/fotboll/osk/forum/4488.aspx/fotboll/osk/forum/4488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2010-11-15 21:20
Vilka kandidater man än skulle välja så tycker många något annat.
Örebro den oumbärlige
2010-11-15 21:19
I juryn sitter bl.a. Patrick Ekwall, Martin Dahlin och Jörgen Lennartsson - och även Erik Hamren vad jag förstått. Man ska inte ta priserna på allvar, herregud det är liksom förbundet i maskopi med TV4, kan det bli värre?
Örebro makkk
2010-11-15 21:17
Någon som vet om Björnqvist får kontrakt och blir uppflyttad u A-truppen till nästa säsong?
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-15 21:16
Jag tycker allsvenskan ska ha sin egen gala! För detta är ju bara skit!
Örebro Conjuration
2010-11-15 21:12
Helt fel val av årets tränare. Conny i HIF förtjänade den mer - vinner man AS äevn om hela laget är Spaniens landslag så blir man ändå årets tränare. Varför är det ens en tävling?

Vem är det som sitter i juryn egentligen? Jag ska göra en egen fotbollsgala med värdiga vinnare istället.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-15 21:07
Marquis de Sade//

Sant, men det går ju aldrig att helgardera sig mot skador eller andra sjukdomar här i livet.
Örebro Marquis de Sade
2010-11-15 21:05
ÖSK-Karl (19.12)// Oavsett om en försäkring träder in och betalar lönen, så ska ju sign-on avgiften betalas ut av klubben - oavsett om spelaren är skadad eller inte. Den faller väl knappast under någon försäkring(eller?)
2010-11-15 20:56
Sekt.E//

Det med de nya kontrakten tror och hoppas jag du har rätt i.

Något jag reflekterat över under senaste veckans blåsväder är att ingen av "höjdarna" i klubben visat Sjögren något som helst stöd. Vare sig VD Jan Karlsson eller Ordföranden för Elitfotboll Björn Åqvist. Det ger mig förhoppning om att förändring är på gång.
Örebro Storm_90
2010-11-15 20:54
Brus-Nillson// Vilket syftar du på Vovens mål är ju med?
Örebro Brus-Nilsson
2010-11-15 20:51
Årets snyggaste mål inte ens uppe som kandidat på 4:ans usla gala....tvi....

Edit//
Jag var nog inte vid TV:n just under dessa sekunder då Wovvens mål var med, jag ber om ursäkt!
Örebro Grixx
2010-11-15 20:47
Cröjfan och Bobban...ganska kul faktiskt att se dom på fotbollsgalan.
Örebro Kid dynamite
2010-11-15 20:41
Angående våra försäljningar

VI har de senaste åren fått in väldigt intressanta unga spelare vilket jag förmodar går helt i linje med klubbens ambitioner. Lennart ska givetvis få lite beröm för detta arbete då han är ytterst ansvarig för den biten. Problemet med vissa av våra värvningar är att de har kostat pengar att genomföra, t.ex Berra, Porokar, Basse, men de har inte gett något kapital tillbaks till varken klubb eller spelarinvest när de lämnat klubben. Detta leder ju självklart till en minskad kassakista på kansliet och ger alltså ÖSK ett mindre utrymme att göra värvningar av kontrakterade spelare eller locka spelare med bra löner. För detta ska Lennart givetvis ha kritik då han är ytterst ansvarig för den biten.

Kanske kan ta och påbörja en diskussion om lönenivåerna överlag. Jag är nöjd med att ÖSK har hållt sig strikt till sin ekonomiska matsäck de senaste åren och inte dragits in i en framgångshybris och börjat bjuda höga löner och långa kontrakt. Resultatet av sådana försök har vi sett förr, kom ihåg AIKs och HIFs satsningar i samband med CLframgångarna. Allsvenskan har visat sig vara en svår serie att konstant hålla sig i topp i vilket gör att man inte kan räkna med inkomster från europaspel varje år. Det här är väl både seriens styrka och svaghet, beroende på hur man ser det. Vi kommer väl aldrig få någon större internationell framgång, men å andra sidan är serien alltid spännande och oviss.

Nu tappade jag spåret totalt. Tillbaks till lönerna.

Hur vill vi ha vår fotboll i Sverige? Vill vi ha spelare som, likt i England, tjänar tio av våra årslöner per vecka eller är det ganska skönt att se spelarna handla mat på ICA och sen ta cykeln hem istället för Porchen? Vi har en tillgänglig liga och biljettpriserna är tämligen överkomliga än så länge.

Alltså, om vi vill komma upp i lönenivåer där vi kan konkurrera lönemässigt med bättre lag och ligor så kommer vi få offra en hel del, iaf stå ut med förändringar och en ekonomiskt sämre verklighet för fansen. Vill vi det? Personligen struntar jag i om allsvenskan är rankad som usel. Den har helt andra värden för mig. Så enligt det här väldigt hastigt ihopskrivna och dåligt strukturerade inlägget så vill jag iaf ge Lennart en klapp på axeln för att han inte låter Allsvenskan skena iväg lönemässigt och bli en liga där man tävlar om vems ryss som är rikast.
Örebro Conjuration
2010-11-15 20:41
Tyvärr men jag tycker att årets mål ska gå till Sveriges Marco van Basten
2010-11-15 20:40
MrCrowly
Det undrar jag me!
Örebro MrCrowly
2010-11-15 20:35
varför e inte nordin me? vad gör svensson med?
Örebro Sekt. E
2010-11-15 20:35
ÖSK-Karl // Jag håller med dig om Israel. Det var inte bra. När det kommer till vad som står i de nya kontrakten så kan vi nog anta att just dessa är annorlunda än Astrits med hänsyn till de senaste dagarnas nya insikter.
2010-11-15 20:24
Sekt.E//

Visst är det kanonbra med dessa två talager, det är ju bara det att man inte kan lita på vad som står i kontrakten och vad som är sant.

Kim Olsen hade ÖSK option på enligt Sjögren, han glömde nämna att det bara var med klubben. Men det som retat mig mest under åren med denne man är att han inte var med till Israel.

Jonte R/
Var du tvungen att påminna mig om Gigena? ;)
Örebro Jonte R
2010-11-15 20:10
ÖSK-Karl// Flood var inget klipp direkt men jag säger bara Walter Gigena där har du en forward som var ännu sämre i mina ögon.
2010-11-15 20:10
Är fotbollsgalan ett barnprogram? Orkar inte med Peter Jihde!
Örebro Sekt. E
2010-11-15 20:09
ÖSK-Karl // Jo finnen hade jag faktiskt glömt. Flood har jag inte ens sett, men förstår att han inte hade något att bidra med. Men... både Flood och Belle var väl endast halvårskontrakt som backuper vad jag förstår. Så kan man iofs se Astrits kontrakt också med facit i hand.

Poängen jag gärna vill göra är att jag tycker att S/S får en del skäll för att de är just S/S och det känns inte konstruktivt. Astrits kontrakt retar jag mig också på och det var klantigt och dåligt att gå ut med att det var ett långt kontrakt i media. Men jag hoppas och förusätter att det var läropengar för sportcheferna så att samma misstag inte görs om.

Jäkligt kul att vi idag knutit två talanger till klubben.
AIK Saywee
2010-11-15 20:06
Nej nu skall jag titta på Jidhe´s "teckenspråksprogram" ...

... oj vad han brukar arbeta med händerna, det går ibland till överdrift.

FORBOLLSGALAN
Örebro den oumbärlige
2010-11-15 20:03
Jag har sagt det i flera dagar.

Spelare in till ÖSK har varit väldigt lyckade där har Sjögren gjort ett bra jobb, trots att vi inte vet vem som ligger bakom vad.

Spelare ut från ÖSK har man misslyckats med totalt och där har Sjögren gjort ett dåligt jobb, trots att vi inte vet vem som ligger bakom vad. Men bär man titeln som sportchef agerar man också offentlig nav för den här typen av kritik.

Om ett lag misslyckas sparkas ofta tränaren oavsett om det verkligen är hans fel. Han har det slutgiltiga ansvaret för lagets resultat. Men en tränare får samtidigt inte sparken om klubben misslyckas med att sälja spelare eller får ekonomiska problem för att man betalar för höga lön. Detta ansvar tillskrivs sportchefen.
AIK Saywee
2010-11-15 19:59
OREBRO, det där var ju en precis lika mycket intressant frågeställning ....

Vem bestämmer vad, vem beslutar, vem missar bomberna, vem har makten, vem skall ha skiten?

Eller är makten delad mellan flera?

Hur fungerar det?

Örebro bison
2010-11-15 19:56
Kritiken mot Sjögren är ungefär lika nyanserad som kritiken mot Sixten efter 3-4 omgångar i våras. Minns att vissa högljudda SS-kritiker sade att ÖSK aldrig skulle kunna ta en topp-placering med 6-10 som tränare.

Tycker personligen att Sjögren klantade till det när han inte skrev ett nytt kontrakt med Astrit tidigt under hösten.

Edit: Värvningarna av Flood och Belle framstår som ett mysterium för mig. Ta upp en fjunis på bänken i stället.
Örebro 0REBR0
2010-11-15 19:51
Sjögren får ju skit för precis alla misslyckade värvningar som ytterst ansvarig. Så han borde ju va den som ska ha credd för alla lyckade värvningar, eftersom han är ytterst ansvarig...
AIK Saywee
2010-11-15 19:48
Dejmon, det där var en mycket intressant frågeställning, mycket liknande de som jag ibland tjötar om.

Vem bestämmer vad, vem beslutar, vem hittar bomberna, vem har makten, vem skall ha äran?

Eller är makten delad mellan flera?

Hur fungerar det?

Dvs, vem/vilka har jobbat fram dessa två nyförvärv, jag förstår att det kanske är ett lagjobb, men vem skall ha mest credd?
Örebro Dejmon
2010-11-15 19:37
Hmm jag håller med att vi fått in många bra spelare i klubben under senare år. Men om vi nu ska ge Sjögren credd för värvningar tycker jag det kan vara på sin plats att föra fram vilka värvningar han står bakom? Räknas alla värvningar som hans förtjänst då han är den som har högsta ansvaret för det sportsliga?
2010-11-15 19:34
Sekt.E//

Du har väl inte redan glömt finnen förra året, Flood och Belle? Frågan är om man sett någon sämre i ÖSK än Flood?
Örebro Sekt. E
2010-11-15 19:22
DaSa// Nog verkar det svårt att sälja spelare på ett bra sätt. Men att vem som helst kan göra bra köp håller jag inte alls med om. Vi har ett ganska bra facit på den fronten de senaste åren och jag tror att många andra klubbar skulle vilja ha våra spelare med samma lönekontrakt.
Örebro DaSa
2010-11-15 19:22
Godzilla/ Då tycker vi olika. Sjögren tappade mitt förtroende för längesedan. Men jag håller med om att vi inte skall göra ngn ekonomisk topp5 satsning nästa år. Vi får nog acceptera att antagligen kommer hela mittfältet och anfallet förutom eventuellt Mackan vara utbytt till säsongen 2012. Även i backlinjen tror jag att minst 3/4 är borta till 2012. Så det skall bli spännande att se hur Sixten klarar det med sin kontinuitetsprincip, att Sjögren lyckas värva in spelare tvivlar jag inte på.
Annons: