/fotboll/osk/forum/4462.aspx/fotboll/osk/forum/4462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2010-11-27 19:40
Storm_90//

Nej jag menar att de på norra och södra kanske kunde klämma i ngn gång.

Håller med om allt du säger iaf .
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-11-27 18:25
Svartvitt forever//Min förklaring till Ronis agerande är att han är en vanlig skitstövel..
Örebro Storm_90
2010-11-27 17:42
ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA) //
Om du syftar på klacken enbart så kan jag inte hålla med dig, vi tillhör helt klart övre halvan i Allsvenskan på den biten trots att Kubanerna är en väldigt ung förening som bildades 2002, vi kommer växa mycket dem närmsta åren eftersom många av barnen som börjar gå på matcherna nu dras till klacken och när dem är i säg 15 års åldern så kan de verkligen vara med och bidra på klacksektionen. Kom ihåg att många av dem som gått många år på ÖSK matcher knappast ställer sig i klacken eftersom dem inte är uppväxta med det ( även fast det finns undantag) Den nya generationen är dock uppväxt med att Västra håller igång och kommer således att dras till klacken när de blir äldre.

Angående resten av arenan kan jag delvis hålla med dig men det hör också ihop med att klackkulturen är såpass ung i Örebro. Dock så tycker jag att det blivit ett fall framåt där också i år t ex brukar det bli bra tryck när vi kör hela vallen ge oss ett Ö osv. Dock anser jag personligen att man borde kunna få igång fler växelramsor mellan klacken och sittplats. Personligen tycker jag att den nya ramsan passar perfekt där!
Men det gäller att ha tålamod helt enkelt.
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-11-27 17:40
Svartvitt Forever // Bra skrivet, du visar att du har cojones och inte är naiv. Kan bara instämma !
Örebro den oumbärlige
2010-11-27 16:43
Adam kommer från en liten by som heter Kärrgruvan utanför Norberg mellan Avesta och Fagersta. Kommer från en trevlig familj.
Örebro ÖSK öster
2010-11-27 16:33
DaSa // Adam Eriksson spelar på mittfältet. Han värvades till ÖSK Ungdom från Avesta i slutet av 2009. Det är lätt att förstå om Lennart är imponerad av killen.
2010-11-27 16:00
Jag har blivit meddelad att Astrits 10-Miljoner kontrakt gäller! Inte som Peking säger alltså..
Örebro Svartvitt forever
2010-11-27 16:00
Volyes//
Som sagt tror jag att Roni är en i princip OK kille som hamnat i omständigheter han inte kunde hantera.
Att han inte varit ärlig mot ÖSK är väl ändå ställt utom allt tvivel, då han förnekade att Cabrera var hans agent fast han bevisligen var det. Jag är inte allt ute efter att hänga Roni, utan försöker förstå varför det blev som det blev.
Kom gärna med en egen förklaring så ska jag lyssna.
Örebro DaSa
2010-11-27 15:36
Volyes// Roni är välkommen att berätta sanningen när som helst, men har valt att hålla tyst. Att han håller tyst är säkert för att om han inte gjorde det så skulle han vara tvungen att ljuga och då skulle de andra inblandade säga som det var. Men det är ju min tolkning, du får gärna komma med en teori om varför man inte uttalar sig om man är oskyldig,,,
Örebro den oumbärlige
2010-11-27 15:35
fy fan vad aik:arna är nöjda med Bangura. Ok, visst ÖSK gjorde en fet miss där men man pratar om honom som om han vore gud, typ att hans höstsäsong saknar motstycke i Allsvenskan.

2010-11-27 15:28
Är det någon mer än jag som tycker att läktarkulturen är alldeles för dålig.. Alltså det skulle ju vara kul om någon annan än oss i klacken sjöng med...
Örebro Volyes
2010-11-27 14:42
Förstår inte hur man kan resonera som Svartvitt forever gort. Det enda som fattas till inlägget är det klassiska häxprovet där man kastar Porokara i vattnet med fastbundna händer och fötter för att se om han flyter
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-27 13:39
DaSa//

Det ser ut som Peking satsar rejält på säsong 2011... På att åka ur ;). På pappret ser det inte så sexigt ut.
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-27 13:29
Svartvitt foreever//

Mycket bra inlägg ;) Borde varit upplagd som krönika.
Örebro Deviation
2010-11-27 13:15
Svartvitt forever:

Tack för ett mycket bra inlägg. Håller helt med dig!!!
Örebro DaSa
2010-11-27 12:35
Enligt expressen så kommer Norrköpings nya ledning se ut som följande:

Klubbdirektör: Krister Eriksson, tar över officiellt i början av december.
Sportchef: Tony Martinsson, som också får tränaransvar.
Manager: Janne Andersson, före detta Halmstad- och Örgrytetränare.
Tränare: Stefan Hellberg, nuvarande assisterande tränare.

Känns kanske inte så jättespännande, la de allt krut på Astrit?:)
Örebro DaSa
2010-11-27 11:53
Sjögren nämnde Adam Eriksson som en intressant talang. Vad är han för typ av spelare? Såg att han var uttagen till P93 landslaget.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-11-27 09:44
Rirobban/ Var på TV 4 sport..
Örebro DaSa
2010-11-27 09:39
Fatcit// Läst ditt inlägg igen och vi menar nog samma sak, ursäkta!

Tråkigt att vi kommer behöva vänta så länge på de stora namnen. Men jag förstår att det antalgligen blir billigare. Vi får väl hoppas på att vi gör klart med Ibrahim och mittbacken innan så vi får ngr julklappar innan jul:)
Örebro Svartvitt forever
2010-11-27 09:26
Mycket skönt att soppan med Cabreragate inte återverkade på ÖSK från förbundets sida.

Mitt "take" på affären Porokara: Han är en i grunden rätt OK kille som såg ÖSK som ett naturligt steg på vägen ut i det hägrande Europa (även om Sverige och Finland också hör till Europa). Han är en ren legosoldat som presterade för sig själv främst, vilket ÖSK hade nytta av när han presterade, särskilt 2008, även om målen uteblev till slutet.

Sen kommer bud från Israel. Han måste givetvis ha en agent som tillvaratar hans intressen, och lyssnar därför till Cabreras löften om att göra honom rik. Han får veta att han inte ska erkänna att han har någon agent eller att denne agent är Cabrera.

Här är jag osäker. Antingen åker han glad i hågen, och under resans gång förklarar Cabrera att det bästa för honom själv (och Cabrera själv, fast det säger han inte) är att det inte blir någon affär; bättre att gå gratis om ett år och få en saftig sign-on fee. Eller också vet han redan innan de åker att det är ett spel, och att Cabrera kommer att kasta grus i maskineriet innan kontraktet är klart. Sen återvänder man hem och säger: "Tyvärr, det blev inget, vi kom inte överens."

Det som sen händer är att TV4 sätter strålkastaren på Cabreras märkliga affärer. Då får Roni kalla fötter och förnekar inför ÖSK att Cabrera varit hans agent. Nu är det hela en stor affär och många fruktar efterräkningar för klubben. Där skulle Roni, om han varit en praktkille, ha gått till klubben och sagt: "Jag har blivit förd bakom ljuset, jag beklagar att jag satt klubben i knipa. Därför skriver jag på för tre år till och ger allt säsongen 2010, så att klubben tjänar tillbaka pengarna ni betalade för mig och gör en vinst på kuppen."

Det gör han dock inte, utan låtsas som om det regnar och spelar sen av säsongen medan hjärtat är någon annanstans. Under tiden förhalar han och låtsas förhandla med klubben om förlängning, fast många redan förstått att det bara är ett spel. Vid sommarfönstret kommer ett bud på honom från Belgien, där ÖSK ändå kunde ha fått nån miljon för honom. Denna förhandling saboterar han, eventuellt med Cabrera fortfarande i kulisserna. Det verkligt magstarka är att han till fansen och media säger att han inte vill bli såld för att "han vill vara med om det spännande som håller på att ske i klubben", ungefär den ordalydelsen. Det är så genomskinligt att det är att behandla alla garvade ÖSK-fans som idioter.

Att han sedan underpresterar grovt hela hösten tror jag beror på flera saker. En är att han är rädd om benen helt enkelt och vet att han alltid får starta oavsett insats i förra matchen. Säkert är hans kontrakt med Beershot (ursäkta stavning) redan klart, för ingen klubb över svenska division 1 skulle vilja värva honom grundat på hans spel under hösten.
Den andra orsaken tror jag är att han helt enkelt har ågren. Han känner att han har lurat och svikit klubben och fansen, och självförtroendet försvinner som en vindpust.

När han blev utbytt till burop tyckte jag uppriktigt synd om honom, fast jag är säker på att buropen främst var riktade till Sixten som kör med en spelare ur form. Det förstod nog Sixten också, därav hans ilska i media efter matchen om att fansen svek laget.

Nåja, det är över nu och Spelarinvest har förlorat några miljoner på Roni.
Det är väl bara att önska honom lycka till och hoppas att han lärt sig saker på vägen. Det är tre saker som stinker enligt mig: 1. Att ÖSK skickar Cabrera ensam med Roni till Israel, vilket är lite som att göra räven till vakt för hönsgården. 2. Att Roni ljugit klubben och fansen rakt i ansiktet, först om agenten, sen om skälet till att han inte ville bli såld under sommaren. 3. Att Sixten mot allt förnuft envisats med att spela Roni trots att han underpresterat å det värsta, likadant som han spelade en skadad Kihlberg ifjol. Det ger verkligen fel signaler till dem som kämpar för att ta sig in i startelvan och skadar klubben och laget.
Örebro _Adde_
2010-11-27 04:31
Vet inte om det varit uppe tidigare, men jag holl pa att satta morgonkaffet i vrangstrupen har i Hongkong, hm naja formiddagskaffet, nar var kara VD uttalade sig om: "... finns manga goda spelare vi haft i BOLLKLUBBEN."

Herregud, nu are ju iofs. hans bit det marknadsmassiga men nog borde han ha koll pa att han ar anstalld av Sportklubben? Annars kan han ju slanga ett getoga pa Johannes frascha tischa...

Aja, nog gnallt idag!
Örebro rirobban
2010-11-27 00:55
Marta//
Vilken intervju säger han det i?

Att Lundh är en idiot var ingen nyhet.
När ÖSK krossade Helsingborg i första halvleken i somras så pratade de andra i studion om hur dåligt det var av domarna att döma bort korrekta mål. Den långe idotiske skåningen sa däremot (inte ordagrant):

"Man kan klaga på domaren, men det värsta av allt är att de visar repriser på de bortdömda målen på storbilds-tvn"

Ja Olof, visst är det mycket värre att publiken får ta del av repriser än av domaren att döma bort korrekta mål, som i detta fall inte fick ÖSK på fall. Strömbergsson som dömde är känn ÖSK-hatare, och vad jag vet Skåne-älskare. Även om han är från Gävle. Den assisterande höll ju nere flagan vid första målet, men huvuddomaren tog ett eget beslut i en sämre position än sin ass.

Gamla saker, men Lundh ska verkligen inte sprida sin dynga runt sig!
Örebro Gummianka
2010-11-27 00:07
Läste just om Cabrera - HURRA!!!!!!! Bort med den fan!
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2010-11-27 00:00
Marta // Tack! :)
Örebro Fatcit
2010-11-26 23:59
Conjuration// Stiiiiiick... Min t-tröja är riktigt vass =) MJ hälsar till alla att "Det spelar ingen roll om du är svart eller vit" - Vi är båda i hjärtat!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Basse & Per)
2010-11-26 23:52
Olof Lundh är en idiot! Jag har aldrig gillat den karln. Vad jag hört så gillar han inte ÖSK för fem öre!
2010-11-26 23:40
Lite strange att Olof Lundh i intervju säger att det är fegt av förbundet att inte straffa lagen (läs Ösk) för att de borde känt till mer. Vad grundar han det på? Tycker det lilla som man kan läsa om utredningen visar tydligt att ÖSK gjort vad man kunnat för att förhindra dubbelspel.
Örebro Schella
2010-11-26 23:35
släpp bomben om vrf berra inte blev kvar!
2010-11-26 23:33
oroT/ Erik Wärlegård, grundare av kubanerna, som jag förstått det
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-26 23:30
Aspen//

Jag glömmer gärna Porokara och Sjögren också. Men jag glömmer inte pengarna som sumpades.
Annons: