/fotboll/osk/forum/4472.aspx/fotboll/osk/forum/4472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-18 17:20
Jag rösta på Nordin!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-18 17:18
Abdel/ Tror din motivering med "vem skulle kunna ta Nordins roll" avgör :) Tack för hjälpen.

Nordin är ju faktiskt riktigt svår att ersätta om vi säljer honom. Vilken annan spelare i allsvenskan kan man jämföra honom med rent tekniskt och spelmässigt?
AIK Saywee
2010-11-18 17:18
Jag behövde inte fundera en sekund, en var i mina ögon bäst i ÖSK 2010.

Tätt följd av flera giganter:)
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2010-11-18 17:16
Alvbåge - "Vi är inget medaljlag just nu"
2010-11-18 17:11
ÖSK-Karl// Tror många räknar bort Patrik eftersom han säger sig ha för avsikt att sticka som bosman. Folk har liksom redan räknat bort honom inför nästa år och tappat honom ur minnet. Sen för dom som, precis som jag, fortfarande misstänker att det kan handla om det gamla vanliga segandet från hans sida och att han mycket väl kan sluta i ÖSK till nästa år igen så tröttnar man ju lite på honom. Det är alltid likadant liksom, samma gamla vanliga "förhandlingsknep".
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-18 17:00
Jag verkar rätt ensam om att ha röstat på Anttonen. Men så bra som han har varit försvarsmässigt och ändå bara producerat 1 poäng mindre framåt än Nordin gör att han kommer att saknas enormt.

Kan inte begripa att de inte kom överens. Kan inte tänka tanken att se Anttonen i ett annat AS-lag.
AIK Saywee
2010-11-18 16:53
Farsen fortsätter (igen)//

Rösta helt enkelt på den lagspelare som varit bäst i ÖSK den allsvenska säsongen 2010!

Många har varit mycket bra, men en har varit bäst :)
2010-11-18 16:52
Farsen, ett tips på hur du kan tänka är "vems prestation är svårast?". Vilken roll skulle väldigt få kunna gå in och fylla på ett lika bra sätt? Fler än John skulle nog kunna hålla många nollor bakom vårat försvarsspel, och han är själv inte så nöjd med sin personliga insats i år, så han borde ju gå bort. Wikström har varit bra, men det känns som att det är svårare att dominera offensivt på mittfältet än som mittback. Den klassiska slitna klyschan om att det är lättare att vara destruktiv än kreativ. Väldigt få, om ens nån, i hela allsvenskan eller kanske till och med norden skulle kunna ta Nordins roll hos oss och göra det lika bra som han gör det. Men jag håller med dig om att det inte är lätt, själv var jag inne på Wikström först p.g.a. jämnheten.
Syrianska FC TriZ
2010-11-18 16:46
Röstade på Nordin, med motiveringen att han visat att hans högsta nivå är högst i ÖSK, dessutom har han hållt en rätt hög nivå genomgående (med ett fåtal matcher som undantag). Bedoya håller naturligtvis hög klass han med, och är också en jämnare spelare än Nordin, men hans toppar är inte i paritet med Nordins - i år.
Örebro Gummianka
2010-11-18 16:44
Saywee:/ ja vem vet, fast det var mitt på dan. Lite tidigt att börja tömma barskåpet..

Wowoahs mål borde ha vunnit f.ö. Om inte annat så för att det gjordes på Elfsborg i AS snarare än på Syrianska i SE :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-18 16:44
Tycker det är svårt att rösta när det är en lagsport. Allas prestationer spelar ju stor roll. Alvbåges 14(!) nollor måste ju vara rekord i ÖSK? Men ändå tycker jag inte han är lika bra som förra året då han var väldigt nära landslaget. Wikström är ju mittback och såna får aldrig stå i rampljuset då de inte gör saker som syns speciellt mycket. Nordin är en publikfavorit och kul att titta på. Bedoya en riktigt lojal slitvarg som klarar av det mesta. Så vad ska man prioritera?
2010-11-18 16:26
Kom igen guys posta vem ni röstar på allihopa, väldigt gärna med en liten motivering. Alltid kul att se vem som tycker vad :)

Jag röstade på Nordin, med motiveringen att även om han råkat svaja lite nån gång ibland så är han så förfärligt överlägsen alla andra när han har sina toppar att det väger upp svackorna.
2010-11-18 16:17
Sekt. E// Exakt, det var min poäng. P.g.a. vad vi tycker att dom är värda för oss så kan vi inte sälja dom. För oss är dom värda minst 15 mille, men värdet är vad nån är beredd att betala och vi har inte minsta tillstymmelse till realistisk chans att få det vi supportrar vill ha för dom, alltså måste vi behålla dom och hoppas på att kunna förlänga. Samtidigt riskerar vi att dom går som bosman efter säsongen men det är ju inte nått man kan göra nånting åt. Dom är alldeles för bra och omtyckta för att man ska kunna hota med petning. Drygt dilemma men så ser ju situationen ut nu. Omöjliga försäljningar, till rimligt pris för oss.
AIK Saywee
2010-11-18 15:59
Apropå Göteborg, Håkan Mild raggar lirare i Argentina, med hjälp av AIK´s sydamerikanske scout. Samarbete i scouting mellan konkurrenter är kanske framtiden ;)

(Läst i pappers-GT´s sportdel)
AIK Saywee
2010-11-18 15:23
Gummianka, jag undrar varför Sixten träningscyklade inför Fotbollsgalan, är det normalt?
Örebro MrCrowly
2010-11-18 15:12
har ni sett Lars-Åke Lagrells hatattack mot BaraBens reporter... se länken en bit ner på barabens sida
Örebro Gummianka
2010-11-18 14:50
Var med jobbet på möte i Malmö häromdan. På väg till möteslokalen passerar jag en träningslokal och slänger ett snabbt öga. Fan det är någon jag känner igen där på träningscykeln. Under mötet funderar jag på vem sjutton det kan ha varit. Han såg väldigt bekant ut. I en paus lite senare kollar jag in i lokalen igen och myntet trillar ner. En viss 6-10 är i stan såklart för en viss fotbollsgala.
Örebro Conjuration
2010-11-18 14:39
Var lätt att rösta. Sir Nordin Gerzic såklart!!!
Örebro widemarsh
2010-11-18 14:18
Med tanke på vad dom bjöd för Roni med ett år kvar så borde vi få minst det dubbla/tredubbla vid ett bud på Bedoya idag. Han har etablerat sig i ett landslag som är betydligt vassare än finlands, är 4 år yngre och dessutom en bättre fotbollsspelare.
Örebro .-*Mackan*-.
2010-11-18 14:17
Hehe, jag röstade på Wikström. Hade inga problem att lägga min röst på en försvarare. Tycker helt enkelt att Magnus varit grym stabil i år medan Nordin och Bedoya haft lite svackor här och där.
Örebro widemarsh
2010-11-18 14:14
Marta (hane)// Nej, såg själv det där omslaget inne på en spelaffär!
Sixten Boström och Rooney på samma spelomslag :)
Örebro rirobban
2010-11-18 14:13
Nordin fick i alla fall min röst. Wikström har också varit bra, men det är alltid lättare att rösta på en offensiv spelare.
Örebro rirobban
2010-11-18 14:12
Roni hade väl funnits med om det var en lista bland de sämsta vi skulle rösta på.
AIK Saywee
2010-11-18 14:10
Roni fanns inte med bland alternativen ...

... å andra sidan fanns det sex gubbar som varit bättre.
Örebro Blå Bergen Blues
2010-11-18 14:06
och... hur gör man för att rösta? aha, startsidan...
AIK Saywee
2010-11-18 13:58
OK, ska snart rösta ...

... men gjorde inte Roni ett landslagsmål i gårdagens VM-kval?
AIK Saywee
2010-11-18 13:56
Kul med så många tänkbara namn, som kanske kan bli svartvita eleganter?

... men när det gäller ett möjligt namn för GAIS 2011, så är det Jan Banan.
Detta är inget skämt, men en rolig och sann historia i dagens pappers-GT :)
Örebro Fatcit (avgå Sjögren!)
2010-11-18 13:56
Abdel Seidou//

ha ha ha Känns som om du jobbar på Ösk:s kansli och försöker att hålla förväntningarna låga. Du förstår väl att vi håller på med Subjektiva bedömningar här?

Min tes tar inte upp kontraktslängden (som jag vet är viktig), men tilläggas bör att kontraktslängden är som mest betydelsefull när det bara är ett fåtal klubbar som budger på en spelare...

JAG ANSER att Bedoya borde vara intressant för fler än 10 klubbar i någon topp 5 liga, där 15 miljoner för en relativt ung och "up and coming" amerikansk landslagsspelare. Speciellt efter den positiva kritik han fått från gårdagens match!

Men du har säkert bäst kolla av alla på detta!!!! Med Porokara gjorde ju verkligen Sjögren ett jätte jobb.

Världsranking
Usa 24
Finland 87

(Om Porokara var Finne skulle han vara ny spelande coach, lagkapten, straffskytt och tv-expert samtidigt)
Örebro den oumbärlige
2010-11-18 13:44
RÖSTA NU!! :)
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-18 13:40
abdel seidou//

I så fall borde vi vara glada om vi får kaffe pengar för våra spelare då :)? 2-3 mille kan man väl få i alla fall för Nordin och Bedoya tillsammans?
Annons: