/fotboll/osk/forum/4447.aspx/fotboll/osk/forum/4447.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2010-12-02 22:26
Karl, så om Nordin eller Bedoya inte vill förlänga nu, ska de då bänkas?
Och vi hamnar i nedre delen av tabellen med mindre prispengar? eller kanske låta dom spela och vi kanske har chans på guldet?
Örebro Stelig
2010-12-02 22:25
Ok Så Nordin på läktaren till våren om han inte förlänger?
Örebro ÖSK-Karl AVGÅ SS (SJÖGREN/SKÖLDMARK)
2010-12-02 22:23
Stelig//

Vilka regler?
2010-12-02 22:22
MrCrowly//

Ditt inlägg 22:07, då skall han sättas på läktaren, inte tillåtas alibiförhandla som Porokara.

Aldig att Porokara hade riskerat sin landslagsplats inför det ultimantumet. Det är dax att sätta ner foten. Inte överbetala de som spelar i dagens AS.
Örebro Stelig
2010-12-02 22:20
Ösk-Karl: vem trodde du satte reglerna, du kan väl inte trott det var klubbarna??
den tiden är förbi..
Örebro Lekiller
2010-12-02 22:18
Precis, efter att ha besökt medlemsmötet igår så växte faktiskt mitt förtroende för ledningen.

Man måste väga in hela bilden innan man börjar skrika om avgång till höger och vänster.

Faktum är att ÖSK ökat sina inkomster med i runda slängar 20 miljoner på ca 5 år. Visst, en bit efter de stora elefanterna är de fortfarande, men ingen kan säga att de har gjort ett dåligt jobb på den fronten. 2005 när ÖSK blev nerflyttade till superettan va det en klubb på i kaos som Sjögren och resten tog över.

Det är ett långsiktigt arbete och i många skeenden ett tråkigt arbete. Man kommer tydligen även till nästa säsong anställa fler spelar utvecklare till ÖSK Ungdom för att förbättre sitt arbete ännu mer med egna talanger.

Den enda plumpen tycker jag är Roni affären.

Visst, våra kära Kamerunska vänner hade vi nog alla önskat oss mer ifrån, men Basse strulade bort sig själv och Berra var inte tillräckligt bra för att kunna peta Almbäck och Wikström. Inte så mycket att göra åt. Att de skulle försvinna var ju ingen större överraskning. Basse har ju inte direkt sett ut att storm trivas i laget de gånger som man har sett honom i dessa sammanhang.

Astrit fick ett bra erbjudande och pengakåt som han verkar vara så nappade han snabbare än snabbast. Vi kan nog även räkna in att han förstod att han skulle få det svårt att ta en ordinarie plats i ÖSK nästa säsong.

Anttonen är lite tråkigt dock, fast allt tyder ju på att han verkligen vill se sig om och söker nya utmaningar. Tror inte Sjögren har kunnat göra så mycket mer än vad de redan har gjort för att behålla honom.
AIK Saywee
2010-12-02 22:18
Stelig 22:12, jag förstår dina tankar och håller verkligen med dig angående saknaden av Pålle.
2010-12-02 22:15
Brinkewall//

Det var som tusan. Så utan klausulen hade inte Astrit kommit? Hade ingen aning om att han kunde välja och vraka på anbud när han kom?

Vad har du för källa?
Örebro S E
2010-12-02 22:14
Aspen, nu kan vi som du vills satsa på egna produkter?
AIK Saywee
2010-12-02 22:13
MrCrowly 22.07, trodde att detta var ganska självklart, men vill du inte förstå innebörden i mitt inlägg, så behöver du inte.

Kontrakt ingår väl vanligtvis vid ett köp av en fotbollsspelare, eller?
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-12-02 22:13
Wovven får hålla i hatten vid nästa års möte med GAIS.
Hoppas Basse kommer att trivas när han återförenas med Axén.
Örebro Stelig
2010-12-02 22:12
Det jag menar är att det är nya tider, för att sälja en spelare för bra pengar så krävs det att han är bra, kolla bara vilka problem det var att kränga Wanderson, spelare tänker med hjärnan istället för hjärtat (undantag för vissa typ Rydström), det dom flesta vill är ju att signa korta kontrakt, gå bosman o sen skriva på för en fet sign-on.
Dom spelare Ösk har tappar är inga Wanderson, utan den enda jag verkligen kommer sakna är Pålle.
2010-12-02 22:10
Saywee//

Klart det går att få betalt. Tror Elfsborg fick 30-40 miljoner för killen som kom från Köping och såldes i somras. Gais fick väl hyggligt för Wanderson. Finns säkert fler, men mitt minne är inte det bästa.

Löjligt att ens Sjögren lägger fram ett nytt kontrakt till Basse efter tidigare hantering. Sedan köra hela året som Sixten gjorde med Porokara var väl heller inte så smart?
Örebro MrCrowly
2010-12-02 22:09
S E// det är inte bara du, "alla" även tidningar skriver ju att han e förlorad...
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
Brinkewall//Du har fattat allt rätt. AVGÅ SJÖGREN
AIK Saywee
S E, då är ju du och jag ganska lika, optimister alltså, jag hoppas och tror att nästa års ÖSK blir ännu bättre, det har jag alltid gjort :)

Men jag är trots allt lite realist och hoppas att det inte blir för många förändringar ...

... hur tror du en svartvit startelva kan tänkas se ut och hur många "ess" ingår i denna?
Örebro MrCrowly
2010-12-02 22:08
Håller med Brinkewall,
"de går aldrii"
Örebro S E
2010-12-02 22:07
MrCrowly// Du har rätt, jag menade mer som att vi har fölorat en spelare från starelvan. Inte ekonomiskt eller så...
Örebro MrCrowly
2010-12-02 22:07
Saywee/ för attt få betalt så måste väl spelaren ha kontrakt? Om han inte vill förlänga utan spela klart sitt kontrakt och gå som bosman, vad ska man då göra?

Ska man tvinga dom att förlänga så man kan sälja sen?

Örebro Brinkewall
2010-12-02 22:04
Skönt att gnällbältet lever mer än någonsin här på forumet:

En kille med ego lämnar klubben för att han får ett sjukt bra kontrakt någon annanstans. Tack vare en klausul som krävdes av honom för att signa på för ÖSK över huvud taget. AVGÅ SJÖGREN

En kille utan kontrakt som inte ens fått träna med A-truppen hela året lämnar klubben. AVGÅ SJÖGREN

En mycket lovande talang FÖRLÄNGER med klubben. AVGÅ SJÖGREN

Det är snö och alldeles för kallt ute. AVGÅ SJÖGREN

Sansa er!
Örebro MrCrowly
2010-12-02 22:04
Varför säger alla att vi har förlorat Pålle? E de ingen som kommer ihåg att han var här på lån och skulle tillbaka efter säsongen?

Anser inte att vi "förlorat" han, men hade vart bra om vi hade råd/möjlighet att köpa över han då han fortfarande har kontrakt i korea...
AIK Saywee
2010-12-02 22:03
Stelig, det handlar inte bara om att sälja, men om man säljer något kan det ju vara kul om man får betalt. Eftersom det även handlar om att kunna köpa ....

Jag struntar väl lite i hur andra klubbar fungerar, för mig gäller hur ÖSK agerar!
Örebro S E
2010-12-02 22:00
Några värvningar behövs och det är synd att vi inte har fått pengar för de som har gått. Men hittils har vi bara förlorat en ordinarie(Pålle) och en hög bänk-spelare. Berra, Basse, Astrit och Porokara(nja 99% av ösk publiken tyckte att han skulle ha sittat på bänken iaf).
Antonnen är inte avskriven för en "the fat lady sings" och är då den andra startspelaren som lämnar. Det finns fortfarande stora möjligheter att vi har ett bättre lag nästa år än i år. Jag lutar nog åt att det ordnar sig, S har lyckats dra några ess ur rockärmen förut.
Örebro Stelig
2010-12-02 21:55
Vilka andra klubbar har gjort bra försäljningar dom senaste 2 åren??
Vilken talang skriver på för 3-4 år idag? jo kanske nån som har sin Mamma som agent. nä det är bara o acceptera spelarens/agentens marknad just nu.

får väl se om 176 cm brasse kan vara nått att skratta sig lycklig över nu.
Örebro Chipset
2010-12-02 21:46
Värvar vi Ibrahim så är Basse ersatt i mina ögon. Förmodligen en mycket billigare spelare med högre potential. Dessutom redo i mina ögon redan nu. Den affären verkar dock inte bara handla om ÖSK och Syrianska utom också om Torsten Medin vaknat på höger eller vänster sida.
Örebro S E
2010-12-02 21:43
Man får se det positivt, nu lär ju alla tippa oss i botten igen och vi får slå i underläge. Jag tror det passar ÖSK bättre än att vara favorittippade ^^
Örebro Chipset
2010-12-02 21:43
Dejmon// Ja, som jag förstod det så trodde man inte på honom i AIK. När han lånades ut till siruis gjorde han hyfsat ifrån sig men inte mer. Som jag förstår det släpptes han billigt till Gefle i nästa skede.
AIK Saywee
2010-12-02 21:42
Egentligen är det väl Sköldmark som skall sälja spelare till bra pris, eller?

För han är väl fortfarande försäljningsansvarig?
Örebro Dejmon (pessimist) avgå alla!
2010-12-02 21:38
Chipset
Jo jag läste det. Såg ditt inlägg så sent så struntade i att kommentera det. Funderar dock på om det inte går att genomföra affärer i denna branch utan att andra intressenter får information..? Kanske jobba lite snabbare i vissa fall? Hur det än ligger till med saken skulle jag gärna vilja veta hur det lät när AIK senare släppte han. Tog man för givet att han inte var nått att ha då? Att man haft fel i sin scoutning av honom?

Saywee
Ja där är vi oense. Jag tror inte han kommer göra succe i gais. Tror inte han kommer utvecklas till mer än den mediokra spelare han är i dagsläget men framtiden är såklart oviss..
Örebro widemarsh
2010-12-02 21:36
Ja, ÖSK måste få betalt för spelare om man ska kunna fortsätta vara ett lag för övre delen av tabellen. På den punkten har Sjögren & co misslyckats enormt!
Nu måste det till ett antal förlängningar (Nordin och Bedoya) och 3-4 klassvärvningar. Annars kan det bli en riktigt jobbig säsong 2011.
Annons: