/fotboll/osk/forum/442.aspx/fotboll/osk/forum/442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bonaventure Maruti
2017-01-02 00:22
AM :)
Örebro Empes
2017-01-02 00:20
Jo, en mittback behövs ju om RÅP tackar för sig. Men även en 9:a. Och det är ju vad sportchef Sköldmark meddelat återstår i truppbygget inför årets säsong.

Min känsla är att ÖSK är beredda att lägga en relativt hög lön på en ny 9:a. Tror det finns visst utrymme efter Ajdarevic’s sorti. (Visst hade väl han en väldigt hög lön med ÖSK:s mått mätt?) Samtidigt tror jag inte ÖSK är beredda att betala alltför mycket. Blir nog fortsatt en tämligen försiktig hållning. Kujovic vore perfekt, men tror nog att hans lönekrav är alltför höga för ÖSK.
Örebro Empes
2017-01-02 00:11
Obolo är (var?) en kanonspelare, men skulle bli mycket överraskad om ÖSK vore intresserade av honom med tanke på åldern, fyller 36 år 2017... Kujovic vore ju perfekt. Men har svårt att tro att han själv är intresserad av att gå till ÖSK. Även svårt att se att ÖSK skulle ha råd med hans lönekrav som säkert skulle vara bland de högsta i Allsvenskan. Norrköping har säkert en dörr öppen för honom om han vill hem och ”börja om”.

Ranegie? Vore ju annars trevligare att hitta en 9:a som är lite yngre och som kan säljas vidare så småningom.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-02 00:08
Jag tror många här tänker på för stora namn. Har vi plockat in Rogic och Mårtensson tror jag inte att vi kommer låna Kujovic. Det lär vara någon på Igboananikes nivå, som bäst. Om nu RÅP inte förlänger, vilket det dessvärre lutar mot, så kanske vi på forumet ska ta och rikta in oss på en mittback?
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-01 23:56
Alltså, efter att ha läst Johan's och Alexander's citerade synpunkter i NA, känns det riktigt lovande beträffande vårt mittfält.

Det här kan bli ett riktigt bra år för ÖSK.

Kan Mårten vara en blivande kapten, månntro?

... dvs om RÅP lämnar ett skepp som sakta sjunkit, men bara lite ...
Örebro Brandao
2017-01-01 23:48
Klart som fan vi inte ska värva en 35 åring från Argentina..
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-01 23:41
Axén's nr 1 är redan värvad, Johan Mårtensson!

"Jag har alltid sagt att om jag får välja en spelare, så tar jag Johan, säger Axén"

(NA's papperssport i går)

Undrar vilken som är ÖSK's förstaval och önskan ?
Örebro Pedretti
2017-01-01 23:30
En 35 år gammal anfallare?
Då kan vi ju lika gärna värva en stubbe!
Nej då men jag tycker inte att klubben ska sikta på att värva 35 åringar om det nu inte är Zlatan vi pratar om.

Någon får gärna skicka ett PM om vem det ryktas om, denna spänning kommer döda mig.
Boniek Maruti
2017-01-01 23:02
Svenskafans och mobilen är aldrig bra men ni ser vad jag skrivit i föregående inlägg.
Örebro Brandao
2017-01-01 23:02
Robben 82

Vi får se.. dom har säkert många alternativ...
Boniek Maruti
2017-01-01 23:01
[QUOTE=Robben 82]Enligt heta rykten på en blöt nyårsfest så är det här det ni kallar bomben.... Kan givetvis inte säga att du är "helt fel "ute" då jag vet vem Örebros nummer 1 är och det är inte Obolo men jag har ändå svårt och se att de ska vilja värva Obolo.
Örebro Robben 82
2017-01-01 22:52
Brando

Som sagt är ett ryckte du kan säkert ha rätt....men jag vet med säkerhet att Ösk haft intresse av honom tidigare,Varför kan inte Ösk värva en 35 åring? United har ju gjort det (går ju rätt bra)men det är klart Ösk är kanske en för bra klubb för en gammal skyttekung som total dominerade sist han var i allsvenskan.
Örebro Brandao
2017-01-01 22:40
Och ÖSK värvar ingen som är 35 år
Örebro Brandao
2017-01-01 22:24
Robben 82

Inte han jag har hört iaf
Örebro Solzjenitsyn
2017-01-01 22:14
Robben - Att döma av klippet verkar han ju skitbra. Jag har trott på videojuggar ända sedan 90-talet så kör på!
Men tusan va lite publik det var på de flesta matcherna.
Örebro T8
2017-01-01 22:03
Snö och Robben: va?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK ÖSK-Saywee
2017-01-01 21:57
T8, brorsan ?
Örebro Robben 82
2017-01-01 21:54
Enligt heta rykten på en blöt nyårsfest så är det här det ni kallar bomben....
Örebro Snö
2017-01-01 20:29
Kan man hoppas att detta är bomben?:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Boniek Maruti
2017-01-01 20:29
@T8:

Haha brukar också göra sån research men de har följt han sedan första gången han var här så skulle inte väga in så mycket i det.
Örebro T8
2017-01-01 19:56
På tal om bomb så är vad jag kan se den enda som ösk följer på Instagram som inte är nuvarande eller fd spelare eller involverad på annat sätt Yannis Mbombo. Behöver ju inte betyda nåt. Men intressant. Nu styr ju inte Axen eller Sköldmark det kontot direkt...
Örebro Mr.Milton
2017-01-01 19:32
Sema förtjänar betydligt mer beröm än han hittills fått om du frågar mig. Visst är han ojämn men betänk att han fick starta en del matcher på topp vilken inte jag anser är han bästa position. Jag ser honom som en ytter till nästa säsong. Sen till detta med spelsystem. Den Alec jag känner kommer INTE byta spelsystem. Visst är det en lek med siffror men har svårt att se varför han skulle byta spelsystem utifrån de nyförvärv vi hittills fått in. Han är en 4-4-2 kille. Dock bör han på något sätt modifiera spelsättet för att säkra upp bakåt. Så som det såg ut under hösten är inte acceptabelt. De nyförvärv vi fått in kan till viss del hjälpa upp stabiliteten bakåt men justeringar bör göras.
Örebro Benny Böckling
2017-01-01 19:18
@Boniek Maruti:

Lägg därtill att han var förhållandevis ojämn i sina prestationer och ganska så osynlig i flera matcher.

Klart imponerande med 8 baljor.
Boniek Maruti
2017-01-01 18:59
Om vi skulle prata om våran nuvarande trupp så skulle jag vilja prata om Maic Sema, tycker han fick väldigt lite beröm förra året trots 8 mål av en ytter(!) Hur troligt tror ni det är stor chans att vi får förlängt med han? Han har trots allt bara 1 år kvar.
Örebro Hagge till landslaget
2017-01-01 18:50
Kan någon bara skicka ett PM och berätta vem det är eller ge en ledtråd. Jag är för ung för att få gråa hår!!
Örebro Brandao
2017-01-01 18:39
Kujovic är inte bomben...

Örebro Restalundsv
2017-01-01 18:20
@Grohl:

Hade inte tackat nej ;)

"Allsvenskan? Känns troligt. Under den korta tiden i Belgien har intresset för anfallaren svalnat ganska mycket, samtidigt som klubbarna i Allsvenskan vet ungefär vad man får. En riktig het målskytt i sina bästa stunder."
Örebro Grohl
2017-01-01 16:55
Kujovic känns ju verkligen som om han skulle kunna vara "bomben", baserat på vad som sagts här på forumet tidigare. Jag har dock svårt att se hur vi skulle kunna få honom till oss (vilket också de som hävdar att de "vet" vem bomben är har sagt), Peking har väl inte direkt anfallare att gössla med utan hade nog snabbt tackat ja till honom.
Örebro Pedretti
2017-01-01 16:37
Ska vi hugga till???
Förutsatt att vi har råd...
Örebro T8
2017-01-01 16:32
Emir Kujovic fri att lämna Gent. Tänk om... där har vi vår anfallare som stänker in 15! Kontakt finns via Rinne och Axen känd att få igång spelare som kört fast. Janne Andersson kan nog också rekommendera Emir att jobba med Axén.
Annons: