/fotboll/osk/forum/4487.aspx/fotboll/osk/forum/4487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-15 15:17
Rojas Veritas Palí//

Numera jobbar Magnus Erlingmark inom SFS (Svenska Fotbollsspelare), som är en fackföreningen för svenska elitfotbollsspelare.

Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-15 15:10
ÖSK KRILLE //
Just det har för mig att jag läst det här förut, var jobbar han idag ?
2010-11-15 15:02
Rojas Veritas Palí//

Personligen skulle jag vilja se Magnus Erlingmark som sportchef i ÖSK. Stor kunskap har han i alla fall men hur stort ÖSK hjärta han har vet jag inte? Men det bore vara hyfsat stort då han börja sin karriär i ÖSK.

2010-11-15 14:58
Nu har jag ingen stor koll på vad Sjögren och Sköldmark har för arbetsuppgifter, men å andra sidan verkar ingen ha det. Låt säga att de missköter sina jobb, vem skall då tillträda på respektive plats. Finns det personer med ÖSK hjärta och stor kunskap ?
2010-11-15 14:53
E-o //

Om Sjögren har tagit semester nu så vore väl det tjänstefel? Sjögren sitter nog på Fotbollsgalan och myser :).
Örebro E-o
2010-11-15 14:43
Stämmer det verkligen Sjögren har semester? Jag blir mörkrädd av blotta tanken. Jag menar, det är ju nu i dessa tider en sportchef ska jobba som hårdast.
2010-11-15 14:26
Saywee //
Vad jag har hört så är det Sixten som har störst makt på kansliet. Han verkar bestämma det mesta där uppe.
AIK Saywee
2010-11-15 14:17
Vilka aktörer är de viktigaste för att forma ÖSK´s framtida guldgäng utan att äventyra ekonomin?

Sportchef(er), styrelseordföranden, tränare, sponsorer etc etc

... och "ytterst", vem bestämmer vad som skall ske, vem tar besluten, vem har makten?
2010-11-15 14:03
cellblock//
Hoppas nu att Sjögren lyckas knyta till sig Josef Ibrahim! Riktigt vass! Det är en jättetalang som ÖSK kan tjäna penagar på. Sedan kommer ÖSK ha mest nytta av Josef på planen så klat :).
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-15 13:24
Rojas/
Jo, men jag hade kanske väntat lite. Känns som det händer lite i värvarsvängen denna tiden på året när alla ser om sitt hus. Speciellt som det börjat så kanske det är bra att försöka bemöta mediabruset, med handling eller tal, som bland annat trissas upp i vårt forum och av våra skribenter. För att få till en lugn fasad som inte skrämmer potentiella förvärv. Just nu används ju inte direkt media till vår fördel. Det ropas om kris över allt och den som går ut och bemöter det är Sixten... (på fotbolldirekt)?

Håller annars helt med om att vi borde plocka toppspelarna i de lag du nämner, men att vi sedan borde sätta dem i ÖSK ungdom. Vore sjukt kul.
Örebro cellblock
2010-11-15 13:24
Josef Ibrahim ska förhandla med ÖSK den 29e säger han i denna intervju (i slutet av videon). Riktigt grym teknik han har alltså.
2010-11-15 13:03
Måtte vi inte förlora både Bedoya och Gerzic! Då måste minst en offensiv mittfältare med riktigt hög klass köpas in.
2010-11-15 12:34
Vore fint om vi kunde värva den bästa från Peking,Degen och, Gurkan. Bara för att vi kan helt enkelt.
2010-11-15 12:31
Kanske vi kan hitta några guldkorn i Norge då ?,
ja men Sjögren behöver ju semester han med. Kanske inte det lättaste jobbet att vara sportchef för ett lag med kanske 30-000 mycket krävande supportrar..
Örebro K.Carlos
2010-11-15 12:20
Theorin vore ett perfekt nyförvärv i mittförsvaret.
2010-11-15 12:18
Norsk fotboll blöder! Klubbarnas jättesmäll: 150 miljoner minus.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-15 12:12
Rojas/
Tror inte det bara är att sätta sig och förlänga dock. Är nog två parter som måste vara överens om att det är rätt tillfälle. Dock är man kanske lite för slät och ska kräva omförhandlingar tidigare. Man lyckades ju med Wiken, Wowwen och Nordback. Tror även man överskattade dragningskraften av att vara i Europa i de egna leden.

Tycker även man kunde vara hårdare mot AstriT!! (ej d) i sina uttalanden. Vi tog trots allt hit honom och förde ut honom i rampljuset. Att han då väljer pengar för sportslig framgång kunde man varit tydligare med istället för att stryka medhårs och undertsryka sin egen uinkompetens.

Lite kul förresten att Sjögren har semester just nu. Men... de är ju två sportchefer så det löser sig nog:)

Någon som har insyn i sponsorsidan. FInns det några avtal som ska skrivas om där? Visst borde vi kunna få mer betalt för den produkt vi levererar idag? Och visst borde det vara lättare att få till ett bra huvudsponsorkontrakt om vi ska ut i Europa och står för det vi gör nu?
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-15 12:11
/PeterFyhr

Eftersom DIF inte tog sig upp i år och även Västerås behöver något mer år på sig att komma upp till finrummet så får vi ju hålla tillgodo med er!

Men man kan ju tro att vi är mer än grannar så mycket som ni gillar oss... Vill ha våra spelare och är bosatta i vårt forum =)

2010-11-15 11:51
Situationer lär inte bli bättre, Sjögren borde ha förlängt Bedoya och Nordins kontrakt för längesen. Hoppas dock att någon av dem kan tänka sig att förlänga , men jag tror tyvärr att det är försent.
2010-11-15 11:41
Om ÖSK skall bli en toppklubb kan vi inte ha spelare som kanske vill bort, är missnöjda över dåliga löner etc. Vi måste ha spelare i ÖSK tröjan som alltid vill spela för ÖSK, men samtidigt sträva efter att bli bättre och gå vidare till större ligor och bättre klubbar. Det blir ett dåligt fokus och samtidigt dålig stämning om 3 eller 4 startspelare kräver högre löner och kan tänka sig att gå i princip vart som helst så länge de får mer pengar. Det är inte fotboll då, enbart idioti.
IFK Norrköping PeterFyhr
2010-11-15 11:19
Varför snackar ni ÖSK:are alltid om att matcher mot IFK Norrköping är derbyn?? Är ju inte ens samma län för fan...
Örebro Kid dynamite
2010-11-15 11:10
Hur löser klubben nu situationen med Bedoya? Säkerligen är det väl ingen här på Svartvitt som är det minsta förvånad över att Alejandro är öppen för en flytt och det borde väl knappast Sjögren heller vara. Jag tror att det kan vara läge att ge Bedoya fram till nyåar att förlänga och om så inte sker så bör han säljas. Jag tycker att han är en oerhört duktig spelare med mycket potential och en riktigt skön vinnarmentalitet, men jag vägrar se honom lämna klubben utan att vi får en rimlig ersättning.
Halmstads BK Fotbollsgalan
2010-11-15 10:42
Följ kvällens feestligheter från Fotbollsgalan på mitt länktips! Skicka in frågor redan nu!
Örebro cellblock
2010-11-15 10:36
hiv_robban//
Inga spelare kvar? Av de du nämnde är Paulinho och Anttonen de enda avbräcken. Resten satt knappt på bänken.
Kalmar hv_robban
2010-11-15 09:41
Mig veterligen har ni inga spelare kvar efter dem, eller fick ni inte någon gratis från Degerfors? Kalmar FF var i samma situation, fast dem vann SM-guld, det gjorde inte ni : (
Örebro bison
2010-11-15 09:36
hv_robban//
Jidsjö, Westman, Flood och Belle är ju verkligen tongivande spelare i ÖSK så det var bra exempel du letade fram där.
Ajdarevic var inhoppare, som visserligen gjorde det bra, men med tanke på hur det blåses upp i media låter det som att Barca skulle tappat Messi.
Av alla du räknar upp så var endast Paulinho nån som faktiskt bidrog med något positivt under året.

Edit: Anttonen ska inte glömmas. Viktig spelare.
Kalmar hv_robban
2010-11-15 09:30
Örebro tappar Ajdarevic, Paulinho, Jidsjö, Westman, Anttonen, Porokara, Bertin Ze, Flood och Belle gratis, man sålde Olsen billigt i somras och man riskerar att enbart få kaffepengar för Gerzic, Bassombeng och Bedoya. Lägg där till att Kihlberg, Wikström och Wowoah börjar bli gamla och det är inte konstigt att man tvingas leta som galningar på bosmanmarknaden för att kunna få ihop en hel trupp. Lyckas man spika ihop truppen tillfälligt nästa säsong är det nog ytterliggare en topp-5 placering, men Örebro kan få problem i det långa loppet. Likheterna mellan Örebro nu och KFF för några år sedan är många, en väsentligt skillnad är att ÖSK tappar sina spelare något år tidigare, innan dom har vunnit guldet.

Gratulerar! Jag tror att er tid har varit.
IFK Norrköping CaddE
2010-11-15 09:30
Sådär. Då kan Dejmon och alla andra pengahetsare klicka på länken och läsa sig till för lördagens kontraktsuppgifter så graverande; Kevin Amuneke, Marcin Burkhardt och Daniel Bamberg har alla varit dyrare än Astrit Ajdarevic.
Stick it.
Örebro Knix
2010-11-15 09:19
Alla ÖSKfans komihåg i kväll på TVgalan att rösta på Samuels mål så att vi får lite mer PR för ÖSK. Det gäller att vara positiva så att spelare som vill komma hit ser att fansen håller på sina spelare.
Örebro Miroslav kuba
2010-11-15 00:42
Läste två inlägg om vad jag oxå vill se i ÖSK Skullason från Sundsvall skulle vara en kanonvärvning så nu är vi tre :)
Annons: