/fotboll/osk/forum/4476.aspx/fotboll/osk/forum/4476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2010-11-19 16:04
Om man studerar alla allsvenska klubbars resultat så måste ju alla inse att det inte är så lätt kritisera ÖSK ledningen. Tvåa i ekonomiska tabell, endast med Elfsborg före sig.

Sett över de senaste 2-3 åren så får man nog anse att nyförvärven har varit bra också.

Självklart så skulle måste försäljnings listan bli bättre. Men man måste ju också inse att det inte är så jävla lätt alla gånger att bara sälja spelare. Tror nog Sjögren och gänget hade kunnat sälja av typ Nordin och Almebäck redan förra säsongen, men frågan är ju då vilket lag ÖSK skulle ha haft. Försäljningar är nog många gånger en fråga om lite flyt och att man har ett bra material att sälja i rätt tid.

Med handen på hjärtat så har ju ÖSK inte haft så där jätte mycket försäljningsbart material som man har kunnat sälja.

Är ju först nu de senaste 2 säsongerna som denna punkt har blivit bättre. Men då blev det en finanskris i världen som har påverkar marknaden stort. Typ Holländska klubbar har inte pengar till att lägga ut en 10-15 miljoner på vad som helst längre som det kanske var för 3-4 år sedan.

Just finanskrisen har ÖSK klarat sig ganska så bra ifrån, men vi börjar märka av det mer nu, med prikära kontrakts lägen för spelare som t.ex. Bedoya.

Porokara va det säkerligen samma problem med.

Självklart så vill ÖSK ledningen sälja spelare, det behöver nog innan vara orolig för.

Det enda som ja är kritisk mot i stort är Porokara affären som sköttes väldigt dåligt och vi får hoppas att det kommer något gott ur det också tillslut.

Hur kontrakts förhandlingarna ser ut och går till är ju absolut inget som någon av oss här inne har en anning om.
AIK Saywee
2010-11-19 15:58
Jag är som vanligt, lite sisådär "lagom diplomatisk", Sjögren har gjort flera bra grejer, men också tabbat sig ibland, så vitt jag gissar.

För det är ganska sällan man vet vilket jobb som gjorts och vilka som jobbat och vilka som tagit det DEFINITIVA beslutet angående kontrakt, förvärv, ickekontrakt och försäljningar ....

Scouter, sportchefer, tränare, ledamöter, andra?

Men vad Sköldmark hittills har gjort i klubben, får gärna någon med eller utan insyn förklara för mig.

För mig är inte ÖSK svart eller vitt - utan Svartvitt!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-19 15:50
Toran// Jag reagerade också på det där om Nordin. "Fan är dom helt körda i hela huvudet" tänker man ju först, tills man inser att det inte är deras eget fel. Det är Stockholmsmentaliteten. Dom menar på att ett steg från landsbygden till Stockholm alltid innebär "ett steg upp" eftersom det är mer press från fans och blablabla. Rent nonsens till största delen såklart, men i vissa fall, som till exempel Haginges situation i Djurgårn', kan det nog ändå ligga nått litet i det. Jaja, sjukt irriterade med så hemmablinda och icke initierade låtsasjournalister iaf, tur att dom på svartvitt är pålästa och vidsynta!
Djurgården Toran
2010-11-19 15:43
I 08-fotboll diskuteras Nordin som ett fullt möjligt köp för Djurgården. Övriga "experter" instämmer och tycker att Nordin kan behöva "ta ett steg upp från Örebro". I mina ögon är detta ännu ett bevis på okunskap som ryms hos redaktionerna på Svenskafans.

Detta är ju dock något som är självklart då, man främst är supporter om sitt eget lag. Jag vet ärligt talat inte riktigt varför jag argumenterar om det här...
Örebro bison
2010-11-19 15:36
Godzilla// Håller helt med, speciellt då man måste välja mellan sparka Sjögren eller Sjögren är kung. Om man tycker Sjögren är mellanmjölk och inte djävulen personifierad blir man in kastad i Sjögren for president kampanjen.
Nyansera debatten lite.
Djurgården Toran
2010-11-19 15:32
Antar att det är redaktörerna för varje klubb på Svenskafans. Det fanns flera roliga alternativ som högerback, bla Wiken, som nämnt, och Daniel Andersson.

Inte för att vara den som är den, men Wiken är kanske den i ÖSKs trupp som skulle göra sig sämst som högerback.

Detta säger väl ganska mycket om varför Svenskafans är ideelt och antagligen kommer fortsätta vara det. Det är alldeles för många skribenter som har dålig koll på Allsvenskan i stort, vilket syns i matchrapporter osv. Även fast ÖSK redaktionen inte lider av detta problem i så stor mån så lever ändå Svenskafans på sitt forum. Tråkigt att aktiviteten minskar nu.

Hade Aftonbladet eller Expressen gjort något åt samma håll, med nomineringar till årets allsvenska elva, hade det varit lynchstämning.

Fortsätt med det bra jobbet ÖSK-red!
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-19 15:25
Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk) // Låter som en riktigt bra idé ! Ska nog även jag flitigt börja använda ett sådant formidabelt uttryck.
Örebro Schella
2010-11-19 15:01
har aldrig varit något fan av familjen walker. pappa patrick var något av ett hatobjekt och storebror robert bland de sämsta jag någonsin sett. lillebror kevin däremot har oerhört stor potential han ännu inte fått visa upp. kontraktet med aik går ut i vinter. hämta hem!
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-19 14:56
Godzilla/ Håller helt med
Rojas/ Håller helt med! /tar med mig detta ut i livet. Känns som ett uttryck jag kommer sönder-använda fr.o.m nu :)
2010-11-19 14:53
Betyder för övrigt rent översatt ett isär ingrepp
2010-11-19 14:50
Dikotoma termer... skönt uttryck
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-19 14:47
Marta: givetvis kan Sjögren utveckas på områden men den extrema nidbild vissa skribenter här målar upp är grymt orättvis. Den kommer samtidigt från folk som inte var sena att idiotförklara Sixten när det gick trögt under ett par matcher. Vi skulle tom åka ur har jag för mig att någon kommenterade. Debatten kunde bli aningen mer nyanserad och bättre om man slipper välja läger mellan sparka Sjögren/ha kvar Sjögren. Tonläget blir så uppskruvat när Sjögrens insats tydligen bara kan ses i dikotoma termer.
Örebro Gummianka
2010-11-19 14:47
Särskilt agenter (och mäklare) är ondskans redskap!
Örebro Ziggy S.
2010-11-19 14:44
"Sjögren kan inte ha alla fel. Nu i de senaste värvningarna av William Atashkadeh och Kalle Holmberg har han väl någon del? Det har varit erkänt tunnt på försäljningssidan men de senaste årens värvningar kan ingen klaga på."

Nej, och det är heller ingen som klagar på nyförvärven, vore ju mycket konstigt om man skulle göra det. Men att vi inte lyckats sälja någon spelare gör att jag vill se en annan sportchef. Att han lyckats göra några bra förvärv väger inte upp katastrofen av att inte få ut pengar av duktigta spelare som går gratis. Ni som är pro-Sjögren måste förstå det:

Ingen klagar på nyförvärven!
2010-11-19 14:38
Rasberg// Självklart är folk bajsnödiga, det är ju trots allt influensatider..
2010-11-19 14:36
Jag tycker Sjögren är bra på mycket men utvecklingsområden har vi alla och på vissa positioner är vissa utvecklingsområden mer kännbara. Jag tycker Sjögren är för pjåskig i många situationer och skulle behöva någon som kan slå näven i bordet åt honom ibland och ställa lite krav/ultimatum när det behövs. Tror ibland vi daltar för mycket åt olika håll, både med spelare och agenter, vilket tyvärr gör att vi då kan gå förlorande ur onödigt många situationer.
Örebro Gummianka
2010-11-19 12:51
DaSa/ Tack för uppsatstipset. Petter F-O var tydligen vid den tiden (2004) truppens mest värdefulla spelare enligt redovisningen av spelartruppen. Fy fan!

Alven fick min röst... och Sjögren kan inte ha alla fel. Nu i de senaste värvningarna av William Atashkadeh och Kalle Holmberg har han väl någon del? Det har varit erkänt tunnt på försäljningssidan men de senaste årens värvningar kan ingen klaga på. Att någon enstaka Flood kommer med får man räkna med.
Örebro DaSa
2010-11-19 12:09
Rasberg/ Tycker att du missbrukar ordet proffs...:)
AIK Saywee
2010-11-19 11:54
Jag tycker iallafall att det räcker med en sportchef ..

... om inte han/hon/de är tvillingar och tänker lika.
2010-11-19 09:17
RF/ Så är det alla ggr.
Örebro Rallyfinnen
2010-11-19 09:13
Sedan kan det ju vara som så att de kontraktslösa spelare som Sjögren vill värva, möjligvis redan har ett kontraktsförslag i näven.
Eftersom man är fri att förhandla med spelaren, redan 6 månader innan kontraktet går ut så kan det ju vara klart sedan länge..

Det kan vara spelarna som drar ut på tiden, alla är väl inte som Bangura och hoppar på första bästa kontraktsförslag som dyker upp. Han sa ju själv att om inte skadan dykt upp, så hade han med största sannolikhet spelat för Örebro nu..
2010-11-19 09:08
Det Sjögren borde göra nu, är väl ändå att se över den trupp man har och hur läånge man förfogar över den. Finns förhoppningsvis en långsiktig plan för detta. Det vi redan borde ha scoutat och borde ha på G in är väl en ytterforward (om inte Basse bli klar) och en mittnia. Det är väl där man känt till läget under en längre period).
EDIT. Diverse stavfel mm
Örebro Rasberg
2010-11-19 08:57
Alltså mer bajsnödiga människor än de flesta som sitter här inne får man leta efter. Ni griper efter halmstrån för att kunna skriva avgå Sjögren. Det finns nog en anledning till att han jobbar som sportchef och ni sitter på ett forum. Jag säger inte att allt han gjort är bra, jag säger att som en lekman borde man ej spy galla över någon som är proffs på det han gör.

Sådär. Nu är ni fria att spy galla över mitt inlägg också. Varsågoda
Örebro Sersant
2010-11-19 07:11
Los_ches!
Det viktiga är vilket lag vi har när säsongen börjar och inte vilket lag vi har vid detta årsslut men det är helt klar fördel om truppen är så gott som klar.
Örebro DaSa
2010-11-19 07:09
Angående Sjögrens semester så kan ju företag som t.ex. Volvo tvinga sina arbetare att ta semester under industrisemestern. Borde inte en klubb kunna göra samma sak med sin sportchef?
Örebro DaSa
2010-11-19 07:07
Los_chef/ Jag tycker inte att Sjögren skall stressas att få klart ngr värvningar innan jul, bättre att han får jobba i lugn och ro. Är rätt så övertygad om att han kommer att plocka in spelare som är minst lika bra som de som har försvunnit.

MEN jag tycker fortfarande att han skall avgå p.g.a. alla misstag han har gjort hitills.
Los_ches!
2010-11-19 01:38
Angående Sjögren, jag anser att Alvbåge har rätt när han säger att det måste satsas i och med de väntade spelarförlusterna, frågan är när det är okej att ropa avgå.
Vad tycker ni? Ska vi ha presenterat två tunga namn innan årsskiftet?
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-18 23:11
Dejmon// Jävligt bra poäng där att du väger in allt som Alvbåge gör för klubben och framför allt för supportrarna vid sidan av planen. Bra där!
Örebro Skadeh
2010-11-18 22:58
Knowledge Musona är en fotbollsspelare som spelar för Kaizer Chiefs I Sydafrikanska ligan. Han är 20 år och är anfallare men kan även spela som ytter. Jag kan med lätthet säga att han är något aldeles extra. Han blev även nominerad som årets rokie 2010. Han kan bli en ny Adebayor, eller Drogba.
Kolla upp honom Sjögren!
Örebro -Järven-
2010-11-18 22:49
Sjögren semester? Visst, det har rätt till, men nu är ju tyvärr inte rätt läge.

Jag ser ett genrellt problem med svensk fotboll (och journalistiken överlag) och det är att det ofta verkar handla om olika "spår". "Här" letar detta laget spelare (Brasilien, Afrika, Östeuropa) osv. Jag betvivlar att det är så simpelt, men samtidigt så är det ju faktiskt så att det krävs pengar (som saknas i dagens svenska klubblagsfotboll) för att ha en vettig scoutverksamhet.

Dock känns det ju som att om man dels förbättrar ungdomsverksamheten, samt scoutverksamheten & utnyttjar de kontakter man får, så bör det ändå ge ett bättre resultat i längden.
Annons: