/fotboll/osk/forum/4506.aspx/fotboll/osk/forum/4506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2010-11-12 16:54
Är det någon som vet om Stoor ryktena har någon som helst substans? Mer än att SF skrivit att ÖSK borde vara intresserade då Anttonen lämnar.

Rykten in: Fredrik Stoor, försvarare, Fulham; William Atashkade, anfallare, IFK Göteborg; Jones Kusi Asare, anfallare, AaB.

Jones undrar jag också var de kommer ifrån?

Undrar dock hur de kan ha missat Anselmo :P.
Örebro widemarsh
2010-11-12 16:49
Alltså, vi kan inte samtidigt spy galla över Sjögren samtidigt som vi gillar att ÖSK går plus ekonomiskt. Antagligen så håller Sjögren stenhårt på de ekonomiska ramar han har och röra sig i från ledningen, och när en spelare går över den budgeten så kan inte ÖSK hålla dom kvar.
Skyll på hela ledningen när ÖSK tappar spelare isåfall, för att dom inte vågar riskera ekonomin igen.
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-12 16:48
Enligt några källor jag pratat med, råder det hård kritik bland spelarna mot Sjögren och ledningen. Det ska ha startat i somras med att Ösk lovat att "ta hand" om Antonnen. Spelarna ska också vara förbannade för att Ösk inte ordnat med något firande efter 3:e platsen, bortsett från det Jakob Strömberg ordnade med privatplan och middag på O´Learys. Ledningen gjorde ingenting!!!
Örebro Knix
2010-11-12 16:48
Jag tycker ÖSK gjorde rätt. Vad skulle de ordinarie spelarna tycka om Astrit blivit den bäst betalda i laget. ÖSK har många lovande unga spelare kvar.
Om Astrit inte gillade Sixten så vet han inte ännu vad han gillar den nya tränaren i Norrköping som ännu inte finns på papper.
IFK Norrköping Kimbala
2010-11-12 16:44
Peking: Bamberg stannar då jag tror intresset från utlandet är överdrivet och inte en chans att han skulle gå till en annan svensk klubb.
Örebro Fatcit
2010-11-12 16:38
Jag tror att det som svider mest bland supportrar är bristen på förtroende för Sjögren och Sköldmark. Att gå ut i media och "skryta" om att man signat Astrit i 3,5 år och sedan efter 6 mån tappa honom är pinsamt! Men det blir väl så när man har svåger tillsättning av tjänsterna inom ledningen....
IFK Norrköping Kimbala
2010-11-12 16:35
Astrit lär få mycket speltid. Tankovic har varit skadebenägen och Marcus Falk-Olander tror jag får svårt att konkurrera...

Härligt värvning för IFK...
Länktips: www.gopeking.net
Örebro Svartvitt forever
2010-11-12 16:34
Dovre//

Den långsiktiga planen följs mycket bra? Vi har köpt spelare via Spelarinvest som nu alla gått som bosman. Vi har inte fått in pengar för en enda spelare de senaste åren. Den långsiktiga planen kan vi glömma. Det var bara munväder. Vi peakade 2010. Tyvärr.
Örebro Kid dynamite
2010-11-12 16:33
Silly season är inte alltid roligt. Förvisso började den ganska trevligt när vi högg tag i en gratisspelare från Degerfors så att bruksmongona satte morgonsupen i halsen. Efter det har det varit ganska jobbigt faktiskt.

Hur är det med Bedoyas kontrakt? Det går också ut efter säsongen 2011? Känns som det vore ett tungt slag att bli av med både Nordin och Alejandro utan ersättning, men det är väl åt det hållet det lutar nu när vi uppenbarligen inte kan frambringa några rejäla summor till löner. Börjar bli dags att den här klubben faktiskt säljer någon spelare, inte bara väntar ut kontrakten.

På ett annat ämne som väl på sätt och vis är relaterat till det här så är vi ju många i supporterleden som är "emot den moderna fotbollen" med allt vad det innebär av ryska ägare, endast sittplatser, fantasiljoner i spelarslöner, dyra biljetter och tvbolag som sätter spelscheman. Vi som klubb har ju som bekant inga större pengar till löner. Det finns ju ingen som tjänar så pass mycket av våra spelare så att de fjärmar sig från verkligheten såsom internationella storspelare gör. Kanske får vi acceptera att spelare kommer för att visa upp sig och lämnar för att tjäna pengar? Vi slipper ju iaf ha en utländsk ägare, dyra biljetter (nåja) och sittplatser till förbannelse. Vad vill vi ha våran klubb till, hur kommer vi dit och vad är vi beredda att offra för att nå det målet? Är målet alltid framgång och europaspel eller har vi några andra värden som kanske är ännu större? Äh, nu blev det rätt flummigt känner jag så jag tar helg och hoppas att ni alla får det trevligt tills dess att jobbet drar igång igen.

Örebro Lekiller
2010-11-12 16:30
Jag är rädd att vi kan glömma de stora pengarna för Nordin.

Ska Sjögren och grabbarna följa den inslagna vägen så kommer de vänta på att Nordin kontrakt nära på gått ut innan de börjar agera.

Någon som vill sätta en slant på när de kommer börja fundera på spelare som Astvald och Bedoyas kontrakt. Astvald lär väll ÖSK också få se lämna gratis om ett år eller så.....
Örebro Chipset
2010-11-12 16:28
Widemarsh// Skönt med någon som ser det positiva. Lätt att det blir ett gnällforum där man själv bidrar med en del ;-). Stänker vi dit Anselmo och någon mer klassvärvning så kanske Nordin kan stanna ett halvår åtminstone.

Såg nu att Astrit hade Jaganjac som agent. Hade jag varit mer uppmärksam tidigare så hade jag sett utgången av denna affär tidigare.
IFK Norrköping peking!
2010-11-12 16:26
danfrånstan // Ifall han lämnar så lär ni ju få ett badkar med pengar.
Örebro widemarsh
2010-11-12 16:25
Chipset// Nej, jag tror inte Nordin blir kvar. Men om han drar har vi ju minst 10-15 miljoner att trösta oss med. Förhoppningsvis lite mer :)
Örebro Dovre
2010-11-12 16:24
Tror folk att ÖSK kan trolla fram pengar nu helt plötsligt!?

Att Astrit lämnar tycker jag inte gör något. Naturligtvis gjorde han det bra under tiden han var här men jag tror att killens lönekrav inte var i nivå med vad han uträttade ändå. Om Norrköping vill betala så får de gärna göra det.

Vad gäller ÖSK så tycker jag att man ska fortsätta på inslagen väg. Försöka värva vettiga spelare billigt. Och inte värva för värvandets skull. Den långsiktiga planen som Lennart lade fram för 4-5 år sedan följs mycket bra och om man bara kan få en kontinuitet på det hela så kan vi säkert se ljust på de närmaste 5 - 10 åren.
Örebro fohlis
2010-11-12 16:23
Tycker inte detta ger rätt signaler till spelare i truppen. Vad tror spelarna om ÖSK:s satsning? Tror de att ÖSK satsar något alls när man släpper spelare hela tiden?
Själv så undrar jag vart satsningen är på väg? Kommer vi få behålla Nordin? Gör vi inte det så börjar jag bli orolig. Jag vet inte alls vad som hänt mellan Astrit och ledningen men spontant känns det väldigt trist.
gnipek
Nä, tycker ni kan vara lite mer kritiska till er ledning om Astrit:s lönenivå var som ni påstår.
Sedan att han valde oss kan ju bero på flera orsaker.
Men 28-35000 låter ej så kartigt.
Grattis till en bra säsong och väl mött nästa år.
Örebro DanFrånStan
//peking!
Ja.
Ja.
T om hösten 2011 har jag för mig.
Örebro Chipset
2010-11-12 16:22
Widemarsh// Är det någon som tror att Nordin stannar? Jag tycker det känns givet att han går i år. ÖSK kan aldrig köpa de spelare han kräver för en satsning och ÖSK har gått på för många minor för att inte ta en övergångsumma. Min tanke var att Astrit kanske kunde ersätta Nordin på något sätt. Men nu har vi inte honom kvar. Nu håller vi tummarna för att Bedoya inte försvinner. Hur mycket han betytt för det här laget vågar jag inte tänka på.

Till vår tröst finns Abdulahi som jag tror kan bli riktigt bra. Han dominerade U20 matchen senast. Erik Nilsson är en spelare som verkligen kan blomma ut också.
IFK Norrköping peking!
2010-11-12 16:19
Danfrånstan // Nordin är ju en guldspelare även bedoya. Inte lätt att peta dem, och då gör han väl ett rätt val att lämna. Sen att lämnar för peking så svider det nog lite extra.

Har nordin kontrakt nästa år?
Örebro Fang
2010-11-12 16:19
Kan man aldrig få några roliga nyheter? Den här fantastiska säsongen har på kort tid förvandlats till en mardröm. :(

Bryr mig egentligen inte om Astrit då jag tycker han blivit lite väl uppskriven och är väl egentligen inte överdrivet svår att ersätta. Han är inte ens i närheten utav att ha de kvalitéer som Nordin besitter så att han skulle vara någon ersättare till honom om han försvann köper jag inte. Möjligtvis om man vill tillbaks ner i mitten men det hoppas jag inte någon inom klubben vill. Visst på sikt kan han säkert bli bra men det är det många som kan.

Men det som gör ont är sättet man tappar spelare på. Om det stämmer att man erbjöd honom så pass lite pengar börjar man ju undra hur det egentligen är ställt med ekonomin och hur det kommer bli med en vidare satsning. Varför drar det ut så på kontraktsförlängningarna man jobbar på? Försöker man snåla med alla kontrakt och hur många dagar dröjer det innan vi möts av nästa tråkiga nyhet att Per Johansson också lämnar? Börjar bli riktigt orolig nu. :(

Vore skönt om man kunde somna in under några månader och vakna lagom till våren igen så man slipper leva med denna ovisshet.
Allan#7
2010-11-12 16:18
Pencing, jag håller inte riktigt med.. Det är skillnad om vi hade förlorat en talang med kontrakt (till en allsvensk klubb), här satt vi i en situation där klubbar var fria att förhandla med honom, klart att pengarna lockar mest för en 20-åring..
Örebro Chipset
2010-11-12 16:17
Krontorps/ Håller med. Har Astrit kollat in listan på Pekings trupp?! Det är ju på mitten de har de stora talangerna och Astrit kommer få det tufft. I ärlighetens namn har han inte tempot ännu som krävs.

Hur som helst problemet är ju inte Astrit egentligen. Problemet är ju kontraktets klasual utan klausul.
Örebro widemarsh
2010-11-12 16:16
Är inte direkt oroad över mittfältet, stannar Nordin så behöver vi inte förstärka. Lämnar Nordin så har vi verkligen råd att köpa in ersättare.
Allvetaren
2010-11-12 16:16
Pencing:

Både i Örebro i fyra år....jag vet varför dom flyr :D

Närå, men det där känner nog alla mellanstadsklubbar.
Örebro widemarsh
2010-11-12 16:15
Pencing// Ändå säger de allra flesta spelare att dom trivs mycket bra i laget. Kan det vara så enkelt att lönerna är för låga?
ÖSK har gjort ett jättejobb med att få till ett topplag, med de låga lönerna. Men nu är det nog dags att höja nivån ett snäpp om man vill ligga kvar där uppe.
Allvetaren
2010-11-12 16:14
Och jag håller inte med om att det är spänd relation mellan klubbarna. Kanske under match, men inte annars. I år tycker jag ni varit riktigt bra och roliga kolla på. Ett av dom bästa faktiskt. Spelar rolig, snabb och teknisk fotboll.
Örebro DanFrånStan
2010-11-12 16:13
//Allvetaren
Tro mig han petar varken Bedoya eller Gerzic.
Örebro Pencing
2010-11-12 16:13
Framförallt tycker jag det här sänder ut helt fel signaler. Örebro verkar inte vara någon attraktiv klubb att spela i. Vi kommer trea, får spela i europa nästa säsong, ändå flyr spelarna härifrån. Det känns inte bra.
Örebro Krontorps
2010-11-12 16:12
Om nu Peking har övertygat Astrit om att han kommer vara en startspelare så kan man ju faktiskt känna lite tröst i det.
I och med att dom inte har nån tränare klar än betyder det ju att dom är och planerar att vara en klubb där styrelsen/ledningen tar ut laget. Eller dom kanske rekryterar tränare efter vem som lovar starta med Astrit?
Hursomhelst, neråupp, uppåner, Peking ser vi aldrig mer
IFK Norrköping peking!
2010-11-12 16:12
Svartvitt forever // Jo det hade varit kul för er. Men han går till en tysk elr dansk klubb, det kan jag sätta miljoner på.

Grattis till en strålande säsong och lycka till i europa!
Annons: