångarna väldigt mycket att säga till om.

Det märktes ju fort, han hade säkert velat ha hit Mosander innan men efter 2009 kunde han också kräva det. Då fick ledningen ge sig känns det som, de har ju hela tiden velat ha en lokalt orienterad som assisterande.
2010-11-05 22:55
MrCrowly//

Det kommer att komma ut, det är jag till visshet gränsande sannolikhet säker på.
Örebro MrCrowly
2010-11-05 22:51
ok, karl...men där e det ju bara inbjudna som får vara med, så det kommer väl inte ut...

2010-11-05 22:51
rirobban//

Berra ville stanna i ÖSK. Allt annat är bullshit.
2010-11-05 22:48
den oumbärlige//

Du har precis fått ett mail.

MrCrowly/
Hela sanningen är utlagd på forum24. Det är inte nedtystat, men just nu är det för känsligt att gå ut med, gissar att det kommer efter TFF-matchen.
Annons: