/fotboll/osk/forum/4492.aspx/fotboll/osk/forum/4492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Krontorps
2010-11-13 16:47
//Ösk-Karl

http://svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_45042/ImageVaultHandler.aspx
Sid. 15-16

2009 så hade endast trelle och Gefle lägre totalkostnader (sid.16)
samtidigt som Ösk har fjärde lägst personalkostnader i relation till inkomsterna (sid. 15)

Det står inte klart ut vad lönekostnaderna är men man kan ändå få en känsla av att man ligger lågt.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Hejdå vingel-Astrit)
2010-11-13 16:04
Om det nu stämmer att ÖSK har erbjudit Astrit sex miljoner över fyra år så måste det ju betyda att man anser sig ha en del pengar att värva för. Det öppnar kanske för förlängningar av Nordin och Bedoya? Vi har redan släppt fyra av våra främsta poänggörare. Även om vi skulle få in ett par offensiva klasspelare så får vi inte släppa fler spelare om vi ska kunna hävda oss i europa. In med Orlov och Ranegie så ser det mycket ljusare ut;) Tror också Tero Myntelä ligger bra till som ersättare för Berra.
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-13 15:44
Nordahl vill ta död på krissnack om ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-13 15:26
Alla som skriver att ÖSK ligger i botten av AS lönemässigt, vad har ni för källor på det? Jag har för mig att man ligger i mittenskiktet.

Sedan detta med Sjögren, Astrits kontrakt är ju bara en del av all kritik. Det är ju hans seghet som är det stora problemet. Det höll på att kosta oss Anttonen, Nordin och Astvald av de jag känner till. Denna gång är väl Anttonen kanske förlorad. Det värsta av allt är att han inte följde med till Israel och varför skall ÖSK avlöna två sportchefer?

Jag har skrivit det i minst två år nu, med Sjögren kommer aldrig ÖSK att vinna SM-guld.

Sedan tror jag de flesta vet varför Sköldmark fick sparken av Gais och gick så länge arbetslös. Han dök upp full i Brasilien så Gais tappade det samarbete de hade med klubben där.
2010-11-13 15:19
Detta vore en bomb om något!
2010-11-13 15:16
AllsvenskanÖSK//

Det där var humor på hög nivå! :)
Lilljansson
2010-11-13 15:02
in med Boniek Maruti på plan//

Bamberg har kanske missat 5 matcher på lika många år i Peking p.g.a skada.
Örebro AllsvenskanÖSK
2010-11-13 14:43
"En toppklubb borde kunna satsa mer. Det var inte så att jag begärde att bli en tiomiljonersman eller så." - Astrit

Tycker det citatet är lite småkul.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2010-11-13 14:34
Hoppas vi kan värva någon dem närmsta två veckorna åminstone. förvånar mig inte alls ifall Anselmo kommer till oss.
vad har hänt med Ajsel Kujovic någon?
2010-11-13 14:33
Dasa det du säger låter inte alls fel. men 33 % är mycket pengar? hur mycket ska spelarinvest ha? agenter osv.

Örebro borde lägga sina pengar på "Palle" i Häcken. jag är skeptisk till Bamberg och frempong(skade bekymrerna

Spelare som jag skulle säga JA till.
Lantto(utgående kontrakt)
Paulinhio(Häcken)
Orlov(han har kontrakt, bara hoppas att Gefle förlorar idag)
Forsberg(Sundsvall)

spelare som jag är tveksamma på
Simon Helg
Fredrik Jensen(tror han är perfekt i vårat spelsystem men något skadeberoende)
Frempong(samma här. men oj vilken motiverad lirare vi skulle få)
Anselmo( luktar lite ego men det brukar ösk spelarna plocka ner dem)
Johan Arneng (dyr? djurgårds hjärta?)
SÄG NEJ TILL.
Bamberg (harvat i SE1 ett tag nu,
Sharbel touma och Abbe Barsom
dyra flopp spelare.

Se till att värva hit en finländsk stjärna. fick för mig här omdagen att jag såg Jonathan Johansson i stan men kan mycket väl sett fel.
Örebro DaSa
2010-11-13 14:25
För att byta diskussionsämne ett tag. Vad tror ni om backlinjen? Sjögren verkar vara nöjd om han får in en mittback till. Betyder det att Wirtanen kommer att vara vår högerback nästa säsong? För Daniel B vekar inte vara aktuell eftersom han far runt och provtränar med andra klubbar. Jag känner mig inte helt nöjd med varken Wirtanen eller Daniel B som startspelare. Hade helst sett Stoor med Wirtanen bakom sig som back-up, då det vore synd att förstöra Daniels karriär på ÖSKs bänk.

Stoor skulle man kunna värva genom att erbjuda Fulham typ 2 miljoner och sedan 33% på en eventuell vidareförsäljning och Stoor får en relativt låg lön men sedan får han 33 % av övergångssumman vid en försälning. ÖSK tar inte så stor risk men får en klasspelare, potentialen blir inte så stor men eftersom vi aldrig lyckas sälja spelare så kvittar det:)

Samma upplägg borde man erbjuda Almebäck och Bedoya, ge dem 33% av vinsten vid en försäljning mot att de förlänger. En win-.win situation där spelaren blir ännu mer motiverad att gå som proffs samtidigt som alla parter vill ha en så hög övergångsumma som möjligt. ÖSK kommer på så sätt att hålla ned lönerna. Nackdelen är ju igen att potenialen minskar men som sagt vi säljer ju aldrig ngn spelare så det kvittar:)
2010-11-13 14:25
Chipset//

Skulle vara riktigt kul om han dök upp på en presskonferans på ÖSK kansli :).

Men vi får se vilka anfallare som dyker upp :).
2010-11-13 14:24
Ni verkar glömma av att det var inte Astrit som gjorde att vi kom 3 i AS. .Astrit säger även att örebro måste betala högre löner. jo men inte 10 millar. gissa på att Nordin kommer sätta press på ÖSK i förhandlingarna nu
2010-11-13 14:17
Chipset//

Det var en kompis som jobba i Norge som tipsa mig. Han har sätt honom live ett par gånger. Han sa att han skulle passa ÖSK som handen i handsken. Jag tror att han kan blomma ut och bli riktigt bra!
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-13 14:15
Problemet med Sjögren och Astri är att Sjögren väntade för länge med att erbjuda ett bättre kontrakt.
ÖSK hade betydligt bättre möjligheter att bedömma honom än Peking, MFF och Ellos. Han var ju på träningen varje dag.

Sjögren minimerar riskerna men då minimerade han också möjligheterna till en bra trupp och framtida intäkter. Läs osynligahandens blogg
Örebro Chipset
2010-11-13 14:12
ÖSK KRILLE// Intressant tips på många sätt. Stabilt målsnitt:
2008 10 mål
2009 14 mål
2010 13 mål
2010-11-13 14:00
Chipset//
Ja det var han jag tipsa Sjögren om :). Han är riktigt snabb för att vara så stor faktiskt.

Kontraktet går ut: 31.12.2010
Örebro Chipset
2010-11-13 13:54
ÖSK KRILLE// Ditt tips verkar vara oerhört speedig för sin längd. Är han free agent nu? Var det han du tipsade Sjögren om via mejl för en tid sen?
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-13 13:54
/DaSa

Tack!

Jag börjar bli trött på alla som insinuerar att vi supportrar klagar på SS för att de inte erbjöd Astrit bättre kontrakt än Norrköping!
Örebro DaSa
2010-11-13 13:49
Sen tycker jag att prio ett just nu måste vara att få klart med en ny tränare. Annars är det risk att vi värvar felaktiga spelartyper. Så på så sätt är det lite positivt att vi tappar så många spelare i år, att en eventuell ny tränare får chansen att välja de spelare han verkligen vill ha.

Sen så tror inte jag som Kristoffersson att man kan värva ihop ett nästan helt nytt lag och sedan tro att man skall bli ett topplag. Eventuellt kan Norrköping bli ett mittenlag nästa säsong om de värvar ngr klasspelare till.
2010-11-13 13:47
Mickee?//

Ja, visst är det. Namnet förpliktar :). Men har en bra målsnitt också.
Örebro DaSa
2010-11-13 13:45
Ropesin// Samma sak gäller dig. Ingen (inte många i alla fall) kritiserar Sjögren för att han inte bjöd över Norrköping. Det var det dåliga kontraktet, lögnerna och efterkonstruktionerna vi stör oss på.
Örebro Mickee?
2010-11-13 13:44
ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)/

Har vore ju värd att köpa bara för namet ;)
Örebro Sekt. E
2010-11-13 13:43
Helt klart ett klokt och begåvat beslut att inte lägga 10 millar på en bänknötare.
Örebro Chipset
2010-11-13 13:43
Vad hände med Tord Grip rekommenderade Daniel/Danny Uchechi som ÖSK eventuellt skulle återkomma till. Han såg väldigt intressant ut på träning, Om jag inte missminner mig så hade han problem med arbetstillstånd efter att ha fått ett A-lags kontrakt med Everton eller West Ham.
Örebro DaSa
2010-11-13 13:40
Los_ches! // Jag vill inte bli som Gefle att vi måste lita på turen att vi hittar ett fynd för att täcka upp för att vi tappar våra bästa spelare. Det håller inte i längden, se bara på Gefle hur nära de är att åka ned i år. Vill inte heller att vi hamnar i en situation där vi var för ngt år sedan, att vi varje sommar måste panikvärva en oscoutad spelare.

Vi måste få betalt för våra spelare, detta genom att skriva bättre kontrakt. Det är ju det som alla här inne är bittra för (föutom du som är glad att vi slipper en hypad spelare) inte att vi tappar en bänkspelare.
2010-11-13 13:37
Mickee?//

"Min" Bosman Nigerian tror jag mycket på :). Hoppas bara sjögren gör det också :). En perfekt target!
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-13 13:37
Och vad menar han med att vinna nått i Norrköping? Vinna superettan 2012 möjligtvis?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-13 13:33
Vi klagar på Sjögren i många lägen och jag är absolut inte nöjd med honom oftast. Men den här gången gjorde han nog rätt. Inte fan är en diva som Ajdarevic värd 6 miljoner för signaturen samt 80 000-90 000 i månaden? Nej tack! Då kan vi få en bra mycket bättre spelare för dom pengarna. Som sagt, efter ett fåtal bra inhopp får en jäkla hybris och tror återigen att han är en stjärna inom svensk fotboll. Divor som tror sig vara bättre än laget är inget jag vill ha i ÖSK. Jag är glad att han försvann.
2010-11-13 13:33
Sitter och väntar på att Sjögren ska släppa en "bomb" som ska välta mig av stolen :). Han har överraskat förr (både posetivt och negativt). :)
Annons: