/fotboll/osk/forum/4423.aspx/fotboll/osk/forum/4423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2010-12-11 10:55
Sen så tror jag på brassen, tror att det passar ÖSK/Sixten bra att ta hit spelare med stukat självförtroende som har hög kapacitet. De kommer att få mycket förtroende än de kanske inte presterar direkt.
Örebro Farside
2010-12-11 10:54
Saywee , du kan misstro mig och ifrågasätta vart mina "bomber" är.
Det är helt okej för min del , men det kanske är bättre att inte säga ett knyst så blir alla nöjda och ingen kan missförstå , men min inställning till det hela var att alla ändå trots allt uppskattar att ha lite att diskutera här på forumet och att man trots allt har något att längta till.
Och får jag då reda på något så tyckte jag att det var en "fin" gest av mig att delge infon jag fått , men dock inte säga för mycket så någonting skadar kontrakts skrivningen osv. (inget ska få förstöra för underbara ÖSK)

OBS detta är inte ett vad var det jag sa , men nu är spelaren som jag refererade till igår som (bomb eller inte , det är upp till er att avgöra) presenterad , så det borde trots allt bevisa trovärdigheten i att jag faktiskt har insyn och inte försöker skada eller snacka skit!

Hur som , jag ska inte nämna ett dugg i fortsättningen!
Ursäkta om ni tagit illa vid er :)
Örebro DaSa
2010-12-11 10:53
Kul med värvningen av Yasin, men hoppas vi inte värvade honom för att Ibra blev för dyr. Om vi tittar på vår anfallbesättning så känns det som vi kommer att få minst en anfallare för mycket om vi även tar in Ibra.

Vänsterytter: Ny, Simon L
Target: Ny, William
Höger: Mackan, Yasin

Övriga: Staaf, Wirtanen, eventuellt Ibra

Skulle vara om ngn av dem kan vara tänkt för Nordins roll. Ibra?
AIK Saywee
2010-12-11 10:31
Grohl, jag har för mig att det var inlägg från Sogen och Ropesin, tidigt i går kväll, som jag bara ville bemöta ...

- Sogen, eftersom han "nämnde" mitt nic
- Ropesin, antydde något om lögn

Om jag låter sådana inlägg vara utan bemötande kan ju andra tro att jag accepterar texten, eller?

Orkar faktiskt inte scrolla.
Örebro Aspen (Berra i ÖSK)
2010-12-11 10:22
Hoppas att Sixten ändrar sig och låter även de yngre talangerna få chansen.
Örebro Grohl
2010-12-11 10:10
Kan man få se några exempel på de inlägg som ohövligt kritiserar de som hävdar att det är bomber på väg? Jag är inte inne här extremt ofta, men har inte sett något mer än några högst rimliga påpekanden om att man bör ta rykten med en nypa salt.

F.ö är det helt enormt kul att vi verkligen satsar på att knyta till oss unga talanger. Astvald har visat att det mycket väl går att ta sig in i A-laget, får hoppas att minst en till tar det steget nästa år.
Örebro Steiger
2010-12-11 09:30
Jag kan också intyga att Saywee vet vad han pratar om .

Klokt nog har han alltid hållit låg profil i Silly season och som Grixx sa, det var inte Saywee själv som kallade Barsom för bomb.

Så därför är det alltid lika kul att spekulera om de få ord som Saywee släpper. Det ligger alltid fakta bakom, även om han kan vara en mussla ibland.. ;-)
AIK Saywee
2010-12-11 09:20
Tack _Adde_ 0ch Grixx//

Det värmer i kylan och i vintermörkret, lögner samt påhitt är inte något jag pysslar med.

Abbe´s pondus, hörnor, frisparkar och "aldriggeuppmentalitet" när lagkamrater började deppa, imponerade i vart fall på mig :)
Örebro Grixx
2010-12-11 08:56
Saywee är ingen Peewee som går och skvätter lögner eller släpper osanna bomber ;-)

...förra året så nämndes att en bomb var på väg in men som kanske inte var en bomb enligt Saywee utan mer en nyårsraket eller smällare. Sedan rullade den lilla snöbollen nerför läktaren på Behrna och blev en bomb av alla som läste slarvigt från början eller inte var med på tåget från starten.

I vart fall så hade Abbe varit en spelare för startelvan och som påverkar oerhört positivt. Var vi hamnat i AS i år med Abbe är inget vi vet. Upp/ner eller 3:a?.

I vart fall så hade vi med Abbe troligen sluppit ett lag i AS som inför 2011 storsatsar!....kan de bli en sensation eller vårt Mjällby nästa år.

Känns som att nästa års AS tuffar till sig med storsatsningar bland nykomlingarna och ett antal lag som försöker förändra sig på intressanta sätt. Om det blir ett antal tunga släggor som drabbar motståndarna fatalt....eller om släggan drabbar dom själva med fatalt misslyckande och en ekonomisk hangover (läs Peking) återstår att se.
Örebro MrCrowly
2010-12-11 08:45
NittonHundraÅtta///

skrivihop. nu blev det radbyte mitt i halsbesvär, var inte roligt att läsa att han blev av med sin hals
besvär i Örebro...
Örebro _Adde_
2010-12-11 06:43
Sag att vissa ifragasatter Saywees trovardighet. Sjukt lojligt om ni fragar mig, om ni skulle veta vem han ar sa skulle ni sluta upp med det bums!

Forza Saywee!
Örebro Artwork
2010-12-11 03:05
Även Wirtanen skulle kunna förbättra passningsspelet och helt klart även defensiven! Jag tror helt klart mer på Daniel än Tommy vad gäller högerbacken i framtiden!
Örebro Kaj Spasmér (Rädda hajen)
2010-12-11 02:50
Artwork // Förmodligen har du rätt! i det! Visst är backlinjen känsligare att ändra i. Håller med om det. Men frågan är Om Wirtanen är så mycket bättre defensivt? Ja kanske lite i dagsläget. Men han inger knappast förtroende. Och i den jämförelsen tror jag inte Daniel skulle vara så mycket sämre.
Örebro Artwork
2010-12-11 02:47
Leonidsson fick tre minuter + stopptid mot Trelleborg i sista matchen ;)
Örebro Artwork
2010-12-11 02:45
Kaj // Jag var nere på de flesta matcherna efter sommaren och det är min åsikt.
Och ja, ja minns när Nordin kom. Det vore skitkul att låta Daniel komma in och testa på allsvenskt spel för att få lite rutin och förbättra sina brister men jag tror inte Sixten kommer slussa in en högerback på samma sätt som han kan göra med mittfältet och anfallet. Tyvärr!
2010-12-11 02:43
Skitsamma - Det intressant som jag skrev tdigare är om Sixten & co vågar använda dessa talanger när A-lags spelarna dippar i prestation eller skadas? Det lär visa sig. Redan under försäsongen.

Känslan jag har är väl att tex en spelare som Simon Leonidsson snart drar efter 0 minuter i As och frågan är väl om Per J stannar trots strålande inhopp under hösten (för hans kontrakt går väl ut? Eller är jag ute och cyklar ev?) För han vet att han aldrig kommer slå ut Nordback. Skoglund kan redan nu leta ny klubb för ÖSK tror inte på honom på sikt. Denis? Har både Per J, Kien och Nordback där. Sök ny klubb!
2010-12-11 02:24
Artwork //Nej inte direkt - men han skulle kunna bli., Nu tror jag inte att det blir frågan om en utlåning utan han lämnar ÖSK. Kommer du ihåg att Nordin när han kom från div II inte gick direkt in i laget?

Det som fattas honom har du sett det själv genom att studera honom i en räcka av matcher och gjort den bedömningen eller läste du in det på Sjögrens uttalande? För det är precis Sjögrens ord.

För jag har väldigt svårt att ta din slentrianmässiga analys på allvar. Jag tycker inte alls det fattas jättemycket på de bitarna som du anger. Då skulle han knappast vara aktuell för Degen. Men han håller inte AS på den nivån...ännu. Eller vet vi det?

Talangutveckling = Inte vad man är utan vad man kan bli.
Örebro Artwork
2010-12-11 02:21
Mycket tjat om Björnqvist. Han har gjort en otroligt fin säsong i Ungdom men han har en lång väg kvar till A-truppen. Speluppfattning och passningsspelet behöver förbättras. Vore tråkigt att förlora denna talang så en utlåning till Degerfors kanske vore nåt? En ersättare till Anttonen är han definitift inte än!
Örebro ÖSK KRILLE (Signa Per)
2010-12-11 01:30
NittonHundraÅtta//

Ja men han kanske vill återvända

Örebro Dudleys
2010-12-11 01:15
Intressant talanguppsugning Ösk sysslar med just nu, 3 av 4 har varit anfallare, härligt med konkurrens. Börjar likna Göteborg på 90talet!

Härligt att Sixten får plocka och bygga ett lag för framtiden med Ösk.
Nu fattas bara Ibra! Om vi tar in någon utöver detta kommer det dock kännas som om vi bara försöker kompensera för vi missat så många talanger tidigare, Hamad, Garaca, Dumaz, M Gustavsson, Floren mm.

Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-11 01:12
Han låter lovande, men Sjögren har väl sagt att han inte tänker köpa kontraktsbundna spelare?
2010-12-11 01:07
Ja med Haugesund! Landslagsspelare för Kanada!
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-11 01:05
Är Chris Pozniak kontraktsbunden för tillfället? :)
2010-12-11 01:02
Chris Pozniak: Perfekt ersättare till Anttonen!
2010-12-11 00:57
NittonHundraÅtta:

Chris Pozniak:
Years Team Apps† (Gls)†
1999–2001 Toronto Lynx 42 (0)
2001–2004 Örebro 45 (1)
2004–2006 Haugesund 67 (9)
2007 Toronto FC 22 (0)
2008 Chivas USA 4 (0)
2008 Vancouver Whitecaps 7 (1)
2008–2009 Dundee 24 (1)
2009–2010 Vancouver Whitecaps 9 (0)
2010– Haugesund 28 (1)
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-11 00:54
Chicko (Sikki Sakka) // 23.54
På NA kan man nu läsa att det är ett 4 års kontrakt som skrivits :)

2010-12-11 00:46
NittonHundraÅtta // Säger Nordin som kom från div II ;)
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-11 00:38
Chicko (Sikki Sakka) //
Okej, tack.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2010-12-11 00:36
NittonHundraÅtta //

Han spelar i Haugesund i Tippeligan nu, han spelade i ÖSK 2001-2004 enligt wiki.
Örebro NittonHundraÅtta
2010-12-11 00:32
ÖSK KRILLE (Signa Per) //
Vilket lag spelar Chris Pozniak i? Har aldrig hört talas om han förut. :)
Annons: