/fotboll/osk/forum/4500.aspx/fotboll/osk/forum/4500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kid dynamite
2010-11-12 19:12
DaSa, man tackar för berömmet. Ska försöka att bli lite mer aktiv här på forat.

Länktipset som jag ger erbjuder en fantastisk möjlighet att få höra vad alla inblandade i klubben har att säga om vår verksamet, på alla plan. Höstmötet för medlemmarna brukar väl inte vara alltför fullsatt, men om alla ser till att pallra sig dit så kan vi säkert få svar på många av de saker vi frågar oss här på svenskafans. Jag vet inte vilka skribenter här som är betalande medlemmar och därmed har rätt att beträda mötet, men säkerligen är det ett ett respektabelt antal. Känns spontant som ett ganska bra tillfälle att föra fram era kritiska synpunkter, såväl som beröm, och såna tillfällen blir man som supporter inte bortskämd medså passa för all del på.

Jag kommer personligen inte delta då jag inte är hemma och jag förmodar att jag inte är den ende som kommer vara frånvarande. Kanske kan vi här tillsammans försöka diskutera fram lite punkter som känns viktiga för oss och se till att våra åsikter förs fram av någon vänlig själ som delar våra åsikter och deltar på mötet?
Det kan röra sig om saker ur ett supporterperspektiv, t.ex bevarandet av ståplats och biljettpriserna. Kanske behöver vi ge klubben en känga för sin saktfärdighet i förhandlingar med spelare och sin oförmåga att sälja spelare? Kanske är vi intresserade av att ifrågasätta eller berömma klubben ur ett sportsligt perspektiv eller ett sponsorperspektiv?

Jag är på det klara med att det finns många starka viljor här på svartvitt och det borde vi kunna använda för att få klubben att må än bättre än den gör idag. Om vi kan använda dessa starka viljor till att få svar på det vi undrar och få reaktioner på det som vi önskar så är jag säker på att vi kommer bli gladare supportrar till en gladare klubb.

gnipek
2010-11-12 19:09
Chipset//
Jo, det är nog en chansning från vår sida, det håller jag med om.
Men den som lever får se.
Önskar dock er välkommna till Norrköping igen och det känns härligt att det är i Allsvenskan.
Lycka till i Europa.
Örebro Mr. Milton
2010-11-12 19:06
Utan att ha alla fakta är det svårt att ta ställning.

Magkänslan säger dock att Astrit är en jävla svikare utan klubbkänsla. Vill inte sörja honom även om det känns bittert då han helt klart har potential.

Bara att gratulera IFK. Om han sedan är värd pengarna får framtiden utvisa.

Kan konstatera att ÖSK är duktiga på att hitta talanger men sämre att förvalta dem affärsmässigt. Släpp hörnflaggan och kom in i matchen. Dags att vi sätter oss i förarsätet och tar kommandot. Vi kan erbjuda en marknadsmässig lön (ej toppbetald), europaspel och bra stämning vid matcher. Borde kunna locka en del unga hungriga talanger som mixas med våra etablerade spelare.
gnipek
2010-11-12 19:01
Om ni får Bamberg säger jag grattis och synd för oss, men hatar inte er eller Bamberg för det.
Besviken, visst men det måste finnas rim och reson, det är väl ändå idrott(underhållning) det är frågan om.
Örebro Chipset
2010-11-12 18:58
Gnipek// Allmänt värdelös är helt felaktigt. Han har mycket fin teknik, bra vänster och är en fin passningspelare. Lite för långsam i steget och kanske lite att önska i tvåvägsspelet. Jag kommer sakna honom och tror att han kunnat blivit åtminstone en bra allsvensk spelare på sikt. För er del skulle jag vara orolig över följande citat:
"Klubbens ordförande medger dock att det inte alls var billigt att knyta till sig talangen på fyra år.
– Det här ingen billig affär. Det här är en riktig coming-man i fotbolls-Sverige. Ingen billig affär som sagt, men det är värt varendra krona, menar Hunt".

Det är en rejäl chansning från eran sida. Om ni inte har lite mer cash att lägga in på annat med färdig kvalité? I dagsläget tycker jag både Tankovich och Cakic är bättre. Men framtiden får utvisa. Det kan ju vara en bra affär för er i slutändan.
gnipek
2010-11-12 18:58
Chipset//
Vi har levt i ångest , frustration, elände, förluster mot Bodens Bandyklubb 5-0, Friska Viljor 5-2 förnedringar från småklubbar vi ej kan namnet på sedan 2002, då kan man snacka frustration.
Ni kommer från en succésäsong men Europaspel framöver, ökad publiktillströmning, en fin arena tom ett hockeylag värt namnet och en spelare som varit i 6 månader utan fast plats i elvan sticker och ni går i taket som om världen rasat samman??.
Hur mår Örebro??
Örebro Chipset
2010-11-12 18:51
gnipek// Frustration är nyckelordet. Samt alltför dålig insyn i ÖSKs affärer som lämnat en så där 10-11 frågetecken senast två åren. Som helhet har de dock gjort det bra.
gnipek
2010-11-12 18:49
Förstår ej varför ni är så bittra på Astrit.
Han platsade inte, är enligt era kommentarer otroligt långsam, egotrippad och allmänt värdelös, dessutom går han till en liten skitklubb som ändå åker ur, sansa er litegrann.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-12 18:45
Vill minnas att Astrit kysste klubbmärket för inte alltför många veckor sedan. Av det lilla jag sett av honom att döma så verkar han vara en osedvanlig talang. Just nu önskar jag inte honom lycka till. Han sviker den klubb som gav honom chansen..
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-12 18:38
/Godzilla H

Jag håller med om att hjärta är viktigt... Men hjärta får du utav spelare från egna leden. Exempelvis Antonnen, (som ville skriva på nytt!) Du kan inte räkna med hjärta från Almebäck eller Astrit efter 6 månader!
Örebro Chipset
2010-11-12 18:29
Dejmon// Jag tror det är helt korrekt det du skriver bortsett från Anttonen. Han har ju velat prova något nytt under en längre period nu. Vem kan klandra honom.

rirobban// Skulle de värvningarna gå in skulle vi kortsiktigt höja vårat lag. Tyvärr är det lite väl hög ålder på dessa tillsammans. I så fall skulle vi bara Astvald och Almebäck nära startelvan som fortfarande kan kallas unga. Jag ser gärna att man satsar på lite billigare unga spelare (under 25 år) som är på väg upp i utvecklingen och är hungriga. Gärna med 6 månader + 3 år fast med klasul/villkor.

Örebro AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-12 18:28
Kom in först nu och fick se senaste nyheten, Norrköping skriver kontrakt på 4 år och det kan man garanterat lita på.

Helt djäkla otroligt Sjögren.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-12 18:21
Fatcit: Almebäck hade anbud från andra klubbar men förlängde med ÖSK. Det visar på hjärta. Astrits agerande visar på något helt annat. Men visst,du har rätt i att kontraktet var jäkligt märkligt från första början. Jag är dock fortfarande inte villig att stå och jubla om bilan skulle fallla över sportchefen. Inte ännu det vill säga. Försvinner Nordin och vi står utan ersättare kan vi dock börja snacka. I den här soppan tycker jag Astrit förtjänar mest skit. Otacksamma,falska vingelpetter.
STEFANO!
2010-11-12 18:16
Tror man vet att han heter Astrit men jag kallar honom hellre Astrid!
2010-11-12 18:15
/DaSa

Bra sammanfattning! =)
2010-11-12 18:12
/Godzilla H

Nyans? Jag kritiserar inte Astrit som lämnar för ett bättre kontrakt. Jag kritiserar inte Ösk för att inte ha givit honom flera hundra tusen i lön.

Jag kritiserar Sjögren för att säga att han har skrivit på kontrakt med Astrit i 3,5 år!

Hjärta? Örebro signade Almebäck direkt efter att han visat kvalité - inte med Astrit, utan ljög istället för supportrarna rakt upp i ansiktet via NA med att han har kontrakt i 3,5 år.

Hjärta har inget med saken att göra!

Örebro DaSa
2010-11-12 18:12
Kid dynamite// Gillar dina inlägg, skriv mer!

Sen heter dagens mest omdiskuterad man Astrit, inte Astrid! :)

Känns som de flesta här inne är överens om att:
- Sjögren suger, han kan bara värva ej förlänga eller sälja.
- Det stora felet var att vi skrev det dåliga kontraktet i somras, inte att vi inte bjöd över Norrköping i lön.

Vi vet ju inte säkert att vi kommer att sälja Nordin i vinter, om han inte säljs och vi skulle ha förlängt med Astrit så skulle vi haft en 60 000kr/mån spelare på bänken. Storklubbarna kanske kan ha det men inte ÖSK...

Angående Anttonen så tror inte jag att det skulle ha hjälpt att vi höjt hans löneerbjudnade med ytterligare 10 000 kr/mån. Han ville vidare, men kanske om Sjögren skulle ha gett honom sitt bästa erbjudande i somras så kanske vi kunde ha haft honom kvar. Men har man börjat ställa in sig på att byta jobb/klubb så skall det mycket till att man stannar.

Men vi fick ju en bra nyhet idag också, Roni har skrivit på för en ny klubb!!! Fan, jag var lite orolig att han skulle få ett erbjudande om förlängning:)
2010-11-12 18:03
Fatcit: lite nyans tack. Det är klart som tusan att sådana kontrakt inte skrivs med etablerade spelare. Minns väl att Astrit var en chansning när han kontrakterades. Det var Iron-Mike också en gång i tiden, skillnaden är att Iron-Mike visade hjärta och tacksamhet gentemot föreningen som satsade på honom, Astrit bevisligen inte. Men,jag antar att klubbkänsla är något som är helt förlorat i dessa tider.

Kommer det fram att Astrit krävt något i stil med 75 000-100 000 i månaden gör ÖSK helt rätt som släpper honom.
IFK Norrköping Puckot
2010-11-12 18:02
Bamberg skriver aldrig på för någon annan klubb än IFK i Sverige :) Och jag tror att Astrit kommer göra succe hos oss!!!! Ser även fram imot roliga och underhållande derbyn nästa år!!!!!
Grattis till en fin säsong föresten!!!
Örebro Pintorp (Bevara Berra)
2010-11-12 17:58
Piss! Fan vad bittert. Nu måste nåt positivt hända på transferfronten.
2010-11-12 17:58
/rirobban

Den så kallade Sjögren modellen!

Bamberg, Anselmo, Arneng och Stoor skriver på ett 6 månaders kontrakt... Spelar de bra har Ösk ingen chans att behålla dem. Spelar de dåligt vill inte Örebro ha dem kvar...
Örebro widemarsh
2010-11-12 17:57
Jepp, in med Anselmo, Stoor och Gudjohnsen och några till nu :)
2010-11-12 17:57
Det skulle förresten vara extremt intressant att få veta den exakta siffran kring hans lön. Någon med insideinfo?
STEFANO!
2010-11-12 17:56
Funderat och skit i Astrid nu! Han har mycket kvar att bevisa och om man kan behålla dom viktiga spelarna och förstärka framåt är jag nöjd! Kom igen nu Sjögren och spänn musklerna och visa att ni kan! Astrid är inget att sörja!
2010-11-12 17:54
Stulen: jag tror ändå inte den här värvningen är ett speciellt gott tecken. Ni värvar en bänknötare (om än en väldigt duktig sådan), uppenbarligen till en hög kostnad lönemässigt, som dessutom varit rätt skadebenägen under hela sin karriär. Lönekarusellen i klubben kan nog börja gå på högvarv. Lite halvfarligt också att behöva luta sig mot en enda enskild finansiär.
Dessutom tror jag knappast han är en spelare man vill ha i sitt lag i motgång.
Vi har sett en ny PFO födas.
Örebro S E
2010-11-12 17:54

Någon som har koll på hur många miljoner som saknas tills ÖSK når de 15 miljoner i eget kapital de har sagt att de ska ha?

Hur som, vi kan nog räkna med att svångremen kommer att vara hårt åtdragen i några år till tills vi når målet.
2010-11-12 17:53
/Dejmon

Jag läste hela din text som var saklig, korrekt och jävligt bra! Det är helt sjukt att Ösk väntar in alla andra lag d.v.s. hade Sjögren förhandlat tidigare med Astrit hade inte andra alternativ varit så många. Norrköping hade inte vetat om de spelar i Allsvenskan 2011 exempelvis !!!

Vi kan inte ha två stycken ansvariga för köp/sälj- och kontraktsförhandlingar som lär sig på jobbet...
IN MED KOMPETENT LEDNING!

(Men nu är det nog för sent)
IFK Norrköping Stulen
2010-11-12 17:46
Godzilla Hårddisksson//
Ekonomin är god, vi höll på att konka förra sommaren och hade ett underskott på 5-7 mkr. (om jag minns rätt) efter 2009 men Peter Hunt gick in med 20 miljoner och nu äger vi även Idrottsparken som vi dock har lån på.

Värvningen av Astrit är med tanke på spelartyp och kontraktslängd förmodligen (med)finansierad av riskkapitalbolaget.
Örebro Robben 82
2010-11-12 17:38
Helt ärligt så skiter jag i Astrit(han är en bra fotbollsspelare inget snack) men om han krävde en lön som inte är rimlig så är det bättre att låta han gå, lägg istället pengarna på att skriva nya kontrakt med Nordin,Bedoya och framförallt Anttonen!
Örebro rirobban
2010-11-12 17:36
Imorgon:

"ÖSK gör en rejäl satsning

Bamberg, Anselmo och Arneng klara för sportklubben. Stoor ryktas skriva under inom kort!"

Annons: