/fotboll/osk/forum/4507.aspx/fotboll/osk/forum/4507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DanFrånStan
2010-11-12 16:13
//Allvetaren
Tro mig han petar varken Bedoya eller Gerzic.
Örebro Pencing
2010-11-12 16:13
Framförallt tycker jag det här sänder ut helt fel signaler. Örebro verkar inte vara någon attraktiv klubb att spela i. Vi kommer trea, får spela i europa nästa säsong, ändå flyr spelarna härifrån. Det känns inte bra.
Örebro Krontorps
2010-11-12 16:12
Om nu Peking har övertygat Astrit om att han kommer vara en startspelare så kan man ju faktiskt känna lite tröst i det.
I och med att dom inte har nån tränare klar än betyder det ju att dom är och planerar att vara en klubb där styrelsen/ledningen tar ut laget. Eller dom kanske rekryterar tränare efter vem som lovar starta med Astrit?
Hursomhelst, neråupp, uppåner, Peking ser vi aldrig mer
IFK Norrköping peking!
Svartvitt forever // Jo det hade varit kul för er. Men han går till en tysk elr dansk klubb, det kan jag sätta miljoner på.

Grattis till en strålande säsong och lycka till i europa!
Örebro Chipset
Hade känts mycket bättre om att han gått till MFF. De är ju en bättre klubb på många sätt. Det hade varit logiskt.

Frågan är om det inte kommer en rejäl tömning snart. Det här vara bara början. Snart försvinner Sixten, Nordin och sen rinner det på i stril ström. Det är en svår balansgång för en sportchef. Tömning får att inte bli för stor utan tillförsel då tappar man spelare bara för att man tappar andra spelare.

IFK Norrköping peking!
2010-11-12 16:10
Svartvitt forever // Jo det hade varit kul för er. Men han går till en tysk elr dansk klubb, det kan jag sätta miljoner på.

Grattis till en strålande säsong och lycka till i europa!
Allvetaren
2010-11-12 16:09
Tro mig. Bamberg platsar.....

Och Astrit ska inte tro han är självskriven i Peking. Konkurrensen som offensivmitt kommer bli dynghårt. Vi har 3-4 alternativ där nu och vi kommer nog bara spela med 1-2 offensiva på mitten.
Örebro Svartvitt forever
2010-11-12 16:07
Jag noterar att Norrköping när de räknade upp spelare som förlänger inte sa något om Bamberg. Nu vill jag höra om några dagar att han är klar för ÖSK, då kommer det att svida lite mindre. Bamberg är i nuläget helt klart en bättre spelare än Astrit.
Örebro tomelin
Lycka till Astrit!

Han gjorde bra ifrån sig och viktiga mål men platsade inte riktigt. Även om det hade vart smartare att stanna är det inget dumt beslut. Han kommer få ordentligt med speltid i norrköping.

Jag är inte ett dugg orolig för att vi inte kommer ha ett bra lag i vår när serien drar igång igen. Han skulle vart bra att ha kvar på sikt men vi kan hitta andra. Vi har värvat fantastiskt bra de senaste åren och jag ser ingen anledning till att det inte skulle fortsätta.

Örebro widemarsh
epiphone// Kul att du vet exakt vad han blev erbjuden. Har du någon säkrare källa än det här forumet?
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse, Astrit & Per)
Glömde länken!
2010-11-12 16:06
- Det finns flera anledningar till att jag valde IFK Norrköping. En del kan jag berätta andra inte. Tony Martinsson och Peter Hunt har övertygat mig att det är rätt att spela i IFK.

Konstigt uttalande!
Örebro DanFrånStan
2010-11-12 16:06
//Allvetaren
Bara för att andra spelare gör så så är det fortfarande inte ok. Jag trodde inte att han skulle bli öskare, men jag räknade med att han inte skulle gå till peking. Bamberg platsar inte.
2010-11-12 16:03
Nästa vecka vill jag ha minst en riktigt bra ny värvning klar!
Örebro Chipset
2010-11-12 16:01
Ok det var Norrköping. Elva anledningar till att han inte skall gå dit.

1. Går man till Peking så har man inte förstått relationen mellan klubbarna.

2. Astrit är inte en färdig spelare. Tömmer Peking sina klubbkassor så har de gjort bort sig.

3. ... Och kommer inte kunna göra de investeringar som krävs för att bygga ett lag för allsvenskan.

4. Norrköping har redan ett mittfält med flera spelare av typen av "coming man". Hård konkurrens väntar.

5. I ÖSK har han drömläge att ta startplats som Nordins ersättare alternativt som target.

6. I Norrköping skall man försöka hålla sig kvar. I ÖSK hade han spelat mot en höjd målsättning, Euro League och Royal League.

7. Astrit hade förtroende hos Sixten.

8. Astrit hade förstroende hos Kubarnerna och övriga Örebroare.

9. Astrit var omtyckt av lagkamrater.

10. För Örebroarna har han redan visat vad han kan. Astrit har inget att bevisa här.

11. Norrköping kan man bara välja för pengarna. (Ok, på den sista punkten fick jag klämma ur trasan, det finns hederliga fina människor som håller på Peking också ;-) ).

Till Astrits fördel har man nu intalat honom att han blir en given startspelare som man tänker satsa på. Och snacka kan dom i Norrköping. Frågan är om Tankovic, Cakic och Telo är så mycket sämre. Framtiden får utvisa.

Se den här listan som ett frustrerat uttryck från en hängiven supporter. Vi känner till väldigt få detaljer.
Elfsborg epiphone
2010-11-12 16:01
inte visste väl Astrit när han sjöng med klacken att han skulle bli erbjuden ett kontrakt med en lön värdig en gymnasielärare eller kyrkomusiker.

Visst är han en ungfågel med MYCKET kvar att bevisa men jag anser att föreningen förolämpar honom med ett skambud och då får man gå var man vill.
Örebro Sekt. E
2010-11-12 16:00
Allan#7// Hoppas du har rätt och att det kommer några sköna värvningar snart. Det skulle pigga upp.
Allvetaren
2010-11-12 16:00
Danfrånstan:

Men så gör alla spelare. Och dumt av er tro han blir ÖSKare bara efter nån månad i klubben...

Och spelare som gör sådär kommer alltid förekomma. Men jag hade tyckt det var värre om han spelat hos er i 4-5 år. Då hade jag förstått.

Som om ni snor Bamberg. Då blir jag riktigt förbannad på honom.
Spelat i klubben sen 2005 typ och är kapten. Då är det värre.
Örebro Kid dynamite
2010-11-12 15:59
Nu får man väl spekulera i varför Astrit inte förlänger. Uppenbarligen lämnar han ju inte för att han delarNordins ambitioner om att spela i ett vinnande lag, för då hade ju knappast Norrköping varit aktuellt. Han verkar ju även ha trivts i klubben så jag antar att det inte är där skon klämmer heller. Förmodligen handlar det om speltid och/eller lön vilket jag kan tycka är lite konstigt. Fram till 15:00 idag så räknade jag med att klubben skulle sälja Nordin då hans kontrakt kommer kosta mycket att förlänga, och det med all rätt. Det hade alltså gett en klar öppning till Astrit att ta över den offensiva mittfältsrollen. Jag tror nog att det hela handlar om lönen. Vi har helt enkelt inte råd att betala den summa som Astrit, och förmodligen hans agent, anser att pojken är värd.

Nu far det runt tankar om varför vi lägger pengar på att förlänga med Kihlberg OCH Nordback när vi har talanger som står o stampar i väntan på speltid. Hde vi kunnat omprioritera och lägga lite av de pengarna på Astrit eller Anttonen? Hade det förstört lönestrukturen i klubben eller är det helt enkelt ingen väg som Örebro vill gå av någon annan anledning? JAg vet inte, men det här kommer jag tänka på under hela dagen och ifall jag kommer fram till något som förefaller rimligt så återkommer jag.
STEFANO!
2010-11-12 15:59
Allvetaren! Om du kan läsa så kritiserar vi både ledningen och ASTRID!
Örebro ÖSK-nisse - Et ipsa scientia potestas est
2010-11-12 15:57
PINSAMT! Avgå Sjögren! Att inte fixa Astrit är tamefan riktigt uselt!
Örebro DanFrånStan
2010-11-12 15:55
//Allvetaren
För att han klappar klubbmärket när han gör mål, sjunger med klacken efter matcher och sedan väljer att gå till "ärkerivalen" peking, därför snackar man skit.
Allvetaren
2010-11-12 15:51
Varför snacka skit om Astrit? Om det nu är så att han blev erbjuden 35000 i månaden av ÖSK som nån skrev så är det inte konstigt att han inte skrev på. Vem vill spela i en klubb där man inte har förtroendet?

Ni borde vara skeptiska till ledningen, inte mot Astrit.

Spelare kommer och går, så har det alltid varit.
STEFANO!
2010-11-12 15:50
Allan/ Dom ska väl krita på också va?? intervju med Astrid på pekingsidan! Han tror han är så stor! Löjligt! han har mycket kvar att bevisa och jag tror han får det riktigt tufft! Dock mycket bra på att snacka! Mår riktigt illa att sjöng med klacken! Svin!
Elfsborg epiphone
2010-11-12 15:49
Ni erbjöd alltså inte Astrit mer än 30.000/Månad?

Pinsamt att vi kom efter er, ni måste vara mer proffsiga om ni vill stanna i toppen
Örebro Dejmon
2010-11-12 15:45
Sekt. E. Förstår hur du tänker och håller med om att det finns andra som jag skulle bli betydligt mer upprörd över att tappa i dagsläget, även om jag faktiskt tycker det är väldigt tråkigt att Astrit nu lämnar och anser/tror att det finns otroligt mycket potential i killen.
Det som upprör mig mest är sättet det går till på. Vägarna att hitta en lösning på de flesta av våra ganska tråkiga spelarförluster de senaste åren har varit många, även fast det inte bara är själva förlusterna som upprör mig, men viljan och kompetensen verkar saknas och det är det som gör mig upprörd/oroad för det här handlar om så mycket mer än en enskild spelare som lämnar.

Se mitt tidigare inlägg ang. Bangura och Gernt. Ska även skriva ett till på momangen med ett par till konkreta exempel på vad denna "budjetstrategi" kostat oss i realiteten.
Malmö FF MFFCampione
2010-11-12 15:44
Chipset

Det är redan klart med Norrköping. De hade presskonf. kl 15:30 då de presenterade Astrit som skrivit på för 4 år.
Örebro Chipset
2010-11-12 15:42
Widemarch// Håller med vi har råd att tappa honom. Men på två punkter (varav en är ett frågetecken) är jag stark kritisk:

1. Kontraktet. Jag har försvarat alla som kritiserat Sjögren att man inte behöver vara orolig för att man kort och gott inte kan skriva ett sådant kontrakt. Det är meningslöst. Nu vill jag att visar korten!

2. Om det är Norrköping så ska jag skriva en 11 punkters lista på varför han inte skall gå dit. Om det är MFF kan han få en 4 punkters lista. Men det får vänta.
Örebro Kid dynamite
Känns som klubben sätter sig lite i problem när man inte lyckas komma överens med Astrit. Han hade ju varit en ganska naturlig ersättare till Nordin, men inte helt oäven som central anfallare har det ju visat sig. Nu har ÖSK egentligen inga andra alternativ än att få till en rejäl förlängning av kontraktet med Nordin alternativt sälja honom omgående för en respektabel summa pengar och på så sätt kunna finansiera en ersättare. Som vi alla vet så sitter Nordin med ett år kvar på kontraktet vilket gör att han kan börja hitta nya klubbar i sommar och i ärlighetens namn så lär han väl göra det om han nu inte ser den satsning från ÖSK som han efterlyst vid varje tillfälle som getts. Om Nordin ska förlänga så vill jag se minst ett 4årskontrakt för att på så sätt kunna få ut en rimlig peng vid försäljning. Hur mycket kan man tänka sig att han skulle kräva i lön för ett sånt kontrakt? Spontant känns det som en ganska kraftig ökning från de 28K som man hört är hans nuvarande ersättning.

Alltså, det vore mer än lite intressant att se vad det kommer kosta att få till en förlängning med Nordin i förhållande till vad det hade kostat att förlänga med Astrit och sälja Nordin nu när han verkar halvhet på marknaden. Givetvis kommer inga siffror att presenteras så man får väl lita på sin magkänsla när jag tror att klubben försökt bromsa sig ur en uppförsbacke och agerat dumsnålt i den här soppan.

Astrits beteende är också väl värt en kommentar, men det får bli en dag då jag är mindre besviken på hur han skött det här.

Allan#7//

Oj, Leonel Messi och Fernado Torres :). Det har Jag drömt om.

Skämt åsido så hoppas jag på att det du skriver stämmer :).
Annons: