/fotboll/osk/forum/4490.aspx/fotboll/osk/forum/4490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2010-11-15 18:14
William verkar vara ett riktigt trevligt nyförvärv. Snabb, stark och teknisk.
Hoppas bara att det fleråriga kontraktet inte, som någon skrev nedan, är ett s.k. Astritkontrakt.
Örebro Bat Back
2010-11-15 18:14
Vad tror ni om att ersätta Roni Porokara med Nicklas Bärkroth, kanske skulle fortsätta på IFK spåret.
Örebro TIC-TAC
2010-11-15 18:03
Kalle Holmberg är en av de talanger man hört och märkt i ungdomsfotbollen senaste åren. Känns väldigt spännande att se om han kan ta steget från talang. Är väl son till gamla hockey stjärnan Mikael Holmberg om jag inte minns fel. Rätt satsning så långt nu gäller det att ÖSK kan få dessa talanger att blomma ut och hoppas Sixten kan ändra sitt sätt och ge dessa killar speltid.
Det är trots allt speltid man utvecklas av inte bänksittande enligt mitt sätt att se det.
Örebro MrCrowly
2010-11-15 17:59
Meddelandet
Örebro Kubatown
2010-11-15 17:53
Jag vet att Kalle Holmberg som spelare är en effektiv målskytt främst som inhoppare. Han är bra en mot en och har ett bra skott, han är väldigt talangfull. Han påminner om Rasmus Jönsson i Hif.
AIK Saywee
2010-11-15 17:51
Beträffande sportcheferiet

Dejmon, det var längesedan Erlingmark kom upp som önskat förslag, tror att det var ÖSK-Karl som hoppades, eller någon annan ...

... även jag tror att den dagen Sjögren vill gå vidare i ett annat jobb, så vore Erlingmark lysande, han har säkert fortfarande ÖSK i hjärtcellerna och han kan nog en hel del om kontrakt och kontraktsproblem. Dessutom gissar jag att hans kontaktnät är mycket stort inom "fotbollen".

Sköldmark saknar jag fortfarande förtroende för och tror inte att han är lämplig för att ta över. Fast jag kan ha fel?
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-15 17:46
Neh nu lägger jag ner !
2010-11-15 17:46
Willy Orcinus Orca !,
Örebro Dejmon
2010-11-15 17:45
S E
Det har du en poäng i. Jag känner heller inte alls han som person, och kan väl också tänka mig att han kanske inte är så sugen att utsätta sig för den pressen, därför jag påpekade det om ev. motivation.

Fast samtidigt finns det ändå endel som talar för. Jag har fått uppfattningen att han bryr sig otroligt mycket om ÖSK's väl och han har väldigt bra insyn i klubben. Om även han tycker att vissa saker sköts lite amatörmässigt kan jag mycket väl tänka mig att han blir irriterad och känner att han vill göra något åt det. Problemet är bara att han verkar väldigt diplomatisk (iallafall utåt sätt) och är tjenis med dom flesta i styrelsen, vad jag förstått. Så antagligen vill han inte stöta sig med nån. Men om en förfrågan skulle komma så..

Press har han antagligen hanterat väldigt bra under sin aktiva karriär så om han vet att han gjort sitt bästa tror jag inte det bekommer han med lite kritik. Särskilt inte om hans jobb i huvudsak skulle vara att nosa upp spelare, hålla kontakt med andra klubbar, se till att folk trivs och liknande och slippa kontraktsbiten. Tror även det skulle passa han "livsnjutarstil" väldigt bra. :)
2010-11-15 17:45
Willy Späckhuggare låter bra mao
2010-11-15 17:44
Rädda Willy... Willy är ju en späckhuggare och de är Svartvita !

Halmstads BK Boogieman
2010-11-15 17:42
Bara att gratulera om ni knyter Anselmo till truppen. En riktigt vass striker som ibland kan ge ett lite lojt intryck men när det luktar mål är han fantastisk.
Örebro Conjuration
2010-11-15 17:38
Jag har redan flera smeknamns alternativ till William Atashkadeh ;) Jag ger mina topp-3 ;)

1) "Atash" alternativt "Tash", mycket coolt och originellt
2) Willy, ganska givet och soldatsmeknamn, allmänt enkelt
3) Karew, svensk variant på Norges Carew och läser man "Kadeh" snabbt så kan det låta som Karew.

Iaf, sjukt kul och välkommen Willy :)
Örebro Krontorps
2010-11-15 17:38
Välkomna William och Kalle!
Spelare kommer och spelare går, så funkar det.
Hoppas vi kan signa Josef också!
Örebro Dejmon
2010-11-15 17:35
Rojas Veritas Palí
Tror inte vår kunskap om det här skiljer sig så mycket. Jag går mest efter vad jag sett i inslag och liknande.

Såg att nån annan också hade skrivit upp Erlingmark som förslag. Att han har ett bra kontaktnät och öga för sporten tvivlar jag inte på. Klubbkänsla har jag ingen aning om men som jag skrev verkar inte det vara så viktigt (så länge man sköter det proffessionellt och är lojal mot sin arbetsgivare håller även jag det som sekundärt), däremot kan jag tycka att en ny sportchef bör vara medveten om ÖSK's grundfilosofier, men det tror jag nog de flesta nya som kommer in i klubben snappar upp rätt snabbt.

Vad jag däremot kan se som negativt med just Erlingmark som alternativ är, precis som nån redan nämnt, att han faktiskt är fackbas för spelarna i dagsläget. Nog för att spelarnas väl är väldigt viktigt men en sportchefs viktigaste uppgift är nog att se efter klubbens bästa i första hand och det blir ju en ganska stor omställning isåfall för han.
Man kan väl kanske se det som att han går från försvarsadvokat till åklagare över en natt. Känns osäkert på nått sätt..

T.ex. när han uttalade sig om Astrits kontrakt (iom att uppgifterna om båda parters rätt att bryta det) så tyckte han att det var en jättebra lösning som flera klubbar borde ta efter.
AIK Saywee
2010-11-15 17:33
Tänker åter på detta med buandet mot Porokara, det var säkert minst lika mycket, om inte ännu mer riktat mot Sixten, som alltid tar ut bästa tänkbara lag ...?

... tror fortfarande inte att det har så mycket att göra, med just att han lämnar.
AIK Saywee
2010-11-15 17:29
Shakespeare :)))
Örebro Miroslav kuba
2010-11-15 17:26
Härligt med goda nyheter!! Välkommen till ÖSK Wiliam!! Får ta och plugga lite på efternamnet tror jag :)
Örebro Dejmon
2010-11-15 17:24
kenya
Nu har jag inte läst vad folk skrivit om att han ev. lämnar här på forumet men känner mig ändå manad att påpeka att i artiklar kan vem som helst skriva. Behöver alltså inte vara någon här från forumet..

Jag tycker det är synd om Ale lämnar redan nu i vinter men som han själv sa så har han ju vart tydlig med att hans sikte är ställt högre än Allsvenskan. Och det känns ganska sunt.

Som jag ser det finns det två möjliga sätt han kommer gå på. Antingen blir han såld nu i vinter för en hyffsad summa, vilket väl skulle kännas ok fast lite tråkigt. Eller så går han som bosman eller för en ganska dålig summa vid sommarfönstret, vid denna hypotes tror jag på det förstnämnda.
Det skulle vara tråkigt om han lämnade utan att klubben fick en krona men till skillnad från Poro så tror jag dock vi kommer ha stor nytta av han under hela nästa säsong, oavsett.

Det ultimata vore ju om man redan nu satte sig ner och förhandlade om hans kontrakt. Förlängde och la in en spikad försäljningssumma samt ev. lovade han procent vid en övergång så vi dels får behålla han i Europaspelet, han får tid att utvecklas lite mer och visa upp sig och vi blir inte lottlösa när han går.

Men att det skulle ske är ju lönlöst att ens hoppas på med dagens ledning.

Hmmm.. Ska nog byta nick till nått mer passande. Vet att "pessimissten" är upptaget men ska klura lite på det..
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-15 17:24
Fint att se lokala talanger knyts upp även om jag ska erkänna att jag har dålig koll på Kalle Holmberg.
Örebro S E
2010-11-15 17:22
Dejmon// Don Tomaso är en livsnjutare och som sportchef bör man vara en självplågare. Telefonen kommer att gå i ett, journalister, ledning och supportrar kommer att granska allt du gör och inte gör hela tiden. Agenter kommer att ringa för att kränga medelmåttor i lyxiga förpackningar.

Jag känner inte Nordahl men det man ser och hör av honom känns det som det inte är hans grej. Men jag kan ha fel.

Jag skulle själv inte utsätta mig för jobbet som sportchef. Kolla bara Astrit soppan och allt hat som följde det. Det är inte ett lätt jobb.

Larsen tror jag mer på i sådana fall.
Ian Brown
Välkommen William!
Örebro MrCrowly
En annan anfallstalang med landsagsmeriter har också skrivit ett A-kontrakt med ÖSK. Kalle Holmberg från Karlslund är nu klar.

När ÖSK drar igång träningen i slutet av november finns också två Forward-spelare med. Josef Ibrahim och Ahmed Yasin ska träna med klubben fullt ut, men inga kontrakt är skrivna.
Örebro Lekiller
Angående kritiken mot ÖSK ledningen kan man ju vända och vrida hur mycket som helst på.

Man kan ju även se det som att supportrarna bryr sig och är trötta på att alltid få se sig förbi körda av andra lag. Vi vill ha ett lag som kan vara med och strida om medaljerna, vi nöjer oss inte med ett tjong spelande lag längre, Sixten och grabbarna har höjd våran standard och vi vill fortsätta ligga kvar på denna nivå.

Klart att kritiken ibland spårar ur lite.
2010-11-15 17:21
Drömmer om en grym säsong 2011, där Peking åker ur, Degerfors och Västerås går upp. Vi kvalar in till Euro Leauge och slutar top 3 med många nya spännande stjärnskott som har långa kontrakt vilket resulterar i mycket pengar.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2010-11-15 17:19
Varmt välkommen till Sveriges vackraste sportklubb William! Ett helt riktigt beslut, bara att hoppas på fler trevliga nyheter den närmsta tiden!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-15 17:16
Kenya: bra inlägg. Kritiken är på sina håll helt orimlig och gästande lag supportrars borde vara rätt förvånade över att sportchefens huvud krävs på ett fat efter en tämligen imponerande tredjeplats. De resultat ÖSK har presterat de senaste åren borde kanske ligga med i bedömningen kan man tycka. Men icke. Vi har tydligen en fullständigt inkompentent sportchef vars jobb vem som helst skulle göra bättre. Vilket sanslöst jäkla mirakel att vi detta till trots kommer tre i allsvenskan, får lira i Europa samt är en av få klubbar som kan visa goda ekonomiska resultat. Osannolikt!
AIK Saywee
2010-11-15 17:16
Angående buande

kenya, jag har skrivit tidigare, att det för mig är totalt otänkbart, att bua ut en spelare i ÖSK-dress och så kommer det att vara resten av mitt liv.

Jag tror dock att vissa, tja snarare rätt många, buade mot Porokara, pga av att han nästan alltid tagit upp plats i laget och sällan presterat enligt förväntningarna på honom, ibland har han till och med varit dålig.

Tror faktiskt inte att buandet handlat om att han lämnar, snarare "tvärtom" ....

Bara en enkel gissning från mig.
Örebro den oumbärlige
2010-11-15 17:15
kenya// Alla förstår att spelare med framtiden för sig vill ut och spela i en bättre liga. Ingen som opponerar sig mot det.

Det var 1, här är 2. Ingen menade att Astrid skulle skriva på fyra år med 28.000, men hade man höjt den hade det blivit intressant.

3. Porokara tackade enligt källor nej till Belgien i somras för att ville vara med under hösten (Hallå - bosman - lockade nog mer). Sedan att det sket sig i Israel för att man lita till Cabrera stör sig många på också.

Att Bedoya vill dra är inget som förvånar, det vill Nordin, Almebäck, Alvbåge och Astvald också göra. Men man måste få betalt. Det är det som är "problemet".
2010-11-15 17:14
Dejmon //

Då du har ljusår bättre koll på den frågan är vad jag har är det en intressant läsning. Jag kan definitivt köpa att Nordahl har bättre förutsättningar än Sjögren . Nordahl och Erlingmark kanske? Neh jag bör nog läsa på lite i den frågan. Men intrycket jag får är att mycket borde kunna skötas bättre än vad det gör eller har gjorts i ÖSK .

Nordahl är en fantastisk front figur för ÖSK enligt mig, så om han har de kvalitéer som fordras vore det mycket intressant !

Jag kan jobba ideellt åt ÖSK i kontraktsförhandlingar etc alla dagar i veckan : )
Annons: