/fotboll/osk/forum/4439.aspx/fotboll/osk/forum/4439.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2010-12-05 17:17
3 spelare jag gärna vill se i ÖSK innan jul: Anselmo-Borde ju kunna få en hyfsad lön nu när så mycke folk har förvunnit, Frempong-Lite cash borde ju ÖSK kunna spotta upp för att kunna köpa in honom som ersättare åt Porokara+ Övertala Antonnen!
Örebro Rojas Veritas Palí
2010-12-05 15:52
Tillägg till språkdebatten, hur svårt är det att fråga Ca va ?, le och samtala med gester ?. Man behöver knappast tala franska för att underlätta situationen för spelare som inte kan engelska och svenska. Dessutom var det väl enbart Bassombeng som inte kunde engelska. Ja ja tråkigt iaf, men om man ska vara riktigt ärlig har varken Berra eller Basse gjort någon succé i Örebro
2010-12-05 15:50
Skönt att vara tillbaka ifrån forumsemester !, Tack Dejmon för att du ifrågasatte beslutet. Fatta knappt vad som hände själv. Men kanske aningen dumt att insinuera
2010-12-05 15:48
Comeback ifrån skamvrån ?
Örebro .-*Mackan*-.
2010-12-05 14:53
Jag gillar verkligen värvningarna av Willam Attack, Kalle Holmberg och Emil Berger (hoppas också någon av Forwardkillarna tar steget över) men nu får det gärna bli lite tyngre namn som presenteras framöver. Nu känns det bara som att vi sitter still i båten och väntar på vad mer som kan tänkas försvinna.

Har för mig att ÖSK var lite seget efter silveråret -94 också och tappade två killar (Powell/Fursth) och inte värvade speciellt mycket etablerat. :)

Örebro Grixx
2010-12-05 14:42
Hmm...Basse; Berra, Anttonen och önskade värvningen kan alltså sluta i Gais.
Så lustigt om det slutar så.
Örebro Marta (hane) (Bevara Berra ÖSK:isk)
2010-12-05 13:33
Nu är GAIS på vå vår finska skyttekung med... Kan de inte hålla sig till Jan Banan?
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-12-05 11:55
Är inte Sixten finne? Det har jag alltid trott.
Örebro Skägget
2010-12-05 11:30
Ja, såklart Sixten är rasist. Det är ju därför Vovven fått spela hela säsongen...
Örebro Jan-Jonas Bröölhufvud
2010-12-05 01:28
Godzilla Hårddisksson //

Nordback klarade knappast positionen som mittback heller och klarar den fortfarande inte. Enklare spelare att vika bort i boxen får man leta efter (Det har jag sett på nära håll upprepade ggr). Han uppvisade också klart svårare positionsproblem än Berra. Han var ofta helt off.

Duellspelare som han är i botten kan han inte utnyttja de egenskaperna i straffområdet. På den direkta frågan vem mellan Berra och Fredrik som är den mest lämpade mittbacken är det utan tvivlel den förstnämnda. Utan för den skull påstå att han skulle vara jättebra på positionen på något sätt. Varför Sixten valde Nordback står skrivet i stjärnorna. Men antingen vill han ha en snabbare spelare där eller mer rutin. Att han skulle hålla Nordback som en bättre mittback generellt anser jag som otroligt.

Frågan är inte hur bra Berra var, utan hur bra han kunde bli. Med rätt vägledning. Som jag ser det hade han klart mer potential än Oskar. Som ÖSK kommer satsa på nästa år.
Örebro Grixx
2010-12-04 23:09
Johannes// Det var det jag skrev delvis att han räddade upp men statistiken från i sensomras var tydlig på att han hade sina svaga sidor också...och därefter såg en hel del när han var fel ute och kommenterade det här i forumet. Man det är klart att Almebäck är felfri utan brister, självklart är det så.

ps det var ingen hätsk kritik men det finns alltid plus och minus hos alla men tydligen är det forbidden area för dig;-)

Sweet dreams.
Johannes
2010-12-04 21:19
Grixx:

konstigt att almebäck hade stora problem med positionsspelet, när det ofta är han som räddar upp situationer som uppstår bakom resterande backlinjen. men positionsspel får du nog kolla upp och lära dig lite om fotboll innan du börjar med sånna uttalanden.... negativa örebroare....
Örebro Grixx
2010-12-04 17:46
Förresten: God Jul....

Om jag nu skulle glömma bort att säga det om 20 dagar :-)
Örebro Grixx
2010-12-04 17:42
Det intressanta är att Almebäck hade stora problem med positionsspelet under säsongen och som utmynnade i flera baklängesmål, det hade kunnat rasslat i väg om han nu inte varit en sådan raket.

Han har lite svårt att spela tätt på som tidigare, kanske är han straffrädd efter tidigare erfarenheter.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2010-12-04 17:41
Sista inlägget för kvällen :)

Dåligt med bomber i år. Var mycket roligare att diskutera.
2010-12-04 17:29
Uttjatat ämne egentligen... Berra är inte kvar, det kan vi alla vara överens om :)

Hoppas Sjögren ger oss lite lugn och ro snart!
2010-12-04 17:17
Är nog inga som krävt att Berra skulle spela från start men däremot få chansen att utvecklas. Jag blir inte direkt lugn när jag ser Wiktröm med bollen heller. Men han har andra kvalitéer som ligger i allsvenskans topp precis som Berra.

Tror inte det finns en spelare i hela ÖSK:s trupp som skulle klara av hans uppspel som han visade upp de fåtal ggr han spelade . Otrolig touch och teknik. Hans positionsspel var något bristande och det håller nog många också med om MEN han är fortfarande i 20 års ålder och detta blir ju INTE bättre av att inte kunna få chansen. Publik, journalister, kommentatorer och skribenter ansåg ju efter att ha sett Berra lira, vara en stor talang som kommer bli riktigt bra. Jag tycker det är otroligt synd att man behandlat denna härliga spelartyp på det sätt som gjorts under dessa år. Hoppas han hamnar i GAIS och får visa alla skeptiker hur bra han är och kan bli!
Örebro kenya
2010-12-04 17:13
Längtar efter ett nyförvärv så vi kan få lite positiv klang här på forumet igen!

Berra verkar vara det stora diskussionsobjektet i dagsläget och jag vill bara säga att trots att jag gillade han skarpt så hade han helt ärligt inte mycket att hämta hos ÖSK. Håller helt med Godzilla att han inte på något vis kunde konkurrera ut Almebäck/Wikström. Dockvar han ju en klart okej inhoppare vid skada/avstängning trots hans oortodoxa spelstil. Vet inte om jag håller med om att han skulle passat som städgumma eller def mittfältare (vad ni vill) känns i vilket fall som att den rollen domineras utav små, snabba och ettriga spelare, i vilket fall ute i Europa.

Vi ska lägga på minnet att ÖSK trots allt inte har förlorat någon riktig stjärnspelare än, om vi inte räknar in Antonnen och Porokar dit. Det jag känner att vi kanske kommer sakna som vi hade förra året, är bredden på truppen. Vi hade möjlighet att slänga in Paulinho då Olsen fortfarande spelade. Vi hade Astrit som en joker och Basse likaså som båda var spelare som kunde förändra en matchbild.

Silly Season är fortfarande ung, och jag hoppas o tror att vi kommer få en minst lika bra, kanske bättre startelva som förra året. Sen är det bara att hoppas någon av ungtupparna överaskar på samma sätt som Astvald och kan bli en kandidat för startplats.

Örebro Brinkewall
2010-12-04 16:58

Tack Grixx för ett klockrent inlägg.

Astrit hade inte skrivit på för ÖSK utan klausulen. Han vill ut i Europa igen på snabbast möjliga sätt och skriver inte på för en klubb utan en exit-klausul. Kan sätta mina sista slantar på att det finns nåt liknande i kontraktet med Peking. Källa? Trovärdig.
Svensk Fotboll MaCa
2010-12-04 16:56
Tackar
Örebro Godzilla Hårddisksson
2010-12-04 16:54
MaCa: Tack! Denis Abdulahi kan du lägga till också.
Svensk Fotboll MaCa
2010-12-04 16:51
Grattis till en strålande säsong! Håller på med en genomgång av spelare med finskt påbrå i allsvenskan mellan åren 2006-2010 och jag har funnit följande spelare i ÖSK Fredrik Nordback, Roni Porokara, Tommy Wirtanen. Finns det någon mer spelare under den här perioden som jag har missat?
2010-12-04 16:49
Farsen: jag har aldrig sagt att Berra var usel. Men jag har förståelse för varför han bänkades då jag ofta haft en klump i halsen när Berra var bollförande som sista man med attackerande spelare mot sig. Han hade oturen att konkurrera med Wiken och Iron-Mike som varit helt outstanding.
2010-12-04 16:46
Farsen: man kanske försökte utan framgång? Det man i mitt tycke borde jag ha gjort med Berra var att spela han som defensiv mittfältare, på den positionen hade han kunnat blivit fantastisk. Men samtidigt var konkurrensen mördande i 2010 års ÖSK. Varför blir det då mobbing? Vissa skrivar här hela tiden antydningar om att något dumt har pågått (nepotism,rasism,blablabla) utan att utveckla vad det egentigen handlar om och sådant är så jävla fegt så det finns inte. Stå för vad ni säger!
Att starta ryktesspridningar utan någon som helst substans är rätt och slätt oansvarigt.
2010-12-04 16:44
Berra har väl inte blivit en kultspelare bland Örebropubliken för att han är usel?
2010-12-04 16:36
Varför var då Berra med i truppen om det fanns 4-5 spelare som gick före? Varför försökte man då inte sälja honom tidigare?
2010-12-04 16:19
Notera väl att jag inte anklagar Farsen för rasism...snarare bara en kommentar mot de vidriga antydningar som kommit de senaste dagarna om att Sixten skulle vara rasistisk. Bedrövligt ska ni veta, ni som har skrivit detta dravel.
2010-12-04 16:18
Farsen: att Nordback fick spela mittback istället för Berra kanske har att göra med att Berra inte sportsligt bedömdes klara av positionen? Är det bara jag som har märkt att Berra haft enorma problem med positionsspelet när han har fått spela? Kan det inte ha varit så att Sixten tagit beslut baserade på lagets bästa när Berra petats? Neeeeej, det är ju ren och skär rasism! Man blir så trött.
Örebro Grixx
2010-12-04 16:07
Stelig// Det gällde hur det var de första 1.5-2 åren. Sedan vet vi ju inte hur bra Sixtens engelska är;-)

Örebro Stelig
2010-12-04 15:32
Jag tycker inte Berra fungerar som ersättare åt Almebäck nån dag i veckan... Wiken kanske.
Sen det där att Sixten inte kommunicerar med Berra på Franska, sist jag talade med Berra fungerade Engelskan ganska bra..
Annons: