/fotboll/osk/forum/4474.aspx/fotboll/osk/forum/4474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2010-11-17 20:17
Steiger// Theorin, Jawo eller Peter Larsson skulle inte sitta fel som ny mittback.
Örebro DaSa
2010-11-17 20:16
Steiger/ Krisen är väl att vi kommer att ha minst 3 nya spelare att spela in i startelvan nästa säsong. Sen är även risken stor att vi tappar ngn/ngr av Nordin/Bedoya/Astvald/Alven/Almebäck samt våra tränare vilket gör att vi tappar vår kontinuitet som jag tror är anledningen till att vi slutade trea i år. Men kanske är dumt att oroa sig i förväg, än jag verkligen hoppas att Sjögren gör det så att han har en plan klar.
Örebro Steiger
2010-11-17 20:07
Ang backfrågan så skulle det kännas fint att få in Theorin från Gefle.

Vad sägs om det?
Örebro widemarsh
2010-11-17 20:06
Runnemo, nej tack! Han är ingen spelare för toppen av allsvenskan!
Touma är intressant om lönen är rimlig. Anselmo vill jag dock helst ha in, av dom det ryktats om.
Örebro Steiger
2010-11-17 20:05
Klart att Touma vore en förstärkning.

När det gäller förhandlingsläge har ju ÖSK ett trumfkort som DIF och Syrianska inte har, Europaspel. Det lockar ALLTID spelare med ett skyltfönster mot europa. Även om man är 31 år gammal.

Vi har ju tidigare på lösa grunder och spekulationer räknat bort t.ex Nordin. Då kan vi väl på samma lösa grunder och spekulationer säga att Touma i stort sett är klar? eller hur ;-)

Så jag upprepar min tidigare fråga: Var är krisen?
Örebro DaSa
2010-11-17 19:57
Sen så vill kommentera Mattias senaste krönika, jag tycker inte att hans drömtrupp var så realistisk sammansatt. T.ex. 11 mittfältare känns lite många. Varför satsa pengar på Friberg när vi har flera unga lovande på samma position (det. mitt) t.ex.?

Ngn som vet hur många spelare som vi skall ha i truppen nästa säsong? Jag tycker att vi borde ha ca 23-25 inkl. spelare som vi lånar ut.

Här kommer min trupp för 2011:
Mv: Alven, Nurme

HB: Stoor, Wirtanen
Mitt: Almebäck, Wiken, Theorin/P.Larsson
VB: Wovven, Bedoya Jr.

Def. mitt: Denis, Berger
MIttmitt: Bedoya, Per J
Off. mitt: Nordin, Ibrahim

HY: Astvald, Basse
Target: Anselmo/Mäkelä, William A
VY: Runnemo (tack var Mattias lovord), Simon L

Trumslagare på soptunnan efter vinster: Nobbe

Utlåning: Skoglund, Oscar J, Kalle Holmberg, Lumbana (minst till SE nivå)
Förläng ej: Kihlen, Weggen, Jidsjö, Berra, Patrik A, Roni, Lundholm
Sälj: Erik N, Staaf

Vill egentligen ha kvar Anttonen men eftersom han vill lämna så räknar jag inte med honom. Även synd att släppa Erik men eftersom Berger och Denis är plockade av Sixten så tror jag att det är större chans att de får stanna.

Jag tycker att truppen ovan är bättre än årets trupp, men tror att den skulle hamna 4-7 då vi har haft för hög omsättning på spelare.
Örebro Mickee?
2010-11-17 19:52
Touma tror jag vore utomordentlig för att få rutin och bra bolllir nu när vi tappat många rävar och fått in några juniorer, me like!
Örebro Sekt. E
2010-11-17 19:42
Tror Touma skulle kunna vara ganska bra. Dels för att han har rutin och vi har en del unga lirare. Dels för att han nästan är ett "namn" vilket sänder positiva signaler.

Silly är ganska kul, från hopp till förtvivlan och tillbaks igen...
Örebro DaSa
2010-11-17 19:41
Angående Sharbel så tror jag han kan bli dyr att få, om inte DIF har råd så tycker inte jag att ÖSK skall satsa en jättelön på att få hit honom. Då ser jag hellre att vi lägger en sådan lön på en yngre spelare där vi har en möjlighet att casha in vid en försäljning.

Angående Runnemo så är jag även där lite skeptisk. Har inte sett honom så mycket men det verkar som han inte är en målskytt men bra defensivt. Jag skulle hellre se en målfarligare ytter så inte all press ligger på vår nya target att göra alla mål. Än jag tror att målskyttet kommer att lossna för Mackan nästa år och att han gör runt 10 mål och sedan blir såld.

Viktor Larsson har jag aldrig sett, förutom på youtube. Om jag förstod det rätt så spelade han i tredje divisionen i Norge. Känns tveksamt att han håller allsvensk klass. Kanske ett provspel?
Örebro Chipset
2010-11-17 19:36
Ställer mig frågande till Touma. Han har blandat och gett i DIF i år och inte alls visat samma höga nivå som i exempelvis Halmstad. Utgångspunkten är ju ett "Ja-Tack" men om han nu har så höga lönekrav att Djurgården backar så kan jag inte tänka mig att han är något för oss. Den där Viktor Larsson är intressant. Fick ett tips om honom redan förra året men aldrig sett honom live av naturliga skäl.

Sixtens taktik bygger tydligt på två yttrar som utmanar och "gör sin gubbe". Därför är intresset för Touma, Larsson, Ibrahim, Yasin och i viss mån Runnemo högst logiskt. Jag tror att ÖSK jobbar med flera spår som nu råkats blottas i media. Löneanspråk och utrymme i budgeten avgör nu förmodligen vilka ÖSK kommer välja att fokusera på. Frågan är vem av dessa som just nu är etta på listan.

När det gäller Anselmo och William är de nog huvudspåret i jakten på en target. Förvånansvärt tyst är det dock om en annan springande punkt - mittback och ytterback.
Örebro Grixx
2010-11-17 19:35
Lustiga saker hända i detta forum...folk tycker olika ;-)
Örebro Miroslav kuba
2010-11-17 19:33
Läste Touma ryktet på NA. Skulle vara en kanonvärvning han var riktigt bra i höst i Djurgården. Men hur troligt tror ni att det är att han hamnar i ÖSK Syrianska lär ju göra allt sen bör det finnas utlänska klubbar som vill ha han iaf Norska och Danska klubbar.
Örebro Ziggy S.
Förstår inte varför endel verkar vara så skeptiska till Touma. Skulle vara en extremt bra värvning, han är dimensioner bättre än Porokara, dessutom är han "bara" 31. Grym rutin och erfarenhet.
Örebro Rudolf Blodstrupmoen (Hejdå vingel-Astrit)
Helt rätt av ÖSK att visa intresse och kontakta Sharbel. Dock så har jag svårt att tänka mig att det går så långt som till förhandling. Jag har fått bilden av att Touma är en golddiger som går till den klubb som betalar bäst.
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-17 19:23
Jag börjar bli tveksam till Touma. Rent ekonomiskt alltså. Hans lönekrav är rätt höga. Är det inte bättre att satsa pengar på en etablerad central anfallare istället?
Örebro Magister mundi sum
2010-11-17 19:16
2010-11-17 19:16
Det är kul med silly, nya rykten nästan var gång man uppdaterar :)

Edit: blev lite konstig ordföljd
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-17 19:14
Touma, JA TACK!
2010-11-17 19:14
Hoppsan, Kif gör sig av med sin tränare, jag som trodde dom var nöjda med hans insatser.
Örebro Djäflun
2010-11-17 19:11
Antonnen!! Sluta fundera och kom hem istället!! Du är en av oss!
STEFANO!
2010-11-17 19:08
Suveränt med en Touma i ÖSK! Tror han skulle passa ferfekt och få en bra roll! Runnemo förstår jag inte varför folk vill ha hit!
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-17 19:03
Och jag bör kanske tillägga att jag anser Touma bättre än Runnemo.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-11-17 19:01
Touma ställer jag mig mycket tveksam till.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-17 19:01
Har sett Touma rätt mycket då jag bodde 50 m ifrån Iraklis arena. Han var rätt uppskattad i Iraklis men ingen superstjärna direkt. Iraklis håller väl ungefär samma nivå som ÖSK men de har bättre bredd på truppen samt lite mer spets.

I Iraklis blev Touma ofta inbytt eller om han startade - utbytt. Han höll en hyffsat jämn nivå med en del riktigt bra insatser. Dock kan han lätt göra plattmatcher som exempelvis Porokara. I överlag är Touma en bättre fotbollsspelare än Porokara. Där framförallt skottet och rycket är mer framträdande.
Örebro Grixx
2010-11-17 18:57
Hmm...det haglar med intressanta namn. Något Nordin ville ha och Anttonen börjar kanske ångra sig. Ok, bara 2 påskrifter än så länge men det ser lovande ut...def mer än för några dagar sedan.
Örebro Grohl
2010-11-17 18:56
Jag måste ändå säga att jag uppskattar enormt att vi är å rycker i så många kontraktslösa spelare från andra allsvenska klubbar =)

Yasin och Ibrahim förutsätter jag f.ö. att vi knyter till oss om dom inte är en total katastrof på provspelet.
Örebro DaSa
2010-11-17 18:48
Inte Sharbel till ÖSK, vill inte ha hit en spelare som har peakat och vill ha monsterlön. Satsa på Runnemo eller Viktor istället.
Örebro Grohl
2010-11-17 18:48
Är det jag som har missat något, eller är Touma så jävla bra alltså? Har sett Djurgården några matcher och tyckte nog visserligen att han var en av dom bättre i DIF, men vafan...

Sen att det blir en kvalitetshöjning mot Porokara, ja... Jag tror även att en comebackande och högmotiverad Tommy Ståhl skulle innebära kvalitetshöjning på vänsterkanten. Roni är så sjukt bra när han är motiverad, men har uppträtt enormt ointresserat och nonchalant större delen av säsongen.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-17 18:45
Runnemo vill jag absolut inte ha hit, känns som rent skräp enligt mig. I ett lag som ställer upp med massor av offensiva spelare och dessutom varit riktigt riktigt kassa i år har han ändå bara lyckats ta en startplats i 15 matcher. Nej tack!

Sen om han kommer hit och motbevisar mig är det ju såklart välkommet men det tror jag knappast, hellre att man då inte bara tar Ibrahim utan också Yasin istället för Runnemo isåfall.
Örebro rirobban
2010-11-17 18:44
Det var ju många (bland annat jag) som trodde att det var Sharbel Touma som var den såkallade bomben för ett par säsonger sedan. Han var den enda farliga i Djurgården i båda matcherna mot ÖSK. Speciellt i deras hemmamatch. Han har ett otroligt fint tillslag på bollen, vore grym värvning!
Annons: