/fotboll/osk/forum/4501.aspx/fotboll/osk/forum/4501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2010-11-13 01:15
Och så inser jag också att det var lite väl offensiv bänk. Vi måste få in fler defensiva alternativ...
Örebro rirobban
2010-11-13 01:13
Såhär vill jag att ÖSK ställer upp säsongen 2011:

------------------Alvbåge----------------------

Haginge--Wikström--Almebäck--Wowoah

-----------------P.Johansson------------------

-------------Gerzic-------Bedoya-------------

Astvald---------------------------------Touma/Basse

------------------Mäkelä/Jensen----------------------

Bänken/övriga spelare:
Nurme
O.Johansson
Berger
Nordback
Anselmo
Kihlberg
Tommy Lycén
Jonas Lantto
Paulinho (Häckens)
Örebro MrCrowly
2010-11-13 01:12
nej krille, Alvbåge e fan bäst...
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-13 01:11
MrCrowly//

Haha! You make my day! :)
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-13 01:08
Ajdarevics gamla klubb, Örebro SK, får ett utbildningsbidrag på cirka 60 000 kronor skriver Folkbladet.

Örebro MrCrowly
2010-11-13 01:06
alvbåges hälsning till astrid...
2010-11-13 01:00
Schella
Ja, just det. Han var det. Tack! :)
Örebro den oumbärlige
2010-11-13 00:59
Visst värvningen av Paulhino var bra men inget annat än ett lån. Sedan dröjde det ju bra länge innan "Palle" kom i form och jag tror inte han lyckades fullt ut heller. Han skulle säkert kunnat göra bättre nästa år ifall han fått stanna.

Jag är inte missnöjd med Sjögren vad gäller spelare som kommit in. Men hur man tappat spelare, utan att få betalt och genom hemliga klausuler gör ju en riktigt förbannad. Där har det upprepande gånger brustit. Förstår inte hur en klubb som ÖSK med vårt publiksnitt och lag kan hai samma budget som bottenlag.
Örebro MrCrowly
2010-11-13 00:57
vet inte hur det här forumet funkar...

men U got to love Alvbåge :)

se på slutet av mina 2 ! länktips...tips, de e samma på båda :)
Örebro Schella
2010-11-13 00:56
ösk krille//

antti sumiala?
Örebro MrCrowly
2010-11-13 00:55
Meddelandet
2010-11-13 00:55
Astrit säger god jul.
Örebro MrCrowly
2010-11-13 00:52
rirobban/

Jag följer ÖSK oavsett vad de får in, men vissa (till viss del utan klubbkänsla) väntar med säsongskorten tills de sett vilka nya man får in.
---------------------------------------------------------------------
just de.. de e la lika mycket "horor" som de spelarna som får skäll för att
vara det?
rirobban//

Skillnaden från förra året är att nästan alla spelare var kvar. Inte som nu när många har lämnat. Men lyckas Sjögren överträffa sig själv(som han gjorde när han värva Paulinho)så ska jag ta tillbaka min kritik. Men då ska det vara någon namnkunnig!
Örebro Dejmon
Grönsvarta makrillen
Astrit har gjort ett par viktiga mål men kan knappast anses som en tongivande spelare i ÖSK. Han var en reserv som spelat nån match från start då flera andra var borta. Då blev han utbyten ganska tidigt också. Finns inte en chans att han skulle peta nån av Nordin, Bedoya eller Kilen i dagsläget om dom är hela.

Anledningen till att just denna övergång är irriterande är inte för att han är en extraordinär spelare, eller speciellt viktig för laget överhuvudtaget (iallafall inte i mina ögon). Utan för att han har talang och potential och hela affären har skötts väldigt dåligt. Sen är det ju alltid surt att tappa talangfulla alt. för laget viktiga spelare gratis, speciellt till en seriekonkurrent.
Drömnamn Kontrakt Ålder Land Lag

(b)Miiko Albornoz 2011 19 Sverige Brommapojkarna

(mf)Michael Görlitz 2011 23 Tyskland Halmstad
(mf)Johan Mårtensson 2011 21 Sverige Gais
(mf)Reuben Ayarna 2012 25 Ghana Gais
(mf)Ari Skúlason 2011 23 Island GIF Sundsvall

(mf/a)Dalil Benyahia 2011 20 Sverige Brommapojkarna
(mf/a)James Frempong ???? 21 Sverige Gefle

(a)Joe Sise 2011 20 Sverige Halmstad

Örebro rirobban
2010-11-13 00:45
Imorgon vill jag ha en god nyhet. Kommer ihåg i vintras då det var dödstyst kring eventuella nyförvärv. Sedan kom bomben och smällde ned som en atombomb. "Paulinho klar för ÖSK". Hoppas liknande bomber sker, fast nu lite tidigare tack! Jag följer ÖSK oavsett vad de får in, men vissa (till viss del utan klubbkänsla) väntar med säsongskorten tills de sett vilka nya man får in. För mig är det klubben som är det viktiga, inte vilka som spelar där. Men profiler som Paulinho lockar ju medgångarna.

Anselmo skulle göra ett bra jobb för oss, det är jag övertygad över. Bamberg ville jag ha ett tag, men han petar inte någon i dagsläget (om han inte kan spela vänsterytter). Stoor blir för dyr att lösa, men det är väldigt många kontraktslösa spelare just nu. Gäller att Sjögren snabbar sig lite så kan man fynda.
2010-11-13 00:34
VI HAR INGET JÄVLA SM-GULD, VI HAR INGET JÄVLA CUPEN-GULD! VI HAR INGEN VINNARTRADITION! MEN VI HAR STÅLTHET, HJÄRTA OCH PASSION!

VI får ALDRIG glömma vilket lag vi älskar!
GAIS Grönsvarta makrillen
2010-11-13 00:26
Ser inte bra ut de här att ni tappar de tongivande spelarna.
Jag som trodde starkt på ett sm guld till er nästa säsong.
Se till nu och håll kvar era klass spelarna.
Höj deras löner och ge dom goda förmåner så dom stannar.
Bättre att försöka bli av med de sämre spelarna eller låna ut dom för att kunna behålla era bra spelare.
Får ni hit Anselmo och visar dom andra spelarna i truppen att
ni ville satsa för guld, kan de vara en motivations höjare för de andra att stanna...
Örebro MrCrowly
2010-11-13 00:05
Fatcit (avgå Sjögren!)

Precis, alla juggar är kompisar =) /
/
Ja e de inte så :D
2010-11-13 00:03
Marta//

NA förstörde en övergång 2002 när finnen i IFK Norrköping (kommer inte ihåg namnet men jag tror förnamnet var Antti eller nått) var på gång till ÖSK. Tack vare NAs publicering så sprak affären om jag inte minns fel.
Örebro widemarsh
2010-11-13 00:01
Marta// Ja, kontraktet gäller ju 3,5 år fram tills dess någon part väljer att bryta det. Så jag utgår ifrån att man inte får kontakta spelare/agent innan man fått godkännande av klubben.

"Övergång avtalsbunden spelare

Förening som önskar förhandla med en avtalsbunden professionell spelare
eller dennes ombud är skyldig att inhämta moderföreningens godkännande
innan förhandlingar inleds.

Förening som önskar förhandla med en spelare som har 6 månader eller
mindre kvar av kontraktet, eller dennes ombud, är endast skyldig att
skriftligen meddela moderföreningen om sin önskan innan förhandlingar
inleds."
Örebro Steiger
2010-11-13 00:00
Det kommer att lösa sig.

Vi fans brukar ju hetsa upp oss för att sen bli på gott humör när nya nyförvärv presenteras. Probelemt är ju att det är svårt att veta om talangerna slår igenom som det är tänkt.

Men hellre nyförvärv i Almebäcks klass än dyra "kändisar"..

När det gäller Nordback och Kihlberg så tänker jag inte såga någon innan jag vet hur kontrakten är utformade. Deras erfarenhet är ovärderlig och de håller allsvenskt klass ännu så det finns säkert en tanke med deras kontrakt.
Örebro rirobban
2010-11-12 23:58
Låter från Norrköpingshåll att nyförvärvet av Astrit kommer ta dem till en ny nivå. Jag under egentligen hur stor koll de har på honom. Som någon skrev här nedan så känns det lite Rajalasko över honom. Alltså en ung kille som dansar under en halv säsong, med bra avslut och viktiga mål. Men vi får se nästa säsong om han kan fortsätta göra succé. Han har varit väldigt blek när han startat matcher. Robin Staaf var också en superinhoppare. En del duger bättre som just inhoppare.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-12 23:58
Wm/Ja budet kom en bra stund innan det enligt vad jag hört. Hur man gör i ett fall med en sådan klausul, vet jag inte.
2010-11-12 23:53
Drömnamn Kontrakt Ålder Land Lag

Miiko Albornoz 2011 19 Sverige Brommapojkarna
Dalil Benyahia 2011 20 Sverige Brommapojkarna

Här är vad ni ska fixa när deras kontrakt går ut i sommar SS!!!

Gamla konstgräset snart borta. Appropå annat :).
Örebro widemarsh
Nej, men Norrköping måste ha varit i kontakt med honom långt innan det.
Eller så tog det väldigt lång tid innan NA rapporterade att kontraktet var brutet.

edit: fel av mig. NA rapporterade ju om detta tidigare.
2010-11-12 23:50
Widemarch/ Ja, men inte efter han brutit kontraktet väl?
2010-11-12 23:47
Krille/ Tja... jag vet inte. Inte så konstigt att de skriver om det och att det får sådan uppmärksamhet när han inledde så succeartat. Jag tror inte Astrits flytt har något att göra m en eventuell Nordinflytt i alla fall. De har inte gått och blivit blodsbröder på några månader. Lite mer professionella än så är de nog. Och ingen idé att gråta över honom heller. Tycker Norrköping gjort en riktigt dålig affär om siffrorna som cirkulerat stämmer, vilket även jag hört från vissa håll. Dessutom kommer han komma till Norrköping om att han är den lysande stjärnan om jag förstått hans person rätt. Kan skära sig rätt bra, när de ser att han inte kan presetar det som de hade trott och sett på fotbollskväll.

Däremot var kontraktets utformning inte bra, åtminstone inte som det händelserna fortlöpte. Men kanske har man lärt sig något.
Annons: