/fotboll/osk/forum/4504.aspx/fotboll/osk/forum/4504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2010-11-12 15:42
Widemarch// Håller med vi har råd att tappa honom. Men på två punkter (varav en är ett frågetecken) är jag stark kritisk:

1. Kontraktet. Jag har försvarat alla som kritiserat Sjögren att man inte behöver vara orolig för att man kort och gott inte kan skriva ett sådant kontrakt. Det är meningslöst. Nu vill jag att visar korten!

2. Om det är Norrköping så ska jag skriva en 11 punkters lista på varför han inte skall gå dit. Om det är MFF kan han få en 4 punkters lista. Men det får vänta.
Örebro Kid dynamite
Känns som klubben sätter sig lite i problem när man inte lyckas komma överens med Astrit. Han hade ju varit en ganska naturlig ersättare till Nordin, men inte helt oäven som central anfallare har det ju visat sig. Nu har ÖSK egentligen inga andra alternativ än att få till en rejäl förlängning av kontraktet med Nordin alternativt sälja honom omgående för en respektabel summa pengar och på så sätt kunna finansiera en ersättare. Som vi alla vet så sitter Nordin med ett år kvar på kontraktet vilket gör att han kan börja hitta nya klubbar i sommar och i ärlighetens namn så lär han väl göra det om han nu inte ser den satsning från ÖSK som han efterlyst vid varje tillfälle som getts. Om Nordin ska förlänga så vill jag se minst ett 4årskontrakt för att på så sätt kunna få ut en rimlig peng vid försäljning. Hur mycket kan man tänka sig att han skulle kräva i lön för ett sånt kontrakt? Spontant känns det som en ganska kraftig ökning från de 28K som man hört är hans nuvarande ersättning.

Alltså, det vore mer än lite intressant att se vad det kommer kosta att få till en förlängning med Nordin i förhållande till vad det hade kostat att förlänga med Astrit och sälja Nordin nu när han verkar halvhet på marknaden. Givetvis kommer inga siffror att presenteras så man får väl lita på sin magkänsla när jag tror att klubben försökt bromsa sig ur en uppförsbacke och agerat dumsnålt i den här soppan.

Astrits beteende är också väl värt en kommentar, men det får bli en dag då jag är mindre besviken på hur han skött det här.

Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse, Astrit & Per)
Allan#7//

Oj, Leonel Messi och Fernado Torres :). Det har Jag drömt om.

Skämt åsido så hoppas jag på att det du skriver stämmer :).
Malmö FF MFFCampione
2010-11-12 15:40
Lite tråkigt för er att han lämnar utan kompensation. Jag är rätt glad att han inte kom till oss. Han hade fått värma bänk mycket och då är det bättre att lyfta upp någon egen talang som har större tålamod. Er sportchef borde gå i Hasse Borgs skola hur man värvar och säljer spelare.

En sak man också kan undra är varför Norrköping värvar spelare när de inte ens har en tränare. Är det inte tränaren som ska sköta vilka som ska värvas!
STEFANO!
2010-11-12 15:40
Pinsamt, man skriver ett 3, 5 årsavtal! han kan bryta det och skriver på 4 för Peking! Lukta illa om allt!
Allan#7
2010-11-12 15:39
Ni kan alla vara lugna,jag har hört mig för inom ÖSK och de erbjöd Astrit ett nytt kontrakt på 30k kr/mån förmodligen för att han är tänkt som backup, sen tycker jag inte att ni ska kasta skit på Sjögren för att det kommer ni garanterat att ta tillbaka inom kort.. har hört om två kontraktserbjudanden till spelare jag bara kunnat drömma om till ÖSK.
Tack för mig :)
STEFANO!
2010-11-12 15:39
Får gå ut i stan ikväll då, kanske får se och fira med den store Astrid!
Örebro DanFrånStan
2010-11-12 15:38
Sjögren är en idot.
Astrit är en riktig fitta.
IFK Norrköping peking!
2010-11-12 15:38
Astrit klar för peking!
Örebro Svartvitt forever
2010-11-12 15:36
Töntigt kontrakt från början. Jag är i och för sig kluven till Astrit som toppspelare pga hans relativa långsamhet. Men allvarligare är de signaler som detta och Antonnens m fl avhopp innebär. Nordin ville se en satsning för att stanna. Aldrig att han stannar efter det här. Jag brukar vara försiktig med att döma innan jag vet alla fakta, men i det här fallet är det mycket svårt att inte instämma i kritiken mot det sportsliga ledningen.

Styrelsen verkar efter en tredjeplats tycka att ordningen måste återställas och vi blir ett "stabilt mittenlag" igen. Risken är bara att vi får kämpa om överlevnad. Och som flera på SF har skrivit så tvekar de att förlänga sina årsabonnemang. Tror verkligen styrelsen att detta inte kommer att påverka åskådarsiffrorna och därmed ekonomin?
2010-11-12 15:36
Astrit Ajdarevic från Örebro klar för fyra år med IFK! "VI har fått en av Sveriges mest jagade unga spelare" säger Tony Martinsson. Astrit har gjort ca 40 pojk- och juniorlandskamper.

Öreskå - 66
2010-11-12 15:34
Astrit klar för Peking
IFK Norrköping allt för peking
2010-11-12 15:31
"I öööööörebroooooo där vill inte Astrit booooo, där vill inte Astrit booo..."

Nej man ska inte hålla på och kaxa för ni har ju haft ett skapligt facit mot oss dem senaste åren tyvärr..
2010-11-12 15:31
Dags för Sjögren att knyta till sig Daniel Bamberg! Om Sjögren vill ha sitt förtroende tillbaka!
Örebro Dejmon
2010-11-12 15:29
Utebliven satsning på Gernt (som redan sålts en gång inom sverige för x antal miljoner och garanterat kommer dra in många fina miljoner till HeIF när dom säljer han). Förstår kanske att man inte kunde mäta sig med aik då han skulle komma till oss från Visby. Men när aik släppte han borde ÖSK ryckt han direkt innan Gefle! Vi hade ju kollat in han långt innan och intresse/behov fanns! Ingen som orkade då..?!

Utebliven satsning på Bangura: Spelaren ville antagligen inget annat än att gå till oss. "En skada satte käppar i hjulen" säger flera.. Inkompetent ledning säger jag! aik hade i detta fall inte alls speciellt bra ställt ekonomiskt och anledningen till det valet var antagligen mer basterat på det faktum att kontrakt erbjöds direkt varpå intresset från deras sida verkade betydligt större. I detta fall, under denna säsong, hade även ÖSK betydligt mer att "locka" med än ett bottenlag vid ruinens brant som aik. Man kan ju lugnt konstatera att aik antagligen gjorde årets värvning med det köpet (ryckten talar om köpesumma på runt 200.000 vill jag minnas) och kommer säkert få tillbaka väldigt många gånger mer än köpesumman och den "struntlön" dom antagligen betalar för han.

Det är alltså långt ifrån bara tappet av Astrit som är problemet här..
Örebro Storm_90
2010-11-12 15:26
Stefano// tänkt posivit då för du möjlighet att göra asets liv till ett rent helvete hade jag gjort iallfall.
Örebro widemarsh
2010-11-12 15:25
Tur att vi har mycket ungt lovande på mittfältet ändå. Erik Nilsson tror jag på, Emil Berger tror jag också på, Abdulahi har jag inte sett tillräckligt av men det kan nog bli något. Bedoya vet vi ju redan vad han går för.

Vi har råd att tappa Astrit, men sättet det går till på är inte helt ok.
STEFANO!
2010-11-12 15:22
Bor i Norrköping 25 veckor om året! Bara han inte blir min granne då det är tomt i lägenheten bredvid! Jobbigt läge då!!!!!!!
Örebro Chipset
2010-11-12 15:13
Hur kan han gå till Norrköping före ÖSK?! Kan någon förklara det för mig? MFF hade man kunnat förstå med högre lön och champions league kval. Det här blir en blir en het potatis till nästa års derby.

NU måste Sjögren lägga korten på bordet. Har han skrivit ett så uselt kontrakt och sedan ljugit om kontraktlängden så är det vidrigt mot ÖSK:s medlemmar. Då behöver han snabbt fylla på med mer förtroendekapital i andra änden för att inte ryka.
Örebro Kraków
2010-11-12 15:11
Försöker tänka lite positivt. Kan det här ses som bra av andra spelare på jakt efter formen och lyckan? Att Örebro är ett bra ställe att starta på?

Hoppas hoppas..
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Hejdå vingel-Astrit)
2010-11-12 15:09
Lekiller// Nordback var nog en väldigt billig lösning. Samma sak med Wirtanen och Wikström. Det var nog därför man kunde komma överens i ett sånt tidigt skede.
Örebro Sekt. E
2010-11-12 15:07
Dejmon// Sätt inte en miljon på det. Om det var ett skambud eller inte så var det i alla fall för lågt för att Astrit skulle stanna. Antigen håller de hårt i plånboken och anser att hans värde var det som erbjöds. Eller också lägger de krut på andra spelare. Även om Astrit var/är en spännande spelare känns det inte lika bittert att tappa en bänkspelare till en konkurrent, som det skulle kännas att tappa Nordin eller Bedoya. Då skulle jag säkert vara lika uppjagad som du.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Hejdå vingel-Astrit)
2010-11-12 15:07
Godzilla// Ja där har vi en lokal spelare som verkligen vill spela i ÖSK. Klubbkänsla är tyvärr en utdöende egenskap bland spelare. Och det är nått som nog inte kan överskattas.
Örebro Lekiller
2010-11-12 15:05
Varför slänga pengar i sjön för Nordback, sen har man inte råd att ge Anttonen och Astrit vad de vill ha?

Spelare som ÖSK faktiskt har nytta av.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-12 14:58
Dejmon: det är hårda ord utifrån spekulationer. Men kontraktet var jäkligt märkligt från första början.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-12 14:57
Jahapp,att sjunga med fansen med megafon var tydligen mer ett uttryck för uppblåst ego än genuin känsla/tacksamhet mot en förening/fans som gav en uträknad karriär chansen. Well well,jag har i varje fall ingen panik. Vi har Erik Nilsson som mycket väl skulle kunna blomma ut och bli något riktigt stort i år.
Örebro Dejmon
2010-11-12 14:51
Sekt. E / crille.
Kan sätta en miljon på att det inte har ett dugg med speltid att göra. Astrit är antagligen inte dum i huvudet så han förstår att med hans talang och målsinne hade han väldigt snart (garanterat nästa säsong som alla forwards drar nu) fått betydligt mer speltid.

En miljon på att det är så att Astrit (ung som han är och antagligen inte helt okunnig om sitt värde som den stora talang han faktiskt är) fått ett väldigt blekt kontraktsförslag (skambud) från Sjögren och tackat nej till detta, Det har då talats högt och tydligt om att förutsättningarna för bättre förslag inte finns i dagsläget, varpå man från klubbens sida hoppats att Astrit ska trivas såpass bra ändå att han går med på ett (möjligen) lite högre skambud.
Skulle kunna sätta en lika stor peng (om jag nu hade dom summorna) på att Astrit inte känner sig speciellt önskad i klubben alls efter dessa förhandlingar.
Precis som de flesta andra som klubben förhandlat med verkar göra.

Detta är givetvis bara spekulationer men ligger antagligen inte alls speciellt från sanningen.

Hela cirkusen hade kunnat undvikits med ett (ur min synvinkel) vettigt utformat kontrakt från första början!

Vart det hela faller i denna soppa är i styrelsen. Ingen spelare är större än klubben men klubben måste ändå göra allt för att spelarna ska trivas och känna sig önskade. Astrit m.f. har själva vart jättepositiva till att vara kvar men givetvis vill unga killar som har stor talang få ut någott av det!

Det finns massa olika vägar att ta som de som förhandlar för ÖSK inte alls vill befatta sig med. Det går att undvika skyhöga löner om man så vill. ÖSK kan erbjuda procent vid försäljning, klausul i kontraktet om spelare önskar testa lyckan i Europa m.m.

Det gör man inte för man inte har kompetens nog att tänka utanför sina egna ramar.

Detta enkelspåriga agerande är även det som gör att vår klubb inte utvecklats betydligt mer än vad den kunnat gjort under de senaste åren!

AVGÅÅ!!!
Örebro widemarsh
2010-11-12 14:50
Karlssson// Du har PM.
2010-11-12 14:49
Astrit utnyttjade ÖSK som ett skyltfönster åt sig själv! Han sket totalt i klubben.
STEFANO!
2010-11-12 14:48
storm 90// Slapp jag skriva det själv! och även om vi inte faller med en spelare som Astrid blir man så trött! Vad har vi för amatörer som styr klubben? Anttonen är ett större misstag än Astrid! Hoppas nu man kan visa att man kan behålla Nordin och Bedoya och sedan stärka anfallet, då kanske man kan få hylla den store Sjögren istället!
Annons: