/fotboll/osk/forum/4489.aspx/fotboll/osk/forum/4489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2010-11-14 20:15
En given fråga till sjögren är ju givetvis hur klauslen var utformad i Astrits kontrakt. Hur såg villkoren ut från respektive part? Den frågan känns onödig att skicka in. Den har nog inskickats i 100-tal.

Stör mig på att Sjögren gick ut och sa att det är "vanligt" att skriva sådana kontrakt. Vilka kontrakt är vanliga? Har väldigt svårt att tänka att man skriver 0,5 år + 3 års kontrakt utan villkor. Jag har aldrig hört talas om det tidigare förutom inom korpfotbollen.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-14 19:35
Jag säger som Thomas Nordahl: sitt ner i båten. Om ett par veckor kommer nyförvärven att rassla in.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-14 19:18
widemarsh//

Om det stämmer så måste det ha varit via investerare (likt Gernth). Aldrig att klubben skulle lägga hela årets driftöverskott på en enda spelare.
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 19:16
Nu blire halvt som halvt spam. Men tittar på kvalmatchen och fan Chibsa (stavning) vore perfekt som ersättare till Nordin, om han drar.
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 19:15
Norrköpingsredaktionen snor våra montage :/ Fram med högafflarna och påkarna!
Örebro widemarsh
2010-11-14 19:05
Hmm, enligt expressen ska ÖSK erbjudit As-trid ett kontrakt värt 6 miljoner? Hur fan tänkte dom där? Om det nu stämmer.
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 19:01
Istället för att gnälla tycker jag ni ska skicka in era frågor till redaktionen så Sjögren kanske kan bemöta dem.
Örebro Grixx
2010-11-14 18:18
Vems dementi ska man tro på Expressens eller Pekings?
...och inte kan väl Herman ha fel;-)...därifrån har vi inte hört något mer.
Astrit sa 10 miljoner och har inte dementerat..ännu.
Den lösmynte agenten måste ta sitt blad från munnen också och gå ut i NT ;-)...eller har han dumpat Herman, men så lättfotad mot pressen får han väl inte vara....

....och som sagt många löner och kontrakt ska förhandlas i Norrköping och är övergångssumman på 9.9 miljoner med lön så kan man ju gå ut och lova att 10 miljoner inte stämmer.

Var och en väljer att tro på det man vill, vi har faktiskt religionsfrihet även inom fotbollen :-)
Örebro S E
2010-11-14 18:02
Det är bra att det inte var de siffrorna som nämts i tidningarna som är rätt. Hade Sjögren erbjudit Astrit 6 miljoner, så hade till och med jag ställt krav på hans avgång.

Frågan är nu vem som har läckt ut det här?

ÖSK tiger som vanligt och har nog gjort så i det här fallet också.
Norrköping; Skulle inte tro det, vore ganska korkat att göra det.
NA; Nej de har inte hittat på de här siffrorna + att de gör allt i sin makt att bräcka ÖSKs mur av tystnad med avslöjanden.
Då återstår bara agenten...
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-14 18:00
rirobban//

Den man skall vara bitter på är skattemyndigheten. Astrit hade varit en perfekt investering för Spelarinvest. Han hade garanterat skrivit på för minst 4 år om han hade fått 1 miljon för att signa i somras och en normallön sedan av ÖSK.

Tror faktiskt hela guldsatsningen till 2015 måste skjutas upp. Förutom Haginge är det ju bara förluster på alla spelare som lämnat. Porokara, Berra och de övriga som var i truppen när Spelarinvest tog över. Anttonen t.ex. Så länge som inte tvisten är över och SS inte kan sälja spelare och förlänga måste alla inse att det är rätt illa.

De spelare som ägs av Spelarinvest och är värda pengar är väl Alvbåge och Bedoya. Astvald, Nordin och Almebäck ägs av ÖSK.
Örebro Trivseltorsten
2010-11-14 17:59
Chipset/ Sitter och kollar matchen och tänkte exakt samma sak för en stund sen :) Teknisk och kvick
Örebro Chipset
2010-11-14 17:56
Skulason i Sundsvall vore en bra ersättare till Nordin.
Örebro rirobban
2010-11-14 17:46
La Roux//
Varför skulle det kännas bittert?
Som jag och några till skrivit tidigare, det är startspelarna som är bittra att tappa. Astrit var heller ingen ÖSK-spelare då han bröt kontraktet med dem.

Och handlar det om 60k i månaden så är Astrit absolut inte värd så mycket heller. Han har inte visat speciellt mycket i själva spelet, men en effektiv spelare när målchansen dyker upp. Samtidigt var Robin Staaf minst lika bra (bättre) på att göra mål på lite speltid.

Bitter kanske vi är om ett år då Astrit stänkt in 10 baljor och sätt till att Norrköping tar en fin mittenplacering. Men tills dess väljer jag att inte vara bitter över honom.
IFK Norrköping La Roux
2010-11-14 17:37
Dessutom vore inte 60k i månaden bland de högsta i allsvenskan heller för den delen.
IFK Norrköping La Roux
2010-11-14 17:36
Inga 10 miljoner om sagt... Då måste det kännas ännu bittrare? xD
Örebro Ordem e Progresso
2010-11-14 17:33
Kom igen då! Släpp något saftigt transferrykte nu! Det känns lite tråkigt idag...
IFK Norrköping jazzman
2010-11-14 17:08
"- Fantastiskt långt från sanningen, säger PSI-ordföranden Roger Ekström."

"- Vi tar givetvis ett ansvar för klubbens ekonomi och då går det inte att lägga de här pengarna på en enda spelare, säger Peter Hunt."

Saken utagerad.
AIK Saywee
2010-11-14 16:34
Grixx, ja vi får gissa vidare, men jag kan inte komma på nå´t han har gjort. Har i iallafall inte läst om några försäljningar a la Sköldmark ...

... han kanske har ett hemligt jobb ;)
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 16:03
bobby moore/ Riddez är klar för Djurgården sedan några månader. Han går som bosman vad jag förstått.
Örebro Dejmon
2010-11-14 15:58
Var har Arneng byggt hus tro? Stockholm?
Örebro bobby moore
2010-11-14 15:52
en kort rapport från norska cup-finalen: joel riddez spelade hela matchen med den äran och slog inlägget fram till strömsgodsets 1-0-mål mot follo. strömsgodset kunde sedan dryga ut till 2-0 innan paus och riddez blev således norsk cupmästare. grattis joel - och skulle du få för dig att återvända är du välkommen! =)
Örebro Grixx
2010-11-14 15:43
Saywee// Kan vara ett AF-avtal eller något liknande från trygghetsstiftelsen pga tappat arb vilka betalar lön eller del av under något eller flera år?

Kanske är det blandade uppgifter och där försäljningsbiten träder in om det är aktuellt. Kanske Sjögren har huvudansvaret fortfarande????

Ähh som vanligt gissar vi tills någon kommer med mer eller annan inf. Det händer ju hela tiden att våra gissningar visar sig bli något annat.

Bomber är roligare att gissa på under silly. Jag verkligen satt och dumhoppades på Elmander:-D som en gigantisk bomb men hans sjukt snygga mål satte även mina dumtankar i skamvrån.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-11-14 15:33
Hade bara Sjögren fått till försäljningen av Porokara hade kritiken säkerligen varit mindre. Men det går inte att förlora ALLA spelare som bosman. Det måste finnas en spelaromsättning som ger avkastning.

Förhoppningsvis har han insett (2 år efter alla andra) att man ALDRIG ska/kan lita på Oliver Caberra. Att han sedan är snabb på att knyta de äldre spelarna i flera år som garanterat inte kommer ge någon avkastning är också befogat att kritisera.

Hans kontrakt med Ajdarevic, Belle och Flood var helt ok. Men om man ser att en spelare har potential kan det vara läge att omförhandla kontraktet i tidigt läge. Nu vet vi inte Sjögren försökt göra det..
AIK Saywee
2010-11-14 15:25
Vad jag funderar över lite grann, är vad Sköldmark har gjort hittills?

Kan bara inte komma på nå´t ......

... det är väl han som säljer?
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 15:19
jepovic//

Att som utomstående titta på det här och dra sin slutsats är inte alls förnuftigt. Problemen med sportchefen går tillbaka längre än i fredags.

Jag tycker han gjort ett bra jobb med rekryteringen, inte det allra bästa men ett bra. Dock har försäljningar inte fungerat - alls. Men som sagt, han lär inte avgå i vinter och det förväntar jag mig inte heller. Denna Silly får avgöra - men han har att ta igen.
IFK Norrköping jepovic
2010-11-14 15:09
Ni kom trea bakom två lag med säkert dubbla er budget, och ni vill sparka sportchefen?? Verkar lite tossigt måste jag säga.

Silly är silly. Det är resultaten som ska snacka, och då har väl er ledning levererat mer per insatt krona än någon annan klubbs (utom kanske Mjällby).

Nu är ni i läget att ni har kommit trea med en ganska lite budget. Det betyder att det finns ett gäng spelare som har presterat betydligt bättre än de fått betalt för, om ni förstår vad jag menar. Självklart är de då hett villebråd på marknaden. Det är bra att andra vill ha era spelare. Och det går inte att tvinga till sig kontrakt, det har massor av klubbar provat med katastrofala resultat.

Jag tror tex knappast att Astrit skrivit på 3.5 år för 28 000 kr i månaden. Det var ett provspelskontrakt, och det borde förstås ledningen ha sagt direkt.
Örebro Kraków
2010-11-14 15:04
Å nej.. Wirtanen - Staaf - Astvald låter inte alltför kul. Får rysningar bara jag tänker på det.
Örebro den oumbärlige
2010-11-14 14:53
Walter, det låter inte tryggt ;P
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-14 14:53
DaSa//

Ja, det kan jag hålla med om. Jag tror mycket på Per Johansson, Erik Nilsson och Denis Abdulahi. Om Nordin försvinner så måste han ersättas.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2010-11-14 14:51
Är inte Staaf tillbaka från utlåningen? Han borde väl klassas som en startspelare tillsammans med Bassombeng och Astvald i dagsläget? Om vi bara ska ta de spelare som har kontrakt nästa år så är väl Wirtanen-Staaf-Astvald troligt anfall om det vore en allsvensk premiär
Annons: