/fotboll/osk/forum/4497.aspx/fotboll/osk/forum/4497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2010-11-13 00:01
Marta// Ja, kontraktet gäller ju 3,5 år fram tills dess någon part väljer att bryta det. Så jag utgår ifrån att man inte får kontakta spelare/agent innan man fått godkännande av klubben.

"Övergång avtalsbunden spelare

Förening som önskar förhandla med en avtalsbunden professionell spelare
eller dennes ombud är skyldig att inhämta moderföreningens godkännande
innan förhandlingar inleds.

Förening som önskar förhandla med en spelare som har 6 månader eller
mindre kvar av kontraktet, eller dennes ombud, är endast skyldig att
skriftligen meddela moderföreningen om sin önskan innan förhandlingar
inleds."
Örebro Steiger
2010-11-13 00:00
Det kommer att lösa sig.

Vi fans brukar ju hetsa upp oss för att sen bli på gott humör när nya nyförvärv presenteras. Probelemt är ju att det är svårt att veta om talangerna slår igenom som det är tänkt.

Men hellre nyförvärv i Almebäcks klass än dyra "kändisar"..

När det gäller Nordback och Kihlberg så tänker jag inte såga någon innan jag vet hur kontrakten är utformade. Deras erfarenhet är ovärderlig och de håller allsvenskt klass ännu så det finns säkert en tanke med deras kontrakt.
Örebro rirobban
2010-11-12 23:58
Låter från Norrköpingshåll att nyförvärvet av Astrit kommer ta dem till en ny nivå. Jag under egentligen hur stor koll de har på honom. Som någon skrev här nedan så känns det lite Rajalasko över honom. Alltså en ung kille som dansar under en halv säsong, med bra avslut och viktiga mål. Men vi får se nästa säsong om han kan fortsätta göra succé. Han har varit väldigt blek när han startat matcher. Robin Staaf var också en superinhoppare. En del duger bättre som just inhoppare.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-12 23:58
Wm/Ja budet kom en bra stund innan det enligt vad jag hört. Hur man gör i ett fall med en sådan klausul, vet jag inte.
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-12 23:53
Drömnamn Kontrakt Ålder Land Lag

Miiko Albornoz 2011 19 Sverige Brommapojkarna
Dalil Benyahia 2011 20 Sverige Brommapojkarna

Här är vad ni ska fixa när deras kontrakt går ut i sommar SS!!!

Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
Gamla konstgräset snart borta. Appropå annat :).
Örebro widemarsh
Nej, men Norrköping måste ha varit i kontakt med honom långt innan det.
Eller så tog det väldigt lång tid innan NA rapporterade att kontraktet var brutet.

edit: fel av mig. NA rapporterade ju om detta tidigare.
2010-11-12 23:50
Widemarch/ Ja, men inte efter han brutit kontraktet väl?
2010-11-12 23:47
Krille/ Tja... jag vet inte. Inte så konstigt att de skriver om det och att det får sådan uppmärksamhet när han inledde så succeartat. Jag tror inte Astrits flytt har något att göra m en eventuell Nordinflytt i alla fall. De har inte gått och blivit blodsbröder på några månader. Lite mer professionella än så är de nog. Och ingen idé att gråta över honom heller. Tycker Norrköping gjort en riktigt dålig affär om siffrorna som cirkulerat stämmer, vilket även jag hört från vissa håll. Dessutom kommer han komma till Norrköping om att han är den lysande stjärnan om jag förstått hans person rätt. Kan skära sig rätt bra, när de ser att han inte kan presetar det som de hade trott och sett på fotbollskväll.

Däremot var kontraktets utformning inte bra, åtminstone inte som det händelserna fortlöpte. Men kanske har man lärt sig något.
2010-11-12 23:46
Jag har sagt det förut och jag säger det igen :). Börja me att värva Daniel Bamberg och Anselmo!
2010-11-12 23:43
rirobban//

Facebookgrupp "Vi som vill att ÖSK:s sportchef Lennart Sjögren ska avgå"

Örebro Lekiller
Otroligt viktigt att Sjögren kan presentera något positivt snart!

Annars måste det ju fan vara helt omöjligt för honom att sitta kvar på sin post!

Med tanke på att alla säsongs abonnemang skall betalas i slutet av december. Så är det bråda dagar, vi på läktaren är ju inga idioter och plåtarna är inte gratis. Tappar de ett par tusen abonnemang så börjar det snart ryka i ekonomi högen.

Håller mer till 100% det som några har skrivit, Sjögren går ju aldrig ut och lägger korten på bordet, visst, han kan inte prata om allt. Men som det är nu så verkar han ju tro att alla är helt blåsta i huvudet. Ledningen måste ju fan inse att det grymt viktigt att skicka positiva signaler till oss supportrar.

Som det är nu så verkar det ju utåt sätt som att de är totalt inkompetenta vad gäller kontrakt och de delarna. Jag har aldrig fattat varför man alltid skall vänta in i det sista att börja diskutera kontrakt (som det verkar).

Hur många tror ni kommer att hosta upp 10-15 millar för Nordin om han går in i nästa säsong med mindre än en säsong kvar på kontraktet. Så jävla bra är han inte!

Astvald och Bedoya börjar lukta Porokara lång väg. En man som verkar ha glömts fort! Hur många här inne tror att han mer eller mindre varit klar för sin nya klubb bra länge redan, allt för att gå gratis och få mer pengar.

Jag är dock kluven till Antonnen. Om det är så som det ryktas om att ÖSK mer eller mindre skitit i att diskutera hans kontrakt tidigare så är det skandal. Men om det inte är så så förstår jag honom, hans absolut sista chans att bli utlandsproffs. Nytt kontrakt för honom i ÖSK och han vore körd på den marknaden.
//Marta

Naivt av SS. Trodde de verkligen att Astrits "folk" skulle vara tysta istället för att öppna upp för budgivning?

Jag börjar känna mig som John Holmström i 08 fotboll här på Svenskafans... bitter bitter bitter =)
Örebro widemarsh
2010-11-12 23:41
Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)

Nja, fritt fram är det ju inte. Den som vill värva honom måste ju få godkännande av ÖSK innan dom kan börja förhandla med Astrit. Enligt SvFFs bestämmelser.
Det vet ju vi efter Berger-affären.

Om det återstår mer än 6 mån av kontraktet. Vilket det ju gjorde i Astrits fall.
2010-11-12 23:39
Enligt de källor jag har så finns inte mycket som talar för att Nordin går just nu. Men för att det ska vara någon poäng med det så måste man samtidigt få till en förlängning. Bara att hoppas att man kommer överens och kan visa upp det Nordin vill se. Den plan som man har för att bli slagkraftiga även nästa år.
Örebro rirobban
2010-11-12 23:39
Nu låter vi Astrit vara. Han har gjort sitt val. Tycker det är dags att börja se över vad ÖSK kan göra för att dels bli av med Sjögren och Sköldmark (starta facebookgrupp? finns det redan sådan?, sen för att hitta nyförvärv som gör så sportklubben håller sig kvar där de hör hemma, i toppen av AS!
2010-11-12 23:36
Då är det NA vi ska vara arga på!
2010-11-12 23:35
Öreskå - 66
Tack!

Mr crowly
Precis, alla juggar är kompisar =)
2010-11-12 23:32
Om man varit öppna med det hela från början så hade det ju varit öppna gatan att börja bjuda på honom. En dålig kontraktsform, men inte skulle man gått ut och berättat om det. Kanske behövde man dock inte sagt så mycket alls om kontraktet utåt. Samtidigt som man kanske ville slippa frågan från konkurrenter. Men nu läckte alltså ngn agent eller dylikt kontraktformen till NA som givetvis högg direkt,
Örebro Schella
2010-11-12 23:31
Fatcit//

tack så mycket!
2010-11-12 23:30
Nr Namn Kontraktstid Ålder Status

0 Simon Nurme 2010 27 (ej förlängt?)
15 Eric Bassombeng 2010 27 (under förhandling)
24 Henri Belle 2010 21 (ej förlängt)
7 Magnus Kihlberg 2010 37 (förhandlar)

82 John Alvbåge 2011 28
13 Oskar Johansson 2011 19 (Förlängt med ? år)
19 Michael Almebäck 2011 22
8 Fredrik Nordback 2011 31 (Förlängt med 1 år)
25 Nordin Gerzic 2011 27 (Under förhandling)
17 Alejandro Bedoya 2011? 23

4 Magnus Wikström 2012 32
11 Tommy Wirtanen 2012 27
20 Samuel Wowoah 2012 34
18 Markus Astvald 2012 20

22 Johannes Skoglund ???? 21 (vet ej!)
14 Simon Leonidsson ???? 18 (vet ej!)

Örebro MrCrowly
2010-11-12 23:27
Fatcit (avgå Sjögren!) /

Hur länge har dom varit kompisar? De är ju "juggar" båda så "självklart" har de blivit kompisar i ÖSK...dom har väl spelat kort ihop :)

K.Carlos /
Ja det brukar väl tjötas här på forumet att man ska ta tillvara på egna produkter från regionen...

Steiger/
Ja 1 år i allsvenskan med peking, sen hoppas att bli såld eller harva 3 i 1:an :)
Ska vi köpa tillbaka han? neej, det skulle väl inte passa va, han hamnar kommer nog i aik...å om "fansen" tar över som det snackas om så konkar dom om 2år, året efter astrid signa :)

"Känslan sitter kvar som ett knytnävsslag" - för att citera sveriges bästa popband, Docenterna
2010-11-12 23:19
Om Sjögren skulle kunna vara mer öppen och säga som det är så kanske vi supportar kunnat accepterat att spelare försvinner från klubben lite lättare. I stället ljuger de supportrarna rakt upp i ansiktet och frångår hela sanningen! Säg som det är från början så slipper de min kritik i alla fall. Upp med korterna på bordet från första början! Lite ärlighet skadar inte.
Örebro Schella
2010-11-12 23:11
är lite osäker till bamberg, men skulle va kul att sno han bara för att visa norrköping att man inte pissar på oss hur som helst
2010-11-12 23:07
Skulle var kul om vi kunde knyta till oss Anselmo och Daniel Bamberg.
Örebro Schella
2010-11-12 23:05
någon som har koll på kontraktssituationen för hela truppen?
Örebro One¨touch
2010-11-12 23:05
Att Ajdarevic valde IFK Norrköping är kanske tråkigt på ett sätt. Killen visade stundtals potential och har ett fint tillslag på bollen.

Men han är inte färdig som seniorspelare.. Det lyser igenom en hel del "skolgårdsfotboll" i hans agerande ute på plan fortfarande, även om han har bra kvalité i en del moment (avslut bl.a.).

Hade han haft tålamod hade han stannat i Sverige redan då han fick till Liverpool. Hade han haft tålamod hade han stannat i ÖSK och tagit fighten och lektionerna. Hade han haft tålamod tror jag han kunnat bli en konkurrenskraftig startman för ÖSK under andra halvan av 2011 (utifrån att Nobbe/Kilen/Gerzic/Bedoya/Berger mm stannar).

Tackar Astrit för tiden här.

Punkt.
Öreskå - 66
2010-11-12 23:04
Fatcit//

Jag håller helt med dig.
2010-11-12 23:02
Min slutsats efter en jobbig dag!

Jag tror SS la för stor vikt på en europaplats och att det skulle attrahera spelare att signa nya kontrakt. Har för mig att SS snackade mycke om vad europaspel skulle göra för klubben.

1. Med Antonnen bröt man löften i somras, för att istället ha ett bättre förhandlingsläge efter säsongen!

2. Tron på att förhandlingsläget skulle vara så mycket bättre gentemot Astrit, Nordin, Bedoya m.fl när europa platsen infriades.

Resultatet efter det riskspelet är förödande!

2010-11-12 22:59
Schella//

Jag håller med dig full ut :).
Annons: