/fotboll/osk/forum/4479.aspx/fotboll/osk/forum/4479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Dalmas1985
2010-11-16 15:12
Vad tror ni om talangerna i Ungdom? Såg Anel Coralic lira för några månader sen, han var riktigt duktig och gjorde två klassmål den matchen. Dessutom har jag hört att degerfors rycker lite i honom och klubbar från dalarna!

Pontus Jacobsson var även han riktigt bra under matcherna som jag såg honom, dem två måste vara aktuella?
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-16 15:10
Lantto kan vi nog glömma nu!
AIK Saywee
2010-11-16 15:09
frrreddo 14:34, ja Haglund och Svensson är lika med Elfsborg, men när de lämnar, hoppas jag på Norrby, i Superettan ;)

IFK´arna tjatar gärna om skadebenägenheten för William, jag vet inte vad det handlar om, förstår att han fick en skada förra året och opererades, men visade i allsvenskans avslutning att han är "fit for fight"!

Jag bara undrar hur många gånger har han (William), varit skadad, för att bedömas som skadebenägen och vad beror skadorna på, eller hur har de tillkommit?

Sillarna är bara sura ;)
2010-11-16 15:00
frrreddo//
Jag hoppas också på succé. Jag hoppas också på att Sixten ger honom mycket speltid.
Örebro frrreddo
2010-11-16 14:48
ösk krille

läser man vad ifk:s fans skriver så verkar det onekligen bra! hoppas han gör succé nästa år!
2010-11-16 14:39
Jag blir mer och mer intygad om att ÖSK har gjort ett riktigt kap vad det gäller Wiliam Atashkadeh.
Örebro frrreddo
2010-11-16 14:34
saywee

absolut skulle de ha varit med högre upp, bra trupp. sen undrar man hur länge elfsborg har tålamod med haglund egentligen

flipp eller flopp,,de vänder fort
AIK Saywee
2010-11-16 14:03
frrreddo//
jo sportsligt har det krisat i Gnaget, med alla stora förändringar och mediala attacker.

Trots dessa motgångar hamnade AIK bara 5 poäng efter gulligullgänget från Göteborg, som väl borde ha kämpat om medaljer, eller?

Kris är ett lustigt ord och något slags nutidsfenomen .....
Örebro frrreddo
2010-11-16 13:57
aik har väll varit i kris hela året?

välkommen till sportklubben william och kalle
AIK Saywee
2010-11-16 13:34
Allt verkar numera vara i kris som RVP (?) skrev häromkvällen, politiken, klimatet, fotbollen, vädret, spelarförsäljningar, mökret, samhällsvåldet etc etc.

Men det biter inte på Saywee och talgoxen, funderar på, liksom Dejmon, att göra ett tillägg till mitt nic ...

Saywee (optimist)

Om drygt en månad vänder det, ljuset allltså, till att börja med :)
2010-11-16 13:22
ÖSK-Karl//

Känns lite för gammla? AIK är också i kris.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-16 13:19
Hammarby i kris (igen). Kan någon av spelarna i länken passa ÖSK?
AIK Saywee
2010-11-16 13:17
ÖSK-Karl, jo visst var det en fantastisk fest, återkomsten, men den innehöll även en slags revansch mot Lagrell och kanske även mot laget som hade halkat in i AS på ett långdraget bananskal!

Men jag menar gammeldags, med typ 30 000 stående "sittplatspublik"
AIK Saywee
2010-11-16 13:10
Marta, man kanske kan fynda på rea i Göteborg, se mitt inlägg 12:36
2010-11-16 13:06
Saywee//

Gammalt och gammalt, tyckte inte du det var publikfest när vi säkrade vår återkomst mot Assyriska? ;)
AIK Saywee
2010-11-16 13:04
rirobban, ja totalt 6700 på två viktiga kvalmatcher är faktiskt katastrofalt!

Oväder och Tevesändning är inget för en riktigt supporter ;)

Uruselt klent!
AIK Saywee
2010-11-16 12:58
Marta, jag tror faktiskt och märker detta dessutom, genom många väskrivna inlägg, att ett flertal här, har mycket god syn för spelare, spelsystem etc. Minst lika god som våra eventuellt kvalitetssäkrade aktörer i ÖSK´s organisation.

Jag tänkte bara, att fler öppna ögon kanske kunde vara en tillgång för klubben?

Men det kanske var en fånig idé, det där sköter väl våra sportchefer galant.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-16 12:53
hmm... mellandagsrea...
Örebro rirobban
2010-11-16 12:48
Saywee //
Tycker nog Sundsvalls publiksiffra (2 400?) var betydligt pinsammare.
Örebro Rallyfinnen
2010-11-16 12:43
Fredrik Stoor, Anselmo samt Josef Ibrahim.

Skriver dessa spelare på så förlåter jag Sjögren! =)
2010-11-16 12:39
Den här backen kanske skulle vara en bra och billig värvning?
AIK Saywee
2010-11-16 12:36
Ytterligare läst i dagens GT ...
... typ, ÖIS öppnar spelarbutik och vill sälja samt GAIS behöver mer pengar trots brasseförsäljning.

Hur är det med Sundsvall, satsar de på återkomst eller vill några lirare dra?

En helt annan grej, såg nyligen GEFLE´s "tragiska" notis och tänkte ungefär detsamma i söndags när publiksiffran presenterades, ca 4300 i ett kval till Allsvenskan. Jag struntar väl i bortförklaringar, som fel väder, eller att TV sände ...

Bedrövligt lågt publikstöd från traktens folk!

Är det något slags fel med "dagens" kval? Tänker på "gammeldags" kval, det var publikfester utan dess like ....
2010-11-16 12:34
Ja, Lanto är intressant. En genombrottsspelare som saknats i Örebro, även om Mackan har vissa sådana kvaliteteer. Men hur måna behöver vi offensivt på kanterna? Tar nog hellre en Basse på spelhumör som känner förtroende och fått insikt om vad det handlar om att vara fotbollsproffs.
2010-11-16 12:25
Saywee/ Chipset skulle säkert kunna vara kvalitetssäkrad (samma sak med flera skribenter här, kanske även du). Det svåra för gemene man inkl. mig själv är, tror jag, att bedöma hur en spelare passar in i vårt spelsystem, tar rätt löpningar, tänker rätt och kan leverera på en allsvensk nivå (när man ser honom mot sämre motstånd.

Fatcit/ Det roliga är att han motiverar det i media genom att säga att vi spelar en offensivare och roligare fotboll. Har aldrig hört något nyförvärv motivera sitt Örebroval på det sättet innan. Något har hänt. KUL!

makkk/ Tror redan jag svarat dig på den frågan. Han ska provträna med DIF (rövit) och ÖSK har i dagsläget inte lämnat några indikationer på att han skulle plockas upp (trots Patriks frånfall). Vill inte DIf ha honom finns fler klubbar som är intresserade. Så tar inte ÖSK och knyter kragen och drar upp shortsen på en gång så är han förlorad.

Vilket är lite märkligt när han förmodligen är den som presterat bäst i Ungdom över säsongen sett och då nu förstavalet i A-laget är borta. Tycker det är skumt hanterat. Är dock Sixten och Mosander som inte velat testa, även om jag tycker Sjögren m.fl skulle kunna gå in och kräva en sådan sak.
Örebro Hlynur
2010-11-16 12:23
Jonas Lanto från Gefle är ett intressant namn, han är väl utan kontrakt?
AIK Saywee
Fatcit, intressant länk och "kommentar"
Grohl//

Det var någon som skrev att han bara hade gjort 3 mål denna säsong. Men det har ju Astvald också gjort. Så jag tycker inte man ska stirra sig blind på det. Jag tror att han kommer bli en bra värvning. Det var många som var tveksamma när Almebäck kom från BP. Jag dissar ingen spelare som kommer till våran klubb för jag har sätt honom några matcher. Ge Runnemo en chans. Men inget är ju klart än.
2010-11-16 12:22
Makkk//

Nej, jag har ingen aning om han blir uppflytad. Däremot är jag tämligen säker på att han sticker om han inte blir det.

Det tror jag ÖSK skulle få ångra lika mycket eller mer som att Frempong inte fick nytt kontrakt.
Örebro Grohl
2010-11-16 12:16
ÖSK KRILLE//

Även jag tycker att det vore roligare med en "spektakulär" värvning typ Frempong eller Johan Larsson från Elfsborg. Men man måste ju vara realist, vi har många spelare att värva och har inte sålt en enda, därför får Runnemo ses som ett helt ok förvärv. Jag minns att han har varit rätt bra iaf, men det var länge sen.

Oavsett vilket så lär han inte vara sämre än den där trötta finnen som grinade sig igenom en hel säsong på vänsterkanten. Så en förstärkning är det solklart!
2010-11-16 12:11
Ställ din fråga till Lennart Sjögren och Jan Karlsson.
Annons: