/fotboll/osk/forum/4478.aspx/fotboll/osk/forum/4478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2010-11-18 13:58
OK, ska snart rösta ...

... men gjorde inte Roni ett landslagsmål i gårdagens VM-kval?
AIK Saywee
2010-11-18 13:56
Kul med så många tänkbara namn, som kanske kan bli svartvita eleganter?

... men när det gäller ett möjligt namn för GAIS 2011, så är det Jan Banan.
Detta är inget skämt, men en rolig och sann historia i dagens pappers-GT :)
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-18 13:56
Abdel Seidou//

ha ha ha Känns som om du jobbar på Ösk:s kansli och försöker att hålla förväntningarna låga. Du förstår väl att vi håller på med Subjektiva bedömningar här?

Min tes tar inte upp kontraktslängden (som jag vet är viktig), men tilläggas bör att kontraktslängden är som mest betydelsefull när det bara är ett fåtal klubbar som budger på en spelare...

JAG ANSER att Bedoya borde vara intressant för fler än 10 klubbar i någon topp 5 liga, där 15 miljoner för en relativt ung och "up and coming" amerikansk landslagsspelare. Speciellt efter den positiva kritik han fått från gårdagens match!

Men du har säkert bäst kolla av alla på detta!!!! Med Porokara gjorde ju verkligen Sjögren ett jätte jobb.

Världsranking
Usa 24
Finland 87

(Om Porokara var Finne skulle han vara ny spelande coach, lagkapten, straffskytt och tv-expert samtidigt)
Örebro den oumbärlige
2010-11-18 13:44
RÖSTA NU!! :)
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-18 13:40
abdel seidou//

I så fall borde vi vara glada om vi får kaffe pengar för våra spelare då :)? 2-3 mille kan man väl få i alla fall för Nordin och Bedoya tillsammans?
Örebro Sekt. E
2010-11-18 13:40
abdel seidou// Med ett år kvar på kontraktet så kan vi antingen begära höga arvoden eller skita i att sälja och försöka förlänga. Eller låta spelaren spela ut sitt kontrakt vilket givetvis är det minst fördelaktiga. I det fall någon holländsk klubb idag vill köpa Beodya (hypotetiskt) tycker jag att allt under tio är skambud. Alternativet för just den klubben att betala är att ge sig in i en konkurrenssituation som är hårdare i sommar.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-18 13:17
NI som babblar om 15 miljoner för Gerzic och Bedoya, tar ni då för givet att dom kommer förlänga med klubben? För som ni vet har dom 1 år kvar på kontraktet med en allsvensk förening. Man handlar från allsvenskan för att det är billigt, vi är en rea-liga. 1 års kontrakt här är knappt värt en påse kattskit. Snälla var realister.

Någon jämförde att sälja Bedoya med att sälja Bajrami och skrev att minst 15 mille måste vi ha för Ale om det ska vara godkänt. Det är rent trams och nonsens med nuvarande kontraktssituation! Bajrami hade flera år kvar, Bedoya har 1 år, då spelar meriter eller framtida potential oerhört liten roll i en jämförelse mellan dessa två "case". De som inte förstår hur viktig kontraktstiden är när man säljer en spelare har ingen aning om hur dom här sakerna fungerar. Vi skulle kanske med lite tur under nuvarande förutsättningar kunna få bud i ungefär samma storleksordning som judarnas bud på Porokara i vintras/våras.
2010-11-18 12:54
Glömde länk.
2010-11-18 12:53
Flopptruppen dyrare än AIK:s guldlag. Vi kanske ska vara glada för att vi har en av allsvenskans lägsta löner :)
2010-11-18 12:42
Just det faktumet talar också för att inte Sixten Boström, eller någon annan tränare med goda karriärmöjligheter, väljer Finlands Bollförbund i dagens läge. Boström satt på läktaren mot San Marino och det lär dröja några år innan han återfinns nere vid Finlands spelarbås.

Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-18 12:40
Wm/ Hahaha... Är det inte ett fotomontage?
2010-11-18 11:42
Grohl //
Bedoya är landslagsman för USA och Grezic är allsvenskans bästa offensiva mittfältare(enligt mig). Minst 15 mille styck. Sedan vore det bra om man kunde skriva liknande kontrakt med Alvbåge och Almebäck.
Örebro widemarsh
2010-11-18 11:33
Visst är det Sixten som pryder omslaget av Fifa Manager 11?
Annars är det en dubbelgångare :)
Kolla länktips!
Örebro Bat Back
2010-11-18 11:03
Johan Andersson i Stabæk verkar kontraktslös efter detta år enligt: http://www.transfermarkt.co.uk/en/johan-andersson/profil/spieler_25244.html och Björn Runström är 2 spelare jag gärna skulle se i Ösk.
Örebro Grohl
2010-11-18 11:02
KRILLE//

Precis.. en klausul som säger att vi måste tacka ja på bud över 10-15 miljoner styck för spelarna tillsammans med mkt hög procent på summan över detta till just spelaren. Då borde det väl inte vara helt omöjligt att signa upp dom på typ 3 år var till? Fortsätter dom i samma takt lär erbjudandena hagla in och vi slipper oroa oss för att tappa dessa lirare på Bosman. Samtidigt får vi tid att spela in alla nyförvärv som lär ramla in under SS.
Örebro Var är Boniek Maruti på plan?
2010-11-18 10:39
Lägg pengarna på Palle i häcken. Anselmo vore inte heller fel men lägg inte ner några pengar på divan Touma, han går väl till peking
2010-11-18 10:33
Grohl//

Jag håller med dig. Både Grezic och Bedoya kan inbringa mycket pengar till ÖSK. Att låta dem gå som bosman efter nästa säsong vore ju en skandal!
Örebro ÖSK öster
2010-11-18 10:33
En månad till nästa match. Kan inte vänta!
Örebro Grohl
2010-11-18 10:30
Tänk om vi kunde förlänga med Bedoya och Gerzic samtidigt som vi skrev in en högst rimlig övergångsklausul. Typ som med Rasmus Elm, han om någon har ju bevisat att man inte blir låst till sin klubb bara för att man förlänger.

Det vore ju livet.
2010-11-18 10:24
Alejandro Bedoya continues to show why he belongs in the national team. The midfielder, who is a star with Swedish club Orebro SK, provided the spark down the wing Wednesday night. He has been one of the most consistent players for Bob Bradley since World Cup warm-ups started, though he did not make the World Cup team.

Örebro Svartvitt forever
2010-11-18 07:36
Jag tar detta med Touma med flera nypor salt. Det passar förmodligen honom utmärkt i sina löneförhandlingar med Syrianska att kunna hänvisa till att andra klubbar också vill ha honom.

Men jag har gärna fel.
Örebro YounesRahim
2010-11-18 04:11
Jag hittar inte videon med alla målen 2010. Någon som kan länka?

Edit: hitta den själv.

http://www.youtube.com/watch?v=Q7lHMkicK8w&feature=related

:)
2010-11-18 01:10
Skoj för Bedoya! Hoppas han får komma till en grym klubb nu...

Säljer Sjögren Bedoya för MER än 15 miljoner + procent på vidareförsäljning tar jag bort min parantes efter nicket!

Lyckas han inte med det så börjar jag gråta! (för då är han helt kass)

Emir Bajrami 22 år gick för 40milj till Holland (Twente)
Elfsborg 83 matcher 14 mål 13 assist (2006–2010)
A Landskamp 4 matcher 1 mål (2010 -) vet ej innan han blev såld...
U21 23 matcher 5 mål (2007 -)

Alejandro Bedoya 23 år
Ösk 51 matcher 4 mål 4 assist (2009-2010)
USA 6 matcher 0 mål (2010)

Världsranking (17 november 2010)
USA 24
Sverige 35

En liten jämförelse bara, från en person som inte vill sova =)
2010-11-18 00:43
DaSa/

Känns skönt att jag inte behöver skriva något längre... Du hade kommenterat Mattias Krönika här på SF precis som jag tänkt göra. Vill även tillägga att Häcken spelarna tjänar jäkligt bra...

Fortsatte sedan läsa dina åsikter om:

Runnemo (jag är också skeptisk då min känsla är att han bara är snabb och stark men ingen "fotbollsspelare").

Viktor Larsson - har inte bevisat något, då han spelar i för låg div.

Sharbel - Fick en känsla av hans uttalande att han inte är sugen på att gå till Örebro. Tror också att han blir för dyr att lösa samt ej tillför fart på kanten. Dock tror jag hans erfarenhet, passion och professionalitet skulle vara värdefull.

Däremot hoppas jag på...

Målvakt: Lösning med Oskar J när Alvbåge säljs.

Backar: Peter Larsson, Theorin och Miika Albornoz.

Mittfält: Johan Mårtensson (respekt värvning!), visar att vi inte står och faller med Nordin.

Anfallare: Viktor Prodell

Örebro widemarsh
2010-11-17 23:29
Lite till från artikeln nedan:

"Where should the USA go from here?

The best thing about the USA at the moment is the depth in the middle of the park. Most of the players in South Africa don't have much of a chance with the first team, but Bedoya still looks like he can add something to the team."
Örebro widemarsh
2010-11-17 23:22
Från länktips:

"Midfield

Who was good?

Alejandro Bedoya is making a case for why he should be a regular part of the USA's midfield, even with the depth he's fighting to win a spot over. The 23-year-old showed pace, creativity, and an eye for playing clever balls in behind the defense. Equally important for Bedoya, he contributed on the defensive end which has been a downfall in the past."
Örebro widemarsh
2010-11-17 23:19
Sogen// Bedoya blev utbytt efter 78 minuter, då stod det 0-0. USA vann med 1-0.
Det jag såg av matchen jobbade Bedoya stenhårt åt båda hållen och gjorde en bra insats. En sekunden var han nere i försvaret och tog bollen av Tshabalala för att i nästa sekund vara framme vid motståndarmålet i kontringen. Blev lite trött på slutet. Kollade på Sveriges match samtidigt så kan inte ge någon klockren analys.

Lite tråkigt att han inte får chansen på mitten i landslaget utan måste hålla till på en kant. Väldigt ungt USA idag med många nya ansikten. Bedoya en av de mest rutinerade.
Örebro Sogen
2010-11-17 22:59
Hur gick det för Bedoya idag?

Länk någon?
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-17 22:17
Grixx//

Jag tänker på att han och familjen kanske vill hem till våra trakter igen, betydligt lugnare.
Örebro Grixx
2010-11-17 22:08
Kalle// Inget är omöjligt, men bor han i S-holm och nu tackat nej till DIF så finns det ett lockande lag ganska nära....sedan lite längre bort ligger Örebro. Dock inte för långt bort.

När han nu svarade på vårt intresse så tyckte jag själv att han lät lite avvaktande...men skulle han vilja hit och ligga inom rim och reson i sina krav så vore han klart intressant...och så har han bra frisparkar.
Annons: