/fotboll/osk/forum/4461.aspx/fotboll/osk/forum/4461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro den oumbärlige
2010-11-25 00:16
MrCrowly// Jo men så är det ju. Gör man en intervju kan man ju vinkla den lite som man vill... bara att undvika ta med vissa delar och förstärka andra.
Örebro MrCrowly
2010-11-24 23:59
den oumbärlige // jovisst, men det klagades på Alvbåge här på forumet för att han var så negativ...samma sak med Nordin ju...
Säkert samma sak med han som med alven..
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-24 23:44
Jag tror Lantz kommer hamna i Landskrona! Anledningarna är många.
Örebro den oumbärlige
2010-11-24 23:42
Ni kan glömma Lantz. Visst det skulle gå om Kihlen slutar men kom ihåg att Marcus är väldigt dyr och jag tror inte en 35åring som inte har något att bevisa flyttar lasset till Örebro med familj för att spela av sina två sista år.

Kanske vill IFK stabilisera sitt mittfält, kan ju inte leva med Thomas Olsson bl.a.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-11-24 23:39
Nej till Lantz! Varför ska vi ta hit en 35åring som ska "avsluta" sin karriär när vi har exempelvis Erik Nilsson som är på G att bli något. Alltså Kihlberg känns ju mer ok då han har en anknytning till staden. Sen finns ju redan Nordback. Skulle förvåna mig enormt om Sjögren skulle få för sig att ta hit Lantz. Han är en bra defensiv mittfältare men skulle ju inte spela gratis heller.

Känns som att det borde läggas mest krut på en central anfallare nu.
Örebro den oumbärlige
2010-11-24 23:33
MrCrowly// det är därför ni bara ska tro på vad som skrivs här på svartvitt haha :D
Örebro K.Carlos
2010-11-24 23:22
Dudleys //
Så Marcus Lantz 35 år är inte "out of date"?
Örebro Dudleys
2010-11-24 23:12
Är Lantz intressant för ÖSk? Kihlberg är ju snart "out of date" och en defensiv mittfältare med ledaregenskaper samt den rutinen vore väl klockren?

Örebro MrCrowly
2010-11-24 23:11
länk till fotbolldireks intervju med Alvbåge.
Örebro MrCrowly
2010-11-24 23:10
Alvbåges blogg, med en förklaring till fotbolldirekts intervju med han, som då lät missnöjd...
----------------------------------------------------------
Jag försökte vara positiv och inte bara tala om alla spelare vi tappat osv, men deras artikel blev sen dyster och jag skrev ett mail till dom där jag ansåg att artikeln dom la upp på sidan var riktigt värdelös.
Något svar har jag inte fått ifrån dom än på Fotbolldirekt....men kom ihåg att läsa allt ni ser på den sidan men många nypor med salt.
----------------------------------------------------------
Örebro Sekt. E
2010-11-24 21:16
Personligen tycker jag det nuvarande upplägget för serien känns bra. Jag skulle ha svårt att ladda för två "seriepremiärer" på samma säsong, som jag tror skulle bli fallet med höst/vår. Att man får gå på träningsmatcher i långkalsonger ser jag som ett charmigt inslag.
AIK Saywee
2010-11-24 21:03
ÖSK-Karl (20:42), ja 2010, det blev en ovanligt tidig allsvensk vår och en onödigt sen höst, men det är VM´s fel ;)

Men, men, vår/höst eller höst/vår är väl klimatmässigt saksamma om matcherna spelas på "samma datum", det som skiljer är ju hur publiken uppfattar finalen och slutspurten? Bäst på sen höst eller försommar och dessutom (glömde nästan detta) hur uppehållen uppfattas?
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-11-24 20:42
Saywee//

Jag fattar heller inte detta med vår/höst, höst/vår, fotboll i Sverige skall spelas i möjligaste mån under sveriges sommar. Vi borde få tapperhetsmedalj som frös archlet av oss gångna säsongen.

På tal om det så frös jag även i bunkern igår mot Leksand. Men nästa säsong är det värme i hallen!
AIK Saywee
2010-11-24 20:27
Fatcit, det är ingen av oss som har rätt eller fel, vi bara spekulerar och funderar ...
Örebro Fatcit
2010-11-24 20:15
Du har säkert rätt Saywee. Jag har också funderat på det faktum att det blir 2 premiärer. Men om vi tycker att lagen förändras mycket under sommaruppehållet så kanske större förändringar kan ske under ett vinteruppehåll på 4-6 månader?
AIK Saywee
2010-11-24 19:57
Men Fatcit, egentligen, jag funderar fram och tillbaka, på detta med Vår/Höst kontra Höst/Vår utan att själv ha någon klar framtidslösning ekonomiskt, publikt eller praktiskt sett ur min egna synvinkel.

Detta med ett uppehåll, hur viktigt är det och det kan ju tänkas bli som två premiärer om uppehållet är långt, dvs en höstpremiär och en vårpremiär.

Varma arenor fixar klimatet under "sommaren" på norra halklotet, men att bygga varma arenor känns inte klimatsmart eller ekonomiskt hållbart i ett klimat som förändras snabbare än vi önskar ....

GOK!
Örebro widemarsh
2010-11-24 19:55
Grohl// Man kanske kunde göra Svenska cupen till en sorts champions league-liknande turnering, med kval och sen gruppspel och sen slutspel. Skulle definitivt höja intresset för cupen just den säsongen bytet skulle genomföras :)
Örebro Fatcit
2010-11-24 19:55
Inomhusarenor är nog lösningen på lång sikt?! Vi måste få väggar runt först innan vi kan ha ett tak =)
Örebro go_osk
2010-11-24 19:53
Trivseltorsten//

Mambo Mumba spelade den gångna säsongen för Umeå i division 1.
AIK Saywee
2010-11-24 19:48
Grohl 19:41, det var just detta som orade mig i ett tidigare inlägg, övergången kopplat till fotbollsabstinensen .....
Örebro widemarsh
2010-11-24 19:46
På ett sätt är det ju bra med vår/höst. Det är att serielunksmatcherna är under sen vår/sommar/tidig höst och att den tiden det är kallare och sämre väder kommer publiken ändå, antingen är det premiärer som drar lite extra folk, eller så är det viktiga matcher framåt hösten som gäller mycket.

Ändrar man till höst vår så kommer serielunken att hamna då vädret är som sämst, å andra sidan kommer premiären och avslutningen antagligen vara välbesökta med varmare väder.

Vet inte riktigt vad jag föredrar, själv går jag ju på fotboll oavsett väder. Krav på inomhusarenor kanske? ;)
AIK Saywee
2010-11-24 19:45
Grohl, vi har nog liknande tyckande, så mycket matcher som möjligt under "sommarhalvåret" vilket jag känner som april-oktober är för mig önskvärt.

Men jag förstår att semestrar och EM och VM varannat år ställer till med agendan ...

Men om det är höst//vår eller vår/höst, publikt, det vete 17?
Örebro Fatcit
2010-11-24 19:44
Jag tror det blir svårt att ha höst - vår p.g.a. det långa uppehållet. Tror istället man borde satsa på bättre arenor som är varma, samt upplevelser som värmer!
Örebro Grohl
2010-11-24 19:41
Även intressant att fundera på hur dom skulle lösa en övergång vår-höst till höst-vår. 10 månaders uppehåll?
Örebro den oumbärlige
2010-11-24 19:40
Vet inte om det gått mig obemärkt förbi, men har ÖSK brutit med Gustaf Lundholm?
Örebro Grohl
2010-11-24 19:35
Jag har svårt att säga vad jag själv tycker =) Jag vill iallafall gå på fotboll på sommaren. Sen när serien ändå stannar upp under den perioden så kanske det är sktsamma när den börjar ändå?
AIK Saywee
2010-11-24 19:31
Hur spelar den sydafrikanska, australiska och chilenska högstaligan?

Höst/Vår eller Vår/Höst eller något annat?

Nej Grohl, detta är faktiskt lurigt, och jag vill än en gång försäkra att jag tycker ditt inlägg var intressant, denna debatt/diskussion blir kanske snart kopplad till vad de beslutande kan tänkas bestämma i en allt snabbare föränderlig framtid där publik, "läs pengar" bli alltmer viktig, eller cyklar jag i vintermörkret, helt utan ljus?

Talgoxen hälsar att det så smånigom blir vår och allsvensk premiär i en vår/höst - omgång, ytterligare ett år i Sverige!
AIK Saywee
2010-11-24 19:13
Grohl, nej för tusan, höst-vår kan väl knappast innebära att vi tänker spela på vintern, det går ju inte så nära Nordpolen. Joo, kanske några gånger på uppvärmt konstgräs. Är det det det handlar om eller? (hat tric i "det")

Förstår inte varför ett långt uppehåll, skulle minska publikintresset, det brukar ju vara "tvärsom", men du kanske har rätt?

Men slutspurt under försommar kan ge publik, kanske ...

... nej, jag velar som attan, vet inte vad som är mest publikt???
Örebro Grohl
2010-11-24 19:01
// Saywee

Jag tänkte inte ens så långt att vi bara skulle byta plats på första omgången från vår till höst. Jag förutsatte snarare ett spelschema mer liknande England. Dock känns ju ett uppehåll på 5 månader mitt i serien föga främjande för publikintresset
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2010-11-24 18:47
Bonaventure Maruti/ ingen kan vara mer gladare än mig idag :)
Annons: