/fotboll/osk/forum/448.aspx/fotboll/osk/forum/448.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brandao
2016-12-30 10:24
Både Rodic och Mårten känns lite mellanmjölk.. ska vi ta nästa steg måste vi upp 1 nivå..

Kan bara hoppas att anfallaren dom vill ha bestämmer sig för att komma hit.
Boniek Maruti
2016-12-30 10:08
@Benny Böckling:

Håller med dig, borde inte vara omöjligt och släppa Logi till Norge då han gjorde det bra där men det lär ju inte ske.
Örebro DaSa
@Benny Böckling:

Kanske kanske kan en mittback med ledaregenskaper kunna styra upp både våra ytterbackar och Iron.
Örebro Asbjörn#10
Nu bekräftar Urban Hagblom att de för dialog med RÅPs agent. Det måste ju vara så att han fortfarande inväntar utlandet men behöver backup-planer här hemma om det inte skulle bli något, typ Sirius och Giffarna.
Örebro Ö.S.K Krille
2016-12-30 10:07
Jag tror RÅP hamnar i Sirius om inte Kina hör av sig om ett lukrativt avtal. Vet att Sirius är intresserade och dessutom är uppsala RÅPs hemstad. Ser helst att RÅP stannar i ÖSK naturligtvis.
Örebro Asbjörn#10
2016-12-30 10:05
Jag tror nog Mårtensson skulle kunna vara från "hyllan" trots allt. Även om han kanske inte är en sexig spelare på det sättet så är det ju en av Axéns tidigare uttalade favoritspelare som dessutom har kontraktstid kvar hos sin nuvarande klubb.

På så sätt är det ju något Axén inte fått möjlighet att göra tidigare, värva favoritspelare som inte är bosman.
Örebro Hagge till landslaget
2016-12-30 10:05
Ni på presskonferensen idag, vänta iallafall till tredje frågan innan ni frågar om hur det blir med RÅP...
Örebro Benny Böckling
2016-12-30 09:59
Vänsterbacken måste lösas också.

Förlänger man med Ring och satsar vidare på dessa ytterbackar då har vi i mina ögon en av de sämsta ytterbacks besättningarna i Allsvenskan
Örebro pemo
2016-12-30 09:53
Sawadee // Det system som ÖSK spelade var ju mer 3-5-2. i alla fall i anfall
Dajje/Broberg var ju extremt offensiva högerbackar , vilket gjorde att Almebäck , Moberg och Ring blev trebackslinje. Att sedan Besara eller Sema eller vem som nu gick på höger, gick ju alltid innåt i planen.
Sen var ju Astrit en vandrande spelare, så siffersystemet blir ju mer av akademisk art.
Örebro Lekiller
2016-12-30 09:50
[QUOTE=Brandao]Går RÅP till Sundsvall är det sjukt... [/QUOTE] Känns inte så troligt. Har hört han väntar på erbjudanden ifrån Kina i första hand. Blir det inget med det lär ju ÖSK ligga bäst till i Sverige. Men man vet ju aldrig.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brandao
2016-12-30 09:48
Går RÅP till Sundsvall är det sjukt...
Örebro Brandao
2016-12-30 09:43
Åman Persson kommer försvinna, tycker hela stommen försvinner på något sätt . Mårtensson kan väll inte vara från den berömda hyllan?!

Nu måste 1 klass back in och 1 klass anfallare..

Misslyckas vi där blir det otroligt tufft nästa år.
Örebro Benny Böckling
2016-12-30 09:42
Mårtensson har inte varit bra i år, nej. Men säg mig någon i HIF som varit det i år?

Vill tro att det blir bra med honom i ÖSK.
Örebro Roswall
2016-12-30 09:39
Som många fiskar är det Mårtensson presenteras idag, enligt Sveriges sillyorakel Disko.
Örebro Minatankar
2016-12-30 09:27
@Jonas r:
Unga spelare som Rogic och Brendan är bara ett par exempel på när klubben tänker mer långsiktigt. Det behövs spelare som tar över när Nordin och andra lägger av. Om de tar plats på en gång är det ju bara positivt. Dels kan de då bidra till sportsliga framgångar och dels ökar chansen att få bra betalt för dem om de går vidare inom rådande kontraktstid.
Sawadee
2016-12-30 09:25
@pemo:

Vad är ett "mer 4-4-2 system" än det 4-4-2-system vi redan har?
Örebro Benny Böckling
2016-12-30 09:23
[QUOTE=Minatankar]Då måste jag ha uttryckt mig oklart. Vad jag försökte förklara är att det vore fel strategi att satsa på flera innermittfältare så att den spelare som varit bäst verkligen riskerar att hamna på bänken. Självklart finns det spelare som kan konkurrera ut Nordin men det vore bättre att investera de pengar man har i spelarna i backlinjen och på målgörare. Men mycket har naturligtvis att göra med om RÅP stannar, och då som mittfältare eller försvarare. [/QUOTE] Jag förstår hur du menar då och kan hålla med till viss del. Men är inne på Grohls linje här, borde väl vara så att man nu har tre centrala mittfältare i truppen i Gerzic, Rogic och Mårten. RÅP tänkt som mittback om han blir kvar. Försvinner RÅP behövs det spets både till mittback och striker. Kristoffersson bekräftar Mårtensson nu för övrigt.
Örebro Jonas r
2016-12-30 09:18
Nordmark var aldrig en startspelare, Ambition m Rogic är nog att han ska bli en sådan. Dessutom håller jag inte med om jämförelsen, Rogic har viktiga bollvinnande egenskaper som Nordmark saknade.
Örebro Minatankar
2016-12-30 09:17
@Aspen.:

Hur visste du att jag kommer vara där?
Örebro Minatankar
2016-12-30 09:16
@Benny Böckling:

Då måste jag ha uttryckt mig oklart. Vad jag försökte förklara är att det vore fel strategi att satsa på flera innermittfältare så att den spelare som varit bäst verkligen riskerar att hamna på bänken.

Självklart finns det spelare som kan konkurrera ut Nordin men det vore bättre att investera de pengar man har i spelarna i backlinjen och på målgörare. Men mycket har naturligtvis att göra med om RÅP stannar, och då som mittfältare eller försvarare.
Örebro Grohl
2016-12-30 09:14
Rogic in som ersättare till Nordmark, Mårtensson in och ersätter RÅP. Om RÅP inte lämnar går han ner på mittback och ersätter Moberg. Känns inte som några drag som spetsar laget direkt. Men det kan nog bli bra. En vän är massiv HIFare, han var inte överdrivet imponerad av Mårtenssons säsong.
AIK ÖSK-Saywee
2016-12-30 09:12
PK 16:00

En cyklande Axén skrev på för ytterligare 4 år igår.

Visste att det skulle hända grejer:)
Örebro Aspen.
2016-12-30 09:10
Presskonferans i em kl 16.
Minatankar presenteras som tänkande mittfältare ocfh Aspen som det nya träbenet i försvaret.
Örebro pemo
2016-12-30 09:08
Nordin lär aldrig hamna på bänken. Han är för bra fotbollsspelare för att det ska hända. OM han inte skulle platsa i dagens ÖSK så är det nog bara för att han är skadad.

Johan Mårtensson? Hallå, har ni sett matcherna med HeIF i år? Kan tänka mig att han blir backup eller också övergår ÖSK till ett mer 4-4-2 system. Samt att RÅP är påtänkt som mittback.

Ja, ja. Jag skulle ju inte in och skriva om påtänkta spelare.
Hoppas verkligen att ÖSK "bara" värvar en "bomb" i år. Och att det är en spelare med attityd, som kan peka med hela handen när det går trögt.

Fast jag tror, att med Astrit borta så kliver Nordin fram och blir den ledare han ska vara. Om jag utgår från det jag ser från läktaren och kroppsspråk, så ser jag tre bra ledare på planen. Oscar , RÅP och Nordin.
Övriga spelare är bra, men ger inte den utstrålning som jag kallar "ledare"

Ska bli skönt när alla helger är över och det kan hända något i truppen.

så, GOTT NYTT ÅR , på er alla forumister. ( vilket djäkla ord ) alla ÖSK:are menar jag förstås. :=)
Örebro Benny Böckling
2016-12-30 09:04
Haha, "antar att du skojade".... Med Mårtensson och Rogic i laget och ett fortsatt 4-4-2 är det väl klart som fan att risken finns att Nordin hamnar på bänken. Fortsätter han likt föregående säsong så ska det förstås mycket till för att Axén ska peta honom men att han ska vara så given som du vill få det till är ju löjligt.
Örebro Lekiller
2016-12-30 09:01
Presskonferens idag klockan 16 på 4.e våningen! Alla välkomna som sist. Mårtensson klar??
Örebro Ståhl
2016-12-30 09:00
Presskonferens klockan 16 i dag :-)
Örebro Minatankar
2016-12-30 07:52
@DaSa:

Jag tror Nordin fått 6 olika priser för sina insatser i år. Att då värva på ett sätt så att den bästa spelaren riskerar hamna på bänken när man kommit på 9:e plats och trots rekordekonomi har fickpengar i jämförelse med många andra klubbar, torde inte var rätt strategi.

Självklart ska alla spelare, inkl Nordin, känna av konkurrens om platserna, Det finns ändå åtminstone 5-6 platser att höja nivån betydligt på innan man ifrågasätter Nordins medverkan enligt mig, speciellt som jag tror på ett innermittfält med tre spelare. Antar att du skojade.
Örebro DaSa
2016-12-30 07:26
@Boniek Maruti:

Häcken lär utmana om medaljerna nästa säsong. Deras anfall med Paulinho, Oweri och Crespo är ju inte heller så dåligt. Undrar om Crespo kommer acceptera bänken, han kanske är tillbaka i ösk bästa höst:)
Örebro DaSa
2016-12-30 07:24
Ngt är skumt med Råp-gate. Hade förstått om han skrev på för Siris men att förhandla med Giffarna när han har ett förslag från ösk känns konstigt. Pressa upp lönen? Stämmer ryktet om att Ösk har klart med ytterligare en central mittfältare? Vi får se snart.

Om det visar sig att det är Mårtensson som är den nya mittfältaren så tror jag att vi kommer att ha ett starkare mittfältet jämfört med förra säsongen. Tänk om förra årets bästa spelare Nordin tom hamnar på bänken!?
Annons: