/fotboll/osk/forum/4443.aspx/fotboll/osk/forum/4443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Steiger
2010-12-06 17:20
Det måste vara Messi och Dani Alves det handlar om..

Skämt åsido, nu blir man riktigt nyfiken....
Örebro Grohl
2010-12-06 17:11
Jahaja nu blir man ju sådär jäkla nyfiken som bara ett ösk-bombsnack kan få en. Vis av tidigare erfarenheter så inser jag dock att det högst troligen är skitsnack, men man kan ju spekulera ändå =)

En anfallare och en back, varav den ena är en riktig atombomb. Det är varken Anselmo eller Ibrahim. Miika Ääritalo och Fredrik Stoor/Peter Larsson gissar jag då på.
Benny Böckling
2010-12-06 16:52
Längtar till nästa vecka...
Örebro Brus-Nilsson
2010-12-06 16:37
Inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten!
Örebro .-*Mackan*-.
2010-12-06 16:21
Låter som att dessa två (ev.) värvningar är den typ av förvärv som kanske skulle kunna får Nordin & Co att förlänga. Hoppas det. :Har mina funderingar kring vilka det handlar om men det är ju lätt att sväva i väg. :P
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-06 16:09
ÖREBRO:s träningsmatcher:
22 jan Brage (h)
29 jan motståndare ej klar
6 feb Syrianska (h)
10–12 feb Finland, Seinäjoki möter lite finska lag
18 feb Häcken (h)
25 feb Hammarby (h)
5 mar AIK (b)
Träningsläger oklart
20 mar Elfsborg (h)

Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-06 15:53
Ska man behöva vänta till nästa vecka :P. Den som väntar på nå gott :)...
Örebro widemarsh
2010-12-06 15:52
Vafan, ska vi behöva dras med två bomber nu också? Avgå SS! ;)
Nä, nu blev man väldigt spänd på att se vilka det rör sig om. Hoppas det är den anfallaren som jag kanske anar att det kan vara.
Örebro .-*Mackan*-.
2010-12-06 15:49
Hmm, detta är rent plågeri. :) Nåväl, låter mycket spännade.
Örebro E-o
2010-12-06 15:38
Farside, YounesRahim, ÖSK_hjärta//

Hoppas ni har rätt, såna här allvarligheter skojar man inte om.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-12-06 15:36
Man kommer onekligen sitta som på nålar till nästa vecka. Hoppas det här stämmer!
Örebro Farside
2010-12-06 15:31
Kan bekräfta , 2 st otroliga bomber kommer smälla av!!!!! Nästa säsong kommer bli underbar! älskar SS!!! :)
Örebro YounesRahim
2010-12-06 14:58
Den som lever får se. :)
Örebro DaSa
2010-12-06 14:54
YounesRahim// Hmm, om du vet att de skall presenteras i veckan så måste det ju betyda att de är helt klara. Om så är fallet så borde ju presskonferens vara utlyst om det handlar om två "bomber" som ngn fyllde i. Varför vänta om allt är klart? Nej, jag tror du hittar på/chansar. Men hoppas givetvis att jag har fel...:)
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-06 14:52
Tycker vi nöjer oss med den infon, så inget går i kras...
Örebro YounesRahim
2010-12-06 14:49
Jag kan tyvärr inte avslöja mer för tillfället. Kan dock berätta att det är den här typen av spelare som vi måste locka till oss om vi ska ha chans på guld.
Örebro Ösk_hjärtat
2010-12-06 14:40
inget skämt. En anfallare och en back. dock ingen av dem du namn ger. Det är allt jag kan säga.
Vad gäller Y Ibrahim är han riktig nära. Finns även en finsk också i bilden.
Örebro Skadeh
2010-12-06 13:47
Ösk_hjärtat//Hoppas du inte skojjar. Dessa två nyförvärv/bomber, är det anfallare båda två?Ge oss en liten hint bara...
Om jag får gissa tror jag det är Anselmo och Ibrahim, men det är bara en gissning.
Örebro Rocky Dennis (Rädda Berra)
2010-12-06 13:42
Fan vad nyfiken jag blir nu! Underbart (om det stämmer)
Örebro Ösk_hjärtat
2010-12-06 13:39
Har inte skrivit på forumet på länge av olika skäl. Men jag skulle stå för årets bomb hade jag lovat i min sista inlägg.
Vad gäller dem 2 som kommer nästa vecka vill jag bara tillägga att YounesRahim är något blyggsam i sin inlägg. Jag skulle säga att där har vi 2 riktiga bomber(framför allt ena) jämför med tidigare kinapuffar som aldrig var ens i närheten av ösk.
Och truppen är då inte spikad.
Tack för ordet.
Örebro Rocky Dennis (Rädda Berra)
2010-12-06 13:27
Vad trevligt att höra YounesRahim!
Vad mer specifikt är det som återstår i dessa två övergångar? Är det spelare som har cirkulerat bland ryktena här eller är det någon/några andra?
Örebro .-*Mackan*-.
2010-12-06 12:21
YounesRahim//

Låter intressant. Förstår att du inte kan släppa namnen, men lite småhintar så att vi oinvigda kan få spekulera lite kanske går att delge oss nyhetshungriga? :)
Örebro pemo
2010-12-06 11:41
Det är väl naturligt med lite "dö-tid" efter den storm som varit på detta forum.
Avgå styrelse, sportchef tränare osv. Samt att alla andra värvar men inte vi.

Med en viss distans till det hela så upptäcker jag att det finns liknande tendenser hos fler klubbar. MFF har t.ex tappat sin andretränare. Och har fler spelare som ännu inte förlängt sina kontrakt.

Men det skall vara högt i tak här. Så länge det inte går till personangrepp på de som skriver. Jag är en gubbe och har följt ÖSK sedan 70-talet men har förståelse för ungdomarna som är otåliga och vill läsa nyheten om att Zlatan och Helena skall bosätta sig i Lindesberg och spela för ÖSK.

Fast för mitt eget välbefinnande skulle det vara skönt om man fick någon respons från ÖSK om läget. Men, som någon skrev tidigare, det är ju inte direkt de ordinarie spelarna som lämnat skutan.
Hur ser då en tänkt startelva ut i dagsläget?
Jag gissar lite och tror så här:
Alven
TW (suck ) Almebäck, Wikström , Sammy ( frågor först kring högerbacken )
Nordin , Bedoya , Per J ( alt Berger som jag aldrig sett )
Astvald, Mål-Göran , Erik N

Nilsson i kedjan mest för att spelade där i LSK.
På topp kommer säkert Göteborgarn före Robin, men honom har jag heller inte sett ordentligt.

Nu fattas Nordback och Kihlen. Antagligen går Nordback in före Per, men han kan å andra sidan kanske ta högerbacken före Wirtanen? Om det inte kommer några av de amerikaner som tränade i somras.
Någon som vet vad som hände med dem?

Hoppas bara att man inte satsar pengar på någon fd som inte platsar i Norska/Danska/Holländska ligan

Fast det är klart, Lasse Nilsson är väl från Brage och han platsar inte riktigt längre i ett bottenlag i Holland. Han går kanske att locka med lite europaspel osv. Någon som vet om han var utlånad till Elfsborg ett tag?

Jag tycker det är roligare med sådan här funderingar än om Sjögren gör sitt jobb eller om Sixten kan prata med spelarna.
Men jag vill för den skull inte förbjuda sådana avhandlingar. Trots allt bor jg inte i Örebro och kan alltså inte få den inside som ni som är "äkta ÖSK:are" får via kvällar på krogen eller sponsorer eller fd flickvänner.

Så där. Nu kan ni få lite att bita i. Fast det skulle vara häftigt för en Arbogabo om både Skoglund och Malic tar plats 2011
Örebro YounesRahim
2010-12-06 11:33
Nästa vecka kommer två stycken nyförvärv att presenteras. Det är endast formaliteter som återstår. Jag får tyvärr inte avslöja vilka det är ännu, men kan säga att det är riktigt positiva värvningar.
Örebro Deviation
2010-12-06 10:10
Stämmer ryktet att Jones Kusi Asare är på G till ÖSK?
Örebro svartvitseger!
2010-12-06 07:39
dött här.
Benny Böckling
2010-12-05 17:17
3 spelare jag gärna vill se i ÖSK innan jul: Anselmo-Borde ju kunna få en hyfsad lön nu när så mycke folk har förvunnit, Frempong-Lite cash borde ju ÖSK kunna spotta upp för att kunna köpa in honom som ersättare åt Porokara+ Övertala Antonnen!
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-12-05 15:52
Tillägg till språkdebatten, hur svårt är det att fråga Ca va ?, le och samtala med gester ?. Man behöver knappast tala franska för att underlätta situationen för spelare som inte kan engelska och svenska. Dessutom var det väl enbart Bassombeng som inte kunde engelska. Ja ja tråkigt iaf, men om man ska vara riktigt ärlig har varken Berra eller Basse gjort någon succé i Örebro
2010-12-05 15:50
Skönt att vara tillbaka ifrån forumsemester !, Tack Dejmon för att du ifrågasatte beslutet. Fatta knappt vad som hände själv. Men kanske aningen dumt att insinuera
2010-12-05 15:48
Comeback ifrån skamvrån ?
Annons: